Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Voor Alfy een K9 tuig besteld. Heel erg getwijfeld over de maat en uiteindelijk een mini besteld. Vroeg me af of hij zo goed zit.
De buikband zit ruim 2 vingers achter z'n oksel, kan nog strakker en iets losser nog. De borstband lijkt wat hoog te zitten maar dit schijnt bij het tuig te horen? Zie ze op foto's allemaal vrij hoog. Bij Alfy zit deze net aan de bovenkant van het borstbeen (de uitstekende punt die je voelt)
Ik vind hem wel een sexy ding met dat tuig aan
Sent from my iPhone using Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014) Makso's Stars op Facebook
Probeer eens de borstband wat langer te maken zodat het hele tuig een stuk naar achter komt. Zodat de buikband dan uitkomt bij het stuk waar de buik 'afloopt'. Zo heb ik het K9 tuig bij Kayley afgesteld, dan heb je tenminste geen vervelende band in de oksel hangen en daarnaast kan de hond er ook minder snel uitkomen.
Probeer eens de borstband wat langer te maken zodat het hele tuig een stuk naar achter komt. Zodat de buikband dan uitkomt bij het stuk waar de buik 'afloopt'. Zo heb ik het K9 tuig bij Kayley afgesteld, dan heb je tenminste geen vervelende band in de oksel hangen en daarnaast kan de hond er ook minder snel uitkomen.
Dank Grijs/Zilver is Alfy's kleur hier in huis, alle honden hebben een eigen kleur heb er ook stickers bij besteld.
Heb de borstband iets groter gemaakt en dan zit hij ruim (2-3 cm) achter de oksel. Met name met die kliksluiting is dat inderdaad wel handig. Of hij er minder snel uit kan komen valt nog te bezien, Alfy is een hondini en komt echt overal uit. Zelfs als mensen garanderen dat hij er niet uit komt... Maar het tuig wordt toch in eerste instantie een flyball tuig. Hij moet er wel sexy bijlopen voor de foto's
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014) Makso's Stars op Facebook
Als hij achter je is en je wilt hem meetrekken trek je het tuig zo over zijn kop.
Dat had ik hier bij Misty, misschien dat de bouw van de hond nog iets uitmaakt.
Ik heb nu voor Misty de ruffwear harnas, daar komt ze echt niet uit.
Pemba schreef:Als hij achter je is en je wilt hem meetrekken trek je het tuig zo over zijn kop.
Dat had ik hier bij Misty, misschien dat de bouw van de hond nog iets uitmaakt.
Ik heb nu voor Misty de ruffwear harnas, daar komt ze echt niet uit.
Weet ik maar welk tuig we ook geprobeerd hebben (en we hebben er meerdere geprobeerd), hij komt overal uit. Het gaat met ook niet om dat hij in het tuig blijft maar dit is wel een fijn tuig voor de flyball. En daar is het voor bedoeld