Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tips gevraagd kennelpanelen ontsnappertje
Moderator: moderatorteam
Re: tips gevraagd kennelpanelen ontsnappertje
Is dit wat?
http://www.dogwatch.nl/dogwatch" onclick="window.open(this.href);return false;
een systeem waarbij je een antennedraad ingraaft, de hond krijg een halsband om met een kastje en elke keer wanneer hij te dicht bij de antennedraad komt krijgt hij eerst een waarschuwing (trillen) en daarna een schok.
Ik zie het hier veel op het platteland bij boeren en buitenmensen. Schijnt goed te werken.
http://www.dogwatch.nl/dogwatch" onclick="window.open(this.href);return false;
een systeem waarbij je een antennedraad ingraaft, de hond krijg een halsband om met een kastje en elke keer wanneer hij te dicht bij de antennedraad komt krijgt hij eerst een waarschuwing (trillen) en daarna een schok.
Ik zie het hier veel op het platteland bij boeren en buitenmensen. Schijnt goed te werken.
Dan zou ik het inderdaad zoeken in een kennel waarvan ook de bovenkant afgesloten is.
Moet je ook nog mee oppassen want ik zag een keeer een youtube filmpje van een hond die zich door de spleet tussen de zijkant en het dak van de kennel wist te wurmen.
Moet je ook nog mee oppassen want ik zag een keeer een youtube filmpje van een hond die zich door de spleet tussen de zijkant en het dak van de kennel wist te wurmen.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Dat gebeurt inderdaad regelmatig. Hier hebben we die spleten dus ook dicht gemaakt.lets have fun schreef:Dan zou ik het inderdaad zoeken in een kennel waarvan ook de bovenkant afgesloten is.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Misschien bovenop de panelen gaas/draadjes spannen, zoals ze bij katten ook doen om ze binnen te houden? Dus schuin naar binnen?
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Bij het pension waar de heren komen hebben ze ook wel eens honden die klimmen. Op die weides zit een strook 'kennelgaas' ( zelfde materiaal als de kennels) wat in een hoek van 135 graden zit tov het grote kennelpaneel. Beetje idee wat je ook wel eens ziet bij de afrastering rondom een gevangenis. Hier is in het pension nog geen hond overheen gekomen. De strook wijst dan de speelweide in zeg maar.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Of rollende balken er bovenop maken. Zo krijgen de poten geen houvast boven op het hek.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jemig, wat een slimmerikBoutje schreef:De jongste border collie van mijn dochter (5 maanden) spring-klimt nu al vlotjes over de omheining waar ale andere honden netjes achterblijven. Omheining bestaat uit een haag van 2 meter met daar in gaas van 120 cm. Schrikdraadje helpt niet, hij "telt" tik..... tik.... tik.... tikZOEFtik... tik...
Betrappen op heterdaad en natspuiten helpt ook niet, vindt hij leuk.
Reden om te ontsnappen is een prikkel buiten, galoperend paard, konijn, snelle auto,.... Hij krijgt verder genoeg uitdaging en training en heeft genoeg honden om mee te spelen.
Nu wil ik ongeveer 35 meter kennelpanelen zetten voor een veilige ren, maar de panelen die ik vind in de buurt zijn maar 185 hoog. Is dit genoeg omdat hij dna niet echt houvast heeft onderweg als ik vertikale spijlen neem? Of meot dat ook nog overkapt? Of weet iemand hoogtes van 200 cm te koop?
Andere tips ook welkom!!!

Een net lijkt me niet veilig hoor, dat trekt hij zo los lijkt mij.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Onze meesteres in ontsnappen houden we met 3 stroomdraadjes achter panelen van 1,40m hoog. Zou dat niet werken? Staat wel een zware klok op klein stukje draad in verhouding.

Bovenste draad zit denk ik op 1,60/1,70

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Rollende balken boven de schutting?
Ze hebben dan geen houvast.
" onclick="window.open(this.href);return false;
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nee daar zit dan veel verlies. Hier voor 4 bij 6 meter en 3 lagen 1 klok.Boutje schreef:Ik had er een stroomdraad op, maar wel maar 1. En hij telt dus, staat te lusiteren naar de tikken en zoeft er tussendoor, heel leuk spelletje! Maar de klok is niet echt superzwaar, je voelt het wel, is niet aangenaam maar ook niet echt pijnlijk. En aan 1 kant is er dus een haag waar de draad in zit, da's sowieso niet handig met stroom.crutz schreef:Onze meesteres in ontsnappen houden we met 3 stroomdraadjes achter panelen van 1,40m hoog. Zou dat niet werken? Staat wel een zware klok op klein stukje draad in verhouding.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
hier dacht ik ook aan. Ziet er ook nog eens niet zo lelijk uit.noekie schreef:Rollende balken boven de schutting?