Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gedrag naar honden
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Gedrag naar honden
Fietsen met je hond tussen honden is ook af te raden. Veel honden, ook honden die ik zelf heb gehad, gaan achter honden naast de fiets aan. Deels verklaard dat ook misschien jouw bluffende hond. Ze laat alles en iedereen weten dat ze er is en haar mannetje zal staan al denk ik dat het volledig bluffen is. Ga met haar fietsen op rustige plaatsen en wandel aan de lange flex op deze plek. Honden afbluffen moet je verbieden. Er komt een dag dat er een hond in jouw hond hangt en dan is dit spel ineens bloedje serieus. Kans dat ze daarna een hele andere insteek krijgt en de eerste klap een daalder waard zal worden. Dan gaat ze vluchtende honden knauwen en wat daar op volgt wil jij niet. Dus hup hup, werk aan de winkel. Zo fietsen met je hond en dit gedrag aan haar over laten is vragen om problemen.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Aanlijnen lijkt me alvast een prima begin. Mijn poedel zou compleet over de flos raken van zo'n hond en er met haar staart tussen de benen vandoor rennen. Ik zou dus ook echt witheet zijn als je dan met een vreindleijk stemmetje je hond terug zou roepen. Ik zou daaruit opmaken dat jij dat acceptabel gedrag vindt.
- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Fietsen met je hond tussen honden is ook af te raden. Veel honden, ook honden die ik zelf heb gehad, gaan achter honden naast de fiets aan. Deels verklaard dat ook misschien jouw bluffende hond. Ze laat alles en iedereen weten dat ze er is en haar mannetje zal staan al denk ik dat het volledig bluffen is. Ga met haar fietsen op rustige plaatsen en wandel aan de lange flex op deze plek. Honden afbluffen moet je verbieden. Er komt een dag dat er een hond in jouw hond hangt en dan is dit spel ineens bloedje serieus. Kans dat ze daarna een hele andere insteek krijgt en de eerste klap een daalder waard zal worden. Dan gaat ze vluchtende honden knauwen en wat daar op volgt wil jij niet. Dus hup hup, werk aan de winkel. Zo fietsen met je hond en dit gedrag aan haar over laten is vragen om problemen.
Dat is zelfbelonend gedrag en als ze de kans krijgen daar in te groeien is het heel moeilijk daar wat mee te doen. Tibbe is net zo, alleen nog een stuk angstiger en hij doet hetzelfde naar mensen.
-
Angelique.
Als Bella zo op mijn honden af zou komen zou dat haar duur komen te staan vrees ik die kruipen niet weg
Om te beginnen zou ik haar dus niet meer zo los laten maar desnoods een lange lijn totdat je het afgeleerd hebt, tips zijn er al volop gegeven, succes
Om te beginnen zou ik haar dus niet meer zo los laten maar desnoods een lange lijn totdat je het afgeleerd hebt, tips zijn er al volop gegeven, succes
-
Lemuria
Benieuwd of we überhaupt nog wat gaan horen van dit verhaal 
- mippie
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Bedankt weer voor de reacties! Zoals ik aan gaf gaat Bella niet meer los en ga ik werken aan het appèl. Ook ga ik op zoek naar een hondenschool/gedragstherapeut om mij hierbij te helpen.
Wat bedoel je hiermee? Ik ga ermee aan de slag.Lemuria schreef:Benieuwd of we überhaupt nog wat gaan horen van dit verhaal
-
Lemuria
Wat ik hiermee bedoel :'-)? Dat je nu hetzelfde doet als vorige keer. Toen was je ook ineens weg uit het topic, maar riep wel nog even snel:mippie schreef:Wat bedoel je hiermee? Ik ga ermee aan de slag.Lemuria schreef:Benieuwd of we überhaupt nog wat gaan horen van dit verhaal
Oftewel, daar deed je hetzelfde. Zeggen dat je iets aan het gedrag ging doen, en een jaar later kom je aan met een "Tja, het gedrag is verergerd, geen idee wat ik fout doe. Geef me adviezen en oplossingen." Dus zo gek was m'n opmerking écht niet hoorIk ben op zoek gegaan naar een gedragstherapeut/1 op 1 begeleiding, en heb contact opgenomen met Joyce van der Jagt van Quiebus hondenschool What's up dogs in Rotterdam. Heeft iemand toevallig ervaring met haar of de hondenschool?
-
Dinos
Maak je niet druk , is goed dat je eerste stappen gaat zetten komt vast goed.mippie schreef:Bedankt weer voor de reacties! Zoals ik aan gaf gaat Bella niet meer los en ga ik werken aan het appèl. Ook ga ik op zoek naar een hondenschool/gedragstherapeut om mij hierbij te helpen.
Wat bedoel je hiermee? Ik ga ermee aan de slag.Lemuria schreef:Benieuwd of we überhaupt nog wat gaan horen van dit verhaal
Gewoon er met een goed gevoel instappen.
- mippie
- geregistreerd lid
Zoals ik aan gaf is het een periode beter gegaan en hebben we echt niet een jaar lang alleen maar toegekeken zonder wat te doen. Het is voor andere honden/hondeneigenaren niet prettig, maar voor ons zelf ook niet. Ik wil niets liever dan haar buiten onder controle te hebben.
Ik vind het jammer dat er op het forum vaak ongenuanceerde reacties worden gegeven. Kan niet zeggen dat ik het een hele hartelijke sfeer vind hier. Duidelijke taal is prima, maar zo tactloos is volgens mij niet nodig.
Nogmaals bedankt voor de hulpvolle reacties en als er positieve verandering heeft plaats gevonden, zal ik dit laten weten. Maar zoals ik heb gelezen in de reacties kan daar wel een tijd overheen gaan.
Ik vind het jammer dat er op het forum vaak ongenuanceerde reacties worden gegeven. Kan niet zeggen dat ik het een hele hartelijke sfeer vind hier. Duidelijke taal is prima, maar zo tactloos is volgens mij niet nodig.
Nogmaals bedankt voor de hulpvolle reacties en als er positieve verandering heeft plaats gevonden, zal ik dit laten weten. Maar zoals ik heb gelezen in de reacties kan daar wel een tijd overheen gaan.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Hoe kom je erbij dat het geen herder is? Ik zie een grote herder met misschien wat poolhond erdoor, met het herdergedrag waar mijn hond panisch voor is. En die is niet gauw panischmippie schreef:Bella lijkt tenslotte op een herder, en ik heb het idee dat de halve wereld nare ervaringen heeft met herders?
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck
Ben blij te lezen dat je haar in het vervolg aan de lijn houdt en gaat opvoeden
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
mocht jouw Belle mijn hollandse herders zo benaderen en ik heb het te laat door, dan zou ik dus gigantisch uit mijn plaat gaan naar jou toe.
mijn hollanders negeren over het algemeen andere honden maar zouden ze zo benaderd worden, dan zou zeker mijn teef dat bluffen van jou hond niet tolereren en er waarschijnlijk vol bovenop knallen en jouw hond op dat moment dus wel gaten gaat krijgen. En het vervelende vind ik dan weer dat mijn hollander het dan gedaan heeft, want jouw reactie zou waarschijnlijk zijn ze heeft nog nooit gevochten en geen enkele hond reageert zo op haar.
Mocht ik zelf op tijd kunnen ingrijpen, dan is het jouw hond die van mijn een brul gaat krijgen en als dat niet help ja dan zou er ook een riem haar kant op kunnen gaan.
Dus je hond aan de lijn houden en gaan leren dat ze andere honden moet negeren, want het zou niet leuk voor je hond zijn als ze een hond tegen gaat komen die het gedrag totaal niet accepteerd en er vol op knalt.
Het is echt asociaal gedrag van je hond, die als je niet in de problemen wil komen toch ander gedrag moet gaan aanleren en wat hier in het topic ook al is gezegt heel rap naar een hondenschool voor een basis cursus en waar ze je ook inzicht geven in gedrag van honden, en is het niet voor je eigen hond, dan hoe andere honden kunnen reageren.
mijn hollanders negeren over het algemeen andere honden maar zouden ze zo benaderd worden, dan zou zeker mijn teef dat bluffen van jou hond niet tolereren en er waarschijnlijk vol bovenop knallen en jouw hond op dat moment dus wel gaten gaat krijgen. En het vervelende vind ik dan weer dat mijn hollander het dan gedaan heeft, want jouw reactie zou waarschijnlijk zijn ze heeft nog nooit gevochten en geen enkele hond reageert zo op haar.
Mocht ik zelf op tijd kunnen ingrijpen, dan is het jouw hond die van mijn een brul gaat krijgen en als dat niet help ja dan zou er ook een riem haar kant op kunnen gaan.
Dus je hond aan de lijn houden en gaan leren dat ze andere honden moet negeren, want het zou niet leuk voor je hond zijn als ze een hond tegen gaat komen die het gedrag totaal niet accepteerd en er vol op knalt.
Het is echt asociaal gedrag van je hond, die als je niet in de problemen wil komen toch ander gedrag moet gaan aanleren en wat hier in het topic ook al is gezegt heel rap naar een hondenschool voor een basis cursus en waar ze je ook inzicht geven in gedrag van honden, en is het niet voor je eigen hond, dan hoe andere honden kunnen reageren.

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
-
Lemuria
Ach, schei toch uit. In een jaar tijd had je dit gedrag om kunnen buigen als je echt de hulp had gezocht (en doorgezet!) die je destijds zei te gaan zoeken.mippie schreef:Zoals ik aan gaf is het een periode beter gegaan en hebben we echt niet een jaar lang alleen maar toegekeken zonder wat te doen.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Ik zie en lees dit topic nu voor het eerst. Heb het filmpje bekeken bewust zonder de twee pagina's eropvolgend gelezen te hebben.
Ik wil niet dat mijn hond andere honden zo begroet. Ze komt uiteindelijk wel mee, maar wel na een opdringerige begroeting. Je zegt niet, je vraagt.Kom?
Het gaat op het filmpje goed, ook al is het irritant gedrag. Ze moet maar net de verkeerde treffen en jij bent al meters verder op je fiets en dan is het te laat.
Ik wil niet dat mijn hond andere honden zo begroet. Ze komt uiteindelijk wel mee, maar wel na een opdringerige begroeting. Je zegt niet, je vraagt.Kom?
Het gaat op het filmpje goed, ook al is het irritant gedrag. Ze moet maar net de verkeerde treffen en jij bent al meters verder op je fiets en dan is het te laat.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk niet dat er agressief gedrag bij zit. Dus veel honden zullen hier wel doorheen prikken en zien dat ze onzeker is. Alleen honden waar zelf al wat agressie in zit zullen dit als trigger zien verwacht ik. Terecht overigens. Ze kaffert wat en bluft wat. Verder is ze best vriendelijk en zelf zal ze niks doen zover ik kan inschatten. Cleo had ook gedrag wat soms verkeerd gelezen werd door vooral mensen. Was ook een husky miks. Zij borstelde altijd bij ontmoeten van andere honden en liep ook altijd met stijve poten. Maar ze was niet agressief oid. Ze deed dat om te zorgen dat de andere hond niet direct ging stoeien of spelen en netjes kennis zou maken
Denk ik dan. Soms schrokken mensen en zeiden ze, ze borstelt en ze gromt, ze doet agressief. Dat terwijl die hond nog nooit een andere hond gebeten had.
Jouw hond maakt echter wat teveel theater. Daar schrikken honden en mensen van en dat is dus wel iets waar je wat mee moet. Succes, mooie hond heb je.
Denk ik dan. Soms schrokken mensen en zeiden ze, ze borstelt en ze gromt, ze doet agressief. Dat terwijl die hond nog nooit een andere hond gebeten had.
Jouw hond maakt echter wat teveel theater. Daar schrikken honden en mensen van en dat is dus wel iets waar je wat mee moet. Succes, mooie hond heb je.