Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

U kunt wel gaan

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: U kunt wel gaan

Ongelezen bericht door renee-uk »

straks staan de ringen vol met bart smit hondjes.
een honds uiterlijk is al ongewenst en honds gedrag blijkbaar ook.
gaat goed in hondenland :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nanna schreef:
Jaap* schreef: Als ze mij overigens zo'n afschuwelijk gehaarlakt 'big hair' kapsel zouden aanmeten beet ik ook iedereen in de klauwen. Maar dat terzijde.
Ik zou alle Bouviers er met zo'n opgeföhnd Mari vd Ven-kapsel uitsmijten met de opmerking terug te komen als ze weer fatsoenlijk te plukken haar hebben maar dat heeft er nu idd even niets mee te maken ;-)
Dan hou je er geen meer over.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Op precies 10 sec zie je de handler van de 'uitvaller' naar de keurmeester kijken en het lijntje strak trekken. De hond loert inmiddels al naar de ander maar dat heeft die man niet zo snel door.
Op 11 sec rukt die hond naar de andere hond omdat die vrouw hem wel heel dicht bij de uitvaller zet maar binnen een microseconde trekt de eigenaar hem weg. Ik vind het een logische reactie van zowel hond als eigenaar en hij had niet weggestuurd hoeven worden.
Afbeelding
Wellus
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder langhaar
Hollandse Herder korthaar
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Wellus »

Dit zou mij ook kunnen overkomen met Wellus :ugh:
Die is niet makkelijk met reuen in de ring.
Vraag dan ook altijd vriendelijk aan de rest of ze afstand willen houden of ik doe het zelf.
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Wat een onzin disqualificatie.
Uitval, correctie en klaar, geen na gegrom niets meer.
Het zijn honden en geen robots.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Inge O schreef:
Jaap* schreef:
Inge O schreef:
M@scha schreef:belachelijk. ik vind dit echt geen reden om een combi eruit te zetten
inderdaad. honderd redenen kan ik bedenken om combinaties eruit te zetten die keurmeesters dan weer wel fluitend beoordelen en plaatsen maar een klein incidentje van een milliseconde hoort daar zeker niet bij :piew: .
Ik heb er echt totaal geen verstand van, maar ik verbaas me er ook over. Waar hebben we het in vredesnaam over.
En worden de kleintjes op dezelfde merites beoordeeld vraag ik me dan meteen af?

Als ze mij overigens zo'n afschuwelijk gehaarlakt 'big hair' kapsel zouden aanmeten beet ik ook iedereen in de klauwen. Maar dat terzijde.
voor mij valt dit onder het kopje 'hoe scoor ik als km gemakkelijk' want ach, je zou je toch eens druk moeten maken en ruggengraat moeten durven tonen in verband met veel prangender dingen - neenee, dat wordt te moeilijk, maar makkelijke slachtoffers 'pakken' (iedereen heeft toch gezien hoe agressief die hond wel was hè :hmmm: :hmmm: ??') kan hij dan weer wel.
Als hij het echt zo erg had gevonden, had hij ze er beiden uitgestuurd. Ook al is het amper meer dan een dwarse scheet, ze hebben er wel beiden schuld aan.
Zo kun je fijn je reu met z'n harses in een ander z'n kont parkeren en wachten tot de ander weggestuurd wordt :U:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Marjoleine schreef: Ik vind het zwaar overdreven.
Ja, die hond valt uit (niet naar een mens, naar een andere reu) en de baas reageert in een milliseconde.

Als hij dit deed naar de keurmeester was het iets anders, maar dat is niet zo. Het is naar een andere reu, die ook nog eens dicht langs hem heen gaat. Als de baas het had gezien had hij het kunnen voorkomen maar die was op de keurmeester gericht inderdaad.
Ik zou hem er misschien op terugzetten, maar nooit op diskwalificeren.

Het zijn honden, geen robots.
Eens.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

wen schreef:Wat een onzin disqualificatie.
Uitval, correctie en klaar, geen na gegrom niets meer.
Het zijn honden en geen robots.

dit dus. :ok:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Mizzsylver schreef:
Na een paar keer kijken zie ik ook dat hij wel naar zn hond keek en kon zien dat de hond fixeerde naar de ander, maar hij deed er niks aan. Na het uitvallen was het ook over, hij bleef niet doorgaan. Maar dan kun je die beslissing al niet meer ongedaan maken als keurmeester.
Na het uitvallen staat hij nog steeds te provoceren, aanstaren en stramme kwispel.

Wel moet ik zeggen dat het gevalletje kan beuren is, het zijn nou eenmaal intacte reuen van een pittig ras. Al zou je dat niet zeggen door hun poedel kapsels, zonde :ugh: Waar zijn de Whiskey honden van vroeger?
Perry en Noah

Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Wat een onzin.
Ήυs
Zeer actief

Nanna schreef:
lets have fun schreef: Ach kom nou toch. Waar hebben we het over. Een bouvierreu die een andere bouvierreu niet in zijn persoonlijke ruimte wil hebben. Is dat een karakterfout en reden om weg te sturen?
Het is in de ring ontoelaatbaar gedrag. Dat is alles. En als je een reu hebt die dat niet trekt moet je hem niet showen.
Dan moet je misschien alleen poezelige hele sociale rassen de ring inlaten. Bouviers zijn nou eenmaal geen heel sociale honden.

Soms verbaas ik mij echt over jouw kennis qua gedrag. Of ik moet er heel erg naast zitten maar die bouvier fixeert inderdaad even voor hij uitvalt en de eigenaar reageert meteen. Daarna staat de hond niet meer de fixeren maar kijkt rond omdat er vanalles gaande is. Ik zie echt geen abnormaal gedrag.

In de ring zullen wel vaker dit soort dingen gebeuren. Moeten die honden allemaal maar als een robot een rondje lopen dan? Het kan maar net zijn dat die andere bouvier bij het langslopen ook even een blik wierp. Soms zijn de signalen zo klein en snel dat wij ze niet zien.

Maar ik vind het onzin dat hij de ring uit moet. Echt heel overdreven.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Marjoleine schreef:
lets have fun schreef:Als een hond zich niet laat keuren omdat niemand erbij in de beurt kan komen wordt het anders. Maar dit? Werkelijk?
Straks kunnen er alleen nog maar goldens en labjes meedoen :lol1:
Precies.
Agressie naar mensen is ontoelaatbaar maar dat is totaal iets anders dan wat hier gebeurt.
Bovendien is scherp gedrag iets dat bij dit ras hoort. Ongewenst blijkbaar opeens?
Helemaal mee eens. Er gebeurt feitelijk niets, en dat bij twee reuen van dit ras. Ik vind het heel erg overdreven, zeker omdat de baas direct ingrijpt en de andere hond ook wel erg dichtbij staat.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ήυs schreef: In de ring zullen wel vaker dit soort dingen gebeuren. Moeten die honden allemaal maar als een robot een rondje lopen dan? Het kan maar net zijn dat die andere bouvier bij het langslopen ook even een blik wierp. Soms zijn de signalen zo klein en snel dat wij ze niet zien.

Ja. En wat je niet kunt veranderen met trappen of trillen zit op de schopstoel.
Problem solved, op naar het volgende paradepaardje :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
M@scha schreef:belachelijk. ik vind dit echt geen reden om een combi eruit te zetten
inderdaad. honderd redenen kan ik bedenken om combinaties eruit te zetten die keurmeesters dan weer wel fluitend beoordelen en plaatsen maar een klein incidentje van een milliseconde hoort daar zeker niet bij :piew: .
Het gemak waarmee de man die hond onder controle krijgt zou voor mij ook geen indicatie zijn om hem er uit te sturen.
Wat was het nou meer dan een snauw? :U:
Tenzij ............... er voor die tijd in de ring al incidenten waren geweest, want dat zie je natuurlijk niet op dit filmpje :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

marian* schreef:
Nanna schreef:
Jaap* schreef: Als ze mij overigens zo'n afschuwelijk gehaarlakt 'big hair' kapsel zouden aanmeten beet ik ook iedereen in de klauwen. Maar dat terzijde.
Ik zou alle Bouviers er met zo'n opgeföhnd Mari vd Ven-kapsel uitsmijten met de opmerking terug te komen als ze weer fatsoenlijk te plukken haar hebben maar dat heeft er nu idd even niets mee te maken ;-)
Geloof dat je nog verbaasd zou zijn. De meeste bouvier zijn heel goed te plukken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

bouvierpoedel schreef:
marian* schreef:
Nanna schreef:
Geloof dat je nog verbaasd zou zijn. De meeste bouvier zijn heel goed te plukken.
Echt waar? Ik dacht dat ze al teveel verprutst waren, maar niet dus. Ik blij dat ik ongelijk heb.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Nanna schreef:
lets have fun schreef: Ach kom nou toch. Waar hebben we het over. Een bouvierreu die een andere bouvierreu niet in zijn persoonlijke ruimte wil hebben. Is dat een karakterfout en reden om weg te sturen?
Het is in de ring ontoelaatbaar gedrag. Dat is alles. En als je een reu hebt die dat niet trekt moet je hem niet showen.
OMG... een hond mag geen hond zijn.... hoe sneu is dat :jank:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tara schreef:En terwijl ik op aanwijzing van de keurmeester tempo maak en de ruimte benut om een mooie draf te laten zien roept de eigenaar van de andere reu me toe: "Niet te dicht langs mij lopen, niet te dicht langs mij lopen" En zonder enige aanleiding stond haar hond toch een partij te vuilbekken! Continu omdraaien en fixeren... Rot lekker op, ik loop waar ik mag lopen en je houdt je hond maar mooi in het gareel.
Dan had je aan mij als ringmeester een kwaaie.

Als iemand zo nadrukkelijk vraagt om afstand heb je er rekening mee te houden, anders is het voor mij opzettelijk hinderen. Dan kun je mooi vertrekken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Forumindex>>Sportief met de hond>>Show?
Beter maar een hond zonder stam, hoef je alleen maar buiten sportief met de hond te zijn.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ook met stam hoef je geen shows te lopen...
Hier twee stammetjes en geen shows...
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tara schreef:
Marjoleine schreef:
Tara schreef:En terwijl ik op aanwijzing van de keurmeester tempo maak en de ruimte benut om een mooie draf te laten zien roept de eigenaar van de andere reu me toe: "Niet te dicht langs mij lopen, niet te dicht langs mij lopen" En zonder enige aanleiding stond haar hond toch een partij te vuilbekken! Continu omdraaien en fixeren... Rot lekker op, ik loop waar ik mag lopen en je houdt je hond maar mooi in het gareel.
Dan had je aan mij als ringmeester een kwaaie.

Als iemand zo nadrukkelijk vraagt om afstand heb je er rekening mee te houden, anders is het voor mij opzettelijk hinderen. Dan kun je mooi vertrekken.

Die ring was megagroot hoor, dus ik hoefde haar niet krap te passeren om goed te kunnen lopen. Maar een afstand van een halve ring was kennelijk nog te dichtbij voor die hond. Die stond zich een partij op te lieren op een andere reu die hem niet eens zag. Overdrijven is ook een kunst natuurlijk. ;)
Als je afstand houd, zoals gevraagd werd, is er niets aan de hand. Zoals je het zei leek het niet of dat het geval was.
Mensen doen vaak genoeg hun best rekening met elkaar te houden en je hebt gewoon op te letten. Oók als jouw hond niet degene is die begint.

Dus niks rot maar op, hinderen is hinderen. En als ik dat zie zijn de rapen gaar, wiens schuld het ook is.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

korthaar schreef:Forumindex>>Sportief met de hond>>Show?
Beter maar een hond zonder stam, hoef je alleen maar buiten sportief met de hond te zijn.
Tis heel bijzonder, maar mijn honden met stam, die ook nog eens shows lopen, kunnen en mogen ook buiten sportief zijn :lol1:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

korthaar schreef:Forumindex>>Sportief met de hond>>Show?
En waarom zou het meedoen aan shows een hond beperken om buiten 'sportief' te zijn?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bij de labradors zie je dit toch ook weleens hoor. Hond van een kennis vorig jaar nog met zoiets uit de ring gezet.. voor de mensen die zeggen dat alleen goldens en labs nog in de ring kunnen verschijnen haha
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wat belachelijk en ze zien er al niet uit en dan mogen ze ook nog niet even laten weten dat ze er zijn bizar, niks mag meer mijn bouvierhart staat stil :jank: er was niets aan de hand trouwens even een klein uitvalletje, maar keurmeester wilde indruk maken bij het vrouwtje met de slome boef :mrgreen:
Wel leuk voor de muts met de plofboef zal vast wel gewonnen hebben, goede rasvertegenwoordiger, staat erbij als een dood gedrocht, is de eens zo stoere allround bewaker :ugh:
Laat ze maar op gedrochten letten die niet eens meer kunnen uitvallen of ademhalen enz hebben ze meer als genoeg te doen :wink:
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Cleva schreef:
Nanna schreef:

Dat mag maar dan moet je showresultaten wel afschaffen als belangrijk voor de fok want louter emotieloze sufkutten zijn niet gewenst in de bouvierfok.
Ik ben voor, hoor.
Ik vind het toch al achterlijk dat je netjes in je pakje met je hand op je rug met je hond moet kunnen paraderen om er mee te fokken.

Maar goed, het showcircuit maakt zich voortdurend belachelijk. Het is een groot circus van karikaturen. Dat weet je van te voren.
Als je er aan mee gaat doen moet je je voegen. En als je als fokkerij serieus genomen wil worden distantieer je je ervan.
:LOL:

Helemaal mee eens!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Cleva schreef:
Dat mag maar dan moet je showresultaten wel afschaffen als belangrijk voor de fok want louter emotieloze sufkutten zijn niet gewenst in de bouvierfok.
Ik ben voor, hoor.
Ik vind het toch al achterlijk dat je netjes in je pakje met je hand op je rug met je hond moet kunnen paraderen om er mee te fokken.

Maar goed, het showcircuit maakt zich voortdurend belachelijk. Het is een groot circus van karikaturen. Dat weet je van te voren.
Als je er aan mee gaat doen moet je je voegen. En als je als fokkerij serieus genomen wil worden distantieer je je ervan.
Helemaal mee eens!
Perry en Noah

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

heel goed, sloeg ook niet echt ergens op
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Célie schreef:
Nanna schreef:Heel goed, dit moesten keurmeesters altijd zo doen :ok:

KLIK
Video verwijderd :(:
Leuk dat de video verwijderd is.
Maar die man is wel uit de ring verwijderd met zijn hond.

Ik ben trouwens nog steeds benieuwd of dit het enige incident van man met hond was.
Als dat zo is, is de verwijdering uit de ring voor mijn gevoel zeer sterk overdreven.
Als de man met hond in deze zelfde ring al eerder incidenten had en dit de druppel was waardoor de emmer over liep liggen de zaken anders.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

ranetje schreef:
Ik ben trouwens nog steeds benieuwd of dit het enige incident van man met hond was.
Als dat zo is, is de verwijdering uit de ring voor mijn gevoel zeer sterk overdreven.
Als de man met hond in deze zelfde ring al eerder incidenten had en dit de druppel was waardoor de emmer over liep liggen de zaken anders.
We zullen het waarschijnlijk nooit weten. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Show”