Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

en het is weer eens zover, jongen van 6 ernstig gewond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: en het is weer eens zover, jongen van 6 ernstig gewond

Ongelezen bericht door Pepie »

Tineke schreef:
Hilde schreef:
Tineke schreef:Wel zou ik zelf mijn hond daar niet snel loslaten ,een hondenveldje vlak naast een voetbal/speelveld voor kinderen zou niet mijn eerste keus zijn om de honden los te laten :ugh:
Ik denk dat dat zo erg aan je hond ligt. Ik zou Beau er met een gerust hart loslaten en ik zou m'n hand er voor in het vuur steken dat hij niet eens naar die kinderen zou kijken, laat staan er naar toe gaan. Ook de ballen waar ze mee spelen zouden hem minder dan niks uitmaken. Maar als een hond ballen af pakt, wil spelen of juist niet leuk is naar kinderen zou ik 'm ook niet loslaten.
Voor mijzelf zou ik daar geen van mijn honden loslaten, ik vind hondenspeelveldjes waar opwinding heerst naast kinderspeelveldjes waar ook opwinding heerst sowieso een slechte combinatie.
Helemaal mee eens :ok: Hier in de wijk heb je ook zo veldje naast een kinderspeelveldje mensen laten hun honden al los voor het speelveldje,dat daar nog niks gebeurd is is een klein wonder.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik laat mijn honden sowieso niet los lopen in de wijk, ook niet op de losloopveldjes want die liggen allemaal naast fietspaden of parkeerplaatsen.
Alleen als ik ze apart even meeneem om te plassen laat ik Nikkie en Tama wel los want die luisteren wel, maar Jarah laat ik ook op dat strookje niet los die strook loopt langs de parkeerplaats bij ons en daar rijden ze niet echt zachtjes en aangezien Jarah altijd op zoek is naar iets lekkers blijft zij dus altijd aan de lijn.

Alleen in het bos laat ik ze alledrie los lopen.

Ik pas op mijn kleindochters, een poosje terug liep mijn oudste kleindochter nogal hard naar de speeltuin, er kwam ons een vrouw in een scootmobiel achterop met een loslopende herder, ik zei tegen Carice dat ze langzaam moest gaan lopen dat deed ze wel maar moest haar nog een keer waarschuwen, gelukkig deed die herder op dat moment niks maar een stuk verderop fietste een moeder met een kind achterop en een kind fietste zelf die herder rende toen ineens blaffend op dat kind af.

Was dus blij dat ik Carice langzamer had laten lopen, het viel haar wel moeilijk.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:
Nakisha schreef:Intens verdrietig voor alle partijen... ik vraag me af wat voor hond dit was.
het schijnt een Boxer geweest te zijn. Kan natuurlijk voor hetzelfde geld een Ambull geweest zijn want de mensen kunnen dat toch vaak niet uit elkaar houden.
KLIK
:hmmm:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:
Fafo schreef:
Nanna schreef:
Nakisha schreef:Intens verdrietig voor alle partijen... ik vraag me af wat voor hond dit was.
het schijnt een Boxer geweest te zijn. Kan natuurlijk voor hetzelfde geld een Ambull geweest zijn want de mensen kunnen dat toch vaak niet uit elkaar houden.
KLIK
:hmmm:
:19: Wou je zeggen dat het wel zo is dan? Hier lopen een paar mensen met een Ambull en allemaal zeggen ze dat verreweg de meeste mensen hun hond aanzien voor Boxer. Niet zo raar want daar lijkt het ook op en de meeste mensen zijn niet van die rassenkenners.
Ja. Maar wat jíj bedoelt is: 'het zal wel een ambull geweest zijn'. Want dat vind jij aannemelijker dan een boxer ;) Ik vraag me dan af als het om een ambull ging of je dan ook zou zeggen: 'kan natuurlijk voor hetzelfde geld een boxer zijn'.

Ik denk 't niet.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mensen weten vaak niets van rassen , dus ja kan zomaar iets anders zijn.
Maar het was volgens het bericht een boxer dus, ja die kunnen soms ook behoorlijk pittig zijn. Waren van oudsher toch slagershonden die het vee op moesten jutten zodat het lekker doorbloed waren.?
Maar zal je kind maar zijn jongens of je hond die zoiets flikt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door j.werkman »

Gebrek aan raskennis vind ik nog niet zo ernstig, maar gebrek aan gezond verstand geeft echt grote problemen op allerlei terrein.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom mensen zo opvliegen als er een ras bij genoemd wordt, of als dat niet zo is, de behoeft hebben er een ras aan te koppelen.

Iemand die een beetje jofel in zijn kop is, zorgt ervoor dat de hond zulke dingen niet kan doen.

En ook al heb je een hond, die in jouw ogen niet verdient om genoemt te worden in dit soort zaken, dan lijkt het me dat je je toch beter kunt richten op mensen met gebrek aan verstand en misschien even toetsen hoe realistisch je kijkt naar je eigen hond.

Speelveldjes zijn volgens mij een no go voor honden, ook als ze niets doen, alle kinderen moeten daar kunnen spelen, ook als ze bang voor honden zijn. Datzelfde geldt voor het loslopen in de buurt, nergens voor nodig, het beperkt anderen om zich veilig in hun eigen omgeving te bewegen ook al doet je hond niets en negeert hij alles.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

renee-uk schreef:
Lemuria schreef:
renee-uk schreef: ben erg benieuwd hoeveel pagina's dit topic krijgt.
1 bladzijde, want het gaat niet om een klapkaak. Misschien onverwacht trouwens meer, als mensen gaan heiligneuzen dat het er écht niet toe doet dat het deze keer geen klapkaak was maar een jolige Boxer. En dat dit soort incidenten met andere rassen natuurlijk ook kunnen voorkomen, en dan komen de verhalen over hoe ze ooit eens hebben gehoord hoe een *willekeurig ras - meestal een Golden Retriever* ook eens een kind heeft gebeten.
Ach, dit soort topics doen het eigenlijk altijd prima.
ja maar het best toch wel als het een klapkaak is :cheer:
en als het geen klapkaak is maken we er wel een van :idea:

er was ooit ook nog eens een topic over een bijtende lab, geloof dat die 2 of 3 pagina's gehaald heeft....... met moeite!
Een gedeelte van al die pagina's wordt wel geschreven door de klapkaak-voorstanders (om het zo maar eens te noemen). Ik heb het al eerder gezegd, maar volgens mij roept geen enkel ander type hond zo'n sterke emoties op als de klapkaken en hoewel het ontegenzeggelijk waar is dat er altijd mensen zijn die beginnen te roeptoeteren over de nadelen en over verbieden etc, zijn er ook altijd mensen die daar net zo hard tegenin gaan en die ook niet altijd even realistisch over deze honden schrijven.
Ik ben niet voor of tegen, ik vind het in dit soort gevallen in de eerste plaats enorm sneu voor het kind en in de tweede plaats heel jammer voor de betreffende hond, maar ook voor alle honden, die met dit soort incidenten niet in beter daglicht komen te staan.
Het wordt, wat mij betreft, hoog tijd dat bazen eens onvoorwaardelijk verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van hun hond, ongeacht ras of type.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

j.werkman schreef:Gebrek aan raskennis vind ik nog niet zo ernstig, maar gebrek aan gezond verstand geeft echt grote problemen op allerlei terrein.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom mensen zo opvliegen als er een ras bij genoemd wordt, of als dat niet zo is, de behoeft hebben er een ras aan te koppelen.

Iemand die een beetje jofel in zijn kop is, zorgt ervoor dat de hond zulke dingen niet kan doen.

En ook al heb je een hond, die in jouw ogen niet verdient om genoemt te worden in dit soort zaken, dan lijkt het me dat je je toch beter kunt richten op mensen met gebrek aan verstand en misschien even toetsen hoe realistisch je kijkt naar je eigen hond.

Speelveldjes zijn volgens mij een no go voor honden, ook als ze niets doen, alle kinderen moeten daar kunnen spelen, ook als ze bang voor honden zijn. Datzelfde geldt voor het loslopen in de buurt, nergens voor nodig, het beperkt anderen om zich veilig in hun eigen omgeving te bewegen ook al doet je hond niets en negeert hij alles.
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

kipo schreef:
renee-uk schreef:
Lemuria schreef:
renee-uk schreef: ben erg benieuwd hoeveel pagina's dit topic krijgt.
1 bladzijde, want het gaat niet om een klapkaak. Misschien onverwacht trouwens meer, als mensen gaan heiligneuzen dat het er écht niet toe doet dat het deze keer geen klapkaak was maar een jolige Boxer. En dat dit soort incidenten met andere rassen natuurlijk ook kunnen voorkomen, en dan komen de verhalen over hoe ze ooit eens hebben gehoord hoe een *willekeurig ras - meestal een Golden Retriever* ook eens een kind heeft gebeten.
Ach, dit soort topics doen het eigenlijk altijd prima.
ja maar het best toch wel als het een klapkaak is :cheer:
en als het geen klapkaak is maken we er wel een van :idea:

er was ooit ook nog eens een topic over een bijtende lab, geloof dat die 2 of 3 pagina's gehaald heeft....... met moeite!
Een gedeelte van al die pagina's wordt wel geschreven door de klapkaak-voorstanders (om het zo maar eens te noemen). Ik heb het al eerder gezegd, maar volgens mij roept geen enkel ander type hond zo'n sterke emoties op als de klapkaken en hoewel het ontegenzeggelijk waar is dat er altijd mensen zijn die beginnen te roeptoeteren over de nadelen en over verbieden etc, zijn er ook altijd mensen die daar net zo hard tegenin gaan en die ook niet altijd even realistisch over deze honden schrijven.
Ik ben niet voor of tegen, ik vind het in dit soort gevallen in de eerste plaats enorm sneu voor het kind en in de tweede plaats heel jammer voor de betreffende hond, maar ook voor alle honden, die met dit soort incidenten niet in beter daglicht komen te staan.
Het wordt, wat mij betreft, hoog tijd dat bazen eens onvoorwaardelijk verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van hun hond, ongeacht ras of type.
tja actie en reactie natuurlijk, dat blijkt in dit topic ook wel weer.
het gaat niet om een klapkaak dus het anti-klapkaakclubje heeft weinig reden tot reageren en daardoor hoeven degenen die zich daar pimpelpaars aan ergeren ook niet in het geweer te komen.
het is de toon die de muziek maakt hoor, ook als het om klapkaken gaat!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Tineke schreef: Nou Marco88 plaatst heel vaak dit soort zaken en die geeft aan zelf ook een stafford te hebben.
Wellicht kan hij daar eens iets wat meer over vertellen want die hond ,als is hij verder totaal onbekend op dit forum ,schijnt het dan in ieder geval toch wel heel goed te doen :mrgreen:
Ik weet niet, in zijn profiel staat dat hij 1 hond heeft en dat "zijn ras" de NSDTR is. Ik (be)twijfel of hij een Stafford heeft :) Of misschien heeft hij er 1 op zolder in een bench zitten ofzo :wink: Voor de zekerheid.
renee-uk
Zeer actief

Lemuria schreef:
Tineke schreef: Nou Marco88 plaatst heel vaak dit soort zaken en die geeft aan zelf ook een stafford te hebben.
Wellicht kan hij daar eens iets wat meer over vertellen want die hond ,als is hij verder totaal onbekend op dit forum ,schijnt het dan in ieder geval toch wel heel goed te doen :mrgreen:
Ik weet niet, in zijn profiel staat dat hij 1 hond heeft en dat "zijn ras" de NSDTR is. Ik (be)twijfel of hij een Stafford heeft :) Of misschien heeft hij er 1 op zolder in een bench zitten ofzo :wink: Voor de zekerheid.
volgens mij heeft zijn zus er een, dat heb ik eens ergens gelezen maar nu geen zin om het op te zoeken.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

toch maar even gedaan:
Marco88 schreef:Goede training & opvoeding doet wonderen, Maar mocht je hond iets willen doen wat de baas echt niet wil, moet je hem wel kunnen stoppen, maar dat is mijn mening.
Wat wou je doen als je hond opeens iets in z'n kop krijgt, om wat voor reden dan ook, en een andere hond of kind aanvalt en jij kan hem niet stoppen, ik zou dat niet op mijn geweten willen hebben.
Maar goed, dat is worst case scenario.
Mijn zus die is 30 en heeft een American stafford, ontzettend lief beest, maar ze kan hem wel aan als het nodig is, wat tot nu toe alleen het geval is met vogeltjes en dat de hond dan enormm aan de riem trekt haha
topic
Afbeelding

Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ah, thanks voor het opzoeken :wink: Dus hij heeft er inderdaad geen, just what I thought :)
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Lemuria schreef:
Die twijfel had ik ook, nadat ik eerst dacht dat hij een stafford had, en ook uitgesproken.
Daarop werd ik direct bestookt met pb's met een foto van een/zijn? stafford en werd mij vertelt dat het dom was de conclusie te trekken op basis van wat iemand schrijft in zijn voorstelbericht dat hij maar 1 hond zou hebben.
Is natuurlijk ook heel raar om te veronderstellen als iemand in zijn voorstelbericht en avater met berichtjes eronder aangeeft maar 1 hond te hebben een toller dat er niet standaard ook een staffie bij hoort :engel:

Maar goed ik geloof er eerlijk gezegd ook weinig van gezien er nooit maar dan ook nooit over deze hond gesproken wordt op dit forum.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ach volgens een aantal is rottweiler ,Bordeaux , cane corso, Mastino, ook allemaal klapkaak, dus valt de boxer daar ook onder als molosser .
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Dinos schreef:Ach volgens een aantal is rottweiler ,Bordeaux , cane corso, Mastino, ook allemaal klapkaak, dus valt de boxer daar ook onder als molosser .
Alleen als de boxer Tyson heet :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Dinos

Ik ben eerlijk gezegd nog nooit een ontspoorde boxer tegengekomen,al zullen die er ook zijn.
Maar ik loop toch achter want geen slechte ervaringen met K herders ,Staff , Pitt, Boerboel. Etc.
Nu weet ik dat Zeeland een beetje achter loopt maar ook in Brabant nog nooit problemen gehad met wat voor hond dan ook, dat wil zeggen niet meer als een grauw of een snauw.
Ben wel eens benieuwd waar sommige al deze monsters tegenkomen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Dinos schreef:Ik ben eerlijk gezegd nog nooit een ontspoorde boxer tegengekomen,al zullen die er ook zijn.
Maar ik loop toch achter want geen slechte ervaringen met K herders ,Staff , Pitt, Boerboel. Etc.
Nu weet ik dat Zeeland een beetje achter loopt maar ook in Brabant nog nooit problemen gehad met wat voor hond dan ook, dat wil zeggen niet meer als een grauw of een snauw.
Met name in de achterstandswijken Dinos, vooral daar.
En ik verwacht niet dat dat soort wijken veel te vinden zijn in Zeeland.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Dinos

Wolfsblut schreef:
Dinos schreef:Ik ben eerlijk gezegd nog nooit een ontspoorde boxer tegengekomen,al zullen die er ook zijn.
Met name in de achterstandswijken Dinos, vooral daar.
En ik verwacht niet dat dat soort wijken veel te vinden zijn in Zeeland.
Zover lopen we ook weer niet achter hoor, ook in Zeeland hebben we deze wijken.
Het type dat bepaalde honden als pikverlenger gebruikt, is meestal niet het type dat lekker gaat wandelen met zijn/haar hond, en houdt het bij straatje naar de super of andere hangplekken.
Waar ze hun trots incl pinnenband kunnen showen.

Aangezien ik een ieder hier hoger inschat met omgang en wandeling hond, zal je dus weinig last hebben van deze groep eigenaren.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Het enige incident waarbij Saar (mijn oudste, 13 jaar en 3 maanden geworden) betrokken was, was met een Boxer reu. We liepen een route van 18 km ergens in Overijssel, en rond een onoverzichtelijk meer kwamen we een stel met twee Boxer-reuen tegen. Iedereen alles aanlijnen, maar mevrouw keek en vroeg of het teven waren. Ja, ok dan zou het wel goed gaan en stelde ze voor om de honden los te doen. Prima. Maar een minuutje later hing Saar aan haar nekvel in de bek van één van de Boxers en keek me aan met een blik van "sorry vrouwtje, het was gezellig met je maar ik moet nu gaan".
Terwijl ze heel goed haar mannetje stond, en honden heel erg duidelijk moest maken dat ze op moesten tieven. Dat deed ook iedere hond tot dan toe (en daarna ook), maar die Boxer dus niet.

Maar nogmaals, dit is het enige serieuse incident waarbij we hebben moeten ingrijpen. Maar ik vind dus niet iedere Boxer per definitie jolig. Zeker niet.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Marion. schreef:
Het enige incident waarbij Saar (mijn oudste, 13 jaar en 3 maanden geworden) betrokken was, was met een Boxer reu. We liepen een route van 18 km ergens in Overijssel, en rond een onoverzichtelijk meer kwamen we een stel met twee Boxer-reuen tegen. Iedereen alles aanlijnen, maar mevrouw keek en vroeg of het teven waren. Ja, ok dan zou het wel goed gaan en stelde ze voor om de honden los te doen. Prima. Maar een minuutje later hing Saar aan haar nekvel in de bek van één van de Boxers en keek me aan met een blik van "sorry vrouwtje, het was gezellig met je maar ik moet nu gaan".
Terwijl ze heel goed haar mannetje stond, en honden heel erg duidelijk moest maken dat ze op moesten tieven. Dat deed ook iedere hond tot dan toe (en daarna ook), maar die Boxer dus niet.

Maar nogmaals, dit is het enige serieuse incident waarbij we hebben moeten ingrijpen. Maar ik vind dus niet iedere Boxer per definitie jolig. Zeker niet.

Hier in de wijk loopt ook een boxerreu rond die al diverse honden flink gegrepen heeft. En niet alleen reuen, ook teven. Vooral kleine(re) honden moeten het bij hem ontgelden. Zo zijn er al een cocker spaniel, een middelgrote kruisingteef en een stel Jack Hussels danig verwond geraakt. En dan bedoel ik ook echt verwond, met da-bezoekjes en hechtingen. :ugh:
De eigenaresse laat het beest ook geregeld los rondlopen in het losloopgebied dat niet echt overzichtelijk is. Allemaal bochten en flink veel bomen. :schrik:

En ik zie overigens prima het verschil tussen ambullen en boxers.
Afbeelding
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

renee-uk schreef:.... het anti-klapkaakclubje .....
:LOL: Zeg dat eens 10 keer snel achter elkaar. ....

Maar even on-topic: was het echte agressie of gewone boxeronbenulligheid? De boxers die ik ken zijn niet agressief maar wel lomp. En als er een kind met een bal rent, dat misschien ondertussen ook nog wat gilt of schreeuwt, dan zal de gemiddelde boxer dat misschien als een uitnodiging zien. En dan lomp zo'n kind onderuit lopen en als het kind dan op de grond ligt nog even vrolijk door 'spelen'.

Ik was er natuurlijk niet bij, dus misschien sla ik de plank wel helemaal mis?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Annet schreef:

Maar even on-topic: was het echte agressie of gewone boxeronbenulligheid? De boxers die ik ken zijn niet agressief maar wel lomp. En als er een kind met een bal rent, dat misschien ondertussen ook nog wat gilt of schreeuwt, dan zal de gemiddelde boxer dat misschien als een uitnodiging zien. En dan lomp zo'n kind onderuit lopen en als het kind dan op de grond ligt nog even vrolijk door 'spelen'.

toen de hond hem beet in zijn arm, achterhoofd en gezicht
Ik geloof dat dit iets meer is dan "gewoon lomp"
Zeker als je daarna naar het ziekenhuis moet om te worden geopereerd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ranetje schreef:
Annet schreef:

toen de hond hem beet in zijn arm, achterhoofd en gezicht
Ik geloof dat dit iets meer is dan "gewoon lomp"
Zeker als je daarna naar het ziekenhuis moet om te worden geopereerd.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/08-10-2 ... nd-gegooid
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Annet schreef:

ik ben onlangs in mijn gezicht gebeten geweest. Dat was lomp.
Had die hond me 3 maal na elkaar gebeten op diverse plaatsen in mijn lichaam, zou ik dat écht niet onder de noemer 'lomp' plaatsen :roll:
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Het valt me alleen op dat ze het in het filmpje over een grote zware blijkbaar witte boxer hebben.
Ik weet niet hoe groot de boxers tegenwoordig zijn,maar die van ons woog geen 25 kg.Als 12 jarige tilde ik die in een kist achter op de fiets en ging ik er mee wandelen.
Maar goed onze boxer was ook alleen maar lomp.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”