Maaiketh schreef:Jelle verrekt het nog steeds regelmatig om te lopen.
Hij is nu bijna 15 weken, we hebben hem nu 5 weken.
Zonder beloningsbrokjes hoef ik echt geen stap af te wijken van de bekende route.
De laatste tijd wil ie de achtertuin niet eens meer uit, ik word er een beetje gek van.
Ik kan hem wel een emmer beloningsbrokjes voeren voor elke stap die hij zet.
Daarnaast loopt ie alleen maar te snuffelen en vreet alles op wat ie tegenkomt ( het hondenveld achter ons huis ga ik niet eens meer heen.
Ik was het vandaag zo zat dat ik hem gewoon meegsleurd heb, maar dat vind ik ook zielig.
En als er nou een keer vooruitgang inzat ofzo.."..
Onze Huub (Stabij/Labrador) is inmiddels 5 maanden. We kregen hem vanaf 8 weken en de eerste week of 6 wilde hij niet lopen, geen stap!!! Alleen maar staan, snuffelen, alles vreten (takken, bladeren, stenen, poep, ...)
Op advies van dit forum hebben we hem in plaats van beloningsbrokjes op de momenten dat hij niet wilde lopen opgetild, en 5 meter verderop weer neergezet. Verder hierbij geen aandacht, oogcontact of woorden bij gebruikt. Bij het neerzetten weer proberen hem te laten lopen, evt. lokken met wat lekkers. Dit ging zo een week of wat van lange wandelingen (1 km, 45 minuten). Hij loop inmiddels geweldig goed, trekt bijna niet, is geen beloningsbrokjes nodig (die geven we uiteraard nog wel, maar dan voor aandachts- zit- en blijfoefeningen).
Geduld, elke keer tot 10 tellen, niet gefrustreerd raken of sleuren, uit je dak gaan als hij een stap zet, negeren als hij niet wil lopen en even tillen. Binnen een maand zal je echt resultaat gaan zien, klinkt precies als ons 2 maanden geleden!!!!!
Succes
Sent from my iPhone using Tapatalk