Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ruzie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Ruzie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah vecht niet eerlijk, zij verstart en vervolgens knalt ze erop en ontploft volledig :schrik: Ze is een bommetje dat afgaat, als ze vecht dan vecht ze behoorlijk helaas. Ik kap gevechten dus af, gelukkig kan ik redelijk inschatten wanneer ze het doet, altijd om iets eigen (stokje, mand etc). Ze vecht gelukkig nooit met vreemde honden, daar gaat ze alles uit de weg :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli is geen vechtersbaas, wel loopt er hier een hond waar ze een hekel aan heeft. Als ze hem treft wanneer ze los loopt duikt ze er boven op, maar nog voordat er kan worden ingegrepen is het alweer afgelopen. Ik laat het haar niet zelf uitzoeken, er word hier niet gevochten.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik accepteer geen gevecht gelijk waardig of niet ik mot het gewoon niet
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik grijp altijd in. Andere honden hebben mijn honden niet aan te vallen. En mijn honden hebben andere honden niet aan te vallen. Ik wil het gewoon niet hebben.

En onderling mogen ze het ook niet. Het is nergens voor nodig en je hebt gevoelige honden die er toch een tik aan over houden van de schrik. En dat wilik niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Nee er wordt hier niks uitgezocht. Mijn dikkop wil nog wel eens dominant zijn en ik heb geen zin in dat gezever.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

massam schreef:hier wordt niet geknokt, niet gegromd en niet vuil gekeken naar vreemde honden.. dan vallen er namelijk doden (aan welke kant dan ook)...

in huis mag een venijnig snebje naar elkaar wel maar elke millimeter verder dan dat wordt direct afgekapt
Dit dus!
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

Knokken wordt afgekapt hier. Pasja (mechelse herder x akita inu) krijgt geen enkele mogelijkheid tot een confrontatie :neenee: Omdat hij niet 'normaal' vecht. Hij scheurt een hond aan stukken als het hem niet aanstaat. Dus liever niet. Ik heb het helaas en paar keer moeten zien toen ik hem net had (hij geeft zelf niet op dus zal niet op zijn rug gaan en als de ander zich overgeeft houdt hij ook niet op...). Dus geen meeting met vreemde honden voor hem. Pas als ik juist heb kunnen inschatten of een eventuele ontmoeting ok is (met een gezellig teefje ofzo) mag hij even kennismaken (altijd aangelijnd).

Thuis wordt er soms wel geruzied. Maar geen partij voor elkaar dus dat wordt ook luidkeels afgekapt met het toverwoord: hey!! Eventueel aangevuld met wat andere woorden :F: Overigens is Silly hier eigenlijk altijd de aanstichter.

Silly buurt vaak even met iedereen buiten en schat de andere/vreemde hond altijd aardig in. Hij loopt voornamelijk los. Heeft hij het idee dat het niet erg gezellig zal zijn dan zal hij niet gaan kennismaken.

Binnenhuis of bij stil staan/zitten buiten tijdens een wandeling stelt hij wel een bepaald comfortzone op prijs. Betreed een hond die... dan uhhm maakt hij een hoop herrie en jaagt de ander al happend weg. Maar daar blijft het over het algemeen bij. Dat is ook wat er binnenshuis gebeurd alleen probeert hij af en toe die comfortzone uit te breiden. Dat wordt ook niet geaccepteerd. dus dan wordt een felle snauw, brommerij, geloer of geblok ook afgekapt. Ik ben hier in huis ten slotte de opperteef :pffff: :mann:
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

massam schreef:hier wordt niet geknokt, niet gegromd en niet vuil gekeken naar vreemde honden.. dan vallen er namelijk doden (aan welke kant dan ook)...

in huis mag een venijnig snebje naar elkaar wel maar elke millimeter verder dan dat wordt direct afgekapt

Hier idem dito.
En dat ligt er ook weer aan wie er naar wie snauwt. Er wordt absoluut niet naar shanai gesnauwd. Zij is eigenlijk de enige die een snauw weg geeft. En daar hebben de andere honden ook respect voor. Alleen tyson soms niet. Maar dan krijgt hij gigantisch van shanai op zn klote. En kapt hij daarna nog niet grijpen wij in.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

de halfzusjes hier hebben op 8 meter tijdens eten ietwat spanning, dat wil ik niet dus voer ik ze in aparte ruimtes, er word hier in huis niks zelf uitgezocht. Maar daarin tegen met de reu van mijn ouders gaan ze hun goddelijke gang maar, ze hebben begrip voor elkaars grenzen en er heerst geen bezitterigheid.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

hier onderling tussen mijn 2 honden als het knokken wordt, kijk ik eerst ff wat voor een ruzie het is ( dat zie en hoor je meteen)
en om elkaar kei dood te maken, of ruzie om een balletje,
bij het eerste geval grijp ik hard in.
bij het 2de geval, laat ik ze gewoon doen, want dat is na een seconden of 5 toch afgelopen.

kijk ik ook eerst wel wat voor "ruzie" het is
maar toch anders, als het alleen wat gegromd is en een enkele snauw is het goed.
maar wordt het meer grijp ik altijd in, ( ook als die andere baas nix doet en begint te zeuren over "natuurlijk gedrag")
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

SuzieC1970 schreef:

Dit dus!
@Massam hoe doe je dat dan? Serieuze vraag he. Heb het hier gezien toen de "vreemde hond" in huis kwam en waarvan ik wist dat Finn en zij nul komma nul problemen met elkaar hadden. Dus ze kwam binnen en met mijn reu erbij geen probleem. Toen kwam Bluf, en eigenlijk negeerde Bluf het feit dat de andere teef er ook ineens was. Ze vloog er niet op af, en naast elkaar zitten alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Daarna zocht ze toenadering maar daar was de andere teef niet van gediend. Die werd verbaal gecorrigeerd door baas, maar bleef grommen als Bluf maar in haar buurt kwam. En de tekenen van Bluf waren geheel kalm, niets geen dominante houding of neiging om te dreigen.
Uiteindelijk lagen de drie honden bij elkaar, achteraf gezien zei mijn vriend dat zijn hond in het midden lag. Finn links van haar en Bluf rechts en wij lieten het. Ineens reageerde Finn de reu door de teef ineens aan te pakken. Bluf vloog weg en het andere teefje dook ook weg van hem. Ergens denk ik dus dat hij bepaald gedrag helemaal zat was en dat wij dat niet zagen. Hij kreeg de grommert er wel even onder en toen was de rust er weer.
Maar nu heb ik geen Finn meer, :(: , en weet ik niet hoe dat gedrag op tijd af te kappen voor Bluf dus wel eens denkt ik ben het gegrom van die kleinere nu eens beu. Want zo is het prima samen en ineens kan de vlam in de pan schieten. En dat is echt seconden werk.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

blondie schreef:
SuzieC1970 schreef:

Dit dus!
@Massam hoe doe je dat dan? Serieuze vraag he. Heb het hier gezien toen de "vreemde hond" in huis kwam en waarvan ik wist dat Finn en zij nul komma nul problemen met elkaar hadden. Dus ze kwam binnen en met mijn reu erbij geen probleem. Toen kwam Bluf, en eigenlijk negeerde Bluf het feit dat de andere teef er ook ineens was. Ze vloog er niet op af, en naast elkaar zitten alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Daarna zocht ze toenadering maar daar was de andere teef niet van gediend. Die werd verbaal gecorrigeerd door baas, maar bleef grommen als Bluf maar in haar buurt kwam. En de tekenen van Bluf waren geheel kalm, niets geen dominante houding of neiging om te dreigen.
Uiteindelijk lagen de drie honden bij elkaar, achteraf gezien zei mijn vriend dat zijn hond in het midden lag. Finn links van haar en Bluf rechts en wij lieten het. Ineens reageerde Finn de reu door de teef ineens aan te pakken. Bluf vloog weg en het andere teefje dook ook weg van hem. Ergens denk ik dus dat hij bepaald gedrag helemaal zat was en dat wij dat niet zagen. Hij kreeg de grommert er wel even onder en toen was de rust er weer.
Maar nu heb ik geen Finn meer, :(: , en weet ik niet hoe dat gedrag op tijd af te kappen voor Bluf dus wel eens denkt ik ben het gegrom van die kleinere nu eens beu. Want zo is het prima samen en ineens kan de vlam in de pan schieten. En dat is echt seconden werk.
Ik ben Mas niet maar ik sta ook niks toe bij mijn mannen onderling. En wat is dat dan, een oortje, een manier van kijken... even een seconde geen ademhaling... allemaal tekenen dat ze op dat moment niet met datgene bezig zijn wat ik wil of toesta... en als ik dat zie is dat gelijk afgelopen en moeten ze het ook echt niet nog een keer proberen. Een 'laat dat' of 'kappen nu'.. is hiervoor voldoende in principe.
En dat is echt niet iets wat dagelijks of wekelijks voorkomt, maar zo af en toe zie ik het en dat kap ik dan ook gelijk af.
Xena mag het wel overigens en daar hebben ze beiden heilig respect voor. Die hoeft alleen maar te kijken dan weten ze genoeg.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
blondie schreef:
SuzieC1970 schreef:

Dit dus!
Ik ben Mas niet maar ik sta ook niks toe bij mijn mannen onderling. En wat is dat dan, een oortje, een manier van kijken... even een seconde geen ademhaling... allemaal tekenen dat ze op dat moment niet met datgene bezig zijn wat ik wil of toesta... en als ik dat zie is dat gelijk afgelopen en moeten ze het ook echt niet nog een keer proberen. Een 'laat dat' of 'kappen nu'.. is hiervoor voldoende in principe.
En dat is echt niet iets wat dagelijks of wekelijks voorkomt, maar zo af en toe zie ik het en dat kap ik dan ook gelijk af.
Xena mag het wel overigens en daar hebben ze beiden heilig respect voor. Die hoeft alleen maar te kijken dan weten ze genoeg.
Thanks Mal, maar dat is met éigen honden. Hier in huis met Bluf en Finn kon Finn ook nog wel eens uit de hoek komen naar haar toe. Maar dat herkende ik prima, en ik herkende ook als Finn haar liet merken het zat te zijn en zij doorging. Dan kapte ik af.
Maar met een derde hond die niet eigen is in een huis wat niet al te groot is. Dan vind ik het verrekte lastig om in te schatten wanneer bijvoorbeeld voor Bluf de maat vol is. Want eerlijk is eerlijk zij heeft zich voorbeeldig gedragen naar die hond toe, en laatst ook met boomer in de tuin. Al had ik voor de zekerheid een muiltje om gedaan. Zij laat zich tot op zekere hoogte afsnauwen, maar weet wel dat er voor haar ook grenzen zijn en die heb ik ook wel meegemaakt. Vandaar dus dat ik me afvraag hoe anderen dat in huis doen met een vreemde hond erbij en geen spanning willen maken maar wel alert moeten blijven omdat je merkt dat de honden niet helemaal in de gloria zijn met elkaar.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

blondie schreef: Thanks Mal, maar dat is met éigen honden. Hier in huis met Bluf en Finn kon Finn ook nog wel eens uit de hoek komen naar haar toe. Maar dat herkende ik prima, en ik herkende ook als Finn haar liet merken het zat te zijn en zij doorging. Dan kapte ik af.
Maar met een derde hond die niet eigen is in een huis wat niet al te groot is. Dan vind ik het verrekte lastig om in te schatten wanneer bijvoorbeeld voor Bluf de maat vol is. Want eerlijk is eerlijk zij heeft zich voorbeeldig gedragen naar die hond toe, en laatst ook met boomer in de tuin. Al had ik voor de zekerheid een muiltje om gedaan. Zij laat zich tot op zekere hoogte afsnauwen, maar weet wel dat er voor haar ook grenzen zijn en die heb ik ook wel meegemaakt. Vandaar dus dat ik me afvraag hoe anderen dat in huis doen met een vreemde hond erbij en geen spanning willen maken maar wel alert moeten blijven omdat je merkt dat de honden niet helemaal in de gloria zijn met elkaar.
Maar je herkend het gedrag van jouw hond toch? En dan weet je toch bij welk dingetje je moet gaan oppassen of dat nu bij eigen honden zijn of vreemde?
Zo'n 2 weken geleden liep ik op het industrieterrein en ineens vanuit het niets komt een keeshondje aangerend recht op Xavi af... Ik zag zijn reactie en heb besloten om niet te reageren en het hem maar 'uit te laten zoeken' tot een bepaalde hoogte natuurlijk. Maar hem niet meteen teruggeroepen naar me toe... Geen idee op dat moment of het reu of teef was maar hij toonde voor mij zeker en zonder alarmbelletjes... Het ging uitstekend, was een teefje en hij heeft er eventjes mee gespeeld... tot het baasje er achteraan kwam hobbelen :F:

Diezelfde week ga ik fietsen met hem, komt er ineens een joekel van een Leeuwenberger achter hem aan (hij liep wel los op dat moment naast de fiets). Was een reu (intact bleek later) maar had weinig kwaad in 't zin... maar ik zag aan Xavi dat die het allerminst gezellig vond... ik zag zn oortjes naar voren gaan en wilde 'op zijn tenen gaan lopen'... en dat was dus voor mij een teken van. kappen, hierkomen en snel. Ook hier was de baas er pas na een paar minuten in de buurt... maar ik was blij dat ik hem toen allang had aangelijnd naast me zitten.
Nog geen problemen maar ik voorzag ze wel als ik niet zou ingrijpen.. misschien zou het ook wel prima gegaan zijn hoor, maar ik grijp liever een keer teveel in dan 1x te laat.

Dit is allemaal wel niet binnen maar die grenzen gelden bij mij binnen in huis ook... Er wordt niet scheef gekeken, of raar gedaan.. want met die spanning kun je wachten op ellende...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het is hartstikke goed dat jij je honden zo goed kunt lezen. En zo hoort het ook.
Maar hoeveel procent van de hondeneigenaars zou zijn hond zo goed kunnen lezen? Ik vrees ervoor.

Ik zie de signalen bij mijn honden ook. Of ik kan soms dingen voorvoelen (misschien dat ik hun signalen dan toch wel oppik maar niet bewust). In ieder geval doe ik er wel iets op uit want het is toch informatie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT

Ongelezen bericht door shinobi »

De reuen thuis leven gescheiden van elkaar.
Op straat heb ik mijn hond altijd netjes aangelijnd, af en toe kom ik wel een eigenwijs tegen met een loslopende hond maar dan hou ik mijn hond in bedwang, de honden die agressief naar hem toekomen houden gepaste afstand.
Het is op straat 1 keer fout gegaan, mijn honden waren beide nog pup en werden aangevallen door een labrador.
Het resultaat was dat de labrador in shock verkeerde en mijn vingertop was verbrijzeld en nog hoorde ik later dat de eigenaresse aan het rondvertellen was dat het mijn schuld was omdat mijn honden verboden rassen volgens haar zouden zijn.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Hier mogen ze elkaar tot op zekere hoogte corrigeren, normaal is er nooit ruzie, alleen een keer een snauw. Het is ook een roedel van alleen teven, die allemaal familie van elkaar zijn (Oma, dochter en 2 kleindochters).

Maar als de hormonen gaan stromen grijp ik wel in. Ook nu, met de jongste die pups heeft, hou ik het in de gaten. Ze mogen best even rustig bij de pups kijken, maar er mag niet gespannen gekeken worden.

Er worden dan hele gesprekken gevoerd, eerst zonder woorden, alleen met lichaamstaal. Als de ander dan niet aftaait volgt er een grom, en dan als er dan nog niets gebeurt grijp ik in. Niet door het grommen te verbieden, maar door de ander weg te sturen. Ook als de anderen opgewonden binnenkomen wordt er gegromd vanuit de tenen, dat mag, maar verder niet. Ik hou het in de gaten, maar het is gelukkig nog nooit nodig geweest om er iets aan te doen.

Buiten is het een roedel, ze blaffen alles weg wat in de buurt zou willen komen. Als ze eenmaal kennis hebben gemaakt zijn er eigenlijk nooit problemen, het zijn niet van die helden. Soms willen ze een brutale reu even duidelijk maken waar hun grenzen liggen en dat mag van mij ook. Ik weet dat het geen vechtersbazen zijn, dus kan dat dan ook makkelijk aankijken. En het zijn allemaal teven, dus de meeste reuen hebben daar geen problemen mee. En de enkeling die echt niet van mijn dames gediend is worden gewoon ontlopen, dat zijn meestal honden die gewoon echt niet van vreemde honden houden.

Ik denk dat je er geen regel voor kunt maken die voor iedere hond geschikt is. Sommige honden zijn prima in staat om op een sociale manier hun punt te maken, anderen schieten door in een felle vechtpartij.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

shinobi schreef:De reuen thuis leven gescheiden van elkaar.
Op straat heb ik mijn hond altijd netjes aangelijnd, af en toe kom ik wel een eigenwijs tegen met een loslopende hond maar dan hou ik mijn hond in bedwang, de honden die agressief naar hem toekomen houden gepaste afstand.
Het is op straat 1 keer fout gegaan, mijn honden waren beide nog pup en werden aangevallen door een labrador.
Het resultaat was dat de labrador in shock verkeerde en mijn vingertop was verbrijzeld en nog hoorde ik later dat de eigenaresse aan het rondvertellen was dat het mijn schuld was omdat mijn honden verboden rassen volgens haar zouden zijn.
2 PUPS?

aangevallen door een Lab? Waarbij de Lab in shock raakt, en er een vinger verbrijzeld raakt?

Hoe oud waren jouw pups dan? Waren het echt nog pups of al jonge honden?
En aangevallen door een lab? Als in aangevallen voor de kil, of een lab die vond dat de jonge honden zich onderdanig dienden op te stellen?
En wat voor ras zijn die jouwe dan wel? Het klinkt in dit verhaal nogal alsof de jouwe uiteindelijk voor de kil gingen, en je er nog trots op bent ook?

Ik hoop dat ik het verkeerd lees, en daarom vraag ik ook om uitleg. Maar zoals ik het interpreteer zoals het er nu staat, word ik er eerlijk gezegd niet zo blij van.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ja, Apple en Borus hadden nog wel eens ruzie samen en die stopten niet als je er niks mee deed.
Niet dat ze elkaar echt hebben gebeten, maar vooral hoop opwinding en geblaf.
In die opwinding stoppen ze dan ook niet zelf.
Buiten laat ik gevechten helemaal niet gaan (was vooral met Ben)
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik zou bij een gevecht altijd ingrijpen,ik weet wat een ellende er is als je te laat bent, en geloof me dat wil je niet met een hond als Dinos.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Het ligt volledig aan de situatie, maar soms is een partijtje 'discussieren' wel nodig om de verhoudingen in de roedel duidelijk te krijgen. Jessie werkt Ashley wel eens op haar zenuwen en Ashley mag daar best wat van zeggen. Ik zou dat niet zo snel afkappen, want Ashley is de leider en dat wil ik graag zo houden. Als ik dit zou afkappen, zou Jessie nog wel eens grootheidswaanzin kunnen krijgen, ben ik bang. Dan blijft het in de lucht hangen. Ik probeer wel te voorkomen dat het zo ver komt, maar als het gebeurt laat ik Ashley haar punt maken. Scott gaat er dan meestal naast staan te tetteren, maar mengt zich er nooit in.
Jessie heeft wel eens een klein wondje gehad van die confrontaties, maar heeft het er dan ook zelf naar gemaakt. Heftiger dan dat hoef ik het niet te verwachten.

Vechten met honden buiten wil ik echt niet hebben, maar eigenlijk gebeurt dat niet gauw, zolang ik Ashley bescherm voor lompe enthousiastelingen. Gelukkig laat ze zich heel makkelijk terug roepen en kan ik daardoor altijd voorkomen dat ze in een situatie komt dat ze het gevoel heeft haar personal space te verdedigen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
shinobi
Zeer actief

habibi ze waren toen tegen 11 maanden oud het ging om een tosa inu en pitbull terrier.
Ik laat netjes mijn honden aangelijnd uit en mijn honden worden aangevallen door een loslopende labrador maar een labrador doet natuurlijk niks zal jij wel denken.
Mijn honden gingen inderdaad voor de kill nadat de labrador het jonge pitbultje bij zijn strot had gegrepen.
Het liep dus uiteindelijk af dat ze hem samen niet meer loslieten en als ik daar trots op was geweest had ik ook niet de moeite gedaan om ze los te krijgen wat dus mijn vingertop verbrijzeld heeft, want ik voel mij verplicht die hond te helpen ook al is het niet mijn schuld.
Weet je waar ik niet blij van word? Dat bepaalde hondenrassen altijd als lief en onschuldig gezien worden en andere rassen het altijd gedaan hebben.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

shinobi schreef:habibi ze waren toen tegen 11 maanden oud het ging om een tosa inu en pitbull terrier.
Ik laat netjes mijn honden aangelijnd uit en mijn honden worden aangevallen door een loslopende labrador maar een labrador doet natuurlijk niks zal jij wel denken.
Mijn honden gingen inderdaad voor de kill nadat de labrador het jonge pitbultje bij zijn strot had gegrepen.
Het liep dus uiteindelijk af dat ze hem samen niet meer loslieten en als ik daar trots op was geweest had ik ook niet de moeite gedaan om ze los te krijgen wat dus mijn vingertop verbrijzeld heeft, want ik voel mij verplicht die hond te helpen ook al is het niet mijn schuld.
Weet je waar ik niet blij van word? Dat bepaalde hondenrassen altijd als lief en onschuldig gezien worden en andere rassen het altijd gedaan hebben.
Ik ben het met je eens, niet elke lab is lief. Mijn jongste reu negeert andere honden, tot er een zeer onbeleefd of patsent exemplaar aan komt denderen, dan stroopt hij z'n mouwen op en wil best een potje knokken. Ik hou daar altijd en overal rekening mee, zorg dat het nooit zover komt!

Jij loopt met 2 heftige rassen en ook al waren het nog jonge honden, je weet als het goed is wat je aan de lijn heb, je had de hele situatie dus moeten voorkomen, de lab nooit de kans moeten geven om te bijten. We leven nu eenmaal niet in een ideale wereld, loslopende en niet luisterende honden kom je overal tegen jammer genoeg, maar hoe vervelend die ook zijn, ze verdienen het niet om verscheurd te worden door jou honden die voor de kill gaan.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
shinobi
Zeer actief

Sorry? Ik moet voorkomen dat een andere hond mijn honden niet aanvalt?
Als iemand op straat loopt met een onaangelijnde hond is dat diegene zijn verantwoordelijkheid en niet die van mijn.
Als het andersom was geweest en de labrador zou zijn aangevallen zou je dan ook zeggen dat de eigenaar mijn hond had moeten tegenhouden?
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

shinobi schreef:Sorry? Ik moet voorkomen dat een andere hond mijn honden niet aanvalt?
Als iemand op straat loopt met een onaangelijnde hond is dat diegene zijn verantwoordelijkheid en niet die van mijn.
Als het andersom was geweest en de labrador zou zijn aangevallen zou je dan ook zeggen dat de eigenaar mijn hond had moeten tegenhouden?
Ja!
Jij bent de baas en dus verantwoordelijk voor wat je honden doen. Ik heb liever dat jij mijn lab (stel dat) weg brult of desnoods een schop geeft dan dat hij verscheurd word door je honden. Zoals ik al zei, loslopende en niet luisterende honden kom je overal tegen, aan jou de taak om te zorgen dat je honden geen schade maken, dus voorkomen dat ze aangevallen worden is dan de eerste stap!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
shinobi
Zeer actief

Nee!
Ik ben wettelijk niet degene die verantwoordelijk is als een ander het vertikt om netjes zijn hond aan te lijnen op straat.
Mijn honden laat ik apart uit maar dan nog is het heel moeilijk om een andere hond weg te krijgen als hij aanvalt.
Maar stel dat jij met je labrador onaangelijnd loopt op straat en mijn hond word aangevallen dan zal ik mijn hond in bedwang houden en mocht het toch fout gaan en dan sta ik wettelijk in mijn recht en jij bent degene die fout zit en niet ik en mocht mijn hond eventuele verwondingen hebben dan kan ik die ook op jou verhalen.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

shinobi schreef:Nee!
Ik ben wettelijk niet degene die verantwoordelijk is als een ander het vertikt om netjes zijn hond aan te lijnen op straat.
Mijn honden laat ik apart uit maar dan nog is het heel moeilijk om een andere hond weg te krijgen als hij aanvalt.
Maar stel dat jij met je labrador onaangelijnd loopt op straat en mijn hond word aangevallen dan zal ik mijn hond in bedwang houden en mocht het toch fout gaan en dan sta ik wettelijk in mijn recht en jij bent degene die fout zit en niet ik en mocht mijn hond eventuele verwondingen hebben dan kan ik die ook op jou verhalen.
Wettelijk smettelijk :hmmm: jij bent verantwoordelijk voor wat je hond uitvreet zo simpel is het! We zullen dan beide elkaars schade moeten betalen denk ik, als je het over wettelijk wil hebben! Ik had het over fatsoensnormen, er kan altijd een riem breken of eennhond ontsnappen, we wonen nu eenmaal in een dichtbevolkt land. Staat jou hond een andere hond te verscheuren, ook al is die andere hond begonnen, zou je hem/haar zomaar eens kwijt kunnen raken! Voorkomen dus en kan je dat niet, muilkorf om!
shinobi
Zeer actief

Dat denk jij helemaal verkeerd, als mijn hond netjes is aangelijnd op straat en hij word aangevallen door een loslopende hond en het loopt uit de hand dan sta ik wettelijk in mijn recht.
En ook al is de hond ontsnapt op is de riem gebroken dan is het ook de verantwoordelijkheid van de eigenaar van die hond.
Zo simpel is het dus en niet zoals jij hier verteld en ik doe mijn hond pas een muilkorf om als het wettelijk verplicht is.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

shinobi schreef:Dat denk jij helemaal verkeerd, als mijn hond netjes is aangelijnd op straat en hij word aangevallen door een loslopende hond en het loopt uit de hand dan sta ik wettelijk in mijn recht.
En ook al is de hond ontsnapt op is de riem gebroken dan is het ook de verantwoordelijkheid van de eigenaar van die hond.
Zo simpel is het dus en niet zoals jij hier verteld en ik doe mijn hond pas een muilkorf om als het wettelijk verplicht is.

Nee. Wie schade maakt betaalt.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Je bent verantwoordelijk voor de gedragingen van jouw hond tenzij die in alle redelijkheid niet door jou voorkomen hadden kunnen worden. Daar is in jouw voorbeeld echter geen sprake van, jij hoort immers te weten dat jouw honden mogelijk agressief hadden kunnen reageren op andere honden. Dat is te voorkomen door beter appèl, een muilkorf, en/of beter anticiperen op loslopende honden. Dan is het in beginsel aan jou om voldoende voorzorgsmaatregelen te treffen. Je kan namelijk wel klagen over de eigenaar van de labrador, maar als jij niet in staat was om je honden te laten stoppen met vechten had jij net zo min appèl over jouw honden als hij over de zijne.

Als ik jou een klap geef dan geeft dat jou ook geen excuus om mij het ziekenhuis in te rammen. Zo moet je het zien. Als een hond wordt aangevallen en hij verdedigt zich dan is dat begrijpelijk, als hij vervolgens doorgaat en de andere hond in stukken wil scheuren is het onaanvaardbare agressie. En daar ben jij als baas dan gewoon wettelijk aansprakelijk voor.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”