Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vervanging tennisbal

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Drossie
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie
Aantal honden: 3

Re: Vervanging tennisbal

Ongelezen bericht door Drossie »

Gos schreef:
DeDiana schreef:Die foamballen van Stamark vind ik ook fijn. En Mila ook: die houdt niet van ballen die wat zwaarder zijn, en deze zijn lekker licht.
Zij is dan ook geen sloper en pakt alles zo zachtjes vast, dat er nog niet eens deukjes in die foambal zitten na jaren gebruik. :lol1:
Maar voor honden die wel slopen, zijn ze denk ik te zacht. En omdat ze erg licht zijn, kun je er minder ver mee gooien, zeker bij harde wind.
Ja dat zou je denken, dat die foam ballen snel stuk gaan, maar dat is dus niet zo. Wij hebben een paar reuen die elke andere bal in no-time kapot bijten, gewoon enkel met het apporteren en belonen met de bal (dus niet alleen ermee laten spelen), en deze ballen gaan echt verreweg het langste mee. Juist doordat ze wat indeuken. Uiteindelijk, na een flinke poos, worden de gaatjes te diep en moet je hem weggoien, maar neem maar van mij aan, van deze knoertharde ballen bijvoorbeeld:
Afbeelding
breken de stukken gewoon af.

Maar idd, nadeel is dat de foam ballen te licht zijn als er meer wind staat.
Die ervaring heb ik ook: moeilijk als er veel wind staat, maar wel bijtvast. De ballen geven wat mee en er komen putjes in, maar tot hiertoe nog geen enkele bal stuk gebeten. Ik laat de honden ook niet alleen spelen met de ballen, enkel als beloning of apporteren.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nerazi »

DeDiana schreef:
gyanty schreef:Diana ik heb voor jou de ideale bal denk ik. Voor Kay zijn verjaardag heb ik nu een nieuwe bal via mijn versvlees leverancier en daar zit plastic in en daardoor kraakt hij zoals een plastic flesje. Lijkt mij ook wel wat voor Mila of niet (weet nog niet of hij drijft, hij ligt nog even apart, want Kay is pas 6 november jarig.)
O, dat klinkt inderdaad wel echt als iets voor Mila! :lol1:
Is die bal ergens op internet te vinden?

Zooplus heeft geloof ik nu ook van die kraakballen. Kosten geen drol :ok:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nerazi schreef:
DeDiana schreef:
gyanty schreef:Diana ik heb voor jou de ideale bal denk ik. Voor Kay zijn verjaardag heb ik nu een nieuwe bal via mijn versvlees leverancier en daar zit plastic in en daardoor kraakt hij zoals een plastic flesje. Lijkt mij ook wel wat voor Mila of niet (weet nog niet of hij drijft, hij ligt nog even apart, want Kay is pas 6 november jarig.)

Oké, thanks, ik ga eens kijken! :ok:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

DeDiana schreef:
Nerazi schreef:
DeDiana schreef:

Ik heb ze bij zooplus ook gezien
Ik zelf heb de JW crackle heads en ik heb al even geluisterd, het is net echt een flesje

Afbeelding
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Hier ook foamballen en Chuck it ultra ballen. Over beide erg tevreden! Ook de JW Cracklebal hebben ze hier.
Nerazi schreef:
DeDiana schreef:
gyanty schreef:Diana ik heb
Ik heb ze bij zooplus ook gezien
Ik zelf heb de JW crackle heads en ik heb al even geluisterd, het is net echt een flesje

Afbeelding
De kraakbal van Zooplus vind ik duidelijk van mindere kwaliteit. Mijn honden vinden de JW crackle heads ook een topspeeltje! Tegenwoordig verkoopt Jan van Driel ( http://www.janvandriel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ) ze ook. Als ze nog niet op de site staan anders even een mailtje sturen!
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ohhh dank jullie! Ik heb gelijk zo'n crackleding besteld, die gaat ze geweldig vinden! :cheer: :cheer:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”