Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moet ik hiermee? Heel erg kieskeurig :/

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Wat moet ik hiermee? Heel erg kieskeurig :/

Ongelezen bericht door Hailfall »

Toen wij Loki als pup overnamen kreeg meneer Pedigree brokken (en daar was zijn poep ook naar :/)

Wij hebben hem toen overgezet naar KVV wat hij met smaak gegeten heeft, alhoewel hij alleen maar Rund en Pens wilde.

Op een gegeven moment wilde hij het pens niet meer en at alleen Rund, goed ook prima dan krijg je alleen dat.

Toen ging hij dat ook laten staan en hebben wij hem op brokken gezet welke hij met smaak op at maar na een tijdje liet hij die weer staan en toen ben ik met broksoorten gaan afwisselen.

Dit ging een tijdje goed totdat hij weer ging lopen miepen met zijn eten en dan af en toe een week niet at.

We hebben hem weer op KVV gezet en dit met brokken afgewisseld maar zelfs dan miept hij nog rond.

We hadden zijn KVV 3 dagen achter elkaar aangeboden, hierna heb ik het weggegooid omdat het een beetje begon te ruiken. Ik heb hem toen die dag een klein bakje blikvoer in de ochtend en zakje natvoer in de avond gegeven uit het Alsa testpakket, dit werd natuurlijk met smaak gegeten.

Gisteren gaf mijn vriend brokken en Loki stond er bij te kijken en toen mijn vriend wegliep bromde Loki en liep hij weer weg. Goed dan eet je niet, alleen meneer had wel nog een verstopt botje gevonden dat hij opgegeten had tussendoor.

In de middag keek hij nog eens in zijn bak en liep al zuchtend/brommend van zijn bak weg, hij was het er niet mee eens kennelijk.

Ik had mijn vriend al gezegd dat Loki dus verder geen koekjes meer mocht tussendoor (dat kreeg hij eigenlijk al niet meer, alleen als hij de post droeg)

In de avond heeft uiteindelijk toch wel zijn eten opgegeten toen wij ook aan ons avondeten opaten maar daarna had hij nog steeds honger.

Ik wordt er alleen zo moe van dat meneer zo aan het zeuren is met zijn eten. Wij wisselen expres het eten af en hij krijgt maar heel sporadisch wat lekkers (een koekje of een bullepees) dus het is niet dat hij zich volvreet aan lekkers.

Ik kan hem natuurlijk niet alleen op blikvoer/natvoer zetten, normaal gesproken krijgt hij alleen blikvoer als wij bij mijn schoonouders/ouders zijn.

Iemand ideeen wat wij nog kunnen doen?
Afbeelding
Afbeelding
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Wat moet ik hiermee? Heel erg kieskeurig :/

Ongelezen bericht door Hylos »

geef je Loki altijd in de ochtend zijn eten?
Afbeelding
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Je schrijft :

Wij wisselen expres het eten af

Ik zou daar eens mee op houden, nu leer je hem dat als hij het eten nu niet zo lekker vind, hij straks mogelijk wat anders krijgt.
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Loki krijgt idd altijd eten in de ochtend.

Als wij niet het eten afwisselen, dus de ene dag die brok en dan de andere dag een andere dan kan hij gerust een week ofzo zonder eten en dan gaat hij daarna gal spugen.

Voorheen hadden wij juist gemerkt dat hij als wij met 2 of 3 smaken afwisselde hij juist met smaak at, tot nu iig.
Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hailfall schreef:Loki krijgt idd altijd eten in de ochtend.

Als wij niet het eten afwisselen, dus de ene dag die brok en dan de andere dag een andere dan kan hij gerust een week ofzo zonder eten en dan gaat hij daarna gal spugen.

Voorheen hadden wij juist gemerkt dat hij als wij met 2 of 3 smaken afwisselde hij juist met smaak at, tot nu iig.

Je kunt gerust afwisselen; maar steeds op het moment dat hij minder goed eet wat lekkerders voorzetten is geen afwisselen.
Hij heeft gewoon geleerd dat er wat beters komt als hij er z'n neus voor ophaalt, ook al kan kan het baasje even koppig zijn.
Voer hem eens een dag gewoon niet. Vervolgens een bak voorzetten met maar een paar brokjes of lepeltje vlees. Als het op is belonen met iets heel lekkers (kleins)
De volgende dag de helft van zijn normale voer. Dat opbouwen en een lege bak blijven belonen. Eet hij minder, dan ook weer minder aanbieden.
Bak gewoon neerzetten en zelf weglopen, 10 minuten later weghalen.
Hailfall
Zeer actief

Dat is misschien wel een goed idee.

Even voor de duidelijkheid, dat afwisselen met de brokken doen we dus alleen als zijn bak leeg is. Dus als hij de ene bak leeg gegeten heeft krijgt hij de volgende dag pas een andere broksoort of KVV.

KVV bied ik alleen 3 of 4 dagen achter elkaar aan (dus hetzelfde KVV niet een nieuwe) daarna gaat het mega stinken en dat is in ons appartement niet heel erg fijn dus dan ging het in de prullenbak.

Ik heb toen uit gemak een blikje gepakt en hem dat gegeven, het is dus niet zo dat als hij niet eet dat hij automatisch daarna wat anders krijgt.

Die brokken blijven gewoon liggen totdat hij ALLES opgegeten heeft en daarna krijgt hij pas nieuw voer/ander voer.

Sorry als dat niet duidelijk was.. heb amper geslapen dus mijn gedachten zijn niet samenhangend.
Afbeelding
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik heb bij Shib gedaan wat Dagmar hierboven heeft beschreven en dat heeft hier prima gewerkt :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Mij is dat wel duidelijk hoor; denk alleen voor je hond niet.

Ik zie er niet zo het nut van in die kvv aan te blijven bieden. Dezelfde smaak ja, maar het zal er voor hem vast niet uitnodigender op worden.
Brokken laten liggen neemt ook de stimulans om ze op te eten weg.
En brokken hoeven natuurlijk niet in een bak. Met zo'n klein hondje kun je die makkelijk als beloning gebruiken.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Jet doet het nu goed op 's morgens blikvoer en 's avonds pens/pensvleescompleet van Smuldier.

Die blikjes en zakjes van Alsa gingen er bij haar ook prima in, ik zie ons nog wel eens chique uit eten gaan ;-)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Hier werkt het ook om s avonds te voeren, Xavi hoeft s ochtends echt geen bak vol eten en begint dan te miepen.
Daarnaast heb ik een tijdje iets gevoerd wat hij altijd erg graag at, smuldier pens compleet, om zo wat te proberen zijn eetlust te stimuleren want het was een drama.
En niet opeten = weghalen. Niet laten staan en niet hetzelfde nog eens aanbieden. Ik mik het vlees nu ook gewoon weg, of maal er iets doorheen als pens.

Maar denk dat de tip van Dagmar het beste is :ok:
Afbeelding
Afbeelding
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Ik zou ook voor de tip van Dagmar gaan om te belonen voor een lege bak.
Doe ik ook wel eens als Juno besluit te gaan miepen, werkt redelijk.

Het voeren in de ochtend ben ik ook mee gestopt. In de avond eet ze veel beter.
Wel krijgt ze een boterham of kluifje in de ochtend omdat ze anders gaat galspugen. Het kreng gaat daar trouwens wel als een tierelier voor lopen :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”