Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hormonale problemen Taran. Laatste update blz 8

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Hormonale problemen Taran. Laatste update blz 8

Ongelezen bericht door flamme »

Misschien wille jullie even met me meedenken.
Taran heeft last van zijn hormonen. Dat heeft ie al ruim een jaar en dan praat ik ik over iedere 5 a 6 weken, afhankelijk van of er een loopse teef in de buurt is.
Ik heb het er al eerder over gehad maar ben nu op het punt dat ik het echt even niet meer weet.

Ik zit een beetje met de handen in het haar.
Je moet je voorstellen dat hij zich hetzelfde gedraagt zo'n beetje als een teefje wat dekrijp is. Joelen, piepen, overal markeren, dominant tegen andere reuen, niet eten, drentelen enzenz.
Dat markeren en die dominantie heb ik geen problemen mee. Dat kan ik wel regelen. Maar de rest?
Ik wordt er een beetje gek van.

Op straat heb ik de ergste zaken eraf gekregen dus ik kan nu lopen zonder dat mijn riemen in 1 hap doormidden zijn. Dat is afgelopen zomer nl gebeurd. 3 riemen op 1 dag.
Ook daar kan ik wel overheen stappen overigens maar het is knap gevaarlijk dus ik moest daar wel wat mee.

Ik zal jullie eerlijk zeggen, iedere 2 maanden of eigenlijk iedere 6 weken een jankende drentelende hond in huis die niet eet en duidelijk niet goed in zijn vel zit voor een dag of 5 wil ik niet. Allereerst niet voor Taran, maar ook niet voor ons.

Heb jij nog tips? Ik ben dus NIET op zoek naar castratie, want die mogelijkheid is er en dat sluit ik niet uit maar dat is wel het allerlaatste redmiddel natuurlijk.

Overigens zijn medische zaken voor zover dat mogelijk is uitgesloten en denken zowel de GT als de DA hetzelfde als mij. Nl dat het echt hormonaal is. Het duurt een dag of 5 waarvan 2 dagen echt heel erg, daarna zwakt het weer af en is Taran weer zijn eigen normale zelf, lomp, tikkie dominant, rustig en vooral goed te bereiken.
Het is niet verergerd sinds Kian er is, ook niet verbeterd. Ik hoop dat jullie nog wat voor me kunnen betekenen.
Laatst gewijzigd door flamme op 10 jun 2015 08:36, 9 keer totaal gewijzigd.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Hormonale problemen zoals ik niet eerder meegemaakt heb.

Ongelezen bericht door gonnie »

Je zou puur geslachtsdrift kunnen proberen. Mijn hondentrainster heeft dat aan veel mensen met reuen die ook last van hun hormonen hadden aangeraden en het hielp altijd heel goed.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Melody »

Of Provarium Breeding van De Groene Os!
Kan ook helpen om de scherpe randjes eraf te halen.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ga ik beiden even opzoeken, bedankt :ok:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Als anderen nog ideeen hebben dan laat ze vooral horen :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja je kunt wel aan blijven modderen met allerlei verschillende dingen maar ondertussen blijft het probleem en je frustratie.
Zou gewoon voor een castratie gaan , zo belangrijk zijn die ballen nu weer niet . Vooral niet als ze tegen je gaan werken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

bouvierpoedel schreef:Ja je kunt wel aan blijven modderen met allerlei verschillende dingen maar ondertussen blijft het probleem en je frustratie.
Zou gewoon voor een castratie gaan , zo belangrijk zijn die ballen nu weer niet . Vooral niet als ze tegen je gaan werken.
Als je dat al zou overwegen dan zou ik in elk geval eerst een chip doen, om te zien of het überhaupt wel uitmaakt.
Want die ballen zijn natuurlijk in de interactie met andere honden wel degelijk belangrijk, om maar te zwijgen over de rest.
Bij castratie haal je zo'n enorm deel van de hormonen weg dat ik dat echt alleen als laatste redmiddel zou doen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

maar als je ooit van plan was om te fokken met de reu,. is castratie van de reu natuurlijk een probleem. Trouwens, ik zou ook niet meer willen fokken met een reu die een chip heeft gehad..
Bij een chip schijnt het gedrag trouwens eerst te verergeren, daar moet je wel rekening mee houden.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef: Trouwens, ik zou ook niet meer willen fokken met een reu die een chip heeft gehad.
Niet?
Hoezo niet?

Afbeelding

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

de vraag is of hij weer vruchtbaar wordt, en ik vind een enorme hormonale verstoring nou niet echt gezond voor een hondenlijf...
Maar niet wetenschappelijk onderbouwd, meer een vreselijk gevoel van dit is niet goed...
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:de vraag is of hij weer vruchtbaar wordt, en ik vind een enorme hormonale verstoring nou niet echt gezond voor een hondenlijf...
Maar niet wetenschappelijk onderbouwd, meer een vreselijk gevoel van dit is niet goed...
De meningen zijn er zo verdeeld over en de effecten zijn volgens mij niet heel duidelijk.
Maar jij weet dus ook niet meer. Jammer.

Afbeelding

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Nee, sorry....maar mijn gevoel erbij is gewoon niet goed..
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

fes/lou schreef:de vraag is of hij weer vruchtbaar wordt, en ik vind een enorme hormonale verstoring nou niet echt gezond voor een hondenlijf...
En vrouwen dan die na de pil een kind krijgen. 20 jaar de pil....prikpil, hormonen spiralen...

Maar ik zou ik ook een implantaat proberen. Ik kende een saarloos reu die het ook echt onhoudbaar had...dingen zoals jij vertelt maar had ook moeite met niet de eigen baas te gaan berijden; horendol werd ze er van. Normaal wandelen was haast niet mogelijk. Hij is wel gechipt en dat maakte veel verschil. Hij werd er alleen wel ook erg sloom van geloof ik, als ik het me goed herinner.

Ik denk dat er niet veel andere opties zijn anders dan misschien inderdaad bovenstaande tips nog proberen. Heftig.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Hoorde van de week van 2 witte herder reuen waarvan de hormonen na de chip niet meer op gang zijn gekomen en een andere reu die wel weer man werd maar steriel bleef. Zo heel erg halleluja is zo'n chip dus niet.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

bouvierpoedel schreef:Ja je kunt wel aan blijven modderen met allerlei verschillende dingen maar ondertussen blijft het probleem en je frustratie.
Nou ik vind die ballen wel belangrijk omdat dat een reu een reu maakt en het belangrijk is in hondentaal.
Ik begrijp je opmerking en zoals gezegd, ik sluit het niet uit maar wel als allerlaatste redmiddel.

Overigens zijn er ook mensen die zeggen dat ik niet moet zeuren voor die kleine week in de 6 weken hoor :wink:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Geen tips over het gedrag, wel ervaring met de chip bij een reu die daarna dekreu werd.

Een kennis nam een kooikerreu over van een stel, dat een chip had laten plaatsen wegens zijn gedrag.
Nadat deze chip (eindelijk) uitgewerkt was, is ze met de reu gaan showen en is hij dekreu geworden, met inmiddels diverse nesten op zijn naam.
Het oudste nest is nu een jaar of 3. Dus het is wel mogelijk :wink:

Heel veel succes en geduld gewenst!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik zou zeker een chip overwegen, in combinatie met meteen gaan trainen als die werkt. Waarom zou je het niet proberen?
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

lets have fun schreef:Hoorde van de week van 2 witte herder reuen waarvan de hormonen na de chip niet meer op gang zijn gekomen en een andere reu die wel weer man werd maar steriel bleef. Zo heel erg halleluja is zo'n chip dus niet.
Dat eerste heb ik nog niet meegemaakt. Mijn ervaring van chip bij denk ik 20 reuen is dat de 1e chip goed werkt, daarna word de werking minder. Sommige werkt de chip na 2 weken, soms pas na dik een maand.
Perry en Noah

Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Overigens zou Taran wel ingezet worden voor de fok. Omdat hij redelijk rastypisch is en een prima karakter heeft (mits de uitslagen goed zouden zijn uiteraard).

Maar Taran's welzijn gaat me vele malen boven een eventueel nestje in de toekomst.
Ik ben nu bijna een jaar bezig met dit probleem. Afgelopen zomer was een dieptepunt maar ik denk dat dat ook te maken had met zijn verlatingsangst.

De andere dingen,verlatingsangst en daarmee het slopen zijn onder controle.
Dit probleem helaas niet.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

duitse herder schreef:
lets have fun schreef:Hoorde van de week van 2 witte herder reuen waarvan de hormonen na de chip niet meer op gang zijn gekomen en een andere reu die wel weer man werd maar steriel bleef. Zo heel erg halleluja is zo'n chip dus niet.
Dat eerste heb ik nog niet meegemaakt. Mijn ervaring van chip bij denk ik 20 reuen is dat de 1e chip goed werkt, daarna word de werking minder. Sommige werkt de chip na 2 weken, soms pas na dik een maand.

Als ik die chip zou gaan gebruiken danis dat eenmalig.
Want als de chip werkt dan zal een castratie ook werken ga ik vanuit.

Voordat ik er een chip in laat zetten wil ik echter alles geprobeerd hebben want ik ben niet voor castreren.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

flamme schreef:
Nou ik vind die ballen wel belangrijk omdat dat een reu een reu maakt en het belangrijk is in hondentaal.
Ik begrijp je opmerking en zoals gezegd, ik sluit het niet uit maar wel als allerlaatste redmiddel.

Overigens zijn er ook mensen die zeggen dat ik niet moet zeuren voor die kleine week in de 6 weken hoor :wink:

Dat zijn ze ook en ik zie ze er liever aan. Maar je zegt dat hij er echt last van heeft.
Zo vaak vind ik extreem en zou dan toch gaan nadenken of het wel in zijn voordeel is hem intact te laten.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 18 okt 2014 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
duitse herder
Zeer actief

flamme schreef: Als ik die chip zou gaan gebruiken danis dat eenmalig.

Voordat ik er een chip in laat zetten wil ik echter alles geprobeerd hebben want ik ben niet voor castreren.
Ik denk dat als je juist nu chip in zet, je veel verder gaat komen met trainen. Doordat er tijdelijk geen hormonen zijn, zal hij bereikbaar worden. Als je daarop in speelt door middel van trainen, is de kans aan aanwezig dat zodra de chip uitgewerkt is, hij bereikbaar blijft.
Ik vind castratie zonde, maar een hond die last heeft van hormonen en daarbij een baas die er weinig lol aan beleefd, vind ik nog meer zonde.
Perry en Noah

Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

dagmar88 schreef:
flamme schreef:

Dat zijn ze ook en ik zie er liever aan. Maar je zegt dat hij er echt last van heeft.
Zo vaak vind ik extreem en zou dan toch gaan nadenken of het wel in zijn voordeel is hem intact te laten.

Dat is precies mijn dilemma :ok:
Als het voor Taran beter is dan is de keuze makkelijk. Zijn er andere manieren om hem er geen last van te laten hebben dan heb dat liever.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

duitse herder schreef:
flamme schreef: Als ik die chip zou gaan gebruiken danis dat eenmalig.

Ik denk dat als je juist nu chip in zet, je veel verder gaat komen met trainen. Doordat er tijdelijk geen hormonen zijn, zal hij bereikbaar worden. Als je daarop in speelt door middel van trainen, is de kans aan aanwezig dat zodra de chip uitgewerkt is, hij bereikbaar blijft.
Ik vind castratie zonde, maar een hond die last heeft van hormonen en daarbij een baas die er weinig lol aan beleefd, vind ik nog meer zonde.

Klink ik alsof ik weinig lol aan beleef :schrik: da's niet de bedoeling hoor.
Ik beleef heel veel plezier aan de honden. Alleen aan dit gedrag niet.
duitse herder
Zeer actief

flamme schreef: Klink ik alsof ik weinig lol aan beleef :schrik: da's niet de bedoeling hoor.
Dat zeg ik, aan het gedrag beleef je weinig lol :mrgreen: Je moet het ook niet zien als hormomen weg is probleem weg. Je zou het echt moeten combineren met trainen, dan is kans groot dat hij straks weer met balletjes door het leven kan, zonder alle bijbehorende verliefdheden :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

duitse herder schreef:
flamme schreef: Klink ik alsof ik weinig lol aan beleef :schrik: da's niet de bedoeling hoor.
Dat zeg ik, aan het gedrag beleef je weinig lol :mrgreen: Je moet het ook niet zien als hormomen weg is probleem weg. Je zou het echt moeten combineren met trainen, dan is kans groot dat hij straks weer met balletjes door het leven kan, zonder alle bijbehorende verliefdheden :ok:

Oh ik dacht al. Niet dat ik overkom alsof ik mijn honden niks aan vind :wink:

Waar zou jij op trainen en hoe?
Op zoek naar loopse teven en dan de aandacht op mij houden ofzo?
duitse herder
Zeer actief

flamme schreef:
duitse herder schreef:

Oh ik dacht al. Niet dat ik overkom alsof ik mijn honden niks aan vind :wink:

Waar zou jij op trainen en hoe?
Op zoek naar loopse teven en dan de aandacht op mij houden ofzo?
Bijvoorbeeld ja. Meer de focus op jou leggen, hem er wat beter bij houden. De algemene appel waar op het forum vaak over gesproken word :mrgreen: . Hoe reageert hij op andere honden eigenlijk? Hoe begroet hij ze?
Perry en Noah

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

flamme schreef:Overigens zou Taran wel ingezet worden voor de fok. Omdat hij redelijk rastypisch is en een prima karakter heeft (mits de uitslagen goed zouden zijn uiteraard).
Maar is het wel wenselijk om met een reu die zelf zóveel last heeft van zijn hormonen te fokken? Niet alleen voor de reu zelf bedoel ik, maar juist voor zijn nakomelingen?
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Tip: Zelf een intacte teef nemen :mrgreen:
Mijn reuen zijn altijd veel minder hysterisch bij loopsheden van andere dames geworden als ze een eigen (loopse) dame hebben. Alsof ze dan geen behoefte meer hebben aan een scharreltje buiten de roedel.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

http://Www.hondenwijzer.com/dominantie" onclick="window.open(this.href);return false;
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”