Oh , ineens veel reacties zie ik, hihi.
Nu dan zal ik ook even reageren en inderdaad namens Nadac Hoopers Nederland
De instructeurs bij KC Pampus hebben inderdaad de "opleiding" bij Nadac gedaan Marjolein, leuke instructeurs die , zoals ik begreep binnenkort bij jullie gaan starten
Over de twee stromingen, dat klopt inderdaad, maar het aanleren etc. gebeurd echt niet op zo verschillende manier zoals af en toe voorbij komt

, maar dat is inderdaad aan de cursisten zelf te bepalen.
Verder hebben beide stromingen niets met elkaar te maken.
Ikzelf ben al 3 jaar bezig met Hoopers en heb deze sport ook in maart geïntroduceerd in Nederland, daarna is het kwartje gaan rollen en hebben meer mensen het opgepakt.
De sport is geweldig en geschikt voor (bijna) alle honden. De honden leren de toestellen aan en lopen daarna , grotendeels zelfstandig het parcours, op aanwijzingen van de handler , die daarvoor blijft staan op een beperkte plaats in het parcours.
Bij het aanleren is het inderdaad zo dat de hond veel moet nadenken.
Momenteel zijn we druk bezig met de promotie en komen er informatieve stukjes in diverse hondenbladen en in een boek.
Weet niet of je mijn website bedoelde , Marjolein, met weinig informatie?Maar de informatie die daarop staat ging vooral over de Hoopers van oorsprong in Amerika, dit omdat ten tijde van het maken van de site in Nederland nog niets was.
(Maar update staat in de maak , hoor

) Kan je nagaan hoe jong de sport nog is.
Inmiddels zijn de instructeurs opleidingen in volle gang en hebben inmiddels al bijna 50 instructeurs deze gevolgd.
( Dus ook jouw collega's Marjolein en ook Mariëlle , Olie, waar jullie lessen)
Deze opleiding heb ik speciaal in elkaar gezet omdat ik wilde dat er in ieder geval een basis zou ontstaan en niet iedereen maar "wat gaat doen" met Hoopers, al zie je dit dus nu toch gebeuren, mensen volgen een workshop of zelf niet eens

en denken dat ze dan het zelf wel verder kunnen. Ach we zullen zien wat de toekomst brengt.
In ieder geval mijn doel met de introductie van Hoopers lijkt te gaan lukken, namelijk heel Nederland kennis te laten maken met deze super leuke, actieve, laagdrempelige sport.
gr. Corrie