Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

U kunt wel gaan

Moderator: moderatorteam

lets have fun

Re: U kunt wel gaan

Ongelezen bericht door lets have fun »

Is dat terecht? Twee honden die elkaar niet kennen met de koppen recht tegen over elkaar zetten en dan ook nog eens zo vlakbij..... Volgens mij geeft die ene gewoon aan dat de andere te dichtbij komt.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik vind dit ook wat overdreven. Wel makkelijk om je concurrentie uit te schakelen als je weet dat jouw hond dit niet doet. Stuur ze dan beide de ring uit.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Dat krijg je als je een pittige hond verstopt onder een lading schoothondjeshaar.

Die vrouw staat ook achterlijk te doen hoor, geen enkele reden om haar hond zo ver tot de andere te laten komen.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hij had gelijk moeten draaien met zijn hond als er een andere hond zo op zijn hond afkomt. Maar ja, dat is achteraf. Ik heb wel eens een hond (bloedhond) naar het gezicht van de keurmeester zien happen, tja dan kan je echt niet blijven.
Ik vond de happende hond trouwens mooier maar goed, ik ben ook geen keurmeester. Oh ik zie het net, hij stond al met zijn kont naar de andere gedraaid, stukkie opschuiven dus :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

belachelijk. ik vind dit echt geen reden om een combi eruit te zetten
Afbeelding
lets have fun

Hij draait zijn hond niet omdat je altijd de beste kant van jouw hond naar de keurmeester draait :D Is toch wel vaker dat de ene kant van de hond beter toont dan de andere en die kant draai je naar de keurmeester.
Het is ook nog eens een bouvier, die hoeft zich toch niet als een golden te gedragen?
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Belachelijk en zwaar overdreven!

Zeker als je ziet hoe mevrouw met het jaren tachtig kapsel haar hond strak langs de andere hond laat lopen en haar hond ook nog eens richting de andere hond lijkt te duwen om het daarna in model te kleien.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Belachelijk. Ik zie vaak zat honden veel erger uitvallen en die mogen altijd blijven staan. Ik vind dit niet eens zo heftig uitvallen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
lets have fun schreef: Het is ook nog eens een bouvier, die hoeft zich toch niet als een golden te gedragen?
Hoe hij zich buiten de ring gedraagt, dat bekijk je maar als eigenaar. Maar je hebt er maar voor te zorgen dat hij zich IN de ring onberispelijk gedraagt. Afstand houden, dus. En altijd je hond in het snotje hebben. De baas stond gewoon niet op te letten.
onberispelijk gedragen? ik dacht dat de hond als ras gekeurd werd en niet als standbeeld. daar hoort honds gedrag bij. en honds gedrag is als je daar staat als bouvierreu en er ineens een andere bouvierreu voor je neus staat
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Da's wel een heel gemakkelijke manier om je tegenstanders uit te schakelen. Ze had er toch niet zo dicht langs hoeven te gaan?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
lets have fun

Nanna schreef:
lets have fun schreef: Het is ook nog eens een bouvier, die hoeft zich toch niet als een golden te gedragen?
Hoe hij zich buiten de ring gedraagt, dat bekijk je maar als eigenaar. Maar je hebt er maar voor te zorgen dat hij zich IN de ring onberispelijk gedraagt. Afstand houden, dus. En altijd je hond in het snotje hebben. De baas stond gewoon niet op te letten.
Ik weet het niet hoor. Daarvoor zijn er gedragstesten als je dat wil keuren. In de ring kijken we naar de buitenkant.
lets have fun

marian* schreef:Da's wel een heel gemakkelijke manier om je tegenstanders uit te schakelen. Ze had er toch niet zo dicht langs hoeven te gaan?
Er zijn zoveel vuile trukjes. Ik durf niet te beweren dat zij het in dit geval met opzet doet maar ik weet dat ze er wel zijn.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
M@scha schreef:
Nanna schreef:
onberispelijk gedragen? ik dacht dat de hond als ras gekeurd werd en niet als standbeeld. daar hoort honds gedrag bij. en honds gedrag is als je daar staat als bouvierreu en er ineens een andere bouvierreu voor je neus staat
Dat kan allemaal wel wezen maar die eigenaar had er bedacht op moeten zijn. Die liet die hond ook maar aanspringen :19: Dat weet je hoor, als je met een kwaaie rakker in de ring staat. Die houd je kort én in de gaten. En als dat teveel gevraagd is word je eruit gesodemieterd.
Ik vind trouwens helemaal niet dat die vrouw met die andere hond te dichtbij kwam. Die hond reageerde overigens niet, dus het kán wel ;-)

De uitvallende reu stond trouwens al te gluipen voordat hij uitviel. De baas had dat moeten corrigeren maar die was met andere dingen bezig.
:roll: Ze had hem gewoon aan de buitenkant van haar been kunnen houden in plaats van ze zij aan zij te zetten.
Logisch dat de andere baas dat niet verwacht en hij reageert adequaat.
Die hond meteen maar als kwaaie bestempelen slaat natuurlijk nergens op.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mwah, die hond staat eerst andersom en moet zich omdraaien voordat ie uitvalt. Dat had de handler op zijn minst moeten zien en voorkomen, wat mij betreft. Het uitvallen an sich vind ik niet zo heel schokkend, het hoort niet in de ring, dat is wel zo
lets have fun

Ik heb het filmpje nog een keer bekeken en volgens mij heeft die man zijn aandacht bij de keurmeester omdat hij aanwijzingen krijgt, of verwacht. Dan heeft iie dus inderdaad even niet de volle aandacht bij de hond. Vind het nog steeds geen reden om hem eruit te sturen.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Goed dat jullie even aangeven dat het om bouviers gaat, dat had ik namelijk nog niet door!

Ze zien er wel heel anders uit dan die ik ken (van Gerda bijvoorbeeld).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

lets have fun schreef:
Nanna schreef:
Ik weet het niet hoor. Daarvoor zijn er gedragstesten als je dat wil keuren. In de ring kijken we naar de buitenkant.
Nope, bepaalde uitingen van karakter in de ring worden wel degelijk beoordeeld. Zeker als het agressie betreft. Als wat jij zet wordt toegepast zou een keurmeester zich dus vrolijk in de tengels moeten laten bijten want tenslotte wordt het karakter in de ring niet gekeurd....

Ben het met Nanna eens dat de hond terecht de ring uit wordt gestuurd en ik graag zag dat er meer keurmeesters zo zouden ingrijpen.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Inge O schreef:
M@scha schreef:belachelijk. ik vind dit echt geen reden om een combi eruit te zetten
inderdaad. honderd redenen kan ik bedenken om combinaties eruit te zetten die keurmeesters dan weer wel fluitend beoordelen en plaatsen maar een klein incidentje van een milliseconde hoort daar zeker niet bij :piew: .
Ik heb er echt totaal geen verstand van, maar ik verbaas me er ook over. Waar hebben we het in vredesnaam over.
En worden de kleintjes op dezelfde merites beoordeeld vraag ik me dan meteen af?

Als ze mij overigens zo'n afschuwelijk gehaarlakt 'big hair' kapsel zouden aanmeten beet ik ook iedereen in de klauwen. Maar dat terzijde.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dit vind ik wel meevallen en overdreven om hem er meteen uit te zetten. Ik heb toch ergere incidenten gezien, waarbij de aanstichter gewoon nog in de prijzen liep zonder een opmerking.
marian*
Erelid
Contacteer:

Nanna schreef:
Volgens mij staat die man zich met zijn hond te bemoeien maar had hij even geen oog voor de mevrouw met de andere hond. Hij had te weinig tijd om zijn hond weg te sjorren doordat madam te dicht langs hem liep. Hond fixeert heel even en valt uit. Ik denk dat hij er weinig aan kon doen.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Die vrouw loopt toch met een boog om die andere hond heen. Andere hond staat al te loeren. Zo'n ring heeft maar beperkte ruimte en je zult dan toch je hond in de gaten moeten houden. Daar had die man alle tijd voor, die stond maar een beetje te staan tenslotte.

Of je hiervoor de ring uitgestuurd moet worden weet ik niet, beetje dubbel.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

lets have fun schreef:
marian* schreef:Da's wel een heel gemakkelijke manier om je tegenstanders uit te schakelen. Ze had er toch niet zo dicht langs hoeven te gaan?
Er zijn zoveel vuile trukjes. Ik durf niet te beweren dat zij het in dit geval met opzet doet maar ik weet dat ze er wel zijn.
Ik ook. Sommige keurmeesters raken weleens onder de indruk van bepaalde uiterlijkheden van vooral vrouwelijke handlers om maar iets te noemen.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

TessaThomas schreef:Dit vind ik wel meevallen en overdreven om hem er meteen uit te zetten. Ik heb toch ergere incidenten gezien, waarbij de aanstichter gewoon nog in de prijzen liep zonder een opmerking.
Klopt, en ik zou graag zien dat daar meer aan/tegen werd gedaan. En misschien is dit minimaal, maar wel een keer een keurmeester die durft in te grijpen.
Voor mij was het een reden dat ik dus echt niet graag als ringmeester werkte bij bepaalde rassen/rasgroepen.
Afbeelding
lets have fun

Branka schreef:
lets have fun schreef:
Nanna schreef:
Nope, bepaalde uitingen van karakter in de ring worden wel degelijk beoordeeld. Zeker als het agressie betreft. Als wat jij zet wordt toegepast zou een keurmeester zich dus vrolijk in de tengels moeten laten bijten want tenslotte wordt het karakter in de ring niet gekeurd....

Ben het met Nanna eens dat de hond terecht de ring uit wordt gestuurd en ik graag zag dat er meer keurmeesters zo zouden ingrijpen.
Ach kom nou toch. Waar hebben we het over. Een bouvierreu die een andere bouvierreu niet in zijn persoonlijke ruimte wil hebben. Is dat een karakterfout en reden om weg te sturen?
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Huh? Zo erg was het toch niet? Ik vond het echt geen vreemde reactie van de hond en de baas reageert prima, ik zie echt geen reden om hem er meteen uit te sturen.
AfbeeldingAfbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tbeast schreef:Huh? Zo erg was het toch niet? Ik vond het echt geen vreemde reactie van de hond en de baas reageert prima, ik zie echt geen reden om hem er meteen uit te sturen.
Ik zag eigenlijk ook niets geks, honds gedrag en een eigenaar die t prima in de hand heeft en er gebeurt eigenlijk net niets .
maar idd als je alleen honden wilt showen die geen agressie of honds gedrag laten zien , dan kan deze wel inpakken :(:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 14 okt 2014 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:
lets have fun schreef:Ach kom nou toch. Waar hebben we het over. Een bouvierreu die een andere bouvierreu niet in zijn persoonlijke ruimte wil hebben. Is dat een karakterfout en reden om weg te sturen?
Het is in de ring ontoelaatbaar gedrag. Dat is alles. En als je een reu hebt die dat niet trekt moet je hem niet showen.
Ik vind het zwaar overdreven.
Ja, die hond valt uit (niet naar een mens, naar een andere reu) en de baas reageert in een milliseconde.

Als hij dit deed naar de keurmeester was het iets anders, maar dat is niet zo. Het is naar een andere reu, die ook nog eens dicht langs hem heen gaat. Als de baas het had gezien had hij het kunnen voorkomen maar die was op de keurmeester gericht inderdaad.
Ik zou hem er misschien op terugzetten, maar nooit op diskwalificeren.

Het zijn honden, geen robots.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Branka schreef:
TessaThomas schreef:Dit vind ik wel meevallen en overdreven om hem er meteen uit te zetten. Ik heb toch ergere incidenten gezien, waarbij de aanstichter gewoon nog in de prijzen liep zonder een opmerking.
Klopt, en ik zou graag zien dat daar meer aan/tegen werd gedaan. En misschien is dit minimaal, maar wel een keer een keurmeester die durft in te grijpen.
Voor mij was het een reden dat ik dus echt niet graag als ringmeester werkte bij bepaalde rassen/rasgroepen.
Dat ben ik ook wel weer met je eens, wel een keer een keurmeester die er iets van zegt en ingrijpt. Hoewel er iets van zeggen in deze genoeg was geweest in mijn ogen.
lets have fun

Nanna schreef:
lets have fun schreef: Ach kom nou toch. Waar hebben we het over. Een bouvierreu die een andere bouvierreu niet in zijn persoonlijke ruimte wil hebben. Is dat een karakterfout en reden om weg te sturen?
Het is in de ring ontoelaatbaar gedrag. Dat is alles. En als je een reu hebt die dat niet trekt moet je hem niet showen.
Als een hond zich niet laat keuren omdat niemand erbij in de beurt kan komen wordt het anders. Maar dit? Werkelijk?
Straks kunnen er alleen nog maar goldens en labjes meedoen :lol1:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

lets have fun schreef:Als een hond zich niet laat keuren omdat niemand erbij in de beurt kan komen wordt het anders. Maar dit? Werkelijk?
Straks kunnen er alleen nog maar goldens en labjes meedoen :lol1:
Precies.
Agressie naar mensen is ontoelaatbaar maar dat is totaal iets anders dan wat hier gebeurt.
Bovendien is scherp gedrag iets dat bij dit ras hoort. Ongewenst blijkbaar opeens?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Show”