Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hypoallergeen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Hypoallergeen

Ongelezen bericht door Peter27 »

Zoals jullie misschien in de medische hoek hebben gelezen adviseert mijn da om Bumper ivm met regelmatige oorontsteking te testen met hypoallergeen voer. En laat hij dit nou verkopen voor serieuze bedragen haha.

Nu kwam ik er op Google achter dat de meeste merken eigenlijk wel een hypo voer aanbieden. Vaak voor veel lagere prijzen dan de da.

Is elk hypoallergeen voer in mijn situatie te gebruiken? En heeft er iemand een goed advies welk merk te gebruiken?

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
blablabla :)
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Re: Hypoallergeen

Ongelezen bericht door annets »

Ik had voor mijn hond met voedsel allergie, de hypobrokken van Royal canin.
Ik bestelde ze bij Zooplus als ik het goed heb.
Kostte iets van 86,00 gratis verzenden.
Mijn hond had regelmatig oorontsteking en jeuk.
Hij heeft zo'n 3 maanden RC. gehad en krijgt nu Dog lover Gold passion.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Je kan ook eens kijken bij Lopo (wordt verkocht bij zooplus) kost bijna 50 euro voor een grote zak.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het is net waar je hond allergisch voor is, zijn t eiwitten dan heb je voer nodig met gehydroliseerde eiwitten en die vind je bijna niet in de winkel, tenzij je naar doko gaat kijken en die kost bijna t zelfde als bij de DA.
Je kunt natuurlijk eerst van alles proberen, maar als t de eiwitten zijn kun je het op 2 manieren aan pakken, Goed, en dat is duur, en anders laat maar zitten t gaat toch niet werken.
t het dier of graan gerelateerd dan kun je er omheen door die dierlijke eiwitten en die granen te vermijden :wink:
dat is uitproberen dus
Xerox
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Xerox »

Ik zou alle (hypoallergene) brokken omzeilen en meteen rauw gaan voeren (KVV of BARF). Die oorontsteking kan weleens te maken hebben met een allergie voor mijten/pollen (komt veel vaker voor dan voedselallergie) en in elke zak brok komen mijten voor, ook in de allerduurste.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Groetjes, Sonja, Xerox, Diablo en Yuko
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Xerox schreef:Ik zou alle (hypoallergene) brokken omzeilen en meteen rauw gaan voeren (KVV of BARF). Die oorontsteking kan weleens te maken hebben met een allergie voor mijten/pollen (komt veel vaker voor dan voedselallergie) en in elke zak brok komen mijten voor, ook in de allerduurste.
Sommige mensen doen de brokken daarom eerst in de vriezer.

Als je nog niet veel geprobeerd hebt, vind ik hypoallergene brokken niet direct noodzakelijk.
Dat kan altijd nog op het moment dat het uitsluiten van de meest voor de hand liggende dingen niet werkt.
Ik zou eerst eens voor een graanvrije brok gaan, zonder rund en kip.
Hier bevalt voor mijn allergische hond purizon en taste of the wild (beiden op basis van aardappel en vis) erg goed.
Ze heeft nu ze 50/50 vers en brok eet zelfs minder last.
Ook met m'n gevoeligere hond ging het op graan en rundvrij voer meteen beter. Kip, mais en rijst blijken bij hem dan weer geen probleem.
Het blijft een kwestie van "trial and error".
Peter27
Zeer actief

Bumper eet nu voornamelijk smuldier = rund en kippenbouten. Wat ik op internet zie zijn dit beiden triggers. Denk dat ik inderdaad Dagmar haar advies ga volgen en een paar maanden brokken geef waar geen rund of kip in zit. Wie weet helpt dat. Verder zoeken kan altijd nog.
Laatst gewijzigd door Peter27 op 09 jul 2014 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

proberen kan altijd :ok: t zou zomaar kunnen werken
Peter27
Zeer actief

Vanmiddag totw vis besteld. Eens kijken of dat helpt.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Onze jonge kruising labrador had tot vorig jaar ook met de regelmaat van een klok last van oorontstekingen & jeuk. De DA adviseerde toen ook om over te stappen naar een zogn. speciale hypoallergene brok.

Ik wou er niet direct op ingaan en ben dan meer KVV gaan voeren, weliswaar de lam & rijst versie (waar ook kip in zit). Het is nu al een hele poos geleden dat hij nog een oorontsteking heeft gehad :D

In de praktijk lijkt Igor vooral last te hebben met rundsvlees & derivaten ervan (kauwbenen e.d.). Hij krijgt het dan ook maar met mondjesmaat.

Succes met je zoektocht naar een voedingspatroon waar je hond het goed op doet.
Gittje
Zeer actief

Peter27 schreef:Vanmiddag totw vis besteld. Eens kijken of dat helpt.
En ... helpt het?

Wij hebben TOTW Pacific Stream proberen in te lassen, enkel 's avonds, overigens zonder succès. Jeuk nam nog toe!
Peter27
Zeer actief

Het kan toeval zijn maar de laatste 8 weken ofzo geen last van de oren. Maar ik houd het ook beter schoon en droog ze af als ze gezwommen heeft. We juichen dus nog niet te vroeg.

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nou de combi tow en beter schoonhouden helpt dus! Fijn!
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Als ik bij Dol nadat ze in het water is geweest niet gelijk haar oren droog kan ik er vergif op innemen dat ze een ontsteking krijg.
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Hier zijn de hotspots en oorontstekingen vele malen minder geworden na het stoppen met smuldier.

Succes ermee, oorontstekingen zijn altijd naar om te zien/hebben
Peter27
Zeer actief

Nadeel is trouwens wel dat ze Onwijs verhaard sinds ze weer op brok staat.

S@ndr@
Zeer actief

het is ook herfst natuurlijk, er zijn meer honden die nu onwijs verharen :wink:
Gittje
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Het is ook herfst natuurlijk, er zijn meer honden die nu onwijs verharen.
Tja, met die temperaturen die we in de maand oktober hadden, vind ik niet dat we al van herfst kunnen spreken. Eerder van een nazomer.
S@ndr@
Zeer actief

tja, ik lees dat er al behoorlijk wat mensen mopperen over t verharen, dat heeft niet alleen met de temperaturen te maken volgens mij, meer met de tijd van het jaar
kris251069
nieuw lid

Ongelezen bericht door kris251069 »

OK, ik weet dat ik nu een stok in het hoenderhok ga gooien en wat ik ga schrijven is helemaal niet in overeenstemming met mijn gevoel en principes maar louter gebaseerd op reële ervaring.

Wij hebben 2 dwergpinschertjes, Chico en Louisa. Chico was vanaf het begin hyper-allergisch : jeuk, oorontstekingen, voedselintolerantie met zware spijsverteringsproblemen etc... .
We hebben alles geprobeerd. Eerst de acute problemen terug onder controle krijgen met prednison en vervolgens een eliminatiedieet. Daarna de betere brokken die ik hier geleerd heb : Acana, TOTW, Orijen. Hielp ook geen fluit. Dan op velerlei aanraden KVV voeding. Alle mogelijke vleessoorten uitgeprobeerd met inachtneming van ontgiftingsperiodes... maar het hielp allemaal geen zier. Het jeuken en braken (voedselintolerantie) bleef maar duren.

Na het zoveelste bezoek aan de dierenarts dan toch maar begonnen met Hill's Z/D (de variant met gehydrolyseerde eiwitten). Ik was zeer sceptisch want ik had hier al op menige fora gelezen hoe de meesten van jullie denken over de drie musketiers : RC, Hill's en Eukanuba. En door dat allemaal te lezen had ik ook zelf dat scepticisme aangenomen.

Het feit dat we trouwens bij Hill's Z/D terechtkwamen was dan nog louter toevallig omdat de dierenarts geen stock meer had van de RC hyperallergeen. Dus dan maar de Hill's variant.

En wat blijkt nu? Enkele weken later zijn de problemen waar we anderhalf jaar mee hebben gesukkeld volledig verdwenen. Geen jeuk meer, geen oorontstekingen en eindelijk is het braken gestopt. Pelsje blinkt en... gelukkig... hij vindt het nog lekker ook.

Ik weet niet wat ik hier van moet denken want ik heb absoluut geen sympathie met multinationals : RC (Mars), Eukanuba (P&G) en Hill's (Colgate Palmolive) en ben er nog altijd van overtuigd dat Acana, Orijen en TOTW veel betere kwaliteit is maar in mijn specifieke geval met Chico kan ik alleen maar eerlijk mijn eigen positieve ervaring met Hill's Z/D neerpennen.
S@ndr@
Zeer actief

toch maar fijn dan dat je hond dan nu van zijn klachten af is :ok: , want dat is t allerbelangrijkste
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik zou doodles gaan voeren die zijn daar speciaal voor gefokt. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”