Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor voeding voor oudere hond?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Records070
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Wat voor voeding voor oudere hond?

Ongelezen bericht door Records070 »

[Misty, 12jr]
Ze is naar de dierenarts geweest ervoor ook (ivm achterpoten), en die zei dat ze wellicht artrose zou hebben (röntgenfoto later in de week), toen raadde ze aan om Royal Canin Mobility te gaan voeren, maar aangezien ze geen baarmoeder meer heeft mag ze ook niet teveel eten, en als ze RC Mobility zou nemen, zou ze van 250 gr p/dag naar 350-400 gr p/dag moeten gaan in principe. Maar ik lees ook natuurlijk andere topics over oudere honden met dezelfde problemen en daar hoor k vaak dat ze aanraadde om goede voeding te geven + supplements ipv RC Mobility, dat dat beter kan zijn, on the long run? En naast gewrichten heeft ze ook behoorlijk last van jeuk al best een tijdje en nog niet echt een oplossing ervoor gevonden

Ze zit al sinds pup op Royal Canin en sinds haar 7de op Royal Canin Adult 7+

Naar wat voor voeding kunnen we kijken dat beter is dan RC en geschikt is voor oudere honden? Jullie hebben er meer verstand van dan ik :P

PS: Ze heeft sinds een week ook Fortiflex 375 MG en krijgt al een tijdje schapenvet+zalm olie dagelijks
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Re: Wat voor voeding voor oudere hond?

Ongelezen bericht door thom »

Onze vorige hond (Rottweiler) had artrose en ED, zij deed het enorm goed op KVV.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Gewoon normaal voer en dan een goed suplement erbij geven. Glucobest, Doils enz.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

een fantastisch goed supplement is de Flexi Life Platinum, van Euro Joe.
Wonderbaarlijke resultaten al van gezien bij diverse honden.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pup of oude hond, ik voer niet anders.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pup of senior beiden hetzelfde kvv
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

hier ook geen verschil in voer met het klimmen der jaren ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Mijn hond (13) krijgt alweer een tijd Mobility van RC en doet het er goed op.
Ik heb alleen haar ochtendbrokken ermee vervangen en ze krijgt het gemengd met wat vers vlees. Hiervoor kreeg ze ook RC maar dan de boxer variant, met op een gegeven moment apart sascha's blend (of dergelijke) erbij.
I.p. zit dat allemaal nu in de mobility brokken en geef ik vanwege haar artrose alleen nog extra omega 3 en haar dagelijkse ontstekingsremmer erbij.
Of het echt aan de brokken ligt dat het redelijk goed gaat weet ik niet zeker want ik zorg daarnaast ook dat ze niet te zwaar wordt en regelmatig blijft bewegen.
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Kells schreef:
annemick schreef:Mijn hond (13) krijgt alweer een tijd Mobility van RC en doet het er goed op.
Ik heb alleen haar ochtendbrokken ermee vervangen en ze krijgt het gemengd met wat vers vlees. Hiervoor kreeg ze ook RC maar dan de boxer variant, met op een gegeven moment apart sascha's blend (of dergelijke) erbij.
I.p. zit dat allemaal nu in de mobility brokken en geef ik vanwege haar artrose alleen nog extra omega 3 en haar dagelijkse ontstekingsremmer erbij.
Of het echt aan de brokken ligt dat het redelijk goed gaat weet ik niet zeker want ik zorg daarnaast ook dat ze niet te zwaar wordt en regelmatig blijft bewegen.
uh, hond is hond. :denken: :piew: :U:
Ach, ze vond het lekker en door de vorm van de brokken knoeide ze stukken minder, ik promoot hier niet specifiek een soort brok, voor haar werkte het en als het zo uitkwam kreeg ze ook wel eens wat anders.
Afbeelding
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ja hier ook gewoon het hele leven hetzelfde. Royal Canin draaft echt een beetje door met al die verschillende varianten, op den duur weet je toch van gekkigheid niet meer wat je moet voeren? :schrik:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tja ik geloof niet in al die varianten... hooguit idd de vorm. Maar zolang mn grand lady van 13 nog met gemak hele konijnenkoppen kraakt geloof ik nietvdat ze speciale mechelaar brokjes voor de senior nodig heeft ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Punzel schreef:Ja hier ook gewoon het hele leven hetzelfde. Royal Canin draaft echt een beetje door met al die verschillende varianten, op den duur weet je toch van gekkigheid niet meer wat je moet voeren? :schrik:

:mrgreen: Dat is toch de bedoeling? Dat je vlinderhondjesbrokken neemt om het plaatje terwijl er beter voer voor dezelfde prijs is, of gelijkwaardig voer voor minder.
Ze kunnen het overigens wel; dit is prima voer voor weinig. Alleen niet in zo'n kek zakje :tongue:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... /selection
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:Tja ik geloof niet in al die varianten... hooguit idd de vorm. Maar zolang mn grand lady van 13 nog met gemak hele konijnenkoppen kraakt geloof ik nietvdat ze speciale mechelaar brokjes voor de senior nodig heeft ;)

:engel: Tsss, dan houd je niet van je hond hoor.

:denken: Wat zou ik die van mij dan moeten geven? Alleen Pjotr al vier verschillende zakken van teckel tot leonberger :mrgreen:
maart
Zeer actief

Mijn honden hebben wel elk een verschillende variant van dezelfde voeding en ze doen het beide uitstekend erop.
Altijd dat zo in het belachelijke trekken :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind t onzin daar is niks in t belachelijke trekken aan. Ik heb t div malen vroeger geprobeerd met div merken en ik merkte totaal geen verschil. Mijn kvv heeft iig geen varianten gelukkig dus er valt ook niet te kiezen alleen tussen varianten in diersoorten.
Het enige waar ik wel ern uitzondering zou maken is een nierdieet indien nodig.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Tis toch ongelooflijk hoeveel dierenartsen Royal Canin adviseren. Ik vraag me echt af hoeveel geld ze er voor krijgen, per zoveel stuks afname.
Het is 1 groot commercieel gebeuren en heeft doorgaans niks meer met de gezondheid van de hond te maken.. ik vind het te gek voor woorden, alsof het de enige brok op de wereld is :U:
Tis niks belachelijk maken, het is gewoon van de zotte .. er zijn in mijn ogen zat andere brokken van een goede of betere kwaliteit. Maar goed, daar verdient de DA niks aan en dát is het probleem.

Ik zou ook supplementen gaan voeren, hoor daar vaak positieve berichten over. Qua brok zou ik gewoon kijken waar je hond het goed op doet en laat je niet per se verleiden tot iets wat duur is en bij je DA te koop is.
Afbeelding
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Hylos schreef:Tis toch ongelooflijk hoeveel dierenartsen Royal Canin adviseren. Ik vraag me echt af hoeveel geld ze er voor krijgen, per zoveel stuks afname.
Het is 1 groot commercieel gebeuren en heeft doorgaans niks meer met de gezondheid van de hond te maken.. ik vind het te gek voor woorden, alsof het de enige brok op de wereld is :U:
Tis niks belachelijk maken, het is gewoon van de zotte .. er zijn in mijn ogen zat andere brokken van een goede of betere kwaliteit. Maar goed, daar verdient de DA niks aan en dát is het probleem.

Ik zou ook supplementen gaan voeren, hoor daar vaak positieve berichten over. Qua brok zou ik gewoon kijken waar je hond het goed op doet en laat je niet per se verleiden tot iets wat duur is en bij je DA te koop is.
Ik ben het helemaal met je eens.
Bovendien is de kwaliteit van royal canin erg slecht! Zit vol granen, suiker en gemishe toevoegingen
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
dagmar88
Zeer actief

semmyboy schreef: Ik ben het helemaal met je eens.
Bovendien is de kwaliteit van royal canin erg slecht! Zit vol granen, suiker en gemishe toevoegingen
Honden zat die het prima doen op voer met granen/een andere bron van koolhydraten of simpelweg nodig hebben.
De meeste grote merken zijn de laatste jaren prima met hun tijd mee gegaan. Vergelijk de Royal Canin Special Club Performance Adult CC maar eens met Taste of the Wild - Pacific Stream Canine.
Ruw eiwit, vet en ruwe vezels zijn vrijwel hetzelfde. Calorieën minder, dus (veel) meer suiker kan er niet in zitten.
De eerste is prima geschikt voor honden zonder problemen met kip of graan. Die zijn er ook nog gewoon :U:
Het enige wat er jammer aan is, is dat je bij al die opgeleukte zakjes betaalt voor de marketing.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Onze vorige hond heeft heel zijn leven kvv/barf te eten gehad, ook toen hij oud werd en last van artrose kreeg. Ik heb toen hij artrose kreeg wel glucosamine bijgevoerd en hij kreeg het laatste jaar van zijn leven pijnstilling voor zijn artrose.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

semmyboy schreef:
Hylos schreef:Tis toch ongelooflijk hoeveel dierenartsen Royal Canin adviseren. Ik vraag me echt af hoeveel geld ze er voor krijgen, per zoveel stuks afname.

Ik ben het helemaal met je eens.
Ik vind RC geen slechte brok, maar dat is natuurlijk per hond verschillen, mijn bull deed het er prima op.
t is en blijft toch maatwerk per hond - zeggen dat iets slecht is, werkt ook niet lekker vind ik- een hond kan ergens slecht op reageren
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Wat je zegt Sandra, het blijft per hond bekijken. Hoe kun je dan als DA tegenwoordig alleen nog maar RC adviseren?
Zou hetzelfde zijn als het gros van de DA's Smuldier aan gaat bieden omdat ze daar provisie voor krijgen. Ze moeten naar de hond kijken, niet hun geldbuidel. Ik vind het erg dat het zo aanbevolen wordt puur om het geld en zonder dat ze er verstand van hebben.
Afbeelding
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ik vind het sowieso een slechte zaak dat de DA commercieel bezig is :wink: die zou ook naar de hond moeten kijken, maar ja ze moeten wel winst maken natuurlijk, dus kunnen ze nooit onafhankelijk advies uitbrengen zeg maar.
wil niet zeggen dat dat merk niet goed is, maar misschien heeft Hills wel een brok die net even beter zou zijn...........
Aan de andere kant heb je dus als eigenaar de verplichting om na te denken, en af te wegen, uitproberen kan altijd, ze hebben altijd proefzakjes
maart
Zeer actief

Waarom gaan de meesten eigenlijk nog naar een DA zeg :O:
blijkbaar enkel maar op geld beluste maniakken die verder geen hol inzitten met het welzijn van dieren, als ze maar verdienen.

Ik hoop voor mijn DA dat ze winst maakt trouwens op alles wat ze mij aansmeert, anders zou ze niet zo verstandig bezig zijn. Ik doe mijn werk ook omdat het mij opbrengt hoor, moest ik er verlies bij lijden, was ik gauw weg :hmmm:

Mijn DA verkoopt me trouwens nooit de brokken die zij verkoopt :19: En toch staat ze dag en nacht klaar voor me als ik bel :O: :O: :oohja:
dagmar88
Zeer actief

maart schreef:Waarom gaan de meesten eigenlijk nog naar een DA zeg :O:

Voor medisch advies of behandelingen, vaak niet voor voeding.
Dat zal vast niet zo opzienbarend zijn en lijkt me ook nog eens los van elkaar staan :U:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Mijn dierenarts adviseert alleen dieetvoer als het nodig is en dan nog minimaal. Ze verkopen het hoor, rc en hill's, maar het maakt hem geen zak uit wat je voert, als de hond het er maar goed op doet.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
S@ndr@
Zeer actief

Hier net zo hoor, Baco had t echt nodig,( dat was zonder dieet voer een onhoudbare zaak) bij DuCain zijn ze er nooit over begonnen want die deed t allemaal prima, bij mijn huidige honden hebben ze ook nooit over voeding gepraat, alleen na die Giardia infectie licht verteerbaar voer, en daar kan ik me wat bij voorstellen .
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

maart schreef:Mijn honden hebben wel elk een verschillende variant van dezelfde voeding en ze doen het beide uitstekend erop.
Als jouw honden het daar goed op doen moet je het gewoon blijven geven. Alleen ik vind het zelf onnodig en verwarrend. Alleen voor een labrador kan je al zeven verschillende brokken voeren :schrik: Ik dacht trouwens dat het ook nog vrij duur was, al ben ik meer thuis in de kattendingen dus ik weet het niet zeker. Maar mijn katten bv voer ik taste of the wild en ik zou menen dat dat goedkoper is dan royal canin.
renee-uk
Zeer actief

het ligt aan de da.
bij de kliniek waar ik kom werd het zelf samenstellen wat ik doe de grond in geboord door een van de eigenaren, die me wel degelijk dieetvoer uit eigen voorraad wilde aansmeren.
hij was nogal gepikeerd dat ik daar niet ontvankelijk voor was.

de da voor wie ik nog steeds bij die kliniek kom en die daar slechts werknemer is, was het wel eens met het zelf samenstellen (als ik dat niet al gedaan had zou ze het me geadviseerd hebben) en heeft samen met mij een heel plan opgesteld hoe ik rita en haar onwillige verteringssysteem op die manier het beste weer op de rit kon krijgen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

het ligt aan de da.
bij de kliniek waar ik kom werd het zelf samenstellen wat ik doe de grond in geboord door een van de eigenaren, die me wel degelijk dieetvoer uit eigen voorraad wilde aansmeren.
hij was nogal gepikeerd dat ik daar niet ontvankelijk voor was.

de da voor wie ik nog steeds bij die kliniek kom en die daar slechts werknemer is, was het wel eens met het zelf samenstellen (als ik dat niet al gedaan had zou ze het me geadviseerd hebben) en heeft samen met mij een heel plan opgesteld hoe ik rita en haar onwillige verteringssysteem op die manier het beste weer op de rit kon krijgen.
Afbeelding

maart
Zeer actief

Punzel schreef:
maart schreef:Mijn honden hebben wel elk een verschillende variant van dezelfde voeding en ze doen het beide uitstekend erop.
Als jouw honden het daar goed op doen moet je het gewoon blijven geven. Alleen ik vind het zelf onnodig en verwarrend. Alleen voor een labrador kan je al zeven verschillende brokken voeren :schrik: Ik dacht trouwens dat het ook nog vrij duur was, al ben ik meer thuis in de kattendingen dus ik weet het niet zeker. Maar mijn katten bv voer ik taste of the wild en ik zou menen dat dat goedkoper is dan royal canin.
je kunt een labrador wel meer dan 7 verschillende soorten brok voeren hoor :19:

En uiteraard blijf ik het gewoon geven. Als de virtuele wereld mij een hondenbaas vindt die haar honden rotverwend met aangepaste voeding terwijl die mormels het prima op een standaardvoer zouden doen (wat ze overigens ook wel zouden doen geloof ik :U: ), dan zij het maar zo :wink:

Het kost me overigens geen cent meer om ze verschillende voeding te geven.
En daarnaast ga ik mijn oude (gepensioneerde maar bezig aan een comeback :pffff: ) gecastreerde teef nu eenmaal niet hetzelfde geven als mijn op topniveau presterende jonge reu.
Kun je wel geloven van niet, maar ze hebben wel degelijk verschillende voedingsbehoeftes nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”