Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stop, nee niet naar de sloot.....het is koud.....te laat

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

eros en onyx
Vaste gebruiker
Contacteer:

stop, nee niet naar de sloot.....het is koud.....te laat

Ongelezen bericht door eros en onyx »

hallo allemaal,

ik heb een vraagje;

zoals bijna iedere labrador is ook mijn lab dol op water, in principe niet zo erg (we zijn altijd voorbereid met handdoeken) en in de zomer erg leuk, maar in de winter wat minder...
Nu kon ik mijn lab altijd een meter of vijf voor de sloot aanlijnen, zonder problemen.
Maar de laatste paar weken echter is ie me een aantal keer te snel afgeweest en rende vanaf 60 meter in een rechte lijn naar het water, zonder dat ik hem tegen kon houden. :cry: En plons spetter spetter in het water....hij veel lol. Heb me toen verstopt en na een keer roepen was ie aan het zoeken en had me al snel gevonden.
Zou hij zwemmen zo missen en daardoor zich niet in bedwang kunnen houden? Hij luistert verder altijd keurig. Alleen dat water .....
Iemand tips, zodat ik niet al op 60 meter hem aan moet lijnen en misschien dit wel steeds verder uit moet breiden.
Kan hem niet straffen als ie terugkomt.....heb al geoefend om naast de sloot staan en belonen als ie niet in de sloot wilde duiken...
Krijg er binnenkort nog een pup bij :ok: en wil niet dat hij deze nieuwe streek van eros over gaat nemen, dat het ok is om een sprintje te trekken en niet te komen.......

Iemand een goeie tip??
groetjes eros en onyx
Afbeelding
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

hallo,

mijn labrador zwemt nog steeds met dit weer, ze kunnen er wel tegen. Je moet natuurlijk oppassen als het water bevroren is dat ze niet door het ijs zakken.

Ik zou het oefenen met een lange lijn, zo kan je je hond naar je toe trekken als hij naar de sloot wil gaan en dan belonen als hij bij je is. Gebruik je in de zomer een commando als hij het water in mag?
groetjes!Afbeelding
eros en onyx
Vaste gebruiker
Contacteer:

watre

hoi annemie en boris,

dat van die lange lijn vind ik wel een goeie....en met de pup op komst komt dat ook wel weer van pas.
In wat voor water zwemt boris dan nu nog??.....ik ben zo bang dat ie bevangen wordt door de kou, niet dat ie een slechte conditie heeft, maar dat kan toch zomaar gebeuren neit? Waren er maar binnenzwembaden voor honden :ok: :mrgreen:
En in de zomer of ik dan een commando gebruik, ja. Al is hij me dan ook weleens voor, als ik niet door heb dat er achter dat heuveltje in de berm een plas is ofzo....dus hij komt weleens zomaar in het water..
groetjes eros en onyx
Afbeelding
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

soms springt hij in de sloot en vanmiddag zijn we met een groep labradors gaan wandelen rond een meer en daar werd ook naar hartelust gezwommen. het water gaat daar wel geleidelijk dieper dus het is niet ineens een plons in het koude water
groetjes!Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Een labrador helpt in Labrador bij de visvangst, in het ijskoude water van de polaire stroom die de kust van Labrador aandoet.
Een labrador moet in het water kunnen.
Ik zou hem gewoon laten doen, tenzij de beek of de vijver bevrozen is, dan zou het kunnen dat hij door het ijs zakt, en niet meer aan de kant geraakt.
eros en onyx
Vaste gebruiker
Contacteer:

ik weet goed dat de labrador daarvoor gefokt is, maar het lijkt mij toch een heel verschil; een hond die elke dag voor zijn baas het water ingaat en een hond die incidenteel langs een plas komt en daar even induikt...

Maar ik ben blij te horen dat het geen probleem moet zijn, laat maar gaan dan, hij vindt het leuk....
Ik begrijp dat jullie het hebben over in de waterkant spelen...en in de sloot?

en als ie dan toch nog verkouden mocht worden, bouwt ie weer weerstand op...

Maar wanneer wordt het wel te koud?? Heb eens horen zeggen dat beste maand om weer te gaan zwemmen maart is, maar is dat dan wel zo?? Tenzij dat het daarvoor erg mooi is natuurlijk..

Oh ja en als er ijs op het water ligt komt ie er zowieso niet in/op!!!, daar zorg ik altijd wel voor, stel je voor wat er met hem kan gebeuren...
het gaat nu vooral om slootjes en smalle beekjes
groetjes eros en onyx
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Yiska (flatcoat) zwemt het ganse jaar door, ik zal in de winter geen stokken in het water gaan gooien of haar erin te krijgen, maar als ze er zelf inspringt, geen probleem. Kan ze gerust tegen.

Natuurlijk moet je ze niet in de koude laten liggen of stilstaan na het zwemmen, maar het zwemmen zelf, laat ze meer gewoon doen. Dat is hun natuur.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Of het nou -10 of +30 is.... zodra ze water zien moeten mijn honden erin. Geen probleem toch? Ze houden zichzelf daarna prima in beweging, en hebben het minder koud dan ik denk ik ;)
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Labradors worden niet tot op de huid toe nat, dus hebben eigenlijk geen last van kou. vorig jaar sprong balou met -5 in de Oude Maas, en een lol dat ze had :mrgreen:
Zolang ze daarna maar bewegen is er niks aan de hand. ze lopen zich vanzelf wel weer droog.
ik laat ze dus ook gewoon lekker zwemmen als ze willen, ze mogen alleen absoluut niet op het ijs van mij.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Juda neemt ook graag een bad, lekker languit.
En heerlijk in de sloot zwemmen.
Geen problemen mee :mrgreen:
gerritte
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door gerritte »

hier ook een lab die helemaal dol is van water,simba zwemt ook nog steeds hoor.Sting die gaat alleen nog maar met zijn poten erin die heeft zoiets van mij niet meer gezien ;) .Maar Simba heeft gewoon zoiets van ik moet even zwemmen hoor ;)

groetjes gerritte en lebbers van sting en simba
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

:mrgreen: Stanley hou je s' winters echt niet uit het water bij 'zijn' plas. Ik ga niet bewust iets apporteren, maar als hij erin gaat roep ik hem ook niet terug. Als er ijs ligt, weet hij al dat het niet verstandig is om het water op te gaan, dus dat scheelt. Hij houdt er vaak een ijspegeltjesvacht aan over, dus thuis goed afwrijven, ontdooien en weer nadrogen. Niks aan de hand.
Het belangrijkste is dat je in beweging blijft met je hond, niet stilstaan om te bebben met die kou.
eros en onyx
Vaste gebruiker
Contacteer:

al die reacties

Geweldig, weet nu echt dat ik me geen zorgen moet maken en dat mijn viezerik lekker kan gaat waterballetten.....hahahah

Thanx allemaal!!!!!!!!!!!
met name namens eros natuurlijk!
groetjes eros en onyx
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”