Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'snachts bench wel gelijk dicht?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Shanelle
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: 'snachts bench wel gelijk dicht?

Ongelezen bericht door Shanelle »

Wij hebben (hout vast houden) ook zo'n voorbeeldige pup. Sliep van de 1e nacht gelijk door en heeft nog maar 1x zitten piepen en dat was toen onze schuld. Nou ja, van mijn vriend ( :pffff: ) want die gooide 's nachts in z'n droom plots alle troep van zijn nachtkastje wat natuurlijk een heel kabaal gaf.

Toen ben ik wel naar beneden gegaan om hem even uit te laten want dat was heel toevallig niet meer gebeurt voordat hij in zwijm gevallen was (normaal letten we daar altijd heel erg op), dus dat kon niet genegeerd worden. Eenmaal terug binnen hem meteen weer in de bench gezet en toen ik naar boven wilde, begon hij te gillen. Eventjes afgewacht en toen toch maar even terug gegaan, maar zonder een woord te zeggen en zonder hem aan te kijken. Ik heb een dekentje gepakt en ben tegen de bench gaan liggen en 'slapen'. De rust was onmiddellijk terug en binnen 1,5 minuut sliep onze knapperd alweer en ben ik naar boven geslopen.

Maar dit is hoe het voor ons werkt, met deze pup. Je voelt het vanzelf wel aan wat je beter wel of niet moet doen denk ik...
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wij hebben Murdog vanaf de eerste nacht in de gesloten bench laten slapen naast het bed, zodat hij niet alleen was en een doek over het grootste deel van zijn bench. Bij piepen hand erin of sussende geluidjes brommen. Dit ook om hem zindelijk te houden s nachts. En een keer of twee eruit om te plassen. Toen hij daar eenmaal aan gewend was ging het deurtje open. Overdag de bench mee naar beneden en het werd al snel zijn veilige plek. Het deurtje hebben we nooit meer dicht gedaan.
Sterrefee
Actief
Mijn ras(sen): Gordon Setter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sterrefee »

Inmiddels zijn we zo ver dat Bill vannacht alleen beneden heeft geslapen en wij boven :) Ik blijf dan na het laatste plasrondje wel even 5 min naast hem zitten tot hij slaapt in de bench. Dan naar boven, we hadden de wekker nu om 3 uur gezet. Mijn man ging naar beneden en heeft Bill wakker gemaakt voor een plas. Toen hij de bench weer in ging heeft hij wel een tijdje gepiept, zo'n 10 minuutjes. Mijn man heeft boven aan de trap gestaan en een paar keer gezegd, ga maar lekker slapen jongen. Dat deed hij :) Tot 7 uur.

Het gaat allemaal hartstikke goed met hem! Met mij wat minder, ik heb 2,5 jaar geleden een prematuur kindje gekregen, ik had zelf een hersenbloeding en flinke HELLP tijdens de zwangerschap. Toen mijn dochter uit het ziekenhuis thuis kwam ben ik ingestort en sindsdien last van een paniekstoornis. Ik had al een jaar geen last meer, maar nu met een nieuwe 'baby' in huis komt er weer heel wat omhoog, heel jammer :( Maar ik hou vol, over een paar weken zal het vast weer minder zijn. Blijkbaar moet er nog een hoop onverwerkte ellende uit mijn systeem ofzo..
Afbeelding
carina58
Actief
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carina58 »

Hoi sterrefee.

Heel veel sterkte weet alles van paniekaanvallen heb hier jaren last van gehad dus weet hoe je je voelt.
Met Bill gaat het heel goed zo te horen zit je ook op puppytraining?

Groetjes
sky2014
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador

Ongelezen bericht door sky2014 »

Wij hebben de bench vanaf nacht 1 dicht gedaan (vorige week zaterdag), gewoon op de plaats waar hij gaat slapen. Na de laatste ronde heb ik hem met wat lekkers in de bench gelegd en ben erbij blijven zitten met vingers in de bench/ tegen de tralies zodat hij me kon ruiken. Eenmaal in slaap gevallen ben ik zachtjes weggegaan. De eerste nacht huilde hij om 2:00 uur weer, waarop ik hem zonder iets te zeggen heb laten plassen/poepen en heb hem weer terug-gelegd. Weer bij hem blijven zitten (niet aankijken, met de rug naar hem toe) tot hij weer lekker sliep. En dan om 05:00 weer op en ik ben met hem opgebleven.

Nu slaapt hij al een paar nachten van 11:00 tot 05:30, mijn man laat hem dan even uit, en legt hem weer met een koekje in de bench. De rest van het huis staat dan rond 06:45 op en dan mag hij eruit. Hij is hartstikke lief, vanmorgen heb ik voor het eerst weer 7 uur aan een stuk heel vast geslapen (en koppijn dat ik ervan had :ugh: ) Ik ben hartstikke trots op hem, wat een skatje.

Nu nog laten wennen dat hij binnenkort 's morgens ook even alleen moet zijn met de bench dicht...komt goed, hij leert snel

Groetjes,
Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”