Dinos schreef:Ik ben eerlijk gezegd nog nooit een ontspoorde boxer tegengekomen,al zullen die er ook zijn.
Het enige incident waarbij Saar (mijn oudste, 13 jaar en 3 maanden geworden) betrokken was, was met een Boxer reu. We liepen een route van 18 km ergens in Overijssel, en rond een onoverzichtelijk meer kwamen we een stel met twee Boxer-reuen tegen. Iedereen alles aanlijnen, maar mevrouw keek en vroeg of het teven waren. Ja, ok dan zou het wel goed gaan en stelde ze voor om de honden los te doen. Prima. Maar een minuutje later hing Saar aan haar nekvel in de bek van één van de Boxers en keek me aan met een blik van "sorry vrouwtje, het was gezellig met je maar ik moet nu gaan".
Terwijl ze heel goed haar mannetje stond, en honden heel erg duidelijk moest maken dat ze op moesten tieven. Dat deed ook iedere hond tot dan toe (en daarna ook), maar die Boxer dus niet.
Maar nogmaals, dit is het enige serieuse incident waarbij we hebben moeten ingrijpen. Maar ik vind dus niet iedere Boxer per definitie jolig. Zeker niet.