Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
twee reuen?
Moderator: moderatorteam
twee reuen?
Mijn hondje is nu 16 maanden, speels en een tikkie dominant als ie met andere honden is. Als pup heeft ie veel gespeeld met andere honden.
Nu zegt men dat twee reuen 'niet kan' .
Is dat zo? Als ik naar iemand toega met een reu, kan dat dan niet?
Uiteraard, eerst op neutraal terrein kennismaken ed. Ik dacht dat ze zelf wel bepalen wie de 'baas' is en het dan ook wel duidelijk wordt.
Nu zegt men dat twee reuen 'niet kan' .
Is dat zo? Als ik naar iemand toega met een reu, kan dat dan niet?
Uiteraard, eerst op neutraal terrein kennismaken ed. Ik dacht dat ze zelf wel bepalen wie de 'baas' is en het dan ook wel duidelijk wordt.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Onzin..gewoon proberen! 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb zelf ook 2 reuen, 1 van 11 jaar en 1 van bijna 8 maanden
gaat hartstikke goed.
het kan natuurlijk niet altijd goed gaan maar ik heb ook ervaringen met 2 teven wat niet goed gaat. ik zou niet zeggen dat 2 reuen nooit bij elkaar gaan. ligt aan het type hond, aan de omstandigheden, de omgeving, hoe maken ze kennis etc etc.
onze reuen spelen ook dagelijks met andere reuen

het kan natuurlijk niet altijd goed gaan maar ik heb ook ervaringen met 2 teven wat niet goed gaat. ik zou niet zeggen dat 2 reuen nooit bij elkaar gaan. ligt aan het type hond, aan de omstandigheden, de omgeving, hoe maken ze kennis etc etc.
onze reuen spelen ook dagelijks met andere reuen

groetjes
caroline, whooper en orbis
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Karin
- Actief
- Contacteer:
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
Tuurlijk kan dat...
Ik heb hier in huis twee reuen waar het niet goed mee gaat....ontmoet echter een van die twee een andee reu gaat dat gewoon goed, zeker als ze elkaar op neutraal terrein tegenkomen en ze later (bv in een woning ) de mogelijkheid hebben elkaar te ontlopen.
Gewoon zorgen dat er geen kluifjes/ balletjes ed rondliggen en een beetje op de lichaamsstaal letten
Ik heb hier in huis twee reuen waar het niet goed mee gaat....ontmoet echter een van die twee een andee reu gaat dat gewoon goed, zeker als ze elkaar op neutraal terrein tegenkomen en ze later (bv in een woning ) de mogelijkheid hebben elkaar te ontlopen.
Gewoon zorgen dat er geen kluifjes/ balletjes ed rondliggen en een beetje op de lichaamsstaal letten
Groetjes Nanouk

- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Verschilt per hond....Altijd twee reuen in huis gehad, twee keer goede ervaring, een keer minder goede..
Murphy en Rakker gingen prima samen. Nooit geen probleem. Murphy is overleden. Daarna kreeg ik Charly, dus samen met Rakker. Dat ging goed tot het moment dat Rakker oud werd (nu bijna 14) en Charly de pubertijd inschoot... Rakker begon in een keer de boel bij elkaar te janken als ik weg was terwijl hij daarvoor uren alleen kon blijven. En toen ik een keer thuiskwam van een weekje strand met Charly (omdat Rakker dat niet meer aankon was hij niet mee) ging het finaal mis: mega-ruzie en Rakker die al bij het zien van Charly in een angst-stuip viel bij wijze van spreken. Gelukkig kon hij bij mijn ouders terecht, want dat wilde ik mijn ouwe sok niet meer aandoen... en daar heeft ie het nu prima. Dat was dus de slechte ervaring..
Mijn zusje is bij mij in komen wonen en heeft haar reutje meegenomen, Dundee. Geen probleem... ze zijn niet dikke vrienden maar hebben in huis geen problemen. Alleen als ze een tijdje uit elkaar zijn geweest, bijvoorbeeld in verband met vakanties en zo, gaan we eerst met ze wandelen voordat ze het huis in gaan. Want als een van de twee thuis is als de ander binnenkomt na een tijdje afwezigheid, dan heb je de poppen aan het dansen
Dat hebben we een keer meegemaakt.. Maar als we eerst met ze gaan lopen: geen probleem...
Om een lang verhaal kort te maken: gewoon proberen.. Het hangt heel erg van de combinatie af.
Murphy en Rakker gingen prima samen. Nooit geen probleem. Murphy is overleden. Daarna kreeg ik Charly, dus samen met Rakker. Dat ging goed tot het moment dat Rakker oud werd (nu bijna 14) en Charly de pubertijd inschoot... Rakker begon in een keer de boel bij elkaar te janken als ik weg was terwijl hij daarvoor uren alleen kon blijven. En toen ik een keer thuiskwam van een weekje strand met Charly (omdat Rakker dat niet meer aankon was hij niet mee) ging het finaal mis: mega-ruzie en Rakker die al bij het zien van Charly in een angst-stuip viel bij wijze van spreken. Gelukkig kon hij bij mijn ouders terecht, want dat wilde ik mijn ouwe sok niet meer aandoen... en daar heeft ie het nu prima. Dat was dus de slechte ervaring..
Mijn zusje is bij mij in komen wonen en heeft haar reutje meegenomen, Dundee. Geen probleem... ze zijn niet dikke vrienden maar hebben in huis geen problemen. Alleen als ze een tijdje uit elkaar zijn geweest, bijvoorbeeld in verband met vakanties en zo, gaan we eerst met ze wandelen voordat ze het huis in gaan. Want als een van de twee thuis is als de ander binnenkomt na een tijdje afwezigheid, dan heb je de poppen aan het dansen

Om een lang verhaal kort te maken: gewoon proberen.. Het hangt heel erg van de combinatie af.
- Ursula
- Zeer actief
Kan natuurlijk per hond verschillen, zelf heb ik altijd reuen bijelkaar gehad, gaat best, slapen in 1 mand, eten uit 1 bak, 't zijn echt dikke maatjes! Dat was bij mijn vorige reuen (bordeauxtjes) ook al zo.
Maar....... het kan natuurlijk ook helemaal mis gaan!!! Gelukkig heb ik hier zelf geen ervaring mee, maar 't kan natuurlijk wel.
Het is gewoon een kwestie van uitproberen!
Maar....... het kan natuurlijk ook helemaal mis gaan!!! Gelukkig heb ik hier zelf geen ervaring mee, maar 't kan natuurlijk wel.
Het is gewoon een kwestie van uitproberen!
Life is great with a Molosser by your side!!!

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
- Actief
twee van hetzelfde geslacht?
Gewoon proberen en inderdaad eerst op neutraal terrein. Vaak zie je dan wel of het gaat klikken of niet.... Honden kunnen dat zelf heel goed uitmaken. Zelf heb ik drie teven en echt nooit problemen. Zelfs geen snauw. Dus succes!! Sterker nog ik ken aardig wat rumourige huishoudens waarbij een reu en een teef samenwonen!!

-
- Actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Re: twee van hetzelfde geslacht?
Wat bedoel je hiermee? Reu en teef samen is nog altijd de beste combi als je 2 honden wilt hebben. Heeft de meeste kans van slagen.Yndra schreef:Sterker nog ik ken aardig wat rumourige huishoudens waarbij een reu en een teef samenwonen!!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Yvonne Bekkers
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja klopt, maar ook dat kan verschrikkelijk verkeerd gaan.Wat bedoel je hiermee? Reu en teef samen is nog altijd de beste combi als je 2 honden wilt hebben. Heeft de meeste kans van slagen.
Mijn vorige teef (Rottweiler) was 3 jaar toen we er een Rottweiler reu-tje van 8 weken (is Beer) bijkregen. Dit is om precies te zijn 3 weken goed gegaan, en vanaf dat moment was het echt opletten. Mijn teef greep de pup wanneer ze kon, en dat is dan ook 3 x gebeurd. (dierenarts bezoek was nodig)
Nu weet ik ook dat dat geen normaal gedrag is voor een teef, maar dat is weer een heel ander onderwerp. (teef heb ik ook in moeten laten slapen vanwege gewrichtsproblemen, was nog geen 4 jaar)
Ik wil hiermee niemand afschrikken, maar ik denk dus wel dat de combinatie reu/teef, reu/reu, teef/teef helemaal afhangt van de karakters van de honden. En dat het een kwestie is van voorzichtig proberen.
Ik persoonlijk denk niet dat je op voorhand niet kunt zeggen wat wel en wat niet samen gaat.
Op dit moment hebben we Beer (reu van inmiddels 4 jaar) en hierbij een teefje (Kenza van 15 maanden) dit zijn vrienden voor het leven. Die twee kunnen niet zonder elkaar, en slapen zelfs in de zelfde mand.
Zo zie je maar........ je weet het nooit......
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Sterker nog, eigenlijk gaat mijn (gecastreerde) reu beter samen met andere reu dan met teven. We hebben dan zelf wel een teef en dat gaat goed, maar Bas is beter bevriend met de logeerreu. Ik denk ook niet dat je kunt zeggen dat het 1 beter gaat dan het ander, ik denk dat ook een groot deel bij de baas ligt(ik zeg niet alles, maar toch wel wat). Wij hebben met Bas nooit opgegeven met zijn gedrag. Toen hij hier kwam was hij ronduit asociaal met alles wat maar leefde. Hadden wij niet kunnen voorstellen dat we er ooit nog 1 (ja soms 2) hond(en) bij zou hebben. Of dat hij echt vriendjes heeft waar hij dol enthousiast mee speelt. Het kan natuurlijk ook best wel eens echt niet kunnen, maar ik denk dat de houding van de baas toch ook voor een deel mee telt.