Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Over aandacht & trekken aan de riem.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Re: Over aandacht & trekken aan de riem. Update filmpje P4

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik denk er ook over om het hardlopen weer op te pakken, zo'n heupgordel lijkt me wel wat :-) Nou is Izzy daar nog wat te klein (en gehandicapt) voor, maar over een paar maanden kunnen we allicht proberen hoe ze op zo'n gordel reageert. Ben alleen wel benieuwd of ze gaat begrijpen dat ze aan de gewone riem niet mag trekken, en aan deze (met mate) wel...
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

runninggirl schreef:
Aniway schreef:Beike reageert " aardiger " naar andere honden toe als hij iets in zijn bek heeft, zoals een plastic flesje ofzo.

Sommige honden mag hij gewoon niet en als hij die tegenkomt en hij heeft niks in zijn bek, wil hij nog wel eens even van zich laten horen.
Maar als hij iets in zijn bek heeft, gaat meestal alleen zijn staart omhoog en voor de rest gebeurd er niks.
Ja volgens mij hebben ze dan gewoon iets 'belangrijkers' te doen, namelijk iets dragen. Dat helpt voor aandacht van andere dingen weg halen, en in mijn ervaring ook spanning weghalen.
Heb ik wel geprobeerd met Xavi. Een bal, flostouw of stok, hij draagt het een stukje en laat het dan weer vallen.
kathy schreef:Sinds eind juni woont Roef bij ons, bijna 5, groot, sterk. Hij trekt heel erg aan de riem en lijkt dan vaak onbereikbaar in in een eigen wereld. Van tijd tot tijd, als mijn handen blauw zijn en de moed in mijn schoenen is gezakt, lees ik dit topic en hup, we kunnen weer vooruit. En terugkijkend op de laatste weken: het gaat echt beter! Dat wilde ik even laten weten.
Wat leuk dat je dat even laat weten! Fijn dat dit topic je weer kan motiveren en mooi dat het de goede kant op gaat!

Het is hier inmiddels wel duidelijk dat het echt om geuren gaat en het niks met aandacht te maken heeft. Aandacht heeft hij inmiddels wel voor mij, kijkt me regelmatig eens aan of draait zn hoofd een beetje om me wat in de gaten te houden.
Gister een uur gewandeld, de wijk uit en een middle of nowhere weggetje tussen de weilanden. Ja dat gaat prima, het probleem is echt de wijk of onbekende gebieden met nieuwe geuren want dan moet en zal hij overal markeren.
In de wijk is het gewoon met ups en downs. Nu weer een periode dat het schuim hem op de neus staat, hij overal in het gras wil likken, druk aan het graven, briesen etc.
Kan volgende week zo weer over zijn, maar kan ook zo zijn dat het alleen in een bepaald gedeelte van de wijk is. Een stuk verderop, over een schelpenpaadje was het weer over en liep hij keurig bij me :U:
Ook terug naar huis (dan lopen we een stukje over een stoep) is hij rustig en loopt hij doorgaans prima.. weinig prikkels en minder geuren en dan is het oké.

We willen graag weg uit deze wijk en naar iets rustigers toe (ik hou niet van woonwijken :Q: ) , we hopen dat in ongeveer een jaar te realiseren.. wie weet gaat het dan nog weer beter!
Afbeelding
Afbeelding
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Ik wil het hier in jouw topic toch even laten weten Hylos. Het is inmiddels een maand later en.....het gaat zo goed. Roef loopt aan de lange lijn en trekt nauwelijks. Ja, als er een ree een bospad oversteekt, er opeens een vogel opvliegt, dan schiet hij uit zijn slof, maar dat is heel even en dan is hij weer vrolijk aan het snuffelen, de bosjes in, kijken. Wat erg geholpen heeft, naast alle andere adviezen in dit topic, is het "kijk eens" en dan samen het onderwerp bestuderen. Dat vindt Roef geweldig en ook de 4 andere roedelleden, de dames, vinden dat een leuk spel en doen mee. Het heeft zo veel rust gebracht. Ik ben blij met alle adviezen in dit topic en heb ze denk ik allemaal gebruikt. Het wandelen in het bos iedere dag is inmiddels een feestje en het is niet zo nu en dan een goede dag, nee, structureel. En Roef kijkt zo blij uit zijn ogen. Gelukt!
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Hylos schreef: Het is hier inmiddels wel duidelijk dat het echt om geuren gaat en het niks met aandacht te maken heeft. Aandacht heeft hij inmiddels wel voor mij, kijkt me regelmatig eens aan of draait zn hoofd een beetje om me wat in de gaten te houden.
Gister een uur gewandeld, de wijk uit en een middle of nowhere weggetje tussen de weilanden. Ja dat gaat prima, het probleem is echt de wijk of onbekende gebieden met nieuwe geuren want dan moet en zal hij overal markeren.
In de wijk is het gewoon met ups en downs. Nu weer een periode dat het schuim hem op de neus staat, hij overal in het gras wil likken, druk aan het graven, briesen etc.
Kan volgende week zo weer over zijn, maar kan ook zo zijn dat het alleen in een bepaald gedeelte van de wijk is. Een stuk verderop, over een schelpenpaadje was het weer over en liep hij keurig bij me :U:
Ook terug naar huis (dan lopen we een stukje over een stoep) is hij rustig en loopt hij doorgaans prima.. weinig prikkels en minder geuren en dan is het oké.
Hier net zo.
Begin Juli de halti afgelaten en is niet meer gebruikt. Het aangelijnd wandelen in de wijk ging prima, ik kon zelfs tussen / langs mensen met honden. De ene keer gewoon relaxed, soms even een correctie nodig ( als de andere hond hem aan staart ). Maar ging best prima.
Ook bij ons keek hij me vaker eventjes aan, of kwam even z'n neus tegen me aandrukken.
Maar nu ruikt hij weer wat en gaat het weer ietsje minder. Zijn opkijken naar mij ( als ik aandacht vraag of bij wachten op Nani ) is er nog wel.
Maar er is een drift dat sterk is en dat gaat via de neus. Ik heb aan de andere kant ook Nani nog lopen, die zo haar eigen gebruiksaanwijzing heeft en ik wil haar geen ruk aan de riem geven. Dat ging dus van de week wel per ongeluk, omdat Figo me zowat omver trok omdat hij wat rook. Vorige week, toen Figo weer wat rook en ik niet op tijd was, heb ik haar riem dus maar laten vallen.
Ik loop nou maar een andere route en dat gaat beter. Misschien een loops teefje? Ik weet het niet.

Als we ergens heen gaan om te wandelen, en hij moet het eerste stuk aangelijnd, dan is hij ook nog veel te enthousiast. Dat blijven we dan ook maar oefenen.
Los gaat het allemaal best en zonder problemen. Maar dat kan en wil ik in de wijk niet. Ja, zou ik wel willen als ik een superbaas zou zijn. Die z'n honden altijd netjes bij zich kan laten lopen. Maar zo'n feest is het nog niet. En dan nog, er lopen hier heel veel kinderen en ouders moeten ook niet bang zijn voor 'stel dat'.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

kathy schreef:Ik wil het hier in jouw topic toch even laten weten Hylos. Het is inmiddels een maand later en.....het gaat zo goed. Roef loopt aan de lange lijn en trekt nauwelijks. Ja, als er een ree een bospad oversteekt, er opeens een vogel opvliegt, dan schiet hij uit zijn slof, maar dat is heel even en dan is hij weer vrolijk aan het snuffelen, de bosjes in, kijken. Wat erg geholpen heeft, naast alle andere adviezen in dit topic, is het "kijk eens" en dan samen het onderwerp bestuderen. Dat vindt Roef geweldig en ook de 4 andere roedelleden, de dames, vinden dat een leuk spel en doen mee. Het heeft zo veel rust gebracht. Ik ben blij met alle adviezen in dit topic en heb ze denk ik allemaal gebruikt. Het wandelen in het bos iedere dag is inmiddels een feestje en het is niet zo nu en dan een goede dag, nee, structureel. En Roef kijkt zo blij uit zijn ogen. Gelukt!
Top! :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hylos
Zeer actief

kathy schreef:Ik wil het hier in jouw topic toch even laten weten Hylos. Het is inmiddels een maand later en.....het gaat zo goed. Roef loopt aan de lange lijn en trekt nauwelijks. Ja, als er een ree een bospad oversteekt, er opeens een vogel opvliegt, dan schiet hij uit zijn slof, maar dat is heel even en dan is hij weer vrolijk aan het snuffelen, de bosjes in, kijken. Wat erg geholpen heeft, naast alle andere adviezen in dit topic, is het "kijk eens" en dan samen het onderwerp bestuderen. Dat vindt Roef geweldig en ook de 4 andere roedelleden, de dames, vinden dat een leuk spel en doen mee. Het heeft zo veel rust gebracht. Ik ben blij met alle adviezen in dit topic en heb ze denk ik allemaal gebruikt. Het wandelen in het bos iedere dag is inmiddels een feestje en het is niet zo nu en dan een goede dag, nee, structureel. En Roef kijkt zo blij uit zijn ogen. Gelukt!
Wat fijn voor je zeg, super hoor!! :ok:
Mooi dat je nu lekker met je hond kunt lopen en er zoveel plezier aan beleefd.

@Dee, tsja raar is dat he.. dat het de ene keer zo goed gaat en dan hele periodes weer minder. Mooi dat het op een andere route iig wel beter gaat! Dan heb je een alternatief.

Xavi is "gechiptuned" sinds 2 en een halve week. Het gaat heel erg met ups and downs qua uitlaten. De ene dag is hij buiten heel braaf en zoals gister was het echt een drama.
Het is ook zo dat het eerste stuk altijd een getrek is.. vaak tot hij gepoept heeft (wat soms wel 20 minuten kan duren, want dat moet wel op de juiste plek natuurlijk) en dan wordt hij rustiger. Ik snap alleen niet precies waarom dit zo is.. hij wordt 4 keer per dag uitgelaten en kan daarnaast vaak in de tuin dus het is niet zo dat ie ergens naartoe moet stormen om zn behoefte snel te kunnen doen :80: Misschien wil hij per se zn geur kwijt op bepaalde plekken?

Maaarrrr, er is wel één punt wat veranderd is; hij nam gister zowaar beloningssnoepjes aan buiten :cheer: Dat lukte nooit want hij was te druk met andere dingen en die snoepjes konden hem zijn reet roesten. Gisteren na een tijd weer geprobeerd en zowaar! Ik vond dat zo mooi, hij leek ook echt even oprecht geïnteresseerd. Dat ebde wel weg tijdens het lopen maar dat kon ik wel begrijpen, het was gister blijkbaar erg leuk buiten met geuren dus wat moet je dan met zo'n snoepje :wink:
Maar het begin is er en het geeft misschien een soort trainingsboogje aan voor de eerste 5 minuten buiten. :cheer:
Afbeelding
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Re: Over aandacht & trekken aan de riem.

Ongelezen bericht door Lunatic »

Kan het misschien zijn dat hij het eerste stuk soms een spoor in z'n neus heeft?

Ik heb dat met Luna soms ook, dat is echt een kattenmepper :S: en soms als er een kat voor de deur zit of gezeten heeft trekt ze als een dolle. Ik heb haar 'rustig' aangeleerd, door in eerste instantie niet helemaal politiek correct :F: een flinke ruk aan de riem te geven, anders drong ik niet tot haar door, dan moest ze naast me zitten en begonnen we opnieuw, wilde ze weer trekken dan ging ik stil staan....soms duurde dat best even :wachten: als ze daarna weer netjes meeliep dan was ze super braaf :J: Nu hoef ik als ik de voordeur open doe alleen rustig te zeggen en dan loopt ze netjes mee!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Hylos
Zeer actief

Geen idee, Lunatic! Katten sowieso niet, met een normale "nee" kan hij op 2 meter een kat normaal passeren. Maar misschien komt het omdat hij heel veel verschillende honden meteen ruikt? Er zijn echt heel veel honden hier dus het zou kunnen dat dat hem erg druk maakt. Geen idee :U:

Heb een paar dagen geleden besloten zijn halsband maar weer eens om te doen. Vaak reageert hij dan anders en omdat hij nu wel even beloningen aanneemt, hoopte ik dat wat te kunnen trainen zo.
Nou, meneer meent nu ineens braaf te moeten doen. :LOL: Dus die wordt volgepropt met snoepjes, aaitjes en lieve woordjes natuurlijk :mrgreen:
Hij heeft vandaag letterlijk 45 min niet getrokken (nou vooruit, hij kreeg 1 keer de kolder in de kop) en hele stukken naast gelopen/vlakbij me. Nu werkt dit meestal maar 2 weken hoor, maar halsband tov tuig scheelt sowieso behoorlijk in kracht. Dus hou het voorlopig maar zo en ga lekker door met belonen :)
Afbeelding
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Hier pikt ze ook sporen van honden 'die niet in de straat horen' haarfijn op als ik de deur uit stap. Dan wordt het ook trekken. Ik heb het er uit getraind door haar elke wandeling het hele stuk door onze straat vol te stoppen met rookworst. :D Echt om de twee stappen weer een stuk in haar mond dus.
Na een paar dagen kon ze relaxed door de straat lopen met aandacht voor mij. Ze mag dus niet snuffelen hier in de straat.
Af en toe heeft ze een 'terugval' (ik gok dat ze reageert op een teef die ze hier echt niet wil hebben) en dan oefen ik weer met worst. Maar dat is misschien nog te moeilijk voor Xavi aangezien hij geen voer aanneemt buiten?

Fijn dat je vooruitgang ziet! Jura is ondertussen al 3 geweest en nog steeds gaat ze vooruit dus geef vooral niet op. ;)
Hylos
Zeer actief

runninggirl schreef:Hier pikt ze ook sporen van honden 'die niet in de straat horen' haarfijn op als ik de deur uit stap. Dan wordt het ook trekken. Ik heb het er uit getraind door haar elke wandeling het hele stuk door onze straat vol te stoppen met rookworst. :D Echt om de twee stappen weer een stuk in haar mond dus.
Na een paar dagen kon ze relaxed door de straat lopen met aandacht voor mij. Ze mag dus niet snuffelen hier in de straat.
Af en toe heeft ze een 'terugval' (ik gok dat ze reageert op een teef die ze hier echt niet wil hebben) en dan oefen ik weer met worst. Maar dat is misschien nog te moeilijk voor Xavi aangezien hij geen voer aanneemt buiten?

Fijn dat je vooruitgang ziet! Jura is ondertussen al 3 geweest en nog steeds gaat ze vooruit dus geef vooral niet op. ;)
Maar hoe weet je of een hond die sporen oppikt?
Gaf je die rookworst als ze naar je keek? Wel een idee trouwens rookworst. Het heeft met Xavi idd niet altijd zin, maar ik merk nu wel dat zijn trainingsboog (zo noem ik het maar even) buiten wel groter wordt, wat ik heel positief vind! Voorheen nam hij nooit iets aan, nergens niet. Ja, binnen en in de tuin maar niet buiten, niet op trainen, niet bij mn ouders thuis.
Hij heeft de afgelopen dagen voor zijn doen echt veel snoepjes aangenomen! En vandaag viel er, toen we bijna thuis waren, ineens een kwartje.. hij draaide zich 3 keer heel enthousiast om om nog zo'n koekje te vragen! :mrgreen: :lief:

Ik ga rookworst halen :8):
En opgeven doe ik sowieso niet! Ik ben er soms echt zo helemaal compleet klaar mee! Maar er blijven altijd opties en strijdplannen en als je dan ineens weer vooruitgang ziet ben je zo blij, we gaan gewoon door dat moet en zal goed komen!
Afbeelding
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb nog wel een italiaanse borrelworst voor je, vies ding!
Hylos
Zeer actief

Wat is dát nou weer :80:
Ik ga natuurlijk wel voor een verantwoorde worst he :pffff:
Afbeelding
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Hylos schreef:Wat is dát nou weer :80:
Ik ga natuurlijk wel voor een verantwoorde worst he :pffff:
die kreeg ik bij de emte omdat ik een fijnproeverspas heb :pffff: maar het is een rookworst die smaakt als een pizza die smaakt als een rookworst :P
Hylos
Zeer actief

Klinkt erg smakelijk en echt iets voor een fijnproever idd :80:
Kon je die gister niet aan je gasten voeren?! :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Hylos schreef:Klinkt erg smakelijk en echt iets voor een fijnproever idd :80:
Kon je die gister niet aan je gasten voeren?! :mrgreen:
dat wilde ik ze niet aandoen. Bovendien zaten ze vol na de avondmaaltijd :P ik voer m wel aan pom, die lust dat wel :D
runninggirl
Zeer actief

Hylos schreef:
runninggirl schreef:Hier pikt ze ook sporen van honden 'die niet in de straat horen' haarfijn op als ik de deur uit stap. Dan wordt het ook trekken. Ik heb het er uit getraind door haar elke wandeling het hele stuk door onze straat vol te stoppen met rookworst. :D Echt om de twee stappen weer een stuk in haar mond dus.

Maar hoe weet je of een hond die sporen oppikt?
Gaf je die rookworst als ze naar je keek? Wel een idee trouwens rookworst. Het heeft met Xavi idd niet altijd zin, maar ik merk nu wel dat zijn trainingsboog (zo noem ik het maar even) buiten wel groter wordt, wat ik heel positief vind! Voorheen nam hij nooit iets aan, nergens niet. Ja, binnen en in de tuin maar niet buiten, niet op trainen, niet bij mn ouders thuis.
Hij heeft de afgelopen dagen voor zijn doen echt veel snoepjes aangenomen! En vandaag viel er, toen we bijna thuis waren, ineens een kwartje.. hij draaide zich 3 keer heel enthousiast om om nog zo'n koekje te vragen! :mrgreen: :lief:

Ik ga rookworst halen :8):
En opgeven doe ik sowieso niet! Ik ben er soms echt zo helemaal compleet klaar mee! Maar er blijven altijd opties en strijdplannen en als je dan ineens weer vooruitgang ziet ben je zo blij, we gaan gewoon door dat moet en zal goed komen!
Ik weet het omdat ik de signalen herken, ik heb ook privé-speurlessen met haar gevolgd, waardoor ik heb geleerd hoe ze er uit ziet als ze een spoor volgt of een geur oppikt. Ik kan nu na veel kijken aan haar zien wát ze ruikt: een kat, een haas, een ree, een bevriende hond, of een hond die ze haat. :D
Dat laatste omdat ik ook haar een paar keer het spoor heb laten volgen, en we vervolgens bij de desbetreffende hond uit kwamen die dus net langs onze straat was gewandeld... :O:

De rookworst heb ik gewoon in kleine stukjes gesneden en de eerste paar keer gewoon een handvol voor haar neus gehouden. Dus echt als afleiding en vrolijk tegen haar pratend ondertussen. Er kwamen geen commando's aan te pas.
Ze bleef opgewonden maar dat is in een paar dagen tijd gezakt. En toen kon ik ook haar aandacht gaan vragen.
Nu, we zijn een jaar verder, kan ze zelfs snuffelen bij de plas van die teef, ze wordt dan boos en blaast zich op, haren overeind, snuiven, etc... maar een paar meter verder ontspant ze uit zichzelf. Dat heeft echt veel tijd nodig gehad hoor.
Hylos
Zeer actief

Nou, Xavi en ik gaan ook speurles doen dus wie weet kan ik dat straks hier in de wijk ook beoordelen :D
Ik had Xavi al opgegeven en de les was al gepland en toen raakte ik mn werk kwijt :(: Gelukkig valt het allemaal mee en kan het uiteindelijk toch door gaan, heb er zin in!

Kleine update dan ook maar :wink:
Ik loop inmiddels met kipknakworst op zak door de wijk en hij neemt steeds meer voer aan. :cheer:
Hij is natuurlijk net chemisch gecastreerd en ik begin de werking te zien. Hij is rustiger in zijn hoofd waardoor er ruimte komt voor andere dingen. Wat ik erg leuk vind is dat hij energieker is. Hij wil steeds spelen, raakt niet meer over de zeik van een ronde door de wijk en kan ook gewoon écht slapen overdag ipv steeds onrustige hazenslaapjes. Tis moeilijk te omschrijven maar het lijkt net alsof hij helderder is.
Tijd om samen dingen te gaan doen dus, want dat straalt er bij hem nu echt van af.
Nu heeft runninggirl me al eens de tip gegeven over een boek "when pigs fly" (superhonden in het Nederlands). Deze heb ik van mijn vriend gekregen voor mij verjaardag en ik ben druk aan het lezen. Nou, er staat XAVI overal door het boek en dat is heel fijn, veel herkenning. We gaan in kleine stapjes beginnen, weer met de clicker. Het boek draait eigenlijk om honden die gewend/gefokt zijn om dingen zelf te ontdekken en zelf keuzes te maken en niet enkel een commando op te volgen. Er wordt dus een methode omschreven die je leert werken met zulke honden (dit is allemaal wat kort door de bocht, zoek het anders even op). Nu ken ik veel onderdelen wel van hier, op het forum kom je er veel van tegen en ook op de hondenschool komt dit naar voren. Maar dit boek gaat er dieper op in en legt bepaalde aspecten stapsgewijs uit. Heel fijn dus! Veel dingen ervan deed ik namelijk wel maar je kunt het toepassen in heel veel situaties en daar ga ik nu mee aan de slag.

Zodra het nog weer een beetje beter gaat wil ik heel graag, naast de speurtraining, hoopers met hem doen. Das echt net wat voor hem, de kop laten werken en lekker zelf nadenken.
Eerst maar eens naar speurles!
Afbeelding
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Klinkt leuk, die speurles! Is dat ook in Leeuwarden?
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Paisley schreef:Klinkt leuk, die speurles! Is dat ook in Leeuwarden?
Nee deze niet, het is best ver weg. Ze traint op 3 verschillende locaties, dit is de website: http://www.speurtraining.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is wel speurtraining in Leeuwarden, mijn vorige hondenschool doet dat: http://doggyfun.nl/index.php/cursus-aan ... rtraining/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk dat Xavi het ook helemaal geweldig vind.. een neus gebruiken weet elke hond wel raad mee! Tis meer dat ik dan wat moet leren dan hij dat moet :F:
Afbeelding
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ja wie wil er nou geen knakworst! :D
Lekker aan de slag, daar gaat het om. Ik vond het echt een leuk boek om te lezen.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Veel plezier met de lessen :ok:
Hylos
Zeer actief

runninggirl schreef:Ja wie wil er nou geen knakworst! :D
Lekker aan de slag, daar gaat het om. Ik vond het echt een leuk boek om te lezen.
Nogmaals ik ben je heel dankbaar voor de tip, dat boek kan ik écht wat mee!

Xavi mikt zn knakworst overigens zo weer op de grond hoor. Dat is het teken dat de concentratieboog op is en hij zn gangetje gaat, als in.. rot op met je stomme worst er zijn hier veel interessantere dingen te doen :mrgreen: Maar dat komt wel, het begin is er wat dat betreft!
Dee schreef:Veel plezier met de lessen :ok:
Dankjewel! :flower:
Afbeelding
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Hylos schreef:
Paisley schreef:Klinkt leuk, die speurles! Is dat ook in Leeuwarden?
Nee deze niet, het is best ver weg. Ze traint op 3 verschillende locaties, dit is de website: http://www.speurtraining.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is wel speurtraining in Leeuwarden, mijn vorige hondenschool doet dat: http://doggyfun.nl/index.php/cursus-aan ... rtraining/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk dat Xavi het ook helemaal geweldig vind.. een neus gebruiken weet elke hond wel raad mee! Tis meer dat ik dan wat moet leren dan hij dat moet :F:
OK leuk ik ben benieuwd hoe het bevalt!

Ik volg nu agility bij de kc en dat vinden we hartstikke leuk, maar Mayke raakt nogal snel op dingen 'uitgekeken', zo ging het ook bij jachttraining, dus ik hou dit in gedachten als we weer toe zijn aan iets nieuws ;)
Afbeelding
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Klinkt goed, ben erg benieuwd naar de lessen. Succes en vooral veel plezier.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”