Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hijgen en piepen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier
Aantal honden: 1

Hijgen en piepen

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Leroy heeft iets nieuws. Hij heeft nu drie keer gehad dat hij 's nachts hijgend en piepend halverwege de trap staat. En hij háát traplopen! Dus dan spring ik m'n bed uit -hij zal wel diarree hebben-, spurt met hem naar buiten en dan... niks.
Hij snuffelt wat en piest voor de vorm een paar druppels. De vorige keer was het daarna wel klaar maar nu stond hij na vijf minuten weer op de trap te piepen. Dus ik er maar weer uit, en met de fiets naar zijn poepveldje gegaan. Daar maakte hij wel aanstalten om te gaan zitten maar ging dan toch maar niet. Ook twee keer.

De hele weg blijft hij iedere keer wel behoorlijk hijgen. Verder wel alert op de omgeving en hij snuffelt veel en piest af en toe wat druppels. Hij is gecastreerd, dus geen last van loopse dames.

Zou hij pijn hebben? Wat zou er nou kunnen zijn?
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Hijgen en piepen

Ongelezen bericht door Tineke »

Misschien een blaasontsteking ?
Ik zou het even laten nakijken zodat je zeker weet dat het niets is en weer rustig kunt slapen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hoe oud is hij?
Zou het kunnen dat hij gewoon graag bij je zou willen zijn?
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Misschien bang, of ergens van geschrokken?

Hier beginnen ze nu al te knallen en Beike is heel erg bang voor vuurwerk.
Misschien is het zo iets geweest?
Of een ander geluid.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wil hij niet iets 'controleren'? En muis in huis of een egel in de tuin ofzo? Gaat hij niet zoeken?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Misschien geluiden of de wind?
WesleyS
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door WesleyS »

Hijgen kan in tegenstelling tot wat er door veel mensen gezegt wordt ook ontstaan als gevolg van "stress". Het hoeft niet ten alle tijden te zijn ontstaan door inspanning.
Hijgen i.c.m. piepen zou mij doen suggereren dat de hond zoals eerder gezegt werd ook ergens van geschrokken is.
Afbeelding Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

WesleyS schreef:Hijgen kan in tegenstelling tot wat er door veel mensen gezegt wordt ook ontstaan als gevolg van "stress". Het hoeft niet ten alle tijden te zijn ontstaan door inspanning.
:scratch: Volgens mij zegt echt niemand dat het inspanning is, en schuiven ze het allemaal op stress.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Miranda schreef:
WesleyS schreef:Hijgen kan in tegenstelling tot wat er door veel mensen gezegt wordt ook ontstaan als gevolg van "stress". Het hoeft niet ten alle tijden te zijn ontstaan door inspanning.
:scratch: Volgens mij zegt echt niemand dat het inspanning is, en schuiven ze het allemaal op stress.
Ik denk dat hij met "veel mensen" de algemene opinie van hondennitwits buiten het forum bedoelt? :) Hoop ik dan maar, anders heeft hij geen erg hoge pet op van ons...
WesleyS
Actief

Lemuria schreef:Ik denk dat hij met "veel mensen" de algemene opinie van hondennitwits buiten het forum bedoelt? :) Hoop ik dan maar, anders heeft hij geen erg hoge pet op van ons...
Ik bedoel inderdaad de opinie van de gemiddelde persoon. Er zijn ook gewoon niet "hondennitwits" op dit forum. Ik voel mezelf ook geen nitwit. Ik probeer alleen gedragingen te snappen en gewenst te conditioneren ;-).
Afbeelding Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Laura & Leroy schreef:Leroy heeft iets nieuws. Hij heeft nu drie keer gehad dat hij 's nachts hijgend en piepend halverwege de trap staat. En hij háát traplopen! Dus dan spring ik m'n bed uit -hij zal wel diarree hebben-, spurt met hem naar buiten en dan... niks.
Hij snuffelt wat en piest voor de vorm een paar druppels. De vorige keer was het daarna wel klaar maar nu stond hij na vijf minuten weer op de trap te piepen. Dus ik er maar weer uit, en met de fiets naar zijn poepveldje gegaan. Daar maakte hij wel aanstalten om te gaan zitten maar ging dan toch maar niet. Ook twee keer.

De hele weg blijft hij iedere keer wel behoorlijk hijgen. Verder wel alert op de omgeving en hij snuffelt veel en piest af en toe wat druppels. Hij is gecastreerd, dus geen last van loopse dames.

Hij wil graag bij je zijn maar durft de trap niet verder op en ook niet meer af? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef:
Laura & Leroy schreef:Leroy heeft iets nieuws. Hij heeft nu drie keer gehad dat hij 's nachts hijgend en piepend halverwege de trap staat. En hij háát traplopen! Dus dan spring ik m'n bed uit -hij zal wel diarree hebben-, spurt met hem naar buiten en dan... niks.

Hij wil graag bij je zijn maar durft de trap niet verder op en ook niet meer af? :U:
dat is makkelijk te controleren :mrgreen:
hond mee naar boven en hondenbedje naast je bed.
als ie dan wel rustig doorslaapt is het dat geweest ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

WesleyS schreef:
Lemuria schreef:Ik denk dat hij met "veel mensen" de algemene opinie van hondennitwits buiten het forum bedoelt? :) Hoop ik dan maar, anders heeft hij geen erg hoge pet op van ons...
Ik probeer alleen gedragingen te snappen en gewenst te conditioneren ;-).
Ja, zoals zeg maar iedereen hier. De kennis is hier wel een stuk beter dan die van de gemiddelde hondenbaas ;)

Ontopic: Ik zou hem ook meenemen.
Dikke kans dat het stressen dan over is.
And few will ever climb
Laura & Leroy
Zeer actief

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Leroy is vijf jaar, en best een koele kikker. Ik kan me niet voorstellen dat hij zich nou plotseling zó alleen zou voelen dat hij dat op deze manier zou laten merken. Het is denk ik afgelopen maand begonnen, en in die maand dus drie keer voorgekomen.

Ik zal eens proberen of het helpt om hem mee naar boven te nemen als het nog eens voorkomt. Maar waarom zou hij dan buiten nog zo hijgen?

Hij is nu trouwens in diepe slaap, heeft wel wat in te halen van vannacht :knuffel1:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Laura & Leroy schreef:Ik zal eens proberen of het helpt om hem mee naar boven te nemen als het nog eens voorkomt. Maar waarom zou hij dan buiten nog zo hijgen?
Als hij zichzelf erg heeft lopen opnaaien is die adrenaline niet zo snel zijn lijf uit, dat heeft even nodig.
Maar goed, voor hetzelfde geld zit er ergens een loopse teef :wink:
And few will ever climb
Laura & Leroy
Zeer actief

Dat eerste, dat is ook weer zo. Al zou ik niet wéten waar dat ineens vandaan zou komen.

Maar een loopse teef.. Zou hij daar nog op reageren? Hij is al jaren gecastreerd.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Laura & Leroy schreef:Maar een loopse teef.. Zou hij daar nog op reageren?
Ja, waarom niet? Niet alle hormonen zijn weg als je de ballen eraf haalt ;)
Maar als dit al een maand duurt denk ik dat het geen grote kanshebber is.
Ik zeg ook niet dat dát het is, het kan ook heel goed iets anders zijn.
Er is een weersomslag, muizen komen naar binnen, misschien is hij geschrokken? Wordt er misschien geknald in de buurt? Daar reageren sommige honden heel sterk op.
Het kan van alles zijn. Daarover speculeren heeft niet heel erg veel zin, de kans is groot dat je er niet achter komt.

Iets dat gemakkelijk te veranderen is, is hem meenemen naar de slaapkamer. Is hij dan relaxter? Nou. Mooi :mrgreen:
And few will ever climb
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:
ranetje schreef:

dat is makkelijk te controleren :mrgreen:
hond mee naar boven en hondenbedje naast je bed.
als ie dan wel rustig doorslaapt is het dat geweest ;)
Ja zoiets :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
WesleyS
Actief

Is het beter gegaan met de hond naast bed?
Afbeelding Afbeelding
Laura & Leroy
Zeer actief

De volgende keer dat hij duidelijk maakt dat er wat is, mag hij mee. Gisteravond lag hij al lekker te slapen, en ik ga hem er niet voor wakker maken, haha. Niks gehoord ook, vannacht. Gelukkig!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”