Aangelijnd en los volgen, uitsturen en komen op bevel, houden van de aangewezen plaats, apport te land, apport uit diep water (c onderdelen 49 punten vd 50), verloren apport te land, markeerapport te land en apport over diep water (27 punten vd 30)
Er waren in totaal 5 deelnemers die de dirigeerproef gingen doen en wij moesten als laatste het gaan proberen. De vier deelnemers voor mij was het niet gelukt om de duif op te halen op het veld. Voor zowel Rowan als mij was het de allereerste keer dat we het gingen proberen, dus ging nergens vanuit.De eerste lijn ging hij wat twijfelachtig weg, maar met een ondersteunende vooruit ging hij diep genoeg voor het stoppunt zo'n 100m bij mij vandaan. Nog klein beetje sturen naar de daadwerkelijke plek en ja hoor we mochten door naar de duif, die zo'n 50 meter naar links lag en iets naar voren. Rowan kwam met het naar links gaan wat naar voren, dus hem stil gezet en stuk echt naar links gestuurd en toen hij in een rechte lijn voor de dui zat vanuit mijn richting hem naar achteren gestuurd en hij liep boven op de duif! Wat een gaaf gevoel en het duurt dan nog even dat hij terug was en zie je pas echt wat voor afstand hij van je weg is. Voor onze dirigeerproef kregen we een 7.
Als laatste onderdeel stond het apport van een verre loper over breed water op het programma. Dat moet hij echt helemaal zelf doen. Rowan kan heel goed slepen lopen, maar ja, het moet dan nog wel even gebeuren. Bij het in water gaan had hij wat oversprong gedrag en na nog een commando ging hij netjes naar de overkant. Daar pakte hij meteen de sleep op en toen was het afwachten. Sleep is minimaal 150 meter lang met 2 haken en die moeten goed genomen worden. Voor mijn gevoel was hij toch wel even weg, maar de keurmeester vond dat hij snel terug was. Het kon bijna niet anders dat hij de haken en het spoor goed had genomen. Bij de prijsuitreiking werd bekend gemaakt dat er 1 A-diploma was gehaald. Rowan en ik hadden het dus gewoon gehaald bij de 1e poging! Voor de sleep kregen we 9 punten. Eindresultaat 1e plaats in de A met 92 punten van de 100!
Onnodig om te zeggen dat ik zo blij en trots op ons was