Ha, ik gooi de Sandd-bode altijd gelijk weg. Had het niet eens gezien.
Ik heb ook een buitenwijk, veel erfhonden, maar gelukkig bijna allemaal brievenbussen aan de erfgrens.
De meeste honden kennen me ondertussen wel, maar de cattledog van de koeienboer durft best te bijten als de baas niet in de buurt is. Dus, als de baas erbij staat, krijgt hondlief een aai, en ohhh en ahhh ik over hoe prachtig ze is

en anders verzoek ik haar vriendelijk doch dringend op te fikkeren.
Ik verdom het een erf op te gaan waar een dreigende hond op loopt. Dan maar geen post. Jammer maar helaas.
Bij mij thuis, ook buiten en met een hond die bijt als hij de kans krijgt, hangt de brievenbus aan de buitenkant van het hek. Met een bordje die de bezorger informeert vooral het erf niet, Niet, NIET, te betreden, ook niet als er geen honden buiten lijken te zijn. Als ik een pakketje verwacht, zet ik een voerton van de paarden buiten het hek.
Toch heeft een Sandd-ikeagids-aflever-kerel het wel gepresteerd om zich te laten bijten, door ondanks bordjes en sloten, tóch de tuin in te komen. Ik was zoooo kwaad. En nog blij dat mijn mechel destijds niet buiten liep. Dan had hij wel wat meer dan een gat in zijn been gehad...
Ooit heeft een pakkettenman een pakket in mijn inloopstal gelegd
Ik trof hem een week later, en vroeg hoe hij het in godsnaam in zijn hoofd had gehaald om bij mijn paarden in de wei te gaan.

Hij had zelf ook paarden thuis. Dus hij zag geen probleem...
Nou zijn mijn paarden heel zachtaardig, maar dat doe je toch niet