Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden en vossen
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Honden en vossen
Achter en denk zelfs rondom mijn huis loopt een vos, of meerdere dat weet ik niet. Laatst kwam ik hem tegen, dacht eerst een kat aangezien deze bij de huizen vandaan kwam. Echter zag de vos ons en nam de benen richting de bosjes. Noah haat katten, ze ontploft volledig. Maar nu werd ze boos, ze begon te grommen en wilde weten wat het was.
Eergister liep ik de deur uit en appartementenblok naast ons liep de vos onder het raam. Wederom werd Noah heeeeel boos, maar ze reageerde toch iets anders dan dat zij een kat ziet.
Zal zij weten/ruiken dat het een vos is en geen kat? Uiteraard zit Noah aan de lijn, ik zou echt niet weten wat ze ermee zal doen. Misschien domme vraag, maar zal een hond een vos doodbijten?
Eergister liep ik de deur uit en appartementenblok naast ons liep de vos onder het raam. Wederom werd Noah heeeeel boos, maar ze reageerde toch iets anders dan dat zij een kat ziet.
Zal zij weten/ruiken dat het een vos is en geen kat? Uiteraard zit Noah aan de lijn, ik zou echt niet weten wat ze ermee zal doen. Misschien domme vraag, maar zal een hond een vos doodbijten?
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Re: Honden en vossen
Yep. een hond ruikt het verschil.
En yep, een hond kan een vos dood bijten (een Duitse Herder kan dat in ieder geval wel).
En yep, een hond kan een vos dood bijten (een Duitse Herder kan dat in ieder geval wel).
Wiel
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila reageert ook heel anders op vossen dan op katten, dus het verschil kennen ze wel.
Maar ik zie haar nog geen vos doodbijten
Meer dan een hoop lawaai maken doet ze denk ik niet.
Maar ik zie haar nog geen vos doodbijten
-
korthaar
- Zeer actief
Bij roofwild verandert zelfs een hond -die normaliter zacht in de bek is- in een klapkaak.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Of Noah wat zal doen, weet ik niet. Ze heeft ooit een veldmuis opgegeten die voor haar neus liep
Verder gelukkig nog nooit een kat/haas of iets.
Grappig dat ze dan toch het verschil zien. Zelf moest ik ook goed kijken, want ben nogal nachtblind en heb nooit eerder een vos in het wild gezien
Grappig dat ze dan toch het verschil zien. Zelf moest ik ook goed kijken, want ben nogal nachtblind en heb nooit eerder een vos in het wild gezien
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
In de winter heb ik ze hier geregeld in de voortuin. Van Biko weet ik het nog niet, rock en Reina gingen door het lint en rock voor de kill. In de winter controleer ik altijd eerst de voortuin voordat ik s'avonds de honden ga uitlaten. Kom ik ze buiten tegen gaat Reina wel uit haar stekker maar heb ik haar tenminste aan de lijn. Vind het lastig, net als de herten die hier door de straat racen maar het is niet anders.

-
beatje
Die van mij zijn vooral gek op vossenzeik en stront.Daar moet ingerold worden,en het stinkt!!!
Ik denk dat mijn teef er één zou durven vangen gok ik zo,doodbijten weet ik niet, dat heeft ze tot nu toe nog nooit gedaan.Maar ik zou er geen gok op durven nemen.
Ik denk dat mijn teef er één zou durven vangen gok ik zo,doodbijten weet ik niet, dat heeft ze tot nu toe nog nooit gedaan.Maar ik zou er geen gok op durven nemen.
-
beatje
Die van mij zijn vooral gek op vossenzeik en stront.Daar moet ingerold worden,en het stinkt!!!
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat stinkt idd als de ziekte ja, je ruikt het zelf al van een afstandje. Ik ben nog nooit een vos tegengekomen met Pom, dus ik weet niet wat ze zou doen. Er lag er van de week wel eentje dood op de weg hier vlakbij, dus ze zijn er wel..beatje schreef:Die van mij zijn vooral gek op vossenzeik en stront.Daar moet ingerold worden,en het stinkt!!!
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Mijn honden vinden het ook heerlijk om daar in te liggen rollen. Wij hebben hier ook wasbeerhonden rondlopen, in die stront moeten ze ook rollen, bleeh. Vind het zo smerig. Ik doe ze buiten eerst onder de tuinslang met shampoo voor ze weer naar binnen mogen. Waarom doen ze dat eigenlijk, weet iemand dat? Ik vind het zo vies.beatje schreef:Die van mij zijn vooral gek op vossenzeik en stront.Daar moet ingerold worden,en het stinkt!!!
Als mijn honden er een op grijpafstand zien dan denk ik wel dat ze die doodmaken. Zeker die oude van mij. Tot nu toe zie ik er enkel wel eens eentje op een afstand maar ze luisteren gelukkig wel goed en gaan er dan niet achteraan.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bas is een enorm slim hondje. Als wij een vos zien dan ziet zij die meestal niet. Dat komt omdat ze slechts 20 cm boven de grond komt met haar ogen. Dan ziet de wereld er nogal anders uit.
Maargoed, zien wij een vos dan ruikt Bas daarna die vos. Loop je dus in het bos hier en steekt er een vos over dan zal je Bas zien ruiken als een dolle. Maar ze weet dat ze klein is. Ze maakt zich dan klein, doet wat paniekerig en loopt ze snel ze kan door. Ze is dus bang voor vossen. Gelukkig maar. Katten kent ze. Ze loopt er op af en als ze blazen heeft ze respect en laat ze ze met rust. Rennen ze weg dan neemt ze het er van. Blijven ze ontspannen staan dan gaat ze ruiken. Lopen ze op haar af dan gromt ze. Dat vindt ze eng. Maar op een vos reageert ze overduidelijk met lijfsbehoud. Angstig en wetend dat die vos haar kan pakken.
Bas is sowieso heel slim. Ze heeft in het bos hier dat vol wilde dieren zit altijd erg de neiging om voorzichtig en terughoudend te zijn. Ze is ook niet dol op boswandelingen want dan draagt ze haar staart altijd laag. Nu barst het ook letterlijk van het wild hier. Dassen, vossen, zwijnen en herten bij de vleet. Zwijnen heeft ze dus ook een heilig respect voor. Doodsbang is ze als ze een zwijn ziet. Ze vlucht meteen weg. Wederom, gelukkig maar want daarom kan ze prima los in het bos. Laatst keek ze heel argwanend naar de varens. Begon te brommen met de staart tussen de benen. Ineens kraakt alles, bewegen die varens en staat er een enorm zwijn op dat snuivend voor ons het pad op rent om te vluchten. Lag gewoon naast het pad te slapen.....
Bas kan je dan opvegen....die stuift echt weg en hersteld pas op 30 meter afstand. Daarna is ze de hele wandeling para daar. Elders en in bossen zonder veel wild is er niks aan de hand.
Maargoed, zien wij een vos dan ruikt Bas daarna die vos. Loop je dus in het bos hier en steekt er een vos over dan zal je Bas zien ruiken als een dolle. Maar ze weet dat ze klein is. Ze maakt zich dan klein, doet wat paniekerig en loopt ze snel ze kan door. Ze is dus bang voor vossen. Gelukkig maar. Katten kent ze. Ze loopt er op af en als ze blazen heeft ze respect en laat ze ze met rust. Rennen ze weg dan neemt ze het er van. Blijven ze ontspannen staan dan gaat ze ruiken. Lopen ze op haar af dan gromt ze. Dat vindt ze eng. Maar op een vos reageert ze overduidelijk met lijfsbehoud. Angstig en wetend dat die vos haar kan pakken.
Bas is sowieso heel slim. Ze heeft in het bos hier dat vol wilde dieren zit altijd erg de neiging om voorzichtig en terughoudend te zijn. Ze is ook niet dol op boswandelingen want dan draagt ze haar staart altijd laag. Nu barst het ook letterlijk van het wild hier. Dassen, vossen, zwijnen en herten bij de vleet. Zwijnen heeft ze dus ook een heilig respect voor. Doodsbang is ze als ze een zwijn ziet. Ze vlucht meteen weg. Wederom, gelukkig maar want daarom kan ze prima los in het bos. Laatst keek ze heel argwanend naar de varens. Begon te brommen met de staart tussen de benen. Ineens kraakt alles, bewegen die varens en staat er een enorm zwijn op dat snuivend voor ons het pad op rent om te vluchten. Lag gewoon naast het pad te slapen.....
Bas kan je dan opvegen....die stuift echt weg en hersteld pas op 30 meter afstand. Daarna is ze de hele wandeling para daar. Elders en in bossen zonder veel wild is er niks aan de hand.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
En zoals Martijn zegt, Cleo en Eva samen en vast en zeker ook met Dapper zou een roedel vossenkillers zijn geweest. Zou je die zonder toezicht laten struinen in een wildpark dan ging elke vos die ze zagen er absoluut aan. Net als elke kat overigens. Dus ze reageerden wel ongeveer gelijk op vossen en katten. Dood moesten die.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ze kunnen ook vriendjes worden. 
meer foto's:http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/12/ ... 64x638.jpg
Mijn hond rolt ook in de stront van vossen. En ze speurt ook hun sporen na, maar volgens mij heeft ze er nog nooit een gezien. Ik vind haar wel rustiger reageren op hun geur dan op die van bijv. hazen.

meer foto's:http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/12/ ... 64x638.jpg
Mijn hond rolt ook in de stront van vossen. En ze speurt ook hun sporen na, maar volgens mij heeft ze er nog nooit een gezien. Ik vind haar wel rustiger reageren op hun geur dan op die van bijv. hazen.