Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Anaakliervocht?
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Anaakliervocht?
Hoe ruikt dat?
Ik vond net een plasje vocht op het hondenkleed, ik heb er even aan geroken en het rook niet naar urine. Het was meer een donkere zoetige stinkende geur. Is dat anaalkliervocht?
Of moet ik de plasjes van de dames maar even na laten kijken?
Ik vond net een plasje vocht op het hondenkleed, ik heb er even aan geroken en het rook niet naar urine. Het was meer een donkere zoetige stinkende geur. Is dat anaalkliervocht?
Of moet ik de plasjes van de dames maar even na laten kijken?
Re: Anaakliervocht?
Moest je echt je neus erboven hangen om het te ruiken?
Dan mag je ervan uit gaan dat het geen anaalklieren waren.
Dan mag je ervan uit gaan dat het geen anaalklieren waren.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja dat ruikt weeig zoet. Kijk even naar hun kortgaten of er druppels uitlopen en voel rustig met je duim en wijvinger naast de kringspier . Daar voel je 2 verdikkingen zitten als het vol is.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Gollum
- Zeer actief
@JBK: ja maar ik ben verkouden dus ik ruik niet echt veel :p
@kees: bedankt, ik ga eerst een broodje eten en dan maar eens kringspieren bevoelen haha
@kees: bedankt, ik ga eerst een broodje eten en dan maar eens kringspieren bevoelen haha
- Gollum
- Zeer actief
AnaalklierensapsmoothieNanna schreef:Doe het maar omgekeerd, heb je meteen belegGollum schreef:@JBK: ja maar ik ben verkouden dus ik ruik niet echt veel :p

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
En voor de zekerheid niet met je gezicht van dichtbij bekijken terwijl je voelt en/of de staart heel hoog op tilt!!Gollum schreef:@JBK: ja maar ik ben verkouden dus ik ruik niet echt veel :p

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Mwah.....dat verschil ruik je wel hoor lol
-
- Zeer actief
Das gadverrrrrrrrrrrrrrrrr, heb het vroeger een keer gehad . Dacht van opzij te kijken maar toch mijn hele bakkes eronder en ook op mijn lippen.YvetteJ schreef:En voor de zekerheid niet met je gezicht van dichtbij bekijken terwijl je voelt en/of de staart heel hoog op tilt!!Gollum schreef:@JBK: ja maar ik ben verkouden dus ik ruik niet echt veel :p

Collega die werd een keer ondergescheten met diaree toen ze met 1 hand de hond zijn staart omhoog hield en met de ander zijn kont aan het plukken was.

- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn collega laatst ook, de waterblazer net ff verkeerd gericht op een ridgebackkont, spoot precies ín haar mondbouvierpoedel schreef:Das gadverrrrrrrrrrrrrrrrr, heb het vroeger een keer gehad . Dacht van opzij te kijken maar toch mijn hele bakkes eronder en ook op mijn lippen.YvetteJ schreef:En voor de zekerheid niet met je gezicht van dichtbij bekijken terwijl je voelt en/of de staart heel hoog op tilt!!![]()
Collega die werd een keer ondergescheten met diaree toen ze met 1 hand de hond zijn staart omhoog hield en met de ander zijn kont aan het plukken was.

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Anaalkliervocht meurt echt enorm, soort van vislucht
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
ik vind anaalklier vocht helemaal niet zo vreselijk, lekker is anders, dat wel. Het is inderdaad zoet/weeig

- Gollum
- Zeer actief
Wat een heerlijke verhalen!
Ik denk dat Gol het is, ze heeft best een dikkige anus en het ziet er wat vochtig uit. En nu? Dierenarts?
Ik denk dat Gol het is, ze heeft best een dikkige anus en het ziet er wat vochtig uit. En nu? Dierenarts?
-
- Zeer actief
Zolang ze niet zit te krabben of rond haar staart loopt te bijten zou je het zo kunnen laten .Gollum schreef:Wat een heerlijke verhalen!
Je kunt ook even naar de DA of trimsalon om ze leeg te laten knijpen,.

- Gollum
- Zeer actief
Ze sopt de boel daar wel regelmatig maar dat kan geen kwaad neem ik aan. Waarschijnlijk heeft ze het grootste gedeelte al zelf geleegd op het kleed.bouvierpoedel schreef:Zolang ze niet zit te krabben of rond haar staart loopt te bijten zou je het zo kunnen laten .Gollum schreef:Wat een heerlijke verhalen!
Je kunt ook even naar de DA of trimsalon om ze leeg te laten knijpen,.
Krijgen honden ook eerder aandrang tot poepen met volle anaalklieren? Ik heb nou al twee keer deze week drolletjes gevonden 's ochtends terwijl ze toch goed uitgelaten waren.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook zo'n lolbroek lopen die ze zelf leegt als ze te vol worden en dat gaat hier door tot ik ze heb uitgeknepen heb ik gemerkt. Hij geeft verder ook geen last aan maar ik ben er natuurlijk niet blij mee. Mijn keuze zou dus zijn om ze te laten uitknijpen maar je moet zelf beslissen of je het nodig vindt, zolang ze er zelf geen last aan aangeeft maakt het weinig uit volgens mij.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Gollum
- Zeer actief
Doet dat zeer, dat uitknijpen? Bij een volgend keer dierenarts kan ik er altijd even naar laten kijken natuurlijk. Gek dat ze dat nooit eerder heeft gehad, ze is 8 en ik maak dit nu voor het eerst mee.YvetteJ schreef:Ik heb ook zo'n lolbroek lopen die ze zelf leegt als ze te vol worden en dat gaat hier door tot ik ze heb uitgeknepen heb ik gemerkt. Hij geeft verder ook geen last aan maar ik ben er natuurlijk niet blij mee. Mijn keuze zou dus zijn om ze te laten uitknijpen maar je moet zelf beslissen of je het nodig vindt, zolang ze er zelf geen last aan aangeeft maakt het weinig uit volgens mij.
-
- Zeer actief
Wees blij dat ze er nooit eerder last van heeft gehad. Sommige honden moeten regelmatig uitgeknepen worden en bijten constant de hele kont en staart kapot.Gollum schreef:Doet dat zeer, dat uitknijpen? Bij een volgend keer dierenarts kan ik er altijd even naar laten kijken natuurlijk. Gek dat ze dat nooit eerder heeft gehad, ze is 8 en ik maak dit nu voor het eerst mee.YvetteJ schreef:Ik heb ook zo'n lolbroek lopen die ze zelf leegt als ze te vol worden en dat gaat hier door tot ik ze heb uitgeknepen heb ik gemerkt. Hij geeft verder ook geen last aan maar ik ben er natuurlijk niet blij mee. Mijn keuze zou dus zijn om ze te laten uitknijpen maar je moet zelf beslissen of je het nodig vindt, zolang ze er zelf geen last aan aangeeft maakt het weinig uit volgens mij.
Ja is soms wat pijnlijk maar ach daar komen ze ook wel overheen.

-
- Zeer actief
Wees blij dat ze er nooit eerder last van heeft gehad. Sommige honden moeten regelmatig uitgeknepen worden en bijten constant de hele kont en staart kapot.Gollum schreef:Doet dat zeer, dat uitknijpen? Bij een volgend keer dierenarts kan ik er altijd even naar laten kijken natuurlijk. Gek dat ze dat nooit eerder heeft gehad, ze is 8 en ik maak dit nu voor het eerst mee.YvetteJ schreef:Ik heb ook zo'n lolbroek lopen die ze zelf leegt als ze te vol worden en dat gaat hier door tot ik ze heb uitgeknepen heb ik gemerkt. Hij geeft verder ook geen last aan maar ik ben er natuurlijk niet blij mee. Mijn keuze zou dus zijn om ze te laten uitknijpen maar je moet zelf beslissen of je het nodig vindt, zolang ze er zelf geen last aan aangeeft maakt het weinig uit volgens mij.
Ja is soms wat pijnlijk maar ach daar komen ze ook wel overheen.