Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hormonale problemen Taran. Laatste update blz 8
Moderator: moderatorteam
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Hormonale problemen zoals ik niet eerder meegemaakt heb.
Om even in te haken op die chip. Dat is hier zo ongeveer net aangeslagen (duurde wel 4 a 5 weken voordat we verschil zagen). Hij reageert echter juist feller op honden. Niet dat hij uitvalt maar het is er zéker niet beter op geworden. Verder geen gepiep, gezeur, gedrentel, gerij en gedoe meer. Hij kan nu eindelijk normaal slapen ipv zo vreselijk onrustig te zijn maar slaapt daarentegen echt veels te veel vind ik. Markeren en snuffelen is wat minder geworden maar niet erg noemenswaardig.
Puur informatief hoor.
Puur informatief hoor.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
OK lijkt me een moeilijke situatie, wat ga je nu doen?Hylos schreef:Om even in te haken op die chip. Dat is hier zo ongeveer net aangeslagen (duurde wel 4 a 5 weken voordat we verschil zagen). Hij reageert echter juist feller op honden. Niet dat hij uitvalt maar het is er zéker niet beter op geworden. Verder geen gepiep, gezeur, gedrentel, gerij en gedoe meer. Hij kan nu eindelijk normaal slapen ipv zo vreselijk onrustig te zijn maar slaapt daarentegen echt veels te veel vind ik. Markeren en snuffelen is wat minder geworden maar niet erg noemenswaardig.
Puur informatief hoor.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Gisteren waren er kennissen op bezoek met een intacte teef. Zusje van Taran overigens maar goed, dat maakt in de hondenwereld natuurlijk niet uit.
Taran was niet te houden. Rijden, janken,blokkeren, aan de deur krabben als ze even in een andere ruimte was. Buiten de poort was het redelijk te doen. Taran liep aan de flexi en inderdaad was het duidelijk dat de training buiten zijn vruchten afgeworpen heeft.
In huis en de tuin was echt niet leuk. Taran aangelijnd gehouden en geprobeerd de aandacht te krijgen en dat iedere keer belonen. Maar dit was bijna geen doen. En dan was de teef nog niet eens loops.
Duidelijk is nu dus wel dat het echt hormonen zijn. Dat wist ik eigenlijk wel, maar gisteren is dit wel duidelijk bevestigd.
Van de week ga ik naar de dierenarts voor de enting van Kian, dan ga ik overleggen over Taran en een eventuele chip.
Die gaat nog niet gezet worden maar ik wil wel vast overleggen. Komende week heb ik ook consult bij iemand die werkt met homeopathie. Dan ga ik de suggesties van hierboven bespreken en eventueel bestellen. Iets zal er moeten gebeuren want dit is voor niemand leuk. Vooral voor Taran zelf niet.
Taran was niet te houden. Rijden, janken,blokkeren, aan de deur krabben als ze even in een andere ruimte was. Buiten de poort was het redelijk te doen. Taran liep aan de flexi en inderdaad was het duidelijk dat de training buiten zijn vruchten afgeworpen heeft.
In huis en de tuin was echt niet leuk. Taran aangelijnd gehouden en geprobeerd de aandacht te krijgen en dat iedere keer belonen. Maar dit was bijna geen doen. En dan was de teef nog niet eens loops.
Duidelijk is nu dus wel dat het echt hormonen zijn. Dat wist ik eigenlijk wel, maar gisteren is dit wel duidelijk bevestigd.
Van de week ga ik naar de dierenarts voor de enting van Kian, dan ga ik overleggen over Taran en een eventuele chip.
Die gaat nog niet gezet worden maar ik wil wel vast overleggen. Komende week heb ik ook consult bij iemand die werkt met homeopathie. Dan ga ik de suggesties van hierboven bespreken en eventueel bestellen. Iets zal er moeten gebeuren want dit is voor niemand leuk. Vooral voor Taran zelf niet.
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Zamunda schreef:Maar is het wel wenselijk om met een reu die zelf zóveel last heeft van zijn hormonen te fokken? Niet alleen voor de reu zelf bedoel ik, maar juist voor zijn nakomelingen?flamme schreef:Overigens zou Taran wel ingezet worden voor de fok. Omdat hij redelijk rastypisch is en een prima karakter heeft (mits de uitslagen goed zouden zijn uiteraard).
Dat is inderdaad ook iets wat nu al enkele dagen door mijn hoofd spookt. Moet je dit wel willen vermenigvuldigen zeg maar.
Taran is op andere fronten absoluut een aanwinst voor het ras maar op dit gebied zeer zeker niet.
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Dat weet ik niet. Hoe oud moet een hond zijn om het goed te kunnen beoordelen?Inge O schreef:maar is hij niet wat te jong om dat gedrag definitief te beoordelen?flamme schreef:Zamunda schreef:Maar is het wel wenselijk om met een reu die zelf zóveel last heeft van zijn hormonen te fokken? Niet alleen voor de reu zelf bedoel ik, maar juist voor zijn nakomelingen?flamme schreef:Overigens zou Taran wel ingezet worden voor de fok. Omdat hij redelijk rastypisch is en een prima karakter heeft (mits de uitslagen goed zouden zijn uiteraard).
Dat is inderdaad ook iets wat nu al enkele dagen door mijn hoofd spookt. Moet je dit wel willen vermenigvuldigen zeg maar.
Taran is op andere fronten absoluut een aanwinst voor het ras maar op dit gebied zeer zeker niet.
Taran is in augustus 2 jaar geworden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als je vast loopt om hem te gebruiken voor de fok en te laten castreren kun je ook sperma afnemen voor de castratie en in laten vriezen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Ierse Setter
Fokken is geen must voor mebouvierpoedel schreef:Als je vast loopt om hem te gebruiken voor de fok en te laten castreren kun je ook sperma afnemen voor de castratie en in laten vriezen.

De saarloos heeft alleen een smalle fokbasis dus als ik een gezonde hond in huis heb zou ik hem wel beschikbaar stellen voor het fokken.
Dit gedrag vind ik echter veel belangrijker dan een mogelijk komend nest. Dus eventuele fokplannen zullen een castratie in deze niet tegenhouden. Dan maar niet fokken.
-
- Zeer actief
Zeg ook niet dat het een must is, maar je kunt van beide mogelijkheden gebruik maken . Mooi toch.flamme schreef:Fokken is geen must voor mebouvierpoedel schreef:Als je vast loopt om hem te gebruiken voor de fok en te laten castreren kun je ook sperma afnemen voor de castratie en in laten vriezen.![]()
De saarloos heeft alleen een smalle fokbasis dus als ik een gezonde hond in huis heb zou ik hem wel beschikbaar stellen voor het fokken.
Dit gedrag vind ik echter veel belangrijker dan een mogelijk komend nest. Dus eventuele fokplannen zullen een castratie in deze niet tegenhouden. Dan maar niet fokken.

Juist vanwege die smalle fokbasis zou ik er dus ook zo min mogelijk "foutjes" in willen. Jij zou dan (ik zeg niet dat je dit doet, maar stel je zóu het doen) dit erin fokken, de volgende fokker vindt het geen héél grote ramp dat een hond erg blafferig is, of niet met reuen om kan gaan. Maar ja, die smalle fokbasis he. Dus toch maar doen. Op de lange termijn tellen al die "foutjes" op en raakt het ras verneukt. Dus ik zou je groot gelijk geven als je je nog eens achter de oren zou krabben wat betreft fokken.flamme schreef: Fokken is geen must voor me![]()
-
- Zeer actief
Inge O schreef:juist bij een smalle fokbasis moet je niet op alle slakken zout leggen of je houdt amper nog wat over en dacht dat je die wel de perfecte genen zouden hebben?Lemuria schreef:Juist vanwege die smalle fokbasis zou ik er dus ook zo min mogelijk "foutjes" in willen. Jij zou dan (ik zeg niet dat je dit doet, maar stel je zóu het doen) dit erin fokken, de volgende fokker vindt het geen héél grote ramp dat een hond erg blafferig is, of niet met reuen om kan gaan. Maar ja, die smalle fokbasis he. Dus toch maar doen. Op de lange termijn tellen al die "foutjes" op en raakt het ras verneukt. Dus ik zou je groot gelijk geven als je je nog eens achter de oren zou krabben wat betreft fokken.flamme schreef: Fokken is geen must voor me![]()
als die foutjes tellen niet op want het gaat telkens om andere dingen en dus ook andere genen en die versterken elkaar onderling natuurlijk niet.

-
- Zeer actief
Ierse Setter
Heavy schreef:Misschien heeft hij er juist wel minder last van als hij af en toe een teef mag dekken?
Haha dat zou kunnen maar dat wil zeggen dst ik nog tot volgend jaar augustus iedere 6 weken met een overspannen reu zit en dan wordt hij, mits goedgekeurd, 2 x ingezet. Dat vind ik dus geen reden om nu niks te doen.
Maar zoals verwacht is zijn gedrag nu weer aan het normaliseren. We kunnen dus weer even rustig ademen. Komende week ga ik met wat mensen in gesprek. Wie wert wat daar nog uitkomt. Ik houd jullie op de hoogte.
Bedankt voor het meedenken en de tips! Ga daar vooral mee door. Wie weet zie ik wat over het hoofd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Volgens mij is alles al gezegd.
In ieder geval alles waar ik op zou kunnen komen
Lijkt me niet verkeerd om te kijken of homeopathie een gunstig effect kan hebben.
Maar als dat niet lukt zie ik ook niet anders dan een chip en bij goed effect een castratie ............ als dat door trainen tijdens die periode, na uitwerking van de chip nog nodig is.
In ieder geval alles waar ik op zou kunnen komen

Lijkt me niet verkeerd om te kijken of homeopathie een gunstig effect kan hebben.
Maar als dat niet lukt zie ik ook niet anders dan een chip en bij goed effect een castratie ............ als dat door trainen tijdens die periode, na uitwerking van de chip nog nodig is.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik vraag me dan af waar je op wil trainen als die chip erin zit?
het gaat om hormonaal gedoe en ik neem toch aan dat dat afgelopen is als er een castratiechip in taran zit?
anders zie ik het nut van die chip niet en in combinatie met trainen op dit specifieke gedrag zie ik het helemaal niet eigenlijk, want dat gedrag vertoont ie dan niet meer toch
het gaat om hormonaal gedoe en ik neem toch aan dat dat afgelopen is als er een castratiechip in taran zit?
anders zie ik het nut van die chip niet en in combinatie met trainen op dit specifieke gedrag zie ik het helemaal niet eigenlijk, want dat gedrag vertoont ie dan niet meer toch

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je kunt in de buurt van lekkere teven gaan trainen op aandacht.renee-uk schreef:ik vraag me dan af waar je op wil trainen als die chip erin zit?
Taran is zijn neus echt niet kwijt als die chip er in zit.
Het kan helpen.
Niemand zegt dat het zeker zal lukken, maar het kan.
- renee-uk
- Zeer actief
nee dat snap ik dat ie zijn neus niet kwijt is.ranetje schreef:Je kunt in de buurt van lekkere teven gaan trainen op aandacht.renee-uk schreef:ik vraag me dan af waar je op wil trainen als die chip erin zit?
Taran is zijn neus echt niet kwijt als die chip er in zit.
Het kan helpen.
Niemand zegt dat het zeker zal lukken, maar het kan.
maar de interesse in die teven wel toch en dan is het trainen wat je doet toch niks anders dan trainen bij om het even welke willekeurige andere hond?
ik ben niet moeilijk aan het doen omwille van het moeilijk doen hoor, ik zie het nut alleen niet.
maar misschien kijk ik er wel verkeerd tegenaan, dat kan best natuurlijk.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
nou ja, het lijkt me wel duidelijk dat de hormonen dit gedrag veroorzaken, denk niet dat natas daar een bevestiging van nodig heeft 
in mijn ogen heeft die chip alleen maar nut om te kijken of ie, als ie een halfjaar ouder is, wel beter bereikbaar is in tijden van hormonale uitbarstingen, soort van uitstel van executie.
ik denk alleen dat dit gedrag hoort bij een hond die nog zo dicht bij de natuur staat als een saarloos.
nou kan ik me daar in vergissen natuurlijk, maar het lijkt me dat het één het gevolg is van het ander en denk ook dat natas in dit geval voor zichzelf zal moeten uitmaken of ze daarmee om kan en wil gaan.
ik zou de chip wel proberen denk ik, liever dan meteen maar tot onherroepelijke castratie over te gaan.
maar dat heeft dan minder te maken met de mogelijkheid tot trainen op dit gedrag dan met het eerder genoemde feit dat taran weer een half jaar ouder is als die chip is uitgewerkt en zichzelf dan hopelijk wat beter onder controle heeft zodat ie wel -of in elk geval beter- bereikbaar is.

in mijn ogen heeft die chip alleen maar nut om te kijken of ie, als ie een halfjaar ouder is, wel beter bereikbaar is in tijden van hormonale uitbarstingen, soort van uitstel van executie.
ik denk alleen dat dit gedrag hoort bij een hond die nog zo dicht bij de natuur staat als een saarloos.
nou kan ik me daar in vergissen natuurlijk, maar het lijkt me dat het één het gevolg is van het ander en denk ook dat natas in dit geval voor zichzelf zal moeten uitmaken of ze daarmee om kan en wil gaan.
ik zou de chip wel proberen denk ik, liever dan meteen maar tot onherroepelijke castratie over te gaan.
maar dat heeft dan minder te maken met de mogelijkheid tot trainen op dit gedrag dan met het eerder genoemde feit dat taran weer een half jaar ouder is als die chip is uitgewerkt en zichzelf dan hopelijk wat beter onder controle heeft zodat ie wel -of in elk geval beter- bereikbaar is.

- Paisley
- Zeer actief
Nou gelukkig wel. Ook bij mensen zijn oversekste puberettertjes na een jaar of tien ineens burgerlijk fatsoenlijkHeavy schreef:Een hond die echt door zijn hormonen bepaald gedrag vertoont die veranderd niet na een bepaalde leeftijd.

- renee-uk
- Zeer actief
honden worden ook volwasen in hun gedrag en dat kan zelfs als het om de sex gaat.Heavy schreef:Een hond die echt door zijn hormonen bepaald gedrag vertoont die veranderd niet na een bepaalde leeftijd. Want die hormonen zijn er en blijven bestaan. Dus is de chip uitgewerkt vertoont hij weer hetzelfde gedrag en als het baasje er geen weg mee weet als hij 2 is dan weet het baasje er ook geen weg mee als hij 2,5 of 3 is want dat gedrag veranderd dan niet.
Het is volgens mij niet zo dat een hond dan denkt ohja dit had ik geleerd dus nu hou ik mezelf rustiger.
Tenminste dat is mijn ervaring met mijn reu . En net zoals Flamme kon ik dat gedrag buiten best aan met hem maar er speelt veel meer . De onrust binnen en het hijgen en huilen bij alleen zijn kan je niet aanpakken want dan ben je er simpel weg niet bij.
En dat gedrag bij een Saarloos hoort dat zou ik niet durven zeggen ik heb een Schapendoesreu die staat volgens mij toch niet zo dicht bij de natuur?
bovendien heb ik het over bereikbaar zijn en ook dat wordt vaak beter als ze volwassen worden.
het gaat hier niet over jouw schapendoes maar over natasja's saarloos, daarom hou ik het daar maar bij

- Paisley
- Zeer actief
En aan de andere kant ken ik weer honden die tussen de 1 en 3 jaar erg oversekst gedrag vertoonden, wat later kalmeerde.Heavy schreef:Je bedoelt de honden pubertijd? Ik denk niet dat je honden met mensen kan vergelijken mijn reu was 6 en vertoonde dat gedrag nog steeds en ja als ik had gewacht tot hij 13 was dan had hij er waarschijnlijk de energie niet meer voorPaisley schreef:Nou gelukkig wel. Ook bij mensen zijn oversekste puberettertjes na een jaar of tien ineens burgerlijk fatsoenlijkHeavy schreef:Een hond die echt door zijn hormonen bepaald gedrag vertoont die veranderd niet na een bepaalde leeftijd.
En ik denk dat je op dit vlak honden wel degelijk met mensen kunt vergelijken. In jong volwassenheid zorgt een hoger hormoon spiegel voor gedrag waarbij het lijkt alsof er ineens aan niets anders meer dan aan seks en een plek verwerven in de samenleving kan worden gedacht. Bij mensen, honden, en heel veel andere dieren.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, Moby, de verloofde van Chaconne dus, ging door roeien en ruiten toen ie een jongeling was. En 42 kilo wetter die ergens heen wil is niet lollig, en de liederen die hij aanhief ook niet. Hij was ook met liefde bereid collega-reuen de bosjes in te rossen als het over dames ging, zelfs als die 100 meter verderop alleen maar langsliepen. Tot pakweg 2,5, 3 jaar, toen kalmeerde dat gedrag in alle opzichten.
Wetters zijn rond die leeftijd volwassen dus dat komt aardig overeen.
Hij is nu 9 en heeft laatst Chaconne gedekt, en hij heeft hier vlakbij gelogeerd bij een teef die een week eerder gedekt was en hem afsnauwde. Hij ging braaf ergens anders liggen.
En als Chaconne en ik langskwamen maakte hij avances en als ze nee zei stopte hij direct. Een echte heer.
Dat kan dus echt wel veranderen hoor.
Wetters zijn rond die leeftijd volwassen dus dat komt aardig overeen.
Hij is nu 9 en heeft laatst Chaconne gedekt, en hij heeft hier vlakbij gelogeerd bij een teef die een week eerder gedekt was en hem afsnauwde. Hij ging braaf ergens anders liggen.
En als Chaconne en ik langskwamen maakte hij avances en als ze nee zei stopte hij direct. Een echte heer.
Dat kan dus echt wel veranderen hoor.
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Nee daar heb ik, zeker sinds afgelopen weekend geen bevestiging meer voor nodigrenee-uk schreef:nou ja, het lijkt me wel duidelijk dat de hormonen dit gedrag veroorzaken, denk niet dat natas daar een bevestiging van nodig heeft

Sowieso wist ik zeker dat dit niet aan begeleiding of strengheid of noem maar op lag. Maar Taran's reactie op zijn zusje was zo duidelijk dat het kleine beetje twijfel wat er nog was nu ook weg is.
Ik denk dat het zeker te maken kan hebben met het feit dat Taran qua ras dichterbij de natuur staat.renee-uk schreef: in mijn ogen heeft die chip alleen maar nut om te kijken of ie, als ie een halfjaar ouder is, wel beter bereikbaar is in tijden van hormonale uitbarstingen, soort van uitstel van executie.
Echter uit ervaring weer ik ook dat Taran's gedrag extreem is.
Mijn andere reu zat 2 weken bij een loopse teef. De fokker dacht dat ze het hoogtepunt had gemist maar op mijn aanraden heeft ze de reu nog enkele dagen extra gehouden. Op zondagmiddag 3 uur steekt hij zijn neus in de lucht, snuift een keer, loopt naar buiten en er was een koppeling van 20 minuten.
Dat is goe ik de saarloos ken. Toen ik nog een intacte teef en reu had wist ik ook precies wanneer ik ze moest scheiden. Die dagen waren vreselijk qua gedrag. Maar de rest van de loopsheid was prima te doen. Ik ken geen enkele andere saarloos, of sowieso andere hond die zo extreem reageerd als Taran.
Dan heb ik het over de hoeveelheid. Als dit gedrag 1 of 2 x per jaar was dan vond ik het geen probleem. Maar het is 10 keer per jaar een dag of 5 a 6. Daar wordt hij niet gelukkig van en ik ook niet.
Overigens is dit een algemene reactie. Heb Renée's tekst aangehaald om wat meer uitleg te geven.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar zo ken ik het gros van de wetters dus ook.flamme schreef:Mijn andere reu zat 2 weken bij een loopse teef. De fokker dacht dat ze het hoogtepunt had gemist maar op mijn aanraden heeft ze de reu nog enkele dagen extra gehouden. Op zondagmiddag 3 uur steekt hij zijn neus in de lucht, snuift een keer, loopt naar buiten en er was een koppeling van 20 minuten.
Dat is goe ik de saarloos ken.
Alleen zijn ze als ze jong zijn vaak veel driester, zoals ik hierboven zei.
Blijkbaar is dat bij Saarlozen niet zo, maar op zich sluit het jeugdgedrag niet uit dat hij hierin tot rust komt.
- renee-uk
- Zeer actief
of beter bereikbaar en dus beter hanteerbaar wordt in dat gedrag.Marjoleine schreef:Maar zo ken ik het gros van de wetters dus ook.flamme schreef:Mijn andere reu zat 2 weken bij een loopse teef. De fokker dacht dat ze het hoogtepunt had gemist maar op mijn aanraden heeft ze de reu nog enkele dagen extra gehouden. Op zondagmiddag 3 uur steekt hij zijn neus in de lucht, snuift een keer, loopt naar buiten en er was een koppeling van 20 minuten.
Blijkbaar is dat bij Saarlozen niet zo, maar op zich sluit het jeugdgedrag niet uit dat hij hierin tot rust komt.
als het werkelijk zo erg is natas dan zou ik toch die chip laten plaatsen, in elk geval ben je daarna weer een half jaar verder en is taran ook een half jaar ouder en hebben jullie allemaal een tijdlang wat rust in de tent gehad.
wat ik me wel nog afvraag is of de komst van je pup er wat mee te maken heeft.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nouja, precies.renee-uk schreef:of beter bereikbaar en dus beter hanteerbaar wordt in dat gedrag.
als het werkelijk zo erg is natas dan zou ik toch die chip laten plaatsen, in elk geval ben je daarna weer een half jaar verder en is taran ook een half jaar ouder en hebben jullie allemaal een tijdlang wat rust in de tent gehad.
Speelde dit niet al voor de pup?
-
- Zeer actief
Ierse Setter
renee-uk schreef:of beter bereikbaar en dus beter hanteerbaar wordt in dat gedrag.Marjoleine schreef:Maar zo ken ik het gros van de wetters dus ook.flamme schreef:Mijn andere reu zat 2 weken bij een loopse teef. De fokker dacht dat ze het hoogtepunt had gemist maar op mijn aanraden heeft ze de reu nog enkele dagen extra gehouden. Op zondagmiddag 3 uur steekt hij zijn neus in de lucht, snuift een keer, loopt naar buiten en er was een koppeling van 20 minuten.
Nee want het was voor Kian al zo.
Toen Taran afgelopen zomer 3 riemen doormidden beet wat Kian nog niet eens geboren geloof ik.het speelt zeg maar vanaf het begin van dit jaar.
Ik heb zelf gedacht dat het mogelijk te maken had met het feit dat hij ineens van ondergeschikte reu naar alleen ging en dus zijn eigen boontjes moest doppen.
- renee-uk
- Zeer actief
ah ok, dat wist ik zo gauw niet meer, maar dan zal dat er niks mee te maken hebben.

-
- Zeer actief
Ierse Setter
Ik ken niet alle honden in de buurt maar die ik ken zijn reuen
Ik weet dus niet hoeveel teefjes er in de buurt wonen maar ik heb zo'n vermoeden dat Taran's neus ook ernstig goed is.
Donderdag gaan we naar de homeopaat. Daar woont de oma van Taran. Een dame die normaal ook erg lekker ruikt voor iedere reu. Ben benieuwd of dat het gedrag dan weer oproept ofzo.

Ik weet dus niet hoeveel teefjes er in de buurt wonen maar ik heb zo'n vermoeden dat Taran's neus ook ernstig goed is.
Donderdag gaan we naar de homeopaat. Daar woont de oma van Taran. Een dame die normaal ook erg lekker ruikt voor iedere reu. Ben benieuwd of dat het gedrag dan weer oproept ofzo.
- renee-uk
- Zeer actief
zou mooi zijn, dan kan de homeopaat precies zien waar hem de schoen wringtflamme schreef:Ik ken niet alle honden in de buurt maar die ik ken zijn reuen![]()

-
- Zeer actief
Ierse Setter
Even op de hoogte brengen omdat er veel mensen met me meegedacht hebben, waarvoor mijn dank
Met de kans dat mensen me voor gek verklaren ben ik met Taran naar de natuurgeneeskundige geweest.
Die heeft van allerlei dingetjes geprobeerd en samen met een collega natuurgeneeskundige een behandelplan opgesteld op basis van de anamnese en bijbehorende klacht.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik binnen 3 maanden resultaat wil zien. De klachten hoeven niet over te zijn maar ik wil binnen 3 maanden wel verbetering kunnen zien anders vind ik dat het onvoldoende effect heeft. Dit waren ze volledig met me eens
Omdat er nog wat spulletjes besteld moeten worden begin ik volgende week met de behandeling.
Netjes in overleg met mijn DA overigens.
Over2 weken nemen we de proef op de som door Taran's zusje hier naar toe te halen voor een dagje en over een week of 5 a 6 komt zijn andere zusje. We zouden dan, zeker over ruim een maand, enig verschil moeten kunnen merken.
Werkt dit niet dan wordt Taran, met pijn in mijn hart, gecastreerd. Ik zie voor hem (en voor ons) dan geen andere oplossing.
Voorlopig gaan we met de Bachbloesem en de mineralen aan de slag.
Ik houd jullie op de hoogte

Met de kans dat mensen me voor gek verklaren ben ik met Taran naar de natuurgeneeskundige geweest.
Die heeft van allerlei dingetjes geprobeerd en samen met een collega natuurgeneeskundige een behandelplan opgesteld op basis van de anamnese en bijbehorende klacht.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik binnen 3 maanden resultaat wil zien. De klachten hoeven niet over te zijn maar ik wil binnen 3 maanden wel verbetering kunnen zien anders vind ik dat het onvoldoende effect heeft. Dit waren ze volledig met me eens

Omdat er nog wat spulletjes besteld moeten worden begin ik volgende week met de behandeling.
Netjes in overleg met mijn DA overigens.
Over2 weken nemen we de proef op de som door Taran's zusje hier naar toe te halen voor een dagje en over een week of 5 a 6 komt zijn andere zusje. We zouden dan, zeker over ruim een maand, enig verschil moeten kunnen merken.
Werkt dit niet dan wordt Taran, met pijn in mijn hart, gecastreerd. Ik zie voor hem (en voor ons) dan geen andere oplossing.
Voorlopig gaan we met de Bachbloesem en de mineralen aan de slag.
Ik houd jullie op de hoogte

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik ben benieuwd of het resultaat heeft!
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.