Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Minder bang voor vuurwerk!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Minder bang voor vuurwerk!!!

Ongelezen bericht door EvitaP »

Ik wilde dit wel even delen met jullie :mrgreen:
Cindy is nu 9 jr en toen we haar kregen was ze 6 jr en helemaal panisch voor vuurwerk en onweer. Na 3 jaar is ze niet meer panisch (ze klimt niet op het aanrecht of naar de zolder om achter de wasmachine te verschuilen dat 10 cm van de muur staat enz) maar alleen heel erg bang als er meerder knallen achter elkaar komen of het een tijd onweert. Als er één knalletje was herstelde ze zich wel snel.
Dit hebben we bereikt door 'calming signals' (laatste half jaar), negeren (dat kan natuurlijk niet als ze panisch is) en leiding geven als ze bang is (een commando als af en blijf).

Maar sinds 3 dagen ofzo gebruiken we DAP voor honden. Dat is een soor parfum dat je in de stopcontact steekt zodat de geur wordt verspreidt. Alleen is het geen parfum maar feronomen of iets dergelijks. Spul dat de hond geruststelt. Mensen ruiken er niks van of dieren het ruiken weet ik niet. Het heeft geen bijwerkingen voor zo ver ik weet en het werkt!! :mrgreen:
Er is al een aantal keer een knalletje geweest (niet allemaal knallen achter elkaar) en ze heeft die gewoon genegeert :ok: Af en toe kijkt ze even op maar dan snurkt ze meteen weer verder.
Ik ging vanmiddag wandelen en je hoorde duidelijk een knal en voor het eerst negeerde ze buitenshuis een knal. Gisteren was ze nog wel een beetje zenuwachtig als ze buitenshuis een knal hoorde, maar herstelde zich wel snel (zeker voor haar doen).

Nu ga ik er iets positiefs aan verbinden als er een knal is pak ik een stok en ga ik er mee spelen of geef ik ze een snoepie. Want met nieuwjaar zal ze het toch echt niet negeren denk ik.
Maar het gaat in elk geval zo :ok:

Dus ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben en jullie honden toch een keer in alle rust nieuwjaar kunnen meemaken. :-D ;)
Zo dat moest er even uit! Ik dacht echt dat het nooit goed zou komen :? Maar gelukkig is er weer hoop :-D
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Jacqie
Actief

Ongelezen bericht door Jacqie »

Hé bedankt voor de tip, ga gelijk dit weekend DAP parfum kopen. Bo is doodsbang voor vuurwerk dus ik ga proberen of het helpt.
gr. Jacqie
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Wat ben ik toch een gelukkig mens,tijger is gelukkig helemaal niet bang voor vuurwerk. Moet alleen heel goed opletten dat als er van die klere jongens in de beurt lopen en gauw een rotje afsteken dat tijger er dan niet als een gek achteraan gaat rennen om het even terug te brengen. :mrgreen:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Waar is dat DAP te koop????
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

bij dierenartsen en dierenwinkels.
groetjes
Evita

henny
Actief

Heb het vanmiddag ook gekocht.... kreeg er nog een fototoestel bij!!!!

Nou maar afwachten....
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ik moet wel zeggen dat het nog niet helemaal over is hoor. Als het vuurwerk erg dicht bij is en ze wordt niet bezig gehouden of afgeleidt dan is ze nog wel bang maar niet in paniek, ze herstelt sneller en is voor rede vatbaar.
Er zit vooruitgang in. :-D
groetjes
Evita

Jacqie
Actief

Ik was vanmiddag in de dierenwinkel en vroeg naar die DAP parfum en de eigenaar had het niet want hij gelooft er niet in zei hij. En waar hij niet in gelooft verkoopt hij niet. Maar ik moest toch wat hebben en toen adviseerde hij een soort snoepjes wat honden lekker vinden en rustiger van worden, Sanal Relax op natuurbasis, is ook voor puppies. Dan probeer ik dat maar, andere jaren had ik altijd kalmerende tabletten van de dierenarts maar dan leken de honden wel dronken, viel nauwelijks mee te lopen en waren helemaal van de wereld. Ben benieuwd hoe dit werkt, wil niet te snel met tabletten beginnen en probeer het uit als het knallen nog erger wordt.
gr. Jacqie
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Jacqie schreef:Ik was vanmiddag in de dierenwinkel en vroeg naar die DAP parfum en de eigenaar had het niet want hij gelooft er niet in zei hij. En waar hij niet in gelooft verkoopt hij niet. Maar ik moest toch wat hebben en toen adviseerde hij een soort snoepjes wat honden lekker vinden en rustiger van worden, Sanal Relax op natuurbasis, is ook voor puppies. Dan probeer ik dat maar, andere jaren had ik altijd kalmerende tabletten van de dierenarts maar dan leken de honden wel dronken, viel nauwelijks mee te lopen en waren helemaal van de wereld. Ben benieuwd hoe dit werkt, wil niet te snel met tabletten beginnen en probeer het uit als het knallen nog erger wordt.
gr. Jacqie
Ik heb slechte ervaring met tabletten. Ik wil dat dus ook liever niet gebruiken. Ik ben gewoon naar een andere dierenwinkel gegaan. Bij de dierenarts is het trouwens goedkoper.
groetjes
Evita

whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

ik weet niet hoe whooper gaat reageren omdat dit zijn eerste oud op nieuw wordt :mrgreen: ik loop al weken balonnen kapot te knallen in huis :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Jacqie
Actief

Ik ben zelf bang voor knallende balonnen (laat staan voor vuurwerk). Ik denk dat het puppy dan eerder door mij schrikreacties gaat vertonen :mrgreen: Nu kan hij nog tegen knallen maar met oud en nieuw blijf ik nu maar binnen om de diertjes bij te staan. Ben ook heel benieuwd hoe hij reageert. Ben zelf ook niet zo voor tabletten na die toestanden met die andere waarbij de honden bijna omvielen en dronken uit de ogen keken. De volgende dag hadden ze er nog last van. Maar deze zijn op natuurbasis maar had de dierenwinkel die Dap parfum dan had ik die genomen. Probeer nu eerst maar deze dan even uit.
gr. Jacqie
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Idee zeg!
Met Aaron gaat het ook steeds beter, maar oudejaarsavond is natuurlijk wel heel extreem. Maar mischien dat het samen met de bach een extra steuntje kan geven? Ga morgen meteen informeren!
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
jeanette
geregistreerd lid

Bang

Ongelezen bericht door jeanette »

Jacky is ook ontzettend bang voor vuurwerk, als er een rotje afgaat, blaft hij als een gek, en rent heen en weer, en s,avonds als hij uitgelaten moet worden, wil hij niet, als je zijn riem pakt rent hij naar zijn mand en gaat daar zitten bibberen. Dan pakt mijn vriend hem op en draagt hem naar buiten, en dan wil hij nog terug lopen naar huis, dan moet je hem echt naar het grasveld slepen. Na verloop van tijd , na weken dus, gaat het wel weer beter ,,,, maar wil hij s,avonds nog steeds niet graag naar buiten ,,

Afbeelding
Groetjes van Jeanette en een poot van Jacky ,
tiestojessica
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door tiestojessica »

Tiesto was vorig jaar helemaal niet bang voor vuurwerk, dit jaar is het ellende en waarom begrijp ik niet.
Ben net met hem uit geweest maar hij draait zich zo om en wil dan weer naar huis, hoewel hij normaal zijn poot honderd x de lucht ingooit om te plassen deed hij het nu snel 1x, dus was geen beste wandeling, ik ben stug door gaan lopen maar nee helemaal niks. Nu zijn ze momenteel behoorlijk aan het knallen en hij moet toch zijn behoefte doen.
Hij is ook niet bij me weg te slaan wil constant naast me liggen.
En ja nu is ook bij mij de vraag wel of niet pilletjes geven.
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

nou, qyan was vorig jaar al bang voor vuurwerk, het leek dit jaar wel mee te vallen en zelfs goed te gaan.
helaas voor de hond valt het nu vanavond helemaal niet mee nu dat het aardig begint te knallen hier.
hij is nog banger als vorig jaar en wil niet eens naar buiten
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Hier wordt er sinds vandaag constant geknald. Het is wel dof omdat het wat verder weg is, maar toch. Cindy was heel zenuwachtig maarrrr, voor rede vatbaar. Ze was dus niet in paniek maar heel bang. Dat scheelt een hoop want als ze in paniek is kan ik haar niet meer bereiken en nu kon ik haar nog heel goed afleiden met stokken. :ok:
Ik heb ook rescue gebruikt, maar ik heb het idee dat dat maar even werkt een(of 2) uurtje(s) ofzo. :?

Vorig jaar probeerde ze ook weg te rennen naar huis. Ze is zelfs een keer iemands auto in gesprongen terwijl die aan het schoonmaken was :oops: , ze was zo bang. Nu nog niet gebeurt, maar ik weet niet of dat komt omdat ze staar heeft of door dat spul.
groetjes
Evita

Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

hier wordt ook stevig geknald alleen we hebben ook een DAP maar het werkt echt niet, ik heb deze nu twee weken er al in en ik merk niets hoor.
7 honden op de kast dat gelukkig nog net niet maar twee zijn wel erg vervelend.

Maria
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Maria schreef:hier wordt ook stevig geknald alleen we hebben ook een DAP maar het werkt echt niet, ik heb deze nu twee weken er al in en ik merk niets hoor.
7 honden op de kast dat gelukkig nog net niet maar twee zijn wel erg vervelend.

Maria
Ik vind 1 al erg vervelend :roll: . Maar daar kan zij ook niks aan doen natuurlijk.
Sja wat kan ik zeggen. De verandering is inderdaad niet super, maar ze reageert niet meer op een enkele knal. dat is al een hele stap vooruit voor cindy.
Merk je echt helemaal niks?
groetjes
Evita

Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Re: Minder bang voor vuurwerk!!!

Ongelezen bericht door Elvira »

EvitaP schreef:Ik wilde dit wel even delen met jullie :mrgreen:
Cindy is nu 9 jr en toen we haar kregen was ze 6 jr en helemaal panisch voor vuurwerk en onweer. Na 3 jaar is ze niet meer panisch (ze klimt niet op het aanrecht of naar de zolder om achter de wasmachine te verschuilen dat 10 cm van de muur staat enz) maar alleen heel erg bang als er meerder knallen achter elkaar komen of het een tijd onweert. Als er één knalletje was herstelde ze zich wel snel.
Dit hebben we bereikt door 'calming signals' (laatste half jaar), negeren (dat kan natuurlijk niet als ze panisch is) en leiding geven als ze bang is (een commando als af en blijf).

Fijn dat het helpt Evita. Toen Itosca ouder werd (een jaar of 12 denk ik) werd ze ook ineens bang voor knallen. Ik denk dat dat kwam omdat ze doof begon te worden en het voor haar anders klonk. Ik heb haar toen bach-remedy (mimulus) gegeven en binnen 2 weken had ze nergens last meer van. Ik heb het nog een tijdje gegeven, maar ben er uit eindeljik mee gestopt en ze heeft er nooit meer last van gehad. Ze durfde destijds ook niet meer naar plekken waar ze een knal gehoord had (tuin, bos), dus ik was blij dat dit hielp.
Trouwens Bianca, de herder van m'n tante, is wel eens een huis in gerend, toen ze een knal hoorde, dus dan valt een auto nog wel mee.

Groetjes Elvira
(ik moet werken, maar er is niet veel te doen, dus ben ik hier maar aan het neuzen)
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Ja dat schijnt geweldig spul te zijn he, ik hoorde ook dat het helpt bij honden niet alleen kunnen zijn, en dan gaan slopen... :ok:
Afbeelding
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Re: Minder bang voor vuurwerk!!!

Ongelezen bericht door Trippell »

EvitaP schreef:Maar sinds 3 dagen ofzo gebruiken we DAP voor honden. Dat is een soor parfum dat je in de stopcontact steekt zodat de geur wordt verspreidt. Alleen is het geen parfum maar feronomen of iets dergelijks. Spul dat de hond geruststelt. Mensen ruiken er niks van of dieren het ruiken weet ik niet. Het heeft geen bijwerkingen voor zo ver ik weet en het werkt!! :mrgreen:
Onze "privé-instructrice" Eva die ons privé begeleidde bij een soort an puppy-training toen Mitrill pup was, gebruikte ook een gelijkaardig middeltje. Het was zoiets als de geur die de moeder verspreidde. Ze gebruikte het voor haar collie-reu uit het asiel (hyperactief, heel bang & gunde niemand rust). Nadat Eva dat 'ding' in het stopcontact stak, werd hij echt langzaam rustiger en zo kon ze met hem beginnen trainen.

Deze asielhond die vol klitten zat, helemaal stonk, hyperactief was en van alles schrik had, is nu uitgegroeid tot een geweldige, prachtige hond met een speels karakter en een fantastische gehoorzaamheid.

Zo te horen is het dus een fantastisch spulletje en ik denk wel dat het de moeite waard is voor baasjes met honden met gelijkaardige problemen ;)

Groetjes van Joni
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
henny
Actief

Ik heb dat ding ook al een paar dagen in stopcontact maar helaas het werkt helemaal totaal niet.... ook de bach druppels niet (al vijf flesjes in drie weken er doorheen gejaagd) dus vanmorgen vroeg maar gewoon weer begonnen met verdovingspillen van de DA en nu ligt tie rustig te slapen....
de rest heeft er gelukkig geen last van.....
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

gelukkig we hebben het weer gehad.
maar het was echt niet leuk dit jaar, gillend en gierend zijn wij het nieuwe jaar in gegaan. echt een succes die DAP

Maria :E
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”