Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jeuk
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Jeuk
Jamie heeft eens in de zoveel tijd zo'n verschrikkelijke jeuk, vooral op haar buik.
Ik weet niet wat het is en vind het zo sneu maar weet ook niet wat ik er aan kan doen.
Heb haar een vlooienpipetje gegeven, helpt niet, kan ook geen vlooien vinden. Ze is in bad geweest, helpt ook niet.
Dacht zelf misschien is het een vlooienallergie, heeft ze misschien toch een vlo gehad en daar zo'n jeuk van? Iemand daar misschien ervaring mee?
Ik weet niet wat het is en vind het zo sneu maar weet ook niet wat ik er aan kan doen.
Heb haar een vlooienpipetje gegeven, helpt niet, kan ook geen vlooien vinden. Ze is in bad geweest, helpt ook niet.
Dacht zelf misschien is het een vlooienallergie, heeft ze misschien toch een vlo gehad en daar zo'n jeuk van? Iemand daar misschien ervaring mee?
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Re: Jeuk
kan, maar het kan heel veel andere oorzaken hebben ook, is zo moeilijk te zeggen. Mijn Amber heeft op dit moment ook vreselijke jeuk, maar toen bedacht ik mij dat ze uitgebreid in een bos brandnetels heeft liggen rollen (en doorheen gebanjerd) 

- dretje
- Zeer actief
takkii ook vaak jeuk. vooral in voorjaar...(vers gras lijkt het te verergeren) maar nu ook al weer weken jeuk
nooit ontdekt wat het precies is, al is het nadat we gestopt zijn met enten en preventief vlooiendruppels geven wel veel minder.
Nu paar weken terug een vlo gezien maar daarbij lijkt het te zijn gebleven (tot nu toe dan)
nooit ontdekt wat het precies is, al is het nadat we gestopt zijn met enten en preventief vlooiendruppels geven wel veel minder.
Nu paar weken terug een vlo gezien maar daarbij lijkt het te zijn gebleven (tot nu toe dan)
-
- Zeer actief
Haha brandnetels is wel een logische verklaring ja. 
Het kan dus echt van alles zijn inderdaad.
Het liefste zou ik Jamie ook niet laten inenten, in ieder geval niet ieder jaar, maar ze gaat regelmatig mee naar het pension dus het moet wel. Pipetje krijgt ze alleen als ik echt denk dat ze vlooien heeft.
Nou ja, hopen dat het weer snel over is.

Het kan dus echt van alles zijn inderdaad.

Het liefste zou ik Jamie ook niet laten inenten, in ieder geval niet ieder jaar, maar ze gaat regelmatig mee naar het pension dus het moet wel. Pipetje krijgt ze alleen als ik echt denk dat ze vlooien heeft.
Nou ja, hopen dat het weer snel over is.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Aantal honden: 1
Yeti heeft ook vreselijke jeuk. Pippetje gegeven, nog steeds jeuk, in bad, nog steeds.
Hij heeft ook geen gekke dingen gegeten. Even morgen kijken of zijn huid rood is, anders weet ik het echt niet
Hij heeft ook geen gekke dingen gegeten. Even morgen kijken of zijn huid rood is, anders weet ik het echt niet
- dagmar88
- Zeer actief
sky2014 schreef:Kun je iets doen om de jeuk van brandnetels te verzachten?
Weegbree groeit er naast; kneuzen en zachtjes over de plek wrijven.
Als ze een beetje slim zijn leren ze er wel omheen lopen. En je pup krijgt vanzelf meer vacht.
- sky2014
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador
dagmar88 schreef:sky2014 schreef:Kun je iets doen om de jeuk van brandnetels te verzachten?
Als ze een beetje slim zijn leren ze er wel omheen lopen. En je pup krijgt vanzelf meer vacht.
Oké, dankjewel...ik had al lekker een koud, nat doekje tegen zijn poot-kussentjes aangehouden, maar eerst gekeken of hij niets erin gelopen had, hij bleef namelijk aan zijn poot bijten. Blijkbaar heeft ook dat geholpen...maar dat van die weegbree houd ik ingedachten, ik heb onderweg namelijk geen koude natte doekjes hihi
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dovenetel ook volgens mij.dagmar88 schreef:sky2014 schreef:Kun je iets doen om de jeuk van brandnetels te verzachten?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10