Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het leed dat uitlaten heet....beetje moedeloos

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Het leed dat uitlaten heet....beetje moedeloos

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef:
Inge O schreef:
Maaiketh schreef:Ja goeie vraag, op die puppycursus word je doodgegooid met alleen aandacht geven aan gedrag wat je wil.
en dat is het hierkomen nadat je hem geroepen hebt :ok: .
Precies, belonen dus! :ok:
niet alleen belonen, maar ook gebruik maken van het feit dat ie dat doet.
dus juist wel roepen ipv te gaan staan wachten tot ie uit zichzelf komt ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sky2014
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador

Ongelezen bericht door sky2014 »

Sky loopt zo goed mee de poort uit als dat hij nodig moet...soms pak ik de lijn en moet hem de poort uitdragen, waarna hij zelf wel doorloopt en soms weet hij niet hoe snel hij mee moet gaan. Hij moet wel nog heeeel vaak, en misschien gaan we er wel te vaak uit, zodat er zeker geen ongelukje binnen gebeurt.
Elke keer als hij naar de bijkeuken loopt kijken we wat hij gaat doen (als een havik), soms drinkt hij alleen wat en gaat dan terug de bench in om te pitten.

Gisteren was mijn dochter met hem wezen wandelen, en ik stond op straat. Hij keek op en begon flink te kwispelen, waarna ik hem geroepen heb en hij kwam als een raket op me afgevlogen. Mijn dochter is eigenlijk de baas op dat moment, maar heeft bewust laten zitten en de riem losgemaakt , om te kijken of hij ook goed luisterde naar het commando ""Sky, kom"...nouououo, dat deettie :I: Wat een prachtig gezicht is dat zeg :I: :I:
Magdalena1905
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spinone italiano

Ongelezen bericht door Magdalena1905 »

Onze pup Bertus is nu bijna 9 weken oud .
Hij woont vanaf zaterdag bij ons :I: .
Ik laat hem steeds uit op andere stukjes ,ik loop niet steeds hetzelfde rondje met hem .
Bertus loopt redelijk goed mee maar gaat ook regelmatig op zijn kont zitten kijken naar wat er om hem heen gebeurd ,ik laat dat even en lok hem dan met mijn stem en dan komt hij wel ..
Wat Bertus nu al heeft is als we bijna thuis zijn gaat de lijn strak :neenee: maar daar trappen wij dus ook niet in lijn, moet slap hangen ,ik blijf dan staan en eerst riep ik hem terug en zodra de lijn niet meer strak staat loop ik door ....zo klein als hij is doet het nu zelf al als de lijn strak staat en ik sta stil komt hij terug :ok:
Met een pup moet je enorme dosis geduld en humor hebben en vooral geen haast :lol1:
Dus kan me voorstellen als je kleine kinderen heb dat het best lastig is ...
Maar net als hierboven gezegd wordt volgend jaar denk je misschien van oja weet je nog ....
sky2014
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador

Ongelezen bericht door sky2014 »

Wat Bertus nu al heeft is als we bijna thuis zijn gaat de lijn strak :neenee: maar daar trappen wij dus ook niet in lijn, moet slap hangen ,ik blijf dan staan en eerst riep ik hem terug en zodra de lijn niet meer strak staat loop ik door ....zo klein als hij is doet het nu zelf al als de lijn strak staat en ik sta stil komt hij terug :ok:
Hier hetzelfde, wat ze het toch snel weten wanneer ze bijna thuis zijn. Sky is nu dik 10 weken en hij gaat al zo fijn voor de poort zitten als we thuis komen, netjes wachten tot de deur opengaat.... Verbazingwekkend hoe snel ze leren :I:
Huu6
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Labrador/Stabyhoun

Ongelezen bericht door Huu6 »

Maaiketh schreef:Jelle verrekt het nog steeds regelmatig om te lopen.
Hij is nu bijna 15 weken, we hebben hem nu 5 weken.
Zonder beloningsbrokjes hoef ik echt geen stap af te wijken van de bekende route.
De laatste tijd wil ie de achtertuin niet eens meer uit, ik word er een beetje gek van.
Ik kan hem wel een emmer beloningsbrokjes voeren voor elke stap die hij zet.
Daarnaast loopt ie alleen maar te snuffelen en vreet alles op wat ie tegenkomt ( het hondenveld achter ons huis ga ik niet eens meer heen.
Ik was het vandaag zo zat dat ik hem gewoon meegsleurd heb, maar dat vind ik ook zielig.
En als er nou een keer vooruitgang inzat ofzo.."..
Onze Huub (Stabij/Labrador) is inmiddels 5 maanden. We kregen hem vanaf 8 weken en de eerste week of 6 wilde hij niet lopen, geen stap!!! Alleen maar staan, snuffelen, alles vreten (takken, bladeren, stenen, poep, ...)
Op advies van dit forum hebben we hem in plaats van beloningsbrokjes op de momenten dat hij niet wilde lopen opgetild, en 5 meter verderop weer neergezet. Verder hierbij geen aandacht, oogcontact of woorden bij gebruikt. Bij het neerzetten weer proberen hem te laten lopen, evt. lokken met wat lekkers. Dit ging zo een week of wat van lange wandelingen (1 km, 45 minuten). Hij loop inmiddels geweldig goed, trekt bijna niet, is geen beloningsbrokjes nodig (die geven we uiteraard nog wel, maar dan voor aandachts- zit- en blijfoefeningen).
Geduld, elke keer tot 10 tellen, niet gefrustreerd raken of sleuren, uit je dak gaan als hij een stap zet, negeren als hij niet wil lopen en even tillen. Binnen een maand zal je echt resultaat gaan zien, klinkt precies als ons 2 maanden geleden!!!!!
Succes

Sent from my iPhone using Tapatalk
HUUB *15-05-2014
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”