Waarom doe je zo gepikeerd over dingen die er helemaal niet staan?maart schreef: je kunt een labrador wel meer dan 7 verschillende soorten brok voeren hoor![]()
En uiteraard blijf ik het gewoon geven. Als de virtuele wereld mij een hondenbaas vindt die haar honden rotverwend met aangepaste voeding terwijl die mormels het prima op een standaardvoer zouden doen (wat ze overigens ook wel zouden doen geloof ik), dan zij het maar zo
![]()
Het kost me overigens geen cent meer om ze verschillende voeding te geven.
En daarnaast ga ik mijn oude (gepensioneerde maar bezig aan een comeback) gecastreerde teef nu eenmaal niet hetzelfde geven als mijn op topniveau presterende jonge reu.
Kun je wel geloven van niet, maar ze hebben wel degelijk verschillende voedingsbehoeftes nodig.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voor voeding voor oudere hond?
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Wat voor voeding voor oudere hond?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Het staat er nochtans wel degelijk hoor

Kells schreef: uh, hond is hond.![]()
![]()
malinois schreef:Tja ik geloof niet in al die varianten...
dagmar88 schreef:
Tsss, dan houd je niet van je hond hoor.
Wat zou ik die van mij dan moeten geven? Alleen Pjotr al vier verschillende zakken van teckel tot leonberger
malinois schreef:Ik vind t onzin
Hylos schreef:Tis toch ongelooflijk hoeveel dierenartsen Royal Canin adviseren. Ik vraag me echt af hoeveel geld ze er voor krijgen, per zoveel stuks afname.
Het is 1 groot commercieel gebeuren en heeft doorgaans niks meer met de gezondheid van de hond te maken..
...
laat je niet per se verleiden tot iets wat duur is en bij je DA te koop is.
je moet het natuurlijk wel willen lezenPunzel schreef:
Alleen ik vind het zelf onnodig en verwarrend. Alleen voor een labrador kan je al zeven verschillende brokken voerenIk dacht trouwens dat het ook nog vrij duur was,

- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik ga naar de DA als mijn hond iets mankeert en betaal graag voor een goed advies/behandeling.maart schreef:Waarom gaan de meesten eigenlijk nog naar een DA zeg![]()
blijkbaar enkel maar op geld beluste maniakken die verder geen hol inzitten met het welzijn van dieren, als ze maar verdienen.
Ik hoop voor mijn DA dat ze winst maakt trouwens op alles wat ze mij aansmeert, anders zou ze niet zo verstandig bezig zijn. Ik doe mijn werk ook omdat het mij opbrengt hoor, moest ik er verlies bij lijden, was ik gauw weg![]()
Mijn DA verkoopt me trouwens nooit de brokken die zij verkooptEn toch staat ze dag en nacht klaar voor me als ik bel
![]()
![]()
De aller eerste keer dat ik bij mijn vorige DA kwam kreeg ik meteen een lading Smølke zooi mee, blijkbaar moeten ze het daar mee verdienen. Een pup, die het goed deed op de brokjes die ik toen gaf.. en daar moet dan meteen iets anders in omdat het gezonder is?! Werd me niet eens gevraagd van hoe en wat, nee probeer die smolke nou maar

Dat een winkel dat doet oké, maar een plek waar ik wil dat mijn dier beter wordt.. nee dankje. Ik heb liever dat ze de gezondheid van mijn hond vooropstellen dan de dikke winst door brokmerk X.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Iedereen doet maar wat hij of zij wil. Er vallen geen dooien of gewonden door al die verschillende soorten voer.
Persoonlijk vind ik speciaal rasgebonden voer, of voer voor honden met lang haar, of kort haar, of voor jonge- of oude honden, of weet ik veel wat, een marketingtruuk. Ik vind het oplichterij. Van een onschuldige soort, maar wel oplichterij.
Dat is iets anders dan dieetvoer, bedoeld voor honden die om medische redenen aangepast voer moeten hebben.
Zolang mijn hond niet aangepast moet eten vanwege een aandoening krijgt hij gewoon z'n eten, net zoals altijd. Ongeacht zijn leeftijd
Maarja, ik koop momenteel een voedingssupplement, waarvan ik zelf de werking in twijfel trek, omdat ik er niet mee durf te stoppen. Zo hebben we allemaal wel wat
Persoonlijk vind ik speciaal rasgebonden voer, of voer voor honden met lang haar, of kort haar, of voor jonge- of oude honden, of weet ik veel wat, een marketingtruuk. Ik vind het oplichterij. Van een onschuldige soort, maar wel oplichterij.
Dat is iets anders dan dieetvoer, bedoeld voor honden die om medische redenen aangepast voer moeten hebben.
Zolang mijn hond niet aangepast moet eten vanwege een aandoening krijgt hij gewoon z'n eten, net zoals altijd. Ongeacht zijn leeftijd

Maarja, ik koop momenteel een voedingssupplement, waarvan ik zelf de werking in twijfel trek, omdat ik er niet mee durf te stoppen. Zo hebben we allemaal wel wat

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
tja dat is dan gelijk een voorbeeld die ik ook niet graag zou zien, mijn DA zou dat trouwens niet doen, sterker nog ik vond dat het eigenlijk veel te lang heeft geduurd voor ik wel voedings advies kreeg van die speciale brok, t had een hoop leed kunnen voorkomen
- dagmar88
- Zeer actief
maart schreef: je moet het natuurlijk wel willen lezen

Alleen dat voer tot in het extreme gericht op bepaalde kenmerken onzin is.
Mijn honden hebben ook ieder hun eigen brok.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dan hebben die van jou verschillende behoeftes. Mijn intacte bejaarde dame van 13 eet hetzelfde dan mijn intacte sporthond van 4. Alleen de hoeveelheid verschilt. De laatste krijgt wat meer als de eerste. Dus die van mij hebben t niet nodigmaart schreef: Kun je wel geloven van niet, maar ze hebben wel degelijk verschillende voedingsbehoeftes nodig.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik voer mijn honden ook verschillend. Geen brok dan, hoewel ik dat aan de ene wel voer als ik een zak heb staan, maar wel verschillende kvv's. Puur gebaseerd op hoe ze het erop doen en ze dus nodig hebben. Dat kan op papier hetzelfde lijken, maar de praktijk is toch anders. Maar dat is ook vanwege de verschillende energiebehoefte en vertering.
Qua supplementen bij atrose enzovoorts zou ik liever zelf dingen toevoegen, dan het via een brok oid geven. Puur op gevoel, omdat ik denk dat je het los beter kan afstellen op de hond.
Qua supplementen bij atrose enzovoorts zou ik liever zelf dingen toevoegen, dan het via een brok oid geven. Puur op gevoel, omdat ik denk dat je het los beter kan afstellen op de hond.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies. Kijk Xena lust bepaald voer niet itt Xavi dus dat wijkt dan af. Maar verder niet. Ja de hoeveelheid. En gezien de conditie waarin ze beiden zijn en de enorme energie die ook Xavi laat zien zeker met trainen is dat gewoon uitstekend aan de behoeftes voldaan.
Enige supplement wat beiden krijgen is visolie met borage olie en Xena krijgt ivm de gvs die ze heeft gehad vit b12.
Gewoon die voor mensen.
Ik neem aan dat IK dat gewoon onzin mag vinden na enorm veel sportvoedingen bij mijn (voormalige) honden geprobeerd te hebben zonder enkel voordeel/verbetering.
Pupvoer doe ik sowieso niet meer aan daar heb ik alleen maar slechte ervaringen mee.
Enige supplement wat beiden krijgen is visolie met borage olie en Xena krijgt ivm de gvs die ze heeft gehad vit b12.
Gewoon die voor mensen.
Ik neem aan dat IK dat gewoon onzin mag vinden na enorm veel sportvoedingen bij mijn (voormalige) honden geprobeerd te hebben zonder enkel voordeel/verbetering.
Pupvoer doe ik sowieso niet meer aan daar heb ik alleen maar slechte ervaringen mee.
Laatst gewijzigd door malinois op 21 okt 2014 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Ik voer ze beiden ook anders, t zijn ook compleet andere honden qua behoeftes. sneeuw moet een brok hebben met veel voedingswaarde, klein hondje die ik niet 3 keer op een dag wil voeren, maar die wel snel vol zit en veel verbrand. en Gil heeft juist een brok die meer vult en minder voedt, anders wordt hij te zwaar en daarnaast verdraagt hij kip en rund niet zo lekker
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Mijn DA heeft de mobility brokken niet bij mij aanbevolen, hoewel hij ze wel verkoopt.
Hij heeft mij b.v. wel aangeraden om de omega 3 die ik geef gewoon bij de Hema te kopen ondanks dat hij zelf allerlei omega 3 spullen verkoopt.
Ik ben er uiteindelijk zelf opgekomen om Mobility van RC te geven na wat uitproberen en omdat ik dus wel goede ervaringen had in het verleden met het merk en niet altijd met andere merken (o.a. taste of the wild die Mickey dus niet lustte).
Ik moest met de vorige brok steeds minder voeren toen ze oud en minder aktief werd, anders werd ze te dik maar dan had ze wel honger, nu niet meer, goed op gewicht en geen honger.
Haar behoeftes zijn met de leeftijd wel veranderd.
Hij heeft mij b.v. wel aangeraden om de omega 3 die ik geef gewoon bij de Hema te kopen ondanks dat hij zelf allerlei omega 3 spullen verkoopt.
Ik ben er uiteindelijk zelf opgekomen om Mobility van RC te geven na wat uitproberen en omdat ik dus wel goede ervaringen had in het verleden met het merk en niet altijd met andere merken (o.a. taste of the wild die Mickey dus niet lustte).
Ik moest met de vorige brok steeds minder voeren toen ze oud en minder aktief werd, anders werd ze te dik maar dan had ze wel honger, nu niet meer, goed op gewicht en geen honger.
Haar behoeftes zijn met de leeftijd wel veranderd.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Even helemaal off topic en totaal niet ter zake doende. Ik vind Mickey één van de liefste en aandoenlijkste honden van het hele forumannemick schreef:Mijn DA heeft de mobility brokken niet bij mij aanbevolen, hoewel hij ze wel verkoopt.

Zo, dat wou ik even gezegd hebben

- Liesbeth
- Zeer actief
Mijn honden krijgen dezelfde kvv, maar regelmatig aangevuld met dingen op de hond afgestemd. Tessa vind pens lekker, Luuk ook, maar hij wordt daar ziek van. Dus Tessa krijgt af en toe wat extra pens en Luuk wat anders extra's.dagmar88 schreef:maart schreef: je moet het natuurlijk wel willen lezen
Inderdaad. Niemand hier beweert dat honden geen verschillende voedingsbehoefte hebben.
Alleen dat voer tot in het extreme gericht op bepaalde kenmerken onzin is.
Mijn honden hebben ook ieder hun eigen brok.
Dat overdreven gedoe mbt voer voor ras, fysieke gesteldheid, omstandigheid etc etc van RC is gewoon onzin.
Tuurlijk verschillen de dieren en verschillen de behoeften, maar zo extreem als RC bezig is ........... . Dat slaat echt nergens meer op.
Zelfs wij mensen houden daar geen rekening mee tov onszelf!?! En wij leven (meestal) toch echt heel wat langer dan onze honden en katten.
Net zo goed als wij mensen het kunnen doen met supplementen naast de voeding kunnen honden dat ook. Ik pleit daar zelfs voor, omdat je dan de dosering veel beter af kan stemmen op de behoefte van het individu.
Ik heb net even op de site van RC gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ze 183 verschillende varianten hebben

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Tineke
- Zeer actief
Hier ook enkel in de hoeveelheid die ze krijgen.renee-uk schreef:hier ook geen verschil in voer met het klimmen der jaren
Rio krijgt nu minder dan vroeger maar hij doet ook minder dan vroeger buiten.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): chinese naakthond
Mijn 14 jaar oude Percy krijgt al jaren Natural Health reduced calorie brokken en doet het er goed op . Hij krijgt er nu Ipakitine bij voor zijn nieren , maar meneer blijkt die poeder overal in te ruiken en eet zijn eten dan niet meer , dus krijgt hij dat nu in een lepeltje mayo.... Verder is het geen grote eter meer , we kijken per dag waar hij trek in heeft , maar die brokken zitten standaard bij het avondmaal.
- WesleyS
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Op dit ogenblik nog maar 1 (oudere) hond, de 2e is onderweg... nog een paar weekjes wachten.
De oudere hond zit op een brok en de jongere hond gaat op dezelfde brok. Ik geloof dus ook niet in "speciaal" voedsel.
Mijn hond zit prachtig in zijn vacht en wordt nooit zijn ware leeftijd geschat.
De oudere hond zit op een brok en de jongere hond gaat op dezelfde brok. Ik geloof dus ook niet in "speciaal" voedsel.
Mijn hond zit prachtig in zijn vacht en wordt nooit zijn ware leeftijd geschat.

- Records070
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
Wow hoop reacties & sorry voor late reactiee.. Opzich gaat ze ook wel gewoon best goed op RC maar de jeuk blijft aanhouden... Had al beetje gesproken met me ma over KVV dat dat een optie kan zijn, alleen ik hoor ook weer van dat veel oudere honden verminderde nierfunctie hebben en miss de hoeveelheid eiwitten niet kan verteren ofzo
De vraag was eigelijk meer naar wat voor merken we kunnen kijken voor goede biologische brokken, waar niet veel mais of graan i nzit, aangezien k heb gehoord dat dat niet goed zou zijn. Bijv ik denk dat Orijen best wel een goede brok is maar weet er te weinig over om een juiste keuze te maken
PS: Ze had eergister een röntgenfoto laten maken en eruit bleek dat al haar botten er goed uitzagen. Ze had alleen hele lichte beginnende artrose hoog in haar rug (waarvan we nooit iets gemerkt hebben zover). Maar ze had wel pijn toen DA ging voelen bij haar rechterachterknie dus ze heeft nu ontstekkingsremmers + pijnstillers en je merkt wel echt een groot verschil gelukkig

De vraag was eigelijk meer naar wat voor merken we kunnen kijken voor goede biologische brokken, waar niet veel mais of graan i nzit, aangezien k heb gehoord dat dat niet goed zou zijn. Bijv ik denk dat Orijen best wel een goede brok is maar weet er te weinig over om een juiste keuze te maken
PS: Ze had eergister een röntgenfoto laten maken en eruit bleek dat al haar botten er goed uitzagen. Ze had alleen hele lichte beginnende artrose hoog in haar rug (waarvan we nooit iets gemerkt hebben zover). Maar ze had wel pijn toen DA ging voelen bij haar rechterachterknie dus ze heeft nu ontstekkingsremmers + pijnstillers en je merkt wel echt een groot verschil gelukkig

- Records070
- Vaste gebruiker
En had nog 1 vraagje, Misty krijgt wel dagelijks als avondeten een plak duckvoeding, maar is dat nou KVV of? Als ze al de verschillende smaken wekelijks voor alle vitamine binnen zou krijgen, zou dat soort voeding een hele goede optie zijn?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Xena is 13 en doet t uitstekend op kvv en een barfdagje...
Duck is idd. Kvv niet mijn keus overigens maar dat is erg persoonlijk...
Anderen vinden mijn kvv keus soms weer niks

Duck is idd. Kvv niet mijn keus overigens maar dat is erg persoonlijk...
Anderen vinden mijn kvv keus soms weer niks

- meetjewrc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro - Aantal honden: 0
- Contacteer:
hier krijgen ze allemaal orijen en acana brok
- WesleyS
- Actief
Ik zou eens kijken naar Dog lovers gold daar zitten namelijk geen suikers, granen en andere vulmiddelen in.

- WesleyS
- Actief
dit ga ik voeren aan zowel de oude bok als de pup.
De oude bok heeft ook een tijd (gros van zijn leven) op Cavom gezeten.
De oude bok heeft ook een tijd (gros van zijn leven) op Cavom gezeten.

- Records070
- Vaste gebruiker
Stepper, wat zijn zoal die triggerende dingen dat jeuk kan veroorzaken? Zijn het de mais/granen ingredienten? En wat is Doils?Stepper schreef:...@TS: als je hond al zo lang het goed doet op een soort voer, zou ik dat gewoon door blijven geven op die leeftijd. En voor de gewrichten een goed supplement geven. Ik ben zeer tevreden over doils joint; 14 jaar en gaat nog zo trap en bank zelf op.
Echter, jeuk is stom en daar zou je wat mee kunnen verbeteren door ander voer te geven. Een andere brok zonder triggerende dingen zou al kunnen helpen. Doils kan sowieso al helpen tegen huidproblemen.
Maar natuurlijk is het zo 1,2,3 niet te zeggen of de jeuk komt door de voeding.
We zitten er nu aan te denken om wat meer duck voeding te geven, en iets minder brokken + supplementen. Hebben nog niet echt een merk in gedachten, maar wat zijn een paar goeie brokken die biologisch zijn? How about Orijen & Taste of the wild?
-
- Zeer actief
De jumbo heeft minimaal 16 soorten pindakaas...Liesbeth schreef:dagmar88 schreef:Ik heb net even op de site van RC gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ze 183 verschillende varianten hebbenmaart schreef: je moet het natuurlijk wel willen lezen. Bij de DSZ kan je kiezen uit 115 varianten en bij de DA uit 68
.

met en zonder nootjes, eigen merk, Calvé, merkloos, cashewnoten, pittigheid en meer van die onzin.
Maar als ik mijn glad en kortharige hond nou Royal Canin voer voor honden met lange haren, gaan ze dan harder groeien? Ik wil zoooo graag een Afgaanse dwergpincher...

Overigens zou ik merken brokken afwisselen. Dan krijgt de hond niet steeds hetzelfde aan conserveermiddel en dergelijke binnen.
Ook gebruikte vleessoorten kunnen jeuk veroorzaken. Rund is een bekende, en kip ook.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik pik dit er even tussenuit.Records070 schreef:Had al beetje gesproken met me ma over KVV dat dat een optie kan zijn, alleen ik hoor ook weer van dat veel oudere honden verminderde nierfunctie hebben en miss de hoeveelheid eiwitten niet kan verteren ofzo
Mijn vorige hond had op oudere leeftijd ook een mindere nierfunctie. Ik ben toen, van deels brok en deels kvv, overgestapt op alleen kvv.
Niet lang daarna waren de nierwaardes normaal en die zijn goed gebleven tot op 14 jarige leeftijd. Hij is 14 jaar en 4 maanden geworden.
Het gaat meestal niet om de hoeveelheid eiwitten, maar om de kwaliteit daarvan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Xena is 13 en doet t al jaren uitstekend op kvv... 

- Records070
- Vaste gebruiker
Huh k begin achterlijk te worden ;/ K kan zweren dat ik gister een antwoord heb verstuurd op de comments haha maar blijkbaar niet op Versturen ofzo gedrukt....
Maar bedankt voor alle reacties! Gaan tog voor de Orijen Senior brokjes omdat we er veel positieve dingen over lezen en aangezien er geen graan in zit, het wellicht het met de jeuk die ze heeft alhoewel het wel een heeeel stuk duurder is maar ach je moet er wat voor over hebben haha
Ik raak alleen erg in de war, dierenarts vertelde tegen me mams dat ze Orijen brokken niet goed zijn omdat er geen granen inzitten maar daar ben k nogal skeptisch over ...... Honden eten van nature ook geen granen, waarom zou het dan zoveel uitmaken of er wel of geen granen inzitten?
Maar bedankt voor alle reacties! Gaan tog voor de Orijen Senior brokjes omdat we er veel positieve dingen over lezen en aangezien er geen graan in zit, het wellicht het met de jeuk die ze heeft alhoewel het wel een heeeel stuk duurder is maar ach je moet er wat voor over hebben haha

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ik vind het maar ingewikkeld met al die keuzes. Voor mij kan ik af gaan op eigen ervaring van een hond die het al 15,5 jaar supergoed doet op brokken. Af en toe RC, soms Prins, maar vaker gewoon huismerk van de dierenwinkel.
Dat is misschien niet de weg die te gaan is met de nieuwe pup, maar dat merken we vanzelf wel denk ik dan.
Dat is misschien niet de weg die te gaan is met de nieuwe pup, maar dat merken we vanzelf wel denk ik dan.
- dagmar88
- Zeer actief
Records070 schreef:Huh k begin achterlijk te worden ;/ K kan zweren dat ik gister een antwoord heb verstuurd op de comments haha maar blijkbaar niet op Versturen ofzo gedrukt....
Maar bedankt voor alle reacties! Gaan tog voor de Orijen Senior brokjes omdat we er veel positieve dingen over lezen en aangezien er geen graan in zit, het wellicht het met de jeuk die ze heeft alhoewel het wel een heeeel stuk duurder is maar ach je moet er wat voor over hebben hahaIk raak alleen erg in de war, dierenarts vertelde tegen me mams dat ze Orijen brokken niet goed zijn omdat er geen granen inzitten maar daar ben k nogal skeptisch over ...... Honden eten van nature ook geen granen, waarom zou het dan zoveel uitmaken of er wel of geen granen inzitten?

Bij jeuk zijn graan, kip en rund de meest voorkomende boosdoeners. Voer met een zo hoog mogelijk percentage vlees is voor de meeste honden een goede keuze.
Sommige honden hebben echt koolhydraten nodig, zoals mijn Niko. Anders wordt hij veel te mager. Maar bij een senior zie ik dat niet zo snel voor me.
Orijen is prima voer. Purizon en taste of the wild zijn vergelijkbaar en goedkoper. Kijk eens bij de duitse zooplus. Dat kan behoorlijk schelen, zeker als je voor meer dan €100 euro koopt.
Je kunt dan nog korting kopen door met het spaarplan mee te doen en de code sammelbesteller gebruiken.
- Records070
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de tips, k zal het doorgeven aan me mams, german zooplusss.. Ze zit nu alweer een weekje aan de Orijen Senior en het blijkt goed te gaan, jeuk is weg (maar komt ook grotendeels, if not all) door de kou.. Geen idee waarom