Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

andere voeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nora
Vaste gebruiker

andere voeding

Ongelezen bericht door nora »

Omdat Nora nogal vaak last heeft van haar darmen ga ik vanaf vandaag over op andere voeding.
Het zijn brokken met kip en rijst en ik hoop dat ze het hier beter op zal gaan doen.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

geef je je hond weleens een vleesvoeding of pens? werkt over het algemeen erg goed voor darm problemen.
qyan heeft als pup zijnde 6 maanden lang chronische diaree, darmontstekingen gehad.
sinds ik over ben gegaan op vers nooit meer problemen met zijn darmen gehad.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

qyan schreef:geef je je hond weleens een vleesvoeding of pens? werkt over het algemeen erg goed voor darm problemen.
qyan heeft als pup zijnde 6 maanden lang chronische diaree, darmontstekingen gehad.
Kan ik het alleen maar mee eens zijn ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Femke en Bailey
Actief

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

cloris schreef:
qyan schreef:geef je je hond weleens een vleesvoeding of pens? werkt over het algemeen erg goed voor darm problemen.
Kan ik het alleen maar mee eens zijn ;)
Ik ook, je kunt wel steeds lichter verteerbaar gaan geven, maar dan maak je het de darmen alleen maar makkelijk. Met vers en pens breng je de boel weer een beetje op gang en in evenwicht.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Femke en Bailey schreef: Ik ook, je kunt wel steeds lichter verteerbaar gaan geven, maar dan maak je het de darmen alleen maar makkelijk....
en, wat is daar verkeerd aan?
ducktails
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ducktails »

mechelaar_fan schreef:
Femke en Bailey schreef: Ik ook, je kunt wel steeds lichter verteerbaar gaan geven, maar dan maak je het de darmen alleen maar makkelijk....
Een keer uit een vieze sloot drinken en het is mis...
Een keer een virusje tegenkomen en het is mis...
Een keer een koekje opeten en het is mis...
Een keer een andere brok omdat de andere niet meer te koop zijn en het is mis....
Met mis bedoel ik overgeven en poeperij!
Ria
qyan

mechelaar_fan schreef:
licht verteerbaar is niets mis mee in de zin dat de hond het makkelijker kan verdragen.
maar...........krijgt de hond hierdoor de goede bacterien in zijn darmen, waardoor de darmen sterker worden en juist meer kunnen
verdragen? NEE
niet iedereen wil of kan iedere dag vlees voeren, maakt ook niets uit.
maar het zou wel ana te bevelen zijn om deze hond zeker minimaal 1 week alleen een complete diepvriesvleesvoeding te geven en wat vuile pens. en dat dan als de brokken er weer komen 1x per week te doen.
qyan

ducktails schreef:
mechelaar_fan schreef:
Een keer een andere brok omdat de andere niet meer te koop zijn en het is mis....
Ria
:ok:
cloris
Zeer actief

ducktails schreef:
mechelaar_fan schreef:
Ria
Yep, helemaal waar, ik heb het hier meegemaakt met een van de hondjes dus... nooit meer.
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
mechelaar_fan
Zeer actief

ducktails schreef:
mechelaar_fan schreef:
Ria
wat een fantasie.
cloris
Zeer actief

Waarom fantasie? ik weet uit ervaring dat het echt zo kan zijn :? Mijn reu kon op een gegeven moment ook nergens meer tegen... zijn darmen waren zo enorm lui geworden dat idd het drinken uit een sloot al genoeg was om hem ziek te krijgen, na het overschakelen op versvlees enz. is hij dus nu al meer dan 3 jaar vrij van al die problemen.
Afbeelding
Jamn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jamn »

Als je het goed wil doen dan moet je de hond eens in de week of 2 weken minimaal 24 uur op vers voer zetten, 1x een maaltijd vers voer heeft geen zin, omdat de darmen dan nog steeds niet schoon zijn.

B.v geef de hond 's ochtends gewone rijst/pasta met vers kort gekookt vlees en 's avonds pens of of een ander diepvries/ vers product.

Op deze manier worden de darmen niet lui namelijk.

En anders informeer bij je eigen dierenarts dan heb je zekerheid wat betreft jou eigen hond.

Afbeelding
qyan

Jamn schreef:Als je het goed wil doen dan moet je de hond eens in de week of 2 weken minimaal 24 uur op vers voer zetten, 1x een maaltijd vers voer heeft geen zin, omdat de darmen dan nog steeds niet schoon zijn.

B.v geef de hond 's ochtends gewone rijst/pasta met vers kort gekookt vlees en 's avonds pens of of een ander diepvries/ vers product.

En anders informeer bij je eigen dierenarts dan heb je zekerheid wat betreft jou eigen hond.

Afbeelding
waarom vers gekookt vlees en niet rauw??? koken doodt nog de o zo belnagrijke bacterien.
hier alles rauw hoor!!
qyan

cloris schreef:Waarom fantasie? ik weet uit ervaring dat het echt zo kan zijn :? Mijn reu kon op een gegeven moment ook nergens meer tegen... zijn darmen waren zo enorm lui geworden dat idd het drinken uit een sloot al genoeg was om hem ziek te krijgen, na het overschakelen op versvlees enz. is hij dus nu al meer dan 3 jaar vrij van al die problemen.
idd, waarom fantasie, heb het hier ook meegemaakt hoor!
toen qyan licht verteerbare brokken kreeg, iedere dronk uit de sloot of wat dan ook, weken diaree en spugen.
nu die op vers staat kan hij uit de smerigste sloot driken, maar niets ana de hand.
alles wat hij buiten zijn voer kreeg, diaree.
kan nu voeren wat ik wil op vers, zonder problemen.

mechelaar fan, misschien dat jij nooit honden met zulke problemen hebt getroffen en het daarom alleen maar fantasie kunt noemen, maar na een hond te hebben gehad met 6 maanden chronische diaree en darm ontstekingen, kan ik het geen fantasie meer noemen, maar serieuse werkelijkheid die ik nooit meer mee hoop te maken.
Femke en Bailey
Actief

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

mechelaar_fan schreef:
ducktails schreef:
mechelaar_fan schreef:
Ria
wat een fantasie.
Goh zeg, iedereen zit hier netjes zijn mening te onderbouwen, maar jij bent het her niet mee eens en de enige onderbouwing is "wat een fantasie", lekker nuttig antwoord. Leg dan even uit waarom jij vindt dat het niet zo is, hier kan natuurlijk niemand iets mee.
mechelaar_fan
Zeer actief

Niets is lichter verteerbaar dan een stuk rauw vlees, en dat mag dan wel, denk eens een keertje logisch na. Je gaat heus niet de spijsvertering verbeteren van een hond door hem zwaar verteerbare gerst te geven in plaats van licht verteerbare rijst, integendeel.
Dit heeft niets te maken met water drinken uit een sloot.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Jamn schreef:Als je het goed wil doen dan moet je de hond eens in de week of 2 weken minimaal 24 uur op vers voer zetten, 1x een maaltijd vers voer heeft geen zin, omdat de darmen dan nog steeds niet schoon zijn.

En waarom niet helemaal op vers (bij een hond met zoveel problemen)? En de eerste dierenarts die echt zinnige dingen weet te zeggen over voer moet ik nog tegen komen hoor! Bij veel da's staat gewoon nog de Jeukaneuba :? in de schappen.
Afbeelding
Ayra
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ayra »

mechelaar_fan schreef:Niets is lichter verteerbaar dan een stuk rauw vlees, en dat mag dan wel, denk eens een keertje logisch na. Je gaat heus niet de spijsvertering verbeteren van een hond door hem zwaar verteerbare gerst te geven in plaats van licht verteerbare rijst, integendeel.
Gaat ook niet om hoe goed het verteerbaar is, Brokken zijn steriel maar in rauw vlees zitten veel bacterien die zorgen voor een sterke maag.
Groetjes Jolanda
qyan

mechelaar_fan schreef:Niets is lichter verteerbaar dan een stuk rauw vlees, en dat mag dan wel, denk eens een keertje logisch na. Je gaat heus niet de spijsvertering verbeteren van een hond door hem zwaar verteerbare gerst te geven in plaats van licht verteerbare rijst, integendeel.
denk jij eens logisch na.
in vlees, rauw vlees zitten nuttige bacterien, die de darmflora weer op peil kunnen brengen. sinds wanneer zit dat in godsnaam in rijst? of in licht verteerbare brokken

en wat dat te maken heft met water drinken uit een sloot, ach, lees het allemaal nog een keer op pagina 1.
toen qyan op brokken stond, die geweldige licht verteerbare brokken die jij hier zo aan loopt te prijzen, hoefde die echt geen slokje water uit een sloot te drinken, was gewoon een dag of 3 aan de diaree met buikpijn.
sinds hij op vers staat, zijn darmflora op peil is, kan die uit de sloot drinken wat hij wil, zonder er ook maar last van te hebben.

nogmaals, jij noemt het fantasie, maar hoop dat je nooit een pup met zulke zwakke darmen gaat treffen.
ga je wel anders piepen
mechelaar_fan
Zeer actief

de bacteriën die een hond naar binnen speelt als hij pensmaag eet zijn inderdaad een sterk argument pro vers, want hierdoor zal de darmflora bij de hond ook rijker worden.

maar al die verhaaltjes van als ze brokken eten, dat ze dan geen water meer van een plas kunnen drinken, dat de aminozuursamenstelling gewijzigd wordt door de verhitting enz... zijn toch maar heel twijfelachtig. In vers kan een fabrikant net zo goed troep kappen als in korrels. Verder is het spijsverteringskanaal van de hond zo kort dat je best licht verteerbaar voer geeft, het komt er anders toch zo uit, zoals het erin kwam. Als je droogvoer geeft is de hoge verteerbaarheid zeer belangrijk.
qyan

mechelaar_fan schreef:de bacteriën die een hond naar binnen speelt als hij pensmaag eet zijn inderdaad een sterk argument pro vers, want hierdoor zal de darmflora bij de hond ook rijker worden.

maar al die verhaaltjes van als ze brokken eten, dat ze dan geen water meer van een plas kunnen drinken, dat de aminozuursamenstelling gewijzigd wordt door de verhitting enz... zijn toch maar heel twijfelachtig. In vers kan een fabrikant net zo goed troep kappen als in korrels. Verder is het spijsverteringskanaal van de hond zo kort dat je best licht verteerbaar voer geeft, het komt er anders toch zo uit, zoals het erin kwam. Als je droogvoer geeft is de hoge verteerbaarheid zeer belangrijk.
jij vindt het verhaaltjes, ik heb het bij qyan gezien toen hij brokken at.
nu moet ik er wel bij vertellen dat hij 9 atibiotica kuren in zijn lichaam had en al de nodige metacam achter zijn kiezen.
dus sprake van een darmflora was er bij mijn hond totaal niet.
cloris
Zeer actief

qyan schreef:
mechelaar_fan schreef:de bacteriën die een hond naar binnen speelt als hij pensmaag eet zijn inderdaad een sterk argument pro vers, want hierdoor zal de darmflora bij de hond ook rijker worden.

jij vindt het verhaaltjes, ik heb het bij qyan gezien toen hij brokken at.
nu moet ik er wel bij vertellen dat hij 9 atibiotica kuren in zijn lichaam had en al de nodige metacam achter zijn kiezen.
dus sprake van een darmflora was er bij mijn hond totaal niet.
Mijn reu had dus geen antibiotica kuren in zijn lijf en die kon nog nergens tegen, dus geen fantasie, pure werkelijkheid en een drama...
Afbeelding
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Mijn Boy had vroeger ook darmproblemen.
Mijn DA die ik toen had raadde mij Champ lamb rice aan, want mijn golden zou gevoelige darmen hebben.............?????????????????????
Hij verkoopt het zelf en heeft al erg veel klanten die voer bij hem komen kopen. Hij staat zelfs op de site van Champ met zijn dierenkliniek.
Ik ken heel veel mensen die niet naar mij luisteren en naar hem toe gaan, en je raadt het al, ze komen allen met een zak Champ LC naar buiten.
Ben ook bij hem weg. Vlakbij zit mijn huidige dierenarts en tot mijn grote spijt heeft hij een tijdje Eukenuba gepromoot. Heb er wel iets van gezegd.
Ik weet nu niet of het door mij komt dat hij dat niet meer doet.
Sinds ik mijn honden Farmfood (6 dagen) en Duck vleesdag (1 dag )hebben ze nooit problemen.

gr Carel en Goldens :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”