Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tafel lebberen afleren
Moderator: moderatorteam
-
Frolic
Tafel lebberen afleren
Mijn hond heeft de gewoonte om de salontafel af te lebberen en ik dat krijg ik hem niet afgeleerd.
Als er iets lekkers op tafel staat dan sluipt hij met lage houding rond de tafel, steekt zijn neus uit om te ruiken, maar pakt het niet.
Als er niks staat dan snuift zijn neus op tafel en lebbert hij de halve tafel af. En nee, niet omdat er iets ligt, ik houd de tafel juist schoon om te voorkomen om dat hij succes heeft, maar dat helpt dus niet.
Iemand tips om hem het af te leren?
Als er iets lekkers op tafel staat dan sluipt hij met lage houding rond de tafel, steekt zijn neus uit om te ruiken, maar pakt het niet.
Als er niks staat dan snuift zijn neus op tafel en lebbert hij de halve tafel af. En nee, niet omdat er iets ligt, ik houd de tafel juist schoon om te voorkomen om dat hij succes heeft, maar dat helpt dus niet.
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Tafel lebberen afleren
Kan je er niet iets van Sambal of wat viezigs op de tafel smeren, misschien dat hij het zo afleert niet de tafel af te lebberen?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Meteen afkappen zodra hij richting tafel gaat. Eigenlijk al als ie richting tafel kijkt.
En als een stemcommando niet werkt kan je denken aan iets als als inderdaad een waterpistooltje of fisherdiscs. Maar zou eerst kijken of het commando "nee" erin zit en hem daarmee afremmen.
En als een stemcommando niet werkt kan je denken aan iets als als inderdaad een waterpistooltje of fisherdiscs. Maar zou eerst kijken of het commando "nee" erin zit en hem daarmee afremmen.
-
Frolic
Heb ik aan gedacht, maar ik ben bang dat me dat mijn tafel gaat kosten.Hailfall schreef:Kan je er niet iets van Sambal of wat viezigs op de tafel smeren, misschien dat hij het zo afleert niet de tafel af te lebberen?
-
Frolic
Hij reageert prima op nee, op dat moment. Dan stopt hij. Als ik er zit dan doet hij het niet.Tara schreef:Bitterappel op je tafel smeren, en een keer op heterdaad betrappen en bij zijn vodden pakken.Frolic schreef:Mijn hond heeft de gewoonte om de salontafel af te lebberen en ik dat krijg ik hem niet afgeleerd.
Die vodden heb ik een keer willen grijpen op het moment dat ik hem betrapte toen ik de kamer binnenkwam, maar wist zich het vege lijf te redden en sprintte naar buiten
Om hem nou achterna te rennen om zijn vodden te grijpen dat lijkt me ook niet juist.
Hij weet heel goed dat ik het niet hebben wil, maar als ik even niet kijk dan kan hij zich niet beheersen.
Bitterappel ken ik niet. Kan ik dat in sprayvorm komen, of moet ik dat buiten plukken?
Ik heb een blank houten tafel, gebeitst met lak op waterbasis. Ik moet er dus iets blank sappigs op smeren.
-
Frolic
Fisherdiscs heb ik trouwens nog liggen, die zal ik weer eens opzoeken 
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Je kunt ook een dienblad met een zooi losliggend bestek erop op scherp zetten.Frolic schreef:Fisherdiscs heb ik trouwens nog liggen, die zal ik weer eens opzoeken

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Iedere hond en baas heeft zn eigen aanpak. Ik merk dat mijn hond dingen heel interessant vind die ik verbied. Dan kan ik wel voorkomen dat ze het niet doet als ik erbij ben, maar is de aantrekkingskracht alleen maar groter als ik uit zicht ben
Daarom zou ik in zo'n geval (bij mijn hond dan) ervoor zorgen dat het gewoon niet zo aantrekkelijk meer is. Wat peper op de tafel strooien bijvoorbeeld, of iets anders wat ze vies vindt. Laar haar maar erachter komen dat ze het liever niet doet, dat werkt hier het beste 
Zo heb ik ook dubbelzijdig tape op 1 vensterbank gehad. Nu gaat ze steeds in de andere vensterbank zitten, zodat ik op de vensterbank waar de tape op heeft gezeten tenminste een plantje of een bosje bloemen kan staan zonder dat het op de grond beland.
Zo heb ik ook dubbelzijdig tape op 1 vensterbank gehad. Nu gaat ze steeds in de andere vensterbank zitten, zodat ik op de vensterbank waar de tape op heeft gezeten tenminste een plantje of een bosje bloemen kan staan zonder dat het op de grond beland.

-
Gijsstabij
In zou in ieder geval al blij zijn dat hij niks opvreet, haha
hij doet het toch al wel netjes vind ik
Zou het inderdaad minder aantrekkelijk maken door er iets vies op te smeren/strooien
En anders moet je maar gewoon een hogere tafel kopen
hij doet het toch al wel netjes vind ik
Zou het inderdaad minder aantrekkelijk maken door er iets vies op te smeren/strooien
En anders moet je maar gewoon een hogere tafel kopen
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Gebruik je misschien een olie of schoonmaakspray voor die tafel, die hij overheerlijk vind ruiken/smaken?
-
lets have fun
http://www.jetty.nl/index.php?item=sour ... 81&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Hiervan wat op je tafel spuiten.
Hiervan wat op je tafel spuiten.
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Je kunt ook gewoon peper op je tafel strooien dat is natuurlijk droog dus zal geen vlekken geven.
-
Lemuria
Het commando "Afblijven" aanleren? Heb ik Izzy aangeleerd toen ze d'r poot brak omdat ze aan de externe fixatie wou likken, maar ondertussen snapt ze dat "afblijven" betekent dat ze d'r tong niet tegen kasten/katten/mijn schoenen/watdanook aan moet plakken.
-
Neeltje
Bitter Appel werkt perfect en is inderdaad een spuitbusje. Je kunt het overal op spuiten en geeft geen vlekken, maar ze blijven er mooi van af.Frolic schreef:Hij reageert prima op nee, op dat moment. Dan stopt hij. Als ik er zit dan doet hij het niet.Tara schreef:Bitterappel op je tafel smeren, en een keer op heterdaad betrappen en bij zijn vodden pakken.Frolic schreef:Mijn hond heeft de gewoonte om de salontafel af te lebberen en ik dat krijg ik hem niet afgeleerd.
Die vodden heb ik een keer willen grijpen op het moment dat ik hem betrapte toen ik de kamer binnenkwam, maar wist zich het vege lijf te redden en sprintte naar buiten![]()
Om hem nou achterna te rennen om zijn vodden te grijpen dat lijkt me ook niet juist.
Hij weet heel goed dat ik het niet hebben wil, maar als ik even niet kijk dan kan hij zich niet beheersen.
Bitterappel ken ik niet. Kan ik dat in sprayvorm komen, of moet ik dat buiten plukken?
Ik heb een blank houten tafel, gebeitst met lak op waterbasis. Ik moet er dus iets blank sappigs op smeren.
http://www.medicanimal.nl/Katten/Verzor ... wgodmn8ApA
Het is niet goedkoop, maar werkt heel goed.