Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bench training

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rimpeltje81
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer
Aantal honden: 1

Re: Bench training

Ongelezen bericht door Rimpeltje81 »

renee-uk schreef:
Rimpeltje81 schreef:Wij gaan donderdag onze pup ophalen en hebben van onze dierenarts vernomen het piepen en janken in de bench te gaan negeren en alleen te reageren wanneer hij stil is. Hij geeft ook gedrags-therapie. Dus ik snap het bovenste bericht prima. Ik zit me ook al te bedenken hoe we dat na de herfstvakantie gaan doen. Ik werk namelijk een aantal uurtjes per dag en dan werk ik 8 dagen en ben daarna twee weken vrij. In die acht dagen komt er tussendoor wel een vriendin met de pup spelen, lopen en knuffelen, maar ze kan ook niet contstant in huis zitten. En de pup al los in huis lijkt me ook niet echt een optie! Maar lees al wel wat handige tips waar ook wij straks wat mee kunnen!
ik zou toch eens vragen wanneer die da voor het laatst een herhalingscursus gevolgd heeft.
Hij is net een jaar dierenarts en gedragstherapeut :-)! Als een puppy jankt in zijn bench moet je hem er vooral niet uithalen. Dan is janken dat je uit de bench mag. Zodra hij ook maar even stil is dan wel hem er meteen uitlaten. En zo doen veel mensen dat hier in de omgeving met hun pup. Betekent niet dat je hem dan ook alleen laat zitten en je niet in de buurt bent! De eerste nacht slaap ik op de bank ernaast! Daarnaast gaan we regelmatig naar de camping in de zomermaanden en dan moet hij toch ook in de bench kunnen.
Afbeelding
Rimpeltje81
Vaste gebruiker

ranetje schreef:
renee-uk schreef:
Rimpeltje81 schreef:Wij gaan donderdag onze pup ophalen en hebben van onze dierenarts vernomen het piepen en janken in de bench te gaan negeren en alleen te reageren wanneer hij stil is. Hij geeft ook gedrags-therapie. Dus ik snap het bovenste bericht prima. Ik zit me ook al te bedenken hoe we dat na de herfstvakantie gaan doen. Ik werk namelijk een aantal uurtjes per dag en dan werk ik 8 dagen en ben daarna twee weken vrij. In die acht dagen komt er tussendoor wel een vriendin met de pup spelen, lopen en knuffelen, maar ze kan ook niet contstant in huis zitten. En de pup al los in huis lijkt me ook niet echt een optie! Maar lees al wel wat handige tips waar ook wij straks wat mee kunnen!
ik zou toch eens vragen wanneer die da voor het laatst een herhalingscursus gevolgd heeft.
Hij geeft gedragstherapie.
Of hij er ook een cursus voor gevolgd heeft staat er niet bij :tongue: :lol1:

Als die DA ook zegt dat je de pup maar meteen in die bench moet zetten, zonder daar eens wat prettige associaties bij de maken (eten geven in de bench bijvoorbeeld), dan geef ik weinig voor zijn opleiding.
Koop het boekje van Peter Beekman "Spelenderwijs opvoeden van uw pup"
http://www.bol.com/nl/p/de-nieuwe-spele ... 001359107/
Als je het te pakken kunt krijgen.
Helaas daar alleen nog tweedehands te verkrijgen zo te zien.

Bij Kynotrain lijkt het nog wel te koop
http://www.kynotrain.nl/Boeken_Gedrag_pup.php
Ik zeg nergens dat je de bench niet leuk mag maken toch? We hebben een speciale kruik en een oude wekker. Zo boots je de warmte en de hartslag van de moeder na. Daarnaast staat er gewoon eten en drinken in de bench. En ligt er morgen een doek in vanuit het nest. Dus hij komt niet in een koude saaie bench terrecht. Dat zou ik zelf ook wel erg zielig vinden! :(:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rimpeltje81 schreef: Is uiteindelijk ook de bedoeling! Hebben een traphekje gekocht om een gebied in de kamer af te kunnen zetten. Maar de pup zal over anderhalve week toch zeker twee keer een uurtje alleen moeten zitten. En dat moet ook kunnen. Zolang is dat niet!
nou laten we dan maar hopen dat je pupje ook vindt dat dat moet kunnen.

weet je, eens iets verder kijken dan je neus lang is heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.
probeer je eens te verplaatsen in een pup die net bij zijn moeder en zijn broertjes en zusjes weg is, in in z'n eentje in een vreemd huis komt bij mensen die ie niet kent en die dan ook nog eens doodmoederziel alleen gelaten wordt, terwijl ie daar al helemaal niet aan gewend is en het ook totaal niet bij zijn aard als roedeldier past.
lijkt het je erg vreemd dat dan de paniek wel eens zou kunnen toeslaan, of kun je dat misschien toch wel begrijpen als je er een beetje moeite voor doet?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Rimpeltje81 schreef:
Belle schreef:
Dat begrijp ik echt niet. Op die manier zorgt hij wel voor toekomstige klandizie, allemaal hondjes met verlatingsangst.
Waarom is los in huis geen optie? Heb ik wel gedaan. Begonnen met af en toe eens de deur uitlopen of het de gewoonste zaak ter wereld is. Ik heb wel wat meubels met schade, maar ach, wel hondjes die goed alleen thuis kunnen blijven :D. Als je mooie spulletjes hebt, die je heel wilt houden, zou je ook een bepaalde ruimte van je kamer af kunnen zetten.
Is uiteindelijk ook de bedoeling! Hebben een traphekje gekocht om een gebied in de kamer af te kunnen zetten. Maar de pup zal over anderhalve week toch zeker twee keer een uurtje alleen moeten zitten. En dat moet ook kunnen. Zolang is dat niet!
Jullie hebben de pup nog niet eens in huis en weten nu al dat het moet kunnen dat hij over anderhalve week best een uurtje alleen moet kunnen zijn?? :80: Sorry, maar ik voorzie toch een klein drama (met name voor pup). Voor sommige pups is dat misschien haalbaar, voor heel veel andere niet. Ik zou eerst maar eens zien hoe jullie pup in elkaar steekt en hoe de eerste dagen en weken verlopen voor ik er van uit ging hem alleen te kunnen laten. Hoe 'gezellig' je de bench ook maakt, het is en blijft een ding dat de pup helemaal niets zegt. Bij jou zijn wil hij en van daaruit met een gevoel van veiligheid en zekerheid een klein stukje van je af. Met een open deurtje wel te verstaan en zonder een hekel te krijgen aan de bench, omdat hij daar in moet zitten piepen en huilen :ugh:
Ik hoop echt voor de pup dat jullie je nog eens gaan verdiepen in positief aanleren van benchgebruik en alleen leren zijn :ok: Bovendien heb je daar zelf ook heel veel baat bij, omdat niemand zit te wachten op een hond met verlatingsangst die de buurt gek blaft :wink:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Rimpeltje81 schreef: Als een puppy jankt in zijn bench moet je hem er vooral niet uithalen. Dan is janken dat je uit de bench mag. Zodra hij ook maar even stil is dan wel hem er meteen uitlaten.
Maar vertelt hij er dan niet bij dat je moet zien te voorkomen dat hij gaat janken. Stel nou dat hij jankt en jij hem er daarom niet uithaalt. Als het even tegen zit ben je zo een half uur verder, is de pup helemaal over zijn toeren en heeft maar een belangrijke les geleerd: de bench is niet leuk en op mijn nieuwe 'mama' kan ik niet vertrouwen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Rimpeltje81 schreef:Wij gaan donderdag onze pup ophalen en hebben van onze dierenarts vernomen het piepen en janken in de bench te gaan negeren en alleen te reageren wanneer hij stil is. Hij geeft ook gedrags-therapie.
Je weet dat dat een vrij beroep is en dat elke idioot zich gedragstherapeut mag noemen en dat ook mag onderwijzen?

Zoiets zegt me niet zoveel dus, zeker niet als ik lees dat hij vindt dat je janken bij een baby moet negeren.
Want dat is wat je pup is: een baby.
Een band opbouwen doe je door vertrouwen te geven en laten janken als die baby bang is, dat geeft niet heel veel vertrouwen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Magdalena1905 schreef:Hoe hebben jullie het opgelost als je even weg moet met een jonge pup?
Ik heb hier overdag niemand die even kan oppassen ...
Een boodschap afspraak bij de tandarts bijvoorbeeld?
Dat was hier in het begin ook wel even lastig inderdaad. De eerste weken was ik veel alleen met de hond en dan moet je wel eens creatief zijn om wel je dagelijkse routine te kunnen vasthouden. Zo ben ik een keer met een dichtgeritste rugzak met pup erin langs de apotheek gegaan, maar werd ondanks mijn truc direct de apotheek uit gezet. Dus ik heb vanaf de deuropening mijn bestelling moeten toeschreeuwen :LOL:
Mijn buurvrouw heeft ook wel eens op dr gepast als ik boodschappen ging doen, maar die vond mijn pup zulke 'handen vol' dat ze liever mijn boodschapjes voor me meenam, kon ik thuis blijven :mrgreen:
Na een week was het klaar, en kon ze zonder piepen in huis achterblijven. Zonder bench (want was en bleef hier ook een heikel punt, ik heb er zelf een paar weken voor nodig gehad om me te realiseren dat dat ding een blok aan ons been was, en ik heb hem de deur uit gemieterd. Uit eindelijk ging het best maar ik realiseerde me dat ik hem niet nodig had en dat hij in de weg stond en geen enkel voordeel bracht)
Waarom is dat voor jou geen optie om de bench te laten voor wat het is? Hier was het nogal een bevrijding :ok:
Afbeelding
Rimpeltje81
Vaste gebruiker

Ik ben wel een beetje verbaast over alle reacties hier. De eerste twee weken zijn we volledig thuis. Dan komen er vijf dagen (in de weekenden zijn kids en man thuis) waarvan hij dan twee keer een uurtje alleen zou moeten zijn. En ik niet wil dat de pup straks aan de stroomdraden hangt (ookal zijn ze zoveel mogelijk weg gewerkt).
Jammer dat onze dierenarts ook meteen wordt uitgemaakt voor idioot! Want inmiddels heb ik me van meerdere kanten laten informeren en krijg ik (op 1 iemand na) allemaal hetzelfde advies.

Houd niet in dat ik niet open sta voor tips en niet goed ben voor de hond. Zo hebben we een hondenren gekocht via marktplaats om te proberen. Jammer dat dit zo gaat! Ben zo slecht niet!
Afbeelding
sky2014
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador

Ongelezen bericht door sky2014 »

Rimpeltje81 schreef:Ik ben wel een beetje verbaast over alle reacties hier. De eerste twee weken zijn we volledig thuis. Dan komen er vijf dagen (in de weekenden zijn kids en man thuis) waarvan hij dan twee keer een uurtje alleen zou moeten zijn. En ik niet wil dat de pup straks aan de stroomdraden hangt (ookal zijn ze zoveel mogelijk weg gewerkt).
Jammer dat onze dierenarts ook meteen wordt uitgemaakt voor idioot! Want inmiddels heb ik me van meerdere kanten laten informeren en krijg ik (op 1 iemand na) allemaal hetzelfde advies.

Houd niet in dat ik niet open sta voor tips en niet goed ben voor de hond. Zo hebben we een hondenren gekocht via marktplaats om te proberen. Jammer dat dit zo gaat! Ben zo slecht niet!
Wij doen het ook zo (en misschien zijn wij nog slechter dan jullie :wink: ), ik heb 2 weken vrij genomen, daarna hebben de kinderen een week herfstvakantie, en dan tot de kerst is hij maximaal halve dagen alleen.....Hij gaat in de bench dan en ook hier krijg ik gewoon het advies om hem zo snel mogelijk in het ritme van ons leven te laten komen. Er is ons door diverse mensen op het hart gedrukt dat een hond geen kind is, en dat je een hond ook niet zo moet behandelen. Ik probeer nu zo geleidelijk als het kan de pup te laten wennen aan het alleen zijn, en ik maak me ook wel een beetje zorgen, maar vandaag bijvoorbeeld heeft hij al bewezen dat hij 2 uur heel lief kan slapen en spelen in de gesloten bench, en ik ben zelfs een kwartiertje in die tijd een rondje gaan lopen en bouw het langzaam op.
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Twee keer een uurtje alleen zijn zou opzich ook geen probleem moeten zijn, mits je het al wel een beetje geoefend hebt
daarvoor lekker spelen, wandelen en moe maken dan gaat hij wss gewoon liggen slapen en kijkt je als je terug bent verbaasd aan "waarom maak je me wakker"

Maar je weet niet hoe het gaat en hoe hij zal reageren, wie weet gaat hij elke keer krijsen als je hem in de bench doet, iedere pup is weer anders
misschien verstandig om toch iets achter de hand te hebben voor het geval dat?
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Wij deden, en doen, gijs trouwens wel alleen in de bench als hij daarvoor iets heeft gedaan, als hij net een kwartiertje wakker zou zijn en je hem dan erin doet word hij denk ik ook niet stil

Dus een boodschap doen deed ik altijd na het wandelen, geen probleem

En op de puppycursus zeggen ze honderd keer, doe hem erin met een kong maar daar heeft hij binnen 5 minuten alle vreten eruit dus dat is hier geen optie, daar word hij echt niet moe van!
sky2014
Actief

Gijsstabij schreef:Wij deden, en doen, gijs trouwens wel alleen in de bench als hij daarvoor iets heeft gedaan, als hij net een kwartiertje wakker zou zijn en je hem dan erin doet word hij denk ik ook niet stil

Dus een boodschap doen deed ik altijd na het wandelen, geen probleem

En op de puppycursus zeggen ze honderd keer, doe hem erin met een kong maar daar heeft hij binnen 5 minuten alle vreten eruit dus dat is hier geen optie, daar word hij echt niet moe van!
Ik vind het nog jammer dat we nog geen wandelingen mogen maken van een half uur en hem lekker laten draven, daarna met een kong de bench in en slapen maar!! Ik ben eigenlijk wel van plan om de wandelings-tijden 's morgens wat op te voeren, maar dat gaat automatisch naarmate hij ouder wordt. Direkt na het opstaan even laten plassen/poepen, laten eten, rust, daarna een "goeie wandeling" of wat met hem spelen en dan de bench in met de kong. Ik moet nog even kijken welke volgorde het beste werkt voor ons en voor hem, ook vanwege de rust rondom de maaltijd (maagtorsie).

Zo tegen 9 uur 's morgens gaat hij altijd weer een paar uurtjes slapen, dus tot 12:00 alleen in de bench gaat goed (heb ik geprobeerd vandaag)
Magdalena1905
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spinone italiano

Ongelezen bericht door Magdalena1905 »

Magdalena1905 schreef:
*Skye* schreef:Wij hebben het een beetje via twee wegen gedaan. We hebben benchtraining gedaan en geoefend met hem alleen laten en dit later samengevoegd.

De benchtraining hebben we op zijn eigen tempo gedaan. Hij sliep de eerste anderhalve week op de slaapkamer, iedere keer een stukje verder van het bed vandaan. Na anderhalve week sliep hij aan de andere kant van de slaapkamer en piepte hij helemaal niet meer. We hebben ook iedere keer pas de volgende stap genomen als hij er aan toe was. Toen hebben we de bench naar beneden gedaan 's nachts en dat ging prima.
Overdag ging hij in het begin minimaal 4x per dag in de bench. 3x pd kreeg hij er zijn eten in en 1 of 2 keer per dag even voor zijn rust. Ook legde we onverwachts lekkere dingen in zijn bench en zijn bot mocht hij alleen in de bench en dan lieten we het deurtje ook gewoon open staan.
De eerste tijd heb ik letterlijk tegen de bench naast hem gezeten, daarna op de stoel een meter van de bench vandaan. Daarna een paar keer opstaan en een rondje door de kamer lopen, ging dat goed even snel wat drinken pakken in de keuken (dan was ik ook echt uit zicht). Echt iedere keer maar hele kleine stapjes. Daarna naar de wc, was ophangen enz.

Daarnaast hebben we het alleen laten geoefend en dan hebben wij de gok genomen om hem los in de kamer te laten, Skye is geen sloper en dit is nooit fout gegaan. Ik ben begonnen met even snel naar de wc. Daarna even snel naar boven een was ophangen. De vuilnisbak buiten zetten. Iedere keer kleine stapjes. De eerste anderhalve week had ik oppas als ik even een boodschap ging doen, maar daarna heb ik hem voor de eerste keer een half uur alleen gelaten in de bijkeuken en de buren aan allebei de kanten hebben hun oren goed open gehouden. Dit heb ik langzaam opgebouwd.

Na een tijdje hebben we het samengevoegd. In de bench als we weg gingen en toen ging dit ook prima. Skye gaat nu altijd in de bijkeuken als we weg gaan of 's nachts. We hebben een IP cam dus kunnen hem in de gaten houden en het gaat heel goed. Van de week (hij is nu bijna 10 maanden) heb ik hem in de woonkamer gelaten toen ik wegging. Dat vond hij helemaal niets. Hij heeft de hele tijd lopen blaffen en piepen. Ik zit nu nog even te bedenken of hij het wel perse moet leren, want als hij zich fijner voelt in de bijkeuken is het ook helemaal prima en dan lopen we sowieso geen risico op een verbouwing van Skye ;)

Heb geduld en zet hem op! Weet niet waar je woont? Misschien woont er wel een aardige hondenforummer in de buurt die een uurtje kan oppassen?
Bedankt ik ga hiermee aan de slag :ok:
Jaaa het werkt :E:

Als Bertus moe is en ergens gaat liggen pak ik heb op leg hem in de bench en ga stil voor het deurtje zitten zodat hij er niet uit kan ,en hij is zo al voor de tweede keer in de bench gaan slapen :lol1:
De tweede keer heb ik zels het deurtje los dicht gedaan en hij gaf geen kik .
Goed op hem gelet zodra hij wakker werd de deur weer open gedaan en hem de hemel in geprezen ....
Gelukkig ik zie vooruitgang ,ik kan maandag ( heb nu nog 3 volle dagen om te oefenen ) met een gerust hart naar het ziekenhuis .
Bedankt voor jullie tips!!
sky2014
Actief

:E:
Rimpeltje81
Vaste gebruiker

sky2014 schreef:
Rimpeltje81 schreef:Ik ben wel een beetje verbaast over alle reacties hier. De eerste twee weken zijn we volledig thuis. Dan komen er vijf dagen (in de weekenden zijn kids en man thuis) waarvan hij dan twee keer een uurtje alleen zou moeten zijn. En ik niet wil dat de pup straks aan de stroomdraden hangt (ookal zijn ze zoveel mogelijk weg gewerkt).

Wij doen het ook zo (en misschien zijn wij nog slechter dan jullie :wink: ), ik heb 2 weken vrij genomen, daarna hebben de kinderen een week herfstvakantie, en dan tot de kerst is hij maximaal halve dagen alleen.....Hij gaat in de bench dan en ook hier krijg ik gewoon het advies om hem zo snel mogelijk in het ritme van ons leven te laten komen. Er is ons door diverse mensen op het hart gedrukt dat een hond geen kind is, en dat je een hond ook niet zo moet behandelen. Ik probeer nu zo geleidelijk als het kan de pup te laten wennen aan het alleen zijn, en ik maak me ook wel een beetje zorgen, maar vandaag bijvoorbeeld heeft hij al bewezen dat hij 2 uur heel lief kan slapen en spelen in de gesloten bench, en ik ben zelfs een kwartiertje in die tijd een rondje gaan lopen en bouw het langzaam op.
Wat ben ik blij dit te lezen. Gisteren is roley bij ons gekomen en hij doet het fantastisch! Vannacht heeft hij met de bench bij ons op de kamer gestaan. 1 keer even piepen en toen ging hij slapen. Om 3.00 was het even piepen en heb ik hem mee naar buiten genomen. Even plassen en poepen en ging zelf zijn bench weer in. Om 7.00 was hij weer wakker en zijn we gaan lopen. Toppertje!
Afbeelding
Woezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Woezel »

Wij hebben onze pup ook vanaf 8 weken, en de eerste week lieten we hem niet alleen. Gewoon nooit. De week erop steeds een minuutje en vanaf daar uitbouwen, en aan het eind van de 3e week konden we eventjes boodschappen doen (15 -30 min). Als je hier geen geduld voor hebt moet je m.i. geen pup nemen, maar een volwassen hond die goed alleen kan blijven. Nu kan Woezel probleemloos een aantal uur alleen blijven, maar dat heeft wel zo'n 3 maanden geduurd voor hij zover was. Ik snap niet zo goed waarom je voor een pup gaat als je wil dat hij gelijk meedraait met jullie dagelijkse routine. Ik kon de eerste weken geen boek lezen, geen film kijken, geen spelletje spelen op de computer zonder dat ik om de haverklap Woezel aandacht of begeleiding moest geven of hem mee naar buiten moest nemen voor een plasje. Ik denk dat veel mensen het onderschatten.
Afbeelding
sky2014
Actief

Woezel schreef:Wij hebben onze pup ook vanaf 8 weken, en de eerste week lieten we hem niet alleen. Gewoon nooit. De week erop steeds een minuutje en vanaf daar uitbouwen, en aan het eind van de 3e week konden we eventjes boodschappen doen (15 -30 min). Als je hier geen geduld voor hebt moet je m.i. geen pup nemen, maar een volwassen hond die goed alleen kan blijven. Nu kan Woezel probleemloos een aantal uur alleen blijven, maar dat heeft wel zo'n 3 maanden geduurd voor hij zover was. Ik snap niet zo goed waarom je voor een pup gaat als je wil dat hij gelijk meedraait met jullie dagelijkse routine. Ik kon de eerste weken geen boek lezen, geen film kijken, geen spelletje spelen op de computer zonder dat ik om de haverklap Woezel aandacht of begeleiding moest geven of hem mee naar buiten moest nemen voor een plasje. Ik denk dat veel mensen het onderschatten.
De ene hond is de andere niet, de ene kan je geen minuut alleen laten, de ander vindt het best als hij een uurtje alleen is. Dan heb je wel al een voorsprong.
Ik heb de eerste 2 weken dat Sky hier was vrij genomen, de derde week hebben de kinderen vakantie. We hebben het geluk dat hij 's nachts al zindelijk is van 23:00 tot 06:00 en we beginnen vanaf dag 1 met de dagelijkse routine zoals het altijd gaat. Opstaan, eten, wandelen en spelen, de kinderen gaan naar school. Ik blijf thuis en bouw langzaam het alleen zijn op, eerst in de kamer en laten wennen aan de bench met de deur open (waar hij nu overigens zelf ingaat om een snoepje te zoeken en te slapen). Ook de deur dichtmaken wordt opgebouwd nu en ook dat gaat hartstikke goed. We leggen hem in de bench met de Kong met wat lekkers erin. Gisteren was ik al zover dat ik naar boven ging en hem 2,5 uurtjes alleen gelaten heb en hij heeft bijna geen kik gegeven. 2 minuutjes zacht protest en dat was het dan, hij ging lekker slapen.

Na deze 3 weken hopen we dat hij zover is dat hij rustig een paar uurtjes alleen kan zijn, mijn man heeft vrij genomen zodat het niet langer alleen is dan een uur of 4. Ik ben van mening dat hij daar aan moet wennen, zodat ook dit dagelijkse routine wordt. Maar ja, iedereen pakt het anders aan en ik vind dat men dat van elkaar moet respekteren.
Magdalena1905
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spinone italiano

Ongelezen bericht door Magdalena1905 »

Woezel schreef:Wij hebben onze pup ook vanaf 8 weken, en de eerste week lieten we hem niet alleen. Gewoon nooit. De week erop steeds een minuutje en vanaf daar uitbouwen, en aan het eind van de 3e week konden we eventjes boodschappen doen (15 -30 min). Als je hier geen geduld voor hebt moet je m.i. geen pup nemen, maar een volwassen hond die goed alleen kan blijven. Nu kan Woezel probleemloos een aantal uur alleen blijven, maar dat heeft wel zo'n 3 maanden geduurd voor hij zover was. Ik snap niet zo goed waarom je voor een pup gaat als je wil dat hij gelijk meedraait met jullie dagelijkse routine. Ik kon de eerste weken geen boek lezen, geen film kijken, geen spelletje spelen op de computer zonder dat ik om de haverklap Woezel aandacht of begeleiding moest geven of hem mee naar buiten moest nemen voor een plasje. Ik denk dat veel mensen het onderschatten.
Er zijn nu eenmaal dingen die moeten de tandarts ,ziekenhuis ....
Dus niet iedereen is in staat om de hond 3 weken geen minuut alleen te laten ....
En om nou te zeggen omdat jij een afspraak in het ziekenhuis hebt moet je maar geen pup nemen ......
Dus heeft ook niet met geduld te maken maar met overmacht ....
Woezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Woezel »

Maar dan zorg je toch voor een backup, mocht het nodig zijn? Een plan B?
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Magdalena1905 schreef:
Er zijn nu eenmaal dingen die moeten de tandarts ,ziekenhuis ....
Dus niet iedereen is in staat om de hond 3 weken geen minuut alleen te laten ....
En om nou te zeggen omdat jij een afspraak in het ziekenhuis hebt moet je maar geen pup nemen ......
Dus heeft ook niet met geduld te maken maar met overmacht ....
je kunt natuurlijk ook gewoon een oplossing zoeken als de 'overmacht' toeslaat, al is het maar de buurvrouw die een uurtje op je nieuwe pup past.
een beetje flexibel zijn helpt wel als je honden hebt, honden zijn levende wezens geen robotjes.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Woezel schreef:. Ik snap niet zo goed waarom je voor een pup gaat als je wil dat hij gelijk meedraait met jullie dagelijkse routine. .
Ik heb hier ook een pup lopen van nu inmiddels 12 weken en ja; die draait op mijn routine mee. Uiteindelijk zal dat ook zijn dagritme worden.
Natuurlijk kijk ik per dag hoe het loopt, maar de grote lijnen zal hij gewoon "meedraaien".

En waarom ik dan een pup neem? Omdat ik het leuk vindt om zijn klein wezentje op te zien groeien, er mee bezig te zijn.
Hem op te voedden en er mee te gaan werken.
En als ik zie dat Sky na bijna 4 weken al door heeft, wanneer het etenstijd, wandeltijd, speeltijd en wat nog niet meer, dan denk ik
dat een dagritme alleen maar fijn is. Dus waarom daar niet gelijk mee beginnen?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

sky2014 schreef:
Ik vind het nog jammer dat we nog geen wandelingen mogen maken van een half uur en hem lekker laten draven, daarna met een kong de bench in en slapen maar!! Ik ben eigenlijk wel van plan om de wandelings-tijden 's morgens wat op te voeren, maar dat gaat automatisch naarmate hij ouder wordt. Direkt na het opstaan even laten plassen/poepen, laten eten, rust, daarna een "goeie wandeling" of wat met hem spelen en dan de bench in met de kong. Ik moet nog even kijken welke volgorde het beste werkt voor ons en voor hem, ook vanwege de rust rondom de maaltijd (maagtorsie).

Zo tegen 9 uur 's morgens gaat hij altijd weer een paar uurtjes slapen, dus tot 12:00 alleen in de bench gaat goed (heb ik geprobeerd vandaag)
dat is achterhaald: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... maagtorsie" onclick="window.open(this.href);return false; en de (beperkte) beweging ook, maar daar heb ik zo even geen link van. maar dat is ook te vinden hier.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hutsje schreef:
sky2014 schreef:

dat is achterhaald: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... maagtorsie" onclick="window.open(this.href);return false; en de (beperkte) beweging ook, maar daar heb ik zo even geen link van. maar dat is ook te vinden hier.
Dat is onder andere deze http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3&t=291788 :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sky2014
Actief

ranetje schreef:
Hutsje schreef:
sky2014 schreef:

Dat is onder andere deze http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3&t=291788 :ok:

Heeeee, MOOOIIIII, dankjulliewel :J: Daar kan ik wat mee.... raar vind ik dat we afgelopen woensdag bij de puppycursus gevraagd heb over de wandeltijden en ze hielden echt 1 minuut per week aan...maar ja, je ziet zelf toch aan de hond wanneer hij moe is? Je gaat hem toch ook niet inhouden als hij de gekke 10 minuten heeft denk ik dan?

Voor Sky hebben we trouwens een grotere bench gekocht vandaag, hij lag nog in de kleinste maat (hadden we voor zolang geleend) en als hij languit lag, was de bench helemaal gevuld :LOL: Wat groeit hij toch verschrikkelijk hard :80: :O:

Toch maar een grote maat gekocht, die we aan zijn grootte aan kunnen passen. We merken dat hij zich graag in de bench terugtrekt als het hem te druk wordt allemaal bij visite bijvoorbeeld....dat is een verrekkes goei teken!!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”