Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Riem steeds los van halsband

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Riem steeds los van halsband

Ongelezen bericht door Hylos »

Nou, heb weer eens 1 of ander riem/halsbandgerelateerd euvel :scratch:

Ik laat Xavi de laatste weken uit aan een halsband met gewoon zo'n rond oogje ding er aan. Hunterlijn er aan vast en gaan.
Nu is het me 3 keer gebeurt dat Xavi zich uitschud en hop, ik heb de riem in de handen en Xavi neemt de benen terwijl hij de halsband nog gewoon om heeft :80:
Dus ik vandaag maar een karabijnhaak extra bevestigen. En verrek, hetzelfde gebeurt! Hij schud en ik sta daar met riem en karabijnhaak (nog vast aan de riem) in mijn hand :denken:

Ben ik nu gedoemd tot tuig (daar gebeurt het op vreemde manier niet mee) of jachtlijn? Of zou deze halsband gewoon vervloekt zijn? :19:
Afbeelding
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Re: Riem steeds los van halsband

Ongelezen bericht door Valerie »

Probeer een bullsnap.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Filmpje, anders kunnen we het niet beoordelen :engel: .

Die ring die aan de halsband zit, is die wel helemaal gesloten? Vaak niet geloof ik dus misschien kan de opening te wijd?
Hylos
Zeer actief

Zamunda schreef:Filmpje, anders kunnen we het niet beoordelen :engel: .

Die ring die aan de halsband zit, is die wel helemaal gesloten? Vaak niet geloof ik dus misschien kan de opening te wijd?
De groeten met je filmpje! Mag blij zijn dat hij vrijwel direct weer voor mn neus staat. Sta je daar met een tak tegen de lantaarnpaal aan te slaan.. want ja dat is wel heeeel interessant en dan moet je wel komen :engel:

De ring is helemaal gesloten dus ik vind het erg bijzonder dat zelfs een karabijnhaak dan los laat :denken: Nu moet ik wel zeggen dan ik de gewone sluiting vastgeklikt had aan de ring van de halsband én de karabijn haak ook. Dan nog vind ik het net magie :80:

Maar er komt hoe dan ook een andere halsband, iets met roze of zo :8):
Valerie schreef:Probeer een bullsnap.
Thanks, ik zal eens kijken! Die springt minder makkelijk open?
Afbeelding
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Hylos schreef:

De groeten met je filmpje! Mag blij zijn dat hij vrijwel direct weer voor mn neus staat. Sta je daar met een tak tegen de lantaarnpaal aan te slaan.. want ja dat is wel heeeel interessant en dan moet je wel komen :engel:
Proest :LOL: .

Toe, neem een keer iemand mee die dat filmt :engel: .
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik heb je bericht een aantal keer gelezen... maar hoe krijg je dit in hemelsnaam voor elkaar?! :19: :LOL:

Welke maat heeft Xavi qua halsband? Ik heb hier nog een zwarte MAG halsband liggen, maar een paar keer gebruikt.
Die mag je voor de verzendkosten overnemen, hij is echt nog brand new. En sterk zat, die schieten niet zomaar los :mrgreen:
Hylos
Zeer actief

Zamunda schreef:
Hylos schreef:

Proest :LOL: .

Toe, neem een keer iemand mee die dat filmt :engel: .
:hmmm: :mep: :mep:
Nerazi schreef:Ik heb je bericht een aantal keer gelezen... maar hoe krijg je dit in hemelsnaam voor elkaar?! :19: :LOL:

Welke maat heeft Xavi qua halsband? Ik heb hier nog een zwarte MAG halsband liggen, maar een paar keer gebruikt.
Die mag je voor de verzendkosten overnemen, hij is echt nog brand new. En sterk zat, die schieten niet zomaar los :mrgreen:
Ik snap het ook écht niet! Mn mond valt zo ongeveer op de grond.. vanochtend al helemaal toen die karabijnhaak er ook nog om zat!
Oh die halsband zou ik wel willen proberen! Hoef je er niet meer voor dan?
Als het Enzi past, past t Xavi vast ook wel! Zn nek is niet megadik.
Afbeelding
Afbeelding
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

probeer een stevige halsband te kopen van O.A. MAG El perro, stillwater en dan een bullsnap riem.
Dit is een bullsnap, ze gaan anders open dan gewone musketonnen

http://www.dehuisdiersuper.nl/geleidelijn-bull-snap" onclick="window.open(this.href);return false;

zo gaan ze open(voorbeeldje in de link)

http://www.chicksaddlery.com/page/CDS/PROD/2401/TBL55" onclick="window.open(this.href);return false;
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Hylos schreef: Ik snap het ook écht niet! Mn mond valt zo ongeveer op de grond.. vanochtend al helemaal toen die karabijnhaak er ook nog om zat!
Oh die halsband zou ik wel willen proberen! Hoef je er niet meer voor dan?
Als het Enzi past, past t Xavi vast ook wel! Zn nek is niet megadik.
Nee hoor, die ligt hier toch maar tussen zijn verzameling en ik gebruik hem niet. Je wilt niet weten hoeveel halsbanden Enzi heeft :mann: Ik zal hem morgen even opzoeken en ga ik naar het postkantoor, ik denk dat hij wel in een envelop past, laat ik je weten wat de verzendkosten zijn en stuur ik hem op! PB me je adres maar vast.

Ik geloof dat de band 55 cm is, Enzi heeft ook niet zo'n enorm dikke nek. En ik denk dat je er bij de schoenmaker anders wel een extra gaatje bij kunt maken als dat zelf niet lukt. Het is een ontzettend sterke halsband, maar ik gebruik eigenlijk alleen nog maar een jachtlijn.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Gebeurd mij ook regelmatig, Nikkie schudt zich uit en hup los gelukkig steeds in het bos, maar zij luistert goed dus het is geen ramp.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hylos
Zeer actief

gonnie schreef:Gebeurd mij ook regelmatig, Nikkie schudt zich uit en hup los gelukkig steeds in het bos, maar zij luistert goed dus het is geen ramp.
Xavi is met een stok ook makkelijk terug te roepen maar niet als er ook andere honden zijn. :schrik:

Thanks, Nerazi! Heb je een pb gestuurd!

En ik zal die bullsnap dan ook maar kopen. Al leek een karabijnhaak ook wel safe :hmmm:
Afbeelding
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Hylos schreef:
gonnie schreef:Gebeurd mij ook regelmatig, Nikkie schudt zich uit en hup los gelukkig steeds in het bos, maar zij luistert goed dus het is geen ramp.
Xavi is met een stok ook makkelijk terug te roepen maar niet als er ook andere honden zijn. :schrik:
Nou niet met alleen een stok. Jij hebt er ook nog een lantaarnpaal bij nodig :pffff: :LOL: .

Gelukkig heb je nog wat aan Nerazi, want aan mij heb je niks :engel: .
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Zamunda schreef:
Hylos schreef:
Nou niet met alleen een stok. Jij hebt er ook nog een lantaarnpaal bij nodig :pffff: :LOL: .

Haha, wat ben jij gemeen.

@ Hylos. Nou, ik moet zeggen dat mijn honden niet zo gek zijn op andere honden.
En eigenlijk lopen ze in het bos alleen aan de lijn als ze loops zijn maar ik loop zo vroeg dan lopen er haast nog geen andere mensen. Wie weet zou ze ook niet luisteren hoor als er net een mooie reu op dat moment voorbij zou lopen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Zit er zand tussen? Hen dat wel met gewone musketons na een training behendigheid in de paardenbak. Gaan prima open en dicht, maar gaan ook ineens zo open.... oeps (niet goed met Norah). Beetje wd40 spray en het is weer opgelost. Karabijner met vergrendelpunt dan maar? :O:
Afbeelding
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Hier ook een paar keer gehad met 1 bepaalde riem, bij een Jack Russeltje. Hond schud zijn kop en ik sta met een losse riem in mijn handen. In vergelijking met andere gewone riemen die ik had bleek de bewuste riem een musketon te hebben die je echt heel makkelijk open en dicht kon doen. Leek wel of het veertje in de musketon te slap was ofzo.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik check door dit forum, elke keer voor ik ga de sluiting. Heb al paar keer gelezen dat sluiting toch niet sloot. Hier sluit t goed, maar extra zekering bij de sleutelmaker regelen? Extra husketon?
Hylos
Zeer actief

Zamunda schreef:
Hylos schreef:

Ik zit er nu al de hele nacht over na te denken wat ik hier nu op terug moet zeggen. Ik zou eerst zeggen dat het juist handig is en dat ik altijd een lantaarnpaal in mijn broekzat had.. Maar op 1 of andere manier heb ik het idee dat dat t juist extra erg maakt :scratch:
Dus, lach me maar lekker uit :pffff:
Zou ik ook doen :LOL:

Ik heb de ring van de halsband nog eens bekeken en die is helemaal dicht dus het moet wel aan de musketon liggen dan. Al vind ik het vreemd dat dit bij zijn tuigje nooit gebeurt. Ik denk dat een bullsnap er aan zetten en een andere halsband de beste oplossing is.
Afbeelding
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Is de klip niet losgeraakt toen hij gedraaid op het oog van de halsband kwam?

Zo is mijn pup van 4 maanden een keer los van de lijn geraakt op een kruispunt in het centrum :ugh: Ging maar net goed.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

http://www.jisjas.nl/index.php?paginaid=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb een halsband met twee ringen eraan ..... de musketon haak gaat door beide ringen. Schiet ie (waardoor dan ook) los dan zit ie altijd nog vast aan de andere ring.
Misschien een optie??
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”