Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mag een kind alleen de hond uitlaten???
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
Re: Mag een kind alleen de hond uitlaten???
aangezien ik door mijn rug ben gegaan, mag mijn oudste van 12 quinty en tommy uitlaten. maar luna krijgt ze niet mee.
- Spaiky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Engelse stafford x Amerikaanse Bulldog
- Aantal honden: 1
Verschilt per hond en kind,
Ik heb hier een keer een jongen(jaar of 9,/10) met een herderhond zien lopen die gemuilkorft was.
Ik zag hem in de verte aankomen en het leek net alsof hij die hond steeds schopte, ben proberen dichterbij te komen om het goed te kunnen zien en inderdaad hij liet de hond naast hem lopen en schopte (niet heel hard) naar achter tegen de zijkant van de hond aan.
De hond reageerde er niet op omdat die het denk ik al gewend was(?).
Maar dat die hond al gemuilkorft is en dan met zon jongen nog mee laat lopen snap ik van die ouders niet.
Aan de andere kant, er loopt hier ook een ander jongetje (jaar of
met een klein bulldogje die echt heel lief is voor dat beest gaat steeds stoppen en op de hurken tegen hem praten en aaien, echt heel lief.
Als ik kinderen heb laat ik ze niet alleen met Spaik lopen omdat Spaik sterk kan zijn en niet met alle honden kan.
Als ik een lieve makkelijke hond zou hebben zou ik eerst mijn kinderen een paar keer stiekem achtervolgen
, kijken hoe ze omgaan als ze alleen met een hond zijn.
Natuurlijk zijn ze dan al heel vaak met me mee geweest om samen uit te laten.
Ik heb hier een keer een jongen(jaar of 9,/10) met een herderhond zien lopen die gemuilkorft was.
Ik zag hem in de verte aankomen en het leek net alsof hij die hond steeds schopte, ben proberen dichterbij te komen om het goed te kunnen zien en inderdaad hij liet de hond naast hem lopen en schopte (niet heel hard) naar achter tegen de zijkant van de hond aan.
De hond reageerde er niet op omdat die het denk ik al gewend was(?).
Maar dat die hond al gemuilkorft is en dan met zon jongen nog mee laat lopen snap ik van die ouders niet.
Aan de andere kant, er loopt hier ook een ander jongetje (jaar of

Als ik kinderen heb laat ik ze niet alleen met Spaik lopen omdat Spaik sterk kan zijn en niet met alle honden kan.
Als ik een lieve makkelijke hond zou hebben zou ik eerst mijn kinderen een paar keer stiekem achtervolgen

Natuurlijk zijn ze dan al heel vaak met me mee geweest om samen uit te laten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
- Aantal honden: 2
tja ik vind 5 jaar ook veel te jong...
maar mijn 2 oudste dochters(10 en 12) lopen wel allebei met onze 2 kleine hondjes, maar met onze labrador mogen ze absoluut niet lopen!!
die is veel te sterk voor kinderen....hoe lief ze ook is...
dus mijn mening is ook dat ze de hondjes goed onder controle moeten hebben, anders wordt er niet mee gelopen, want onze dochter van 6 jaar mag alleen een hondje uitlaten als wij als ouders erbij zijn!
maar mijn 2 oudste dochters(10 en 12) lopen wel allebei met onze 2 kleine hondjes, maar met onze labrador mogen ze absoluut niet lopen!!
die is veel te sterk voor kinderen....hoe lief ze ook is...
dus mijn mening is ook dat ze de hondjes goed onder controle moeten hebben, anders wordt er niet mee gelopen, want onze dochter van 6 jaar mag alleen een hondje uitlaten als wij als ouders erbij zijn!
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Oké. En wat gebeurt er als je kinderen met de kleintjes lopen en de hondjes worden aangevallen door een grote hond met een lapzwans van een baas?ruudstofferboa schreef:maar mijn 2 oudste dochters(10 en 12) lopen wel allebei met onze 2 kleine hondjes,
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- ursula66
- Actief
- Mijn ras(sen): Labradoodle
De hond van mijn zus is vandaag gebeten door een 'pitbull'.
Mijn schoonbroer was de honden aan het uitlaten en stond met een buurman te praten toen er twee meisjes met een pitbull aankwamen.
Pitbull blaffen en trekken, hondje van m'n zus blaffen, en toen ging het mis. De pitbull wilde naar de hond van mn zus toe en kind kon hem niet houden.
Het hondje werd gebeten en door de lucht geslingerd. Mijn schoonbroer pakte die pitbull bij zijn kop en toen liet die gelukkig los. Hondje rende weg en werd pas na een zoektocht van bijna twee uur gevonden. Heeft het er redelijk goed vanaf gebracht, de wond in haar nek is met krammetjes gerepareerd en nog een paar wondjes die te klein zijn om iets aan te doen. Hondje verkeert wel in shock volgens de DA.
Toen mijn schoonbroer (na aanwijzingen van buurtgenoten over van wie de hond was) aan de deur ging zei de eigenaar dat hij al van zijn dochtertje had gehoord dat er iets gebeurd was (waarom is hij niet naar buiten gekomen, vraag ik me dan af) en zei dat ze maar naar de DA moesten gaan en de rekening naar hem moesten brengen.
Van dochterlief hoorde schoonbroer dat dit al de derde keer was geweest dat de hond een andere gepakt had.
En dan toch gewoon je dochter de hond uit laten.
Schiet mij maar lek.
Mijn schoonbroer was de honden aan het uitlaten en stond met een buurman te praten toen er twee meisjes met een pitbull aankwamen.
Pitbull blaffen en trekken, hondje van m'n zus blaffen, en toen ging het mis. De pitbull wilde naar de hond van mn zus toe en kind kon hem niet houden.
Het hondje werd gebeten en door de lucht geslingerd. Mijn schoonbroer pakte die pitbull bij zijn kop en toen liet die gelukkig los. Hondje rende weg en werd pas na een zoektocht van bijna twee uur gevonden. Heeft het er redelijk goed vanaf gebracht, de wond in haar nek is met krammetjes gerepareerd en nog een paar wondjes die te klein zijn om iets aan te doen. Hondje verkeert wel in shock volgens de DA.
Toen mijn schoonbroer (na aanwijzingen van buurtgenoten over van wie de hond was) aan de deur ging zei de eigenaar dat hij al van zijn dochtertje had gehoord dat er iets gebeurd was (waarom is hij niet naar buiten gekomen, vraag ik me dan af) en zei dat ze maar naar de DA moesten gaan en de rekening naar hem moesten brengen.
Van dochterlief hoorde schoonbroer dat dit al de derde keer was geweest dat de hond een andere gepakt had.
En dan toch gewoon je dochter de hond uit laten.
Schiet mij maar lek.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ja, dat is echt te bizar voor woorden. Je laat je kind toch niet met zo'n hond lopen. Gelukkig was je schoonbroer erbij want anders had het wel eens veel erger kunnen aflopen
ik begrijp sowieso niet dat je een kind alleen de hond uit laat laten. Die hond kan nog zo rustig zijn en goed luisteren, maar je kunt onderweg aardig wat moeilijke honden/bazen tegenkomen en dan is zo'n kind nergens als haar hond wordt aangevallen.

-
- Zeer actief
Dan is t blijkbaar tot nu toe nog wonderlijk goed afgelopen, maar dat gaat natuurlijk een keertje giga fout, daar kun je op wachten
- Miepmiept
- Zeer actief
Denk dat ik een jaar of zeven/acht was toen ik elke ochtend voor schooltijd onze Afghaan uitliet, maar ja we woonden op de buiten waar je niet echt honden tegenkomt en het lieve dier was al stokoud.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik zag van de week nog een jongen van een jaar of tien met een jonge onstuimige labrador reu. Reu wilde naar een andere reu, kind wapperde als een vlag achter de hond aan. En liet vervolgens de lijn los.
Ik ben een blokje om gegaan, die reu wil ik niet in mijn roedel hebben.
Verder loopt hier nog een aantal kinderen met honden wat wel prima gaat. Dit zijn allemaal kleine honden met een stuk minder energie.
Ik ben een blokje om gegaan, die reu wil ik niet in mijn roedel hebben.
Verder loopt hier nog een aantal kinderen met honden wat wel prima gaat. Dit zijn allemaal kleine honden met een stuk minder energie.
- shinobi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Bij mij in de buurt liep een meisje met een stafford en onaangelijnd, erg onverantwoordelijk
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
tja, pubers van 16 is ook niet altijd een goed plan. Laatst nog: jongen, puber, met koptelefoon op en heel druk met mobiel, loopt met klein wit hondje. Hondje staat stil en wil graag richting mijn honden. Jongen loopt door. Hondje blijft nog steeds staan, halsbandje schiet over z`n kop. Jongen loopt onvermoeibaar door met nu de ingerolde flex met halsbandje... Oer brave witte hondje besluit toch maar met baasje mee te gaan en loopt keurig mee, los.
maar crisis. Wat een mongool, hij had het niet eens door.
maar crisis. Wat een mongool, hij had het niet eens door.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Moet je hier komen wonen.
Heel veel kinderen met honden.
En schreeuwen tegen ze, 10 x hier en dan als hond een beetje op grijpafstand is in de nek grijpen en boor worden.
En als aangelijnd alleen maar aan de riem rukken.
Mag ik al verhuizen?
Heel veel kinderen met honden.
En schreeuwen tegen ze, 10 x hier en dan als hond een beetje op grijpafstand is in de nek grijpen en boor worden.
En als aangelijnd alleen maar aan de riem rukken.
Mag ik al verhuizen?

- deesjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox/jack russels
Hier aan de deur komen ook kinderen en vragen of ze mijn honden mee mogen meenemen.
Van mij mogen ze het niet de grootste van ons is aardig sterk en dan alle 3 die trekken nou nee hoor
wil het niet op mijn geweten hebben
Van mij mogen ze het niet de grootste van ons is aardig sterk en dan alle 3 die trekken nou nee hoor
wil het niet op mijn geweten hebben

- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Het scheelt denk ik gewoon heel erg per kind en per hond. Ik heb aan allebei de kanten buren die helemaal gek zijn van Skye. Aan de ene kant een buurmeisje van 12 die ik echt niet alleen met Skye op pad laat gaan. Die is geen honden gewend en als we samen lopen moet ik al heel vaak Skye even overnemen. Aan de andere kant woont een buurmeisje van 8, die vind ik nog te jong om alleen op pad te gaan met Skye, maar ze gaat wel alleen lopen met hun eigen kruising border collie. Als zei een keer met Skye loopt als ik erbij ben dan hoef ik hem nooit over te pakken. Als hij loopt te sodemieteren omdat we bv een hond tegenkomen, dan reageert ze kordaat. Gaat perfect.
Maar sowieso zou ik nooit een hond die bij of agressief is met een kind meegeven. Al ben ik ook al aardig wat volwassenen tegen gekomen waarbij ik denk dat ze beter niet met die hond over straat kunnen.
Maar sowieso zou ik nooit een hond die bij of agressief is met een kind meegeven. Al ben ik ook al aardig wat volwassenen tegen gekomen waarbij ik denk dat ze beter niet met die hond over straat kunnen.