Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stomme Tokkels

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Stomme Tokkels

Ongelezen bericht door P-tt »

Papa belde me vanmiddag op. Goof en Ties hadden gevochten. Er waren geen gaatjes voor zover hij kon zien. Het was volgens hem veel herrie, gehap en gescheld. Hij kon ook niet zeggen wat de trigger was. Er was geen speelgoed, snoep of iets anders wat spanning veroorzaakt. Hij was ze tegelijk aan het aaien en ineens was het knokken. Hij heeft Goof toen opgepakt, gewacht tot ze beide rustig waren en toen weer bij elkaar gelaten. Nu zijn ze weer de gebroederlijke teckels die ze waren.
Dit tegelijk aaien doet papa vaker, ik doe dat overigens ook.

Ik heb tegen papa gezegd dat mocht dit nog eens voorvallen hij ze eigenlijk beide uit elkaar moet houden, als dit lukt uiteraard. Dit zou hij doen.

Ik vind het wel een beetje vreemd dat ze ineens om "niets" vechten. (niets tussen tekens omdat ik uit papa's verhaal niet direct een aanleiding haal) Dit herken ik ook niet bij ze. Goof heeft Ties wel eens flink gecorrigeerd omdat Ties hem aan het klieren was en Goof hier genoeg van had. Ties is normaal een fel kereltje wat tijdens spel veel en snel hapt, maar tijdens deze correctie liet hij het wel uit zijn hoofd. (als hij met ons speelt hapt hij niet naar ons, alleen naar speelgoed)
Wanneer ze spelen is dit denk ik op z'n teckels, beetje happen naar elkaar, flink wat geluid produceren en over elkaar heen rollebollen. Soms rennen en beuken ze ook samen maar meestal spelen ze liggend/hangend. Overigens is Goof meestal degene die ophoudt met spelen door weg te lopen, heel af en toe gaat hij op Ties zitten. Ties houdt dan over het algemeen ook op met spelen/uitdagen.

Maar hoe het nu komt dat ze hebben gevochten, ik weet het niet. Misschien heeft het met leeftijd te maken. Goof is 3 en Ties bijna 10 maanden, wat denken jullie? En hoe zouden jullie ingrijpen mocht dit weer eens gebeuren of beter nog, kun je dit voorkomen?
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Stomme Tokkels

Ongelezen bericht door Lizzie. »

''takkies'' kunnen behoorlijk venijnig uit de hoek komen, ik zou altijd ingrijpen. Ik tolereer geen gedonder ;) Als ze daarna weer relax zijn dan gewoon weer bij elkaar laten. Ties word volwassen en het zal waarschijnlijk nog wel eens vaker ff gaan knallen ;)
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

onderschat tokkels niet. Hele goede vriendin van mij heeft 1 van haar (toen 3 reuen) tokkels uiteindelijk moeten herplaatsten ivm aanhoudende knokpartijen.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Hier vliegen de (volle) reuen zo een keer om de paar maanden in elkaar en dat is dan ook enkele seconden lawaai om na vijf minuten alweer alles vergeten te zijn :wink:
Ik maak me er geen zorgen om, ze komen verder prima met elkaar overeen. Ik grijp overigens altijd in.

Ik zou me nog niet al teveel zorgen maken, hou hun gedrag in het oog en hou de touwtjes indien nodig wat strakker.
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

Hier hebben de twee oudsten regelmatig gevochten(teven)en echt scheuren en gaatjes. Ik tolereer geen dominant/focussen of wat voor gedrag dan ook. Heb met mijn Duitse Herders nooit geen gevechten gehad en dan had ik toch meestal meerdere reuen, heb nooit eerder honden zo in elkaar zien klappen als die twee oudsten van mij. Overigens zijn ze 99,9% van de tijd de meest kleffe maatjes.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”