Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Working test NVSW

Moderator: moderatorteam

Hutch
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
Aantal honden: 2
Contacteer:

Working test NVSW

Ongelezen bericht door Hutch »

Gisteren heb ik met Monty mee gedaan aan de workingtest van de NVSW. Het was een onderlinge wedstrijd enkel voor stabij's en wetters.
Monty mocht starten in de B1. Voor de B honden bestonden de drie ochtend proeven allemaal uit drievoudige apporten. Eerste proef was een drie voudige verloren zoek in een ongemaaide akker met hoog gewas. Wanneer de hond net aan het zoeken was werd er een afleidingsschot gegeven, deze moest genegeerd worden. Voor Monty de moeilijkste proef, hij heeft maar 1 dummy gevonden. Aan het einde van de dag bleek er maar 1 hond te zijn die er twee gevonden heeft een zeer veel honden hadden niets gevonden. De keurmeester vertelde nog dat ze aan het einde van de dag zelf ook twee apporten kwijt waren... Niet helemaal goed gegaan met de proef dus. Proef is aangepast en Monty kreeg nog 60 punten.
Tweede proef was een grasveld omringd met bos. Hond achterlaten achter een schuilnetje, zelf met de keurmeester mee het bos in. Op dit moment werd er voor de hond zichtbaar een konijnendummy gegooid. Uiteraard moesten ze blijven zitten. Terug naar de hond en dan drie verloren apporten zoeken in het bos. Best pittig, ze lagen op drie verschillende plekken meeste op 40-50 meter van de inzet plek. Monty kwam met allemaal terug. 70 punten voor Monty, hij had nog wat gesmokkeld met de konijnendummy.

Derde proef was op een maisakker. Hond voor een schuilhutje zetten, zelf erachter staan. Op schot valt er een markeer op links zo'n 80 meter op de akker. Tweede schot een markeer op rechts, ook zo'n 80 meter. En bij terugkomst van de tweede nog een derde apport op schot, deze valt achter een dijkje in de bosjes. Wel zichtbaar voor de hond, maar valplek niet zichtbaar. Alle drie kwamen ze vlot binnen. 90 punten voor Monty, hij had een kleine richtingsaanwijzing nodig bij de tweede dummy.

Na de lunch op naar de vierde proef. Aan de rand van een grasveld staan in de bosrand drie werpers. Direct na elkaar gooien ze in totaal zes dummy's op het veld. Alle zes moeten binnen komen met zo min mogelijk aanwijzingen van de baas. Monty vond dit erg leuk en bracht ze alle zes binnen. 100 punten.

Laatste proef is een walk up. Vier drijvers lopen in het bos en zelf loop je naast het bos mee. In het gebied worden meerdere dummy's achter gelaten. Wanneer de linie klaar is vanaf hier de hond inzetten om zo veel mogelijk dummy's binnen te brengen binnen de tijd. Monty had er drie de vierde was helaas net buiten de tijd. 80 punten.

Met een totaal score van 400 punten is hij 1ste in de B1 geworden!! :balon: :balon: :cheer:
Leuk om met Monty eens mee te kunnen doen aan een workingtest, normaal mogen we als niet-retriever niet mee doen. Best pittige proeven, maar goed te doen allemaal.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Working test NVSW

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Knapperd!

Geen foto's?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Klinkt hartstikke leuk :ok:
Gefeliciteerd met de eerste plek van Monty :E:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Gaaf zeg! Klinkt als een erg leuke dag! Gefeliciteerd.
Hutch
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hutch »

Marjoleine schreef:Knapperd!

Geen foto's?
Nee, volgens mij niet. Er was 1 persoon met fototoestel, maar die liep in een andere groep mee.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hutch schreef:
Marjoleine schreef:Knapperd!

Geen foto's?
Nee, volgens mij niet. Er was 1 persoon met fototoestel, maar die liep in een andere groep mee.
Jammer zeg. Had mooie plaatjes gegeven.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Knap hoor. Dat klinkt als flink lastige proeven
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”