Goed zo , nu hopen en wensen dat die kinderen een betere toekomst te wachten staat.tekkel schreef:Meisjes uit huis na bijtincident
De meisjes uit Schijndel die twee weken geleden werden aangevallen door de hond van hun vader, zijn uit huis geplaatst. Dat meldt Omroep Brabant.
De directeur van Bureau Jeugdzorg zegt tegen de omroep dat het bijtincident de druppel was voor de hulpverleners. Er was volgens de directeur meer aan de hand. Jeugdzorg heeft de rechter geadviseerd de kinderen uit huis te plaatsen. Die liet de meisjes bij hun vader weghalen.
Twee jaar geleden adviseerden de Raad voor de Kinderbescherming en Bureau Jeugdzorg ook al om de meisjes uit huis te plaatsen. Toen ging de rechter daar niet in mee.
Stafford
De twee meisjes, van 6 en 10 jaar oud, raakten gewond toen ze werden aangevallen door een stafford van hun vader. Vermoedelijk heeft één van de meisjes het hok waarin drie honden zaten geopend, waarna één van de honden het 6-jarige meisje aanviel.
De hond beet het meisje in haar gezicht. Haar zusje werd in een been en een arm gebeten. Alle honden zijn afgemaakt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mensen kinderen die aangevallen worden door honden.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Mensen kinderen die aangevallen worden door honden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Dat eerste ben ik zéker mee eens.renee-uk schreef:als je vroeger een hond zat te klieren en die hond haalde uit kon je er nog een draai om je oren achteraan krijgen, met de mededeling dat er toch gezegd was de hond met rust te laten
tegenwoordig komt het in de krant: 'hond bijt kind' of nog liever 'pitbull bijt kind', ook als het bij nader inzien een frans bulletje was
Sommige!!! kinderen worden behandeld als de koning(in). Mogen alles, om alles wordt gelachen.
Beter idd een draai om de oren als je de hond pest. Kreeg ik gelukkig ook vroeger, niets lachen, pets! En duidelijk was het!
Ik moet wel aan de verhalen van mijn moeder denken. (79 jaar) Ze komt uit een landelijk dorp. Veel mensen hadden honden, maar alles liep ook zomaar los, kon gewoon. Gebeurde eigenlijk nooit iets. Zou nu absoluut niet meer kunnen.
Ander type mensen/honden? Sowieso drukker op de weg buiten vroeger, dat is een feit.
In mijn jeugd (ben 41) kwamen ook bijtincidenten voor. Ben ooit gebeten door mijn eigen hondje. Eigen schuld, vonden mijn ouders ook... en was ook zo! Geen gedoe, daar leer je van. (was maar een klein knullig beetje)
Ooit gebeten toen ik mijn hand in een kennel met herder stak. Tja, hoe lomp kun je zijn.. zó lomp dus, wist ik veel.
Maar er werden weinig woorden aan vuil gemaakt. Even langs de dokter, hechting en klaar. Tetanuspuit erin als het nodig was en verder.
-
- Zeer actief
Heerlijk die nuchterheid, waar is tie gebleven 

- Daisy@
- Zeer actief
Yep... verloren en vergeten in de meeste gezinnen...
- iones
- Zeer actief
Dat is waar. Maar dat die staffords die die meisjes zo aangevallen hebben afgemaakt zijn, dat vind ik niet overtrokken. Ook weer iemand met jonge kinderen die zo nodig zulke honden hebben wil.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Daisy@
- Zeer actief
De mensheid veranderd natuurlijk ook wel. Als ik verhalen van écht vroeger hoor van de ouderen (rond de 80) dan was er geen tijd om aan pikverlening te denken. Het was buffelen van s'morgens 4 tot s'avonds 18.
En vaak nog een hele club met koters om te moeten voeden en kleden.
Mentaliteit was denk ik heel anders dan nu.
En vaak nog een hele club met koters om te moeten voeden en kleden.
Mentaliteit was denk ik heel anders dan nu.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ken behoorlijk wat verhalen van vroeger waarbij mijn moeder achterna gezeten werd door een herder, honden die onverwachts losliepen als pa de schilder binnen was waarbij de eigenaar had gezegd, wat er ook gebeurd, niet aankijken!
en kan me ook herinneren dat ik bij vriendinnetjes was met honden waarbij ook gezegd werd wat wel en niet kon bij de hond
Wat mij gewoon tegenwoordig opvalt is dat veel honden zich alles maar moeten welgevallen, zo niet dan worden ze bestempeld als bijters en vals, wordt er snel naar politie gestapt om de hond aan te melden als gevaarlijk en moet de politie daar gehoor aan geven. Dan mag een eigenaar zich vervolgens hopelijk verdedigen.
Dan heb ik het over "incidenten" met honden en kinderen of met volwassenen. Een hond die bewust een aanval inzet en bijt om te gaan scheuren of voor nek en gezicht gaat vind ik weer wat anders, want helaas zijn die gevallen er ook.

Wat mij gewoon tegenwoordig opvalt is dat veel honden zich alles maar moeten welgevallen, zo niet dan worden ze bestempeld als bijters en vals, wordt er snel naar politie gestapt om de hond aan te melden als gevaarlijk en moet de politie daar gehoor aan geven. Dan mag een eigenaar zich vervolgens hopelijk verdedigen.
Dan heb ik het over "incidenten" met honden en kinderen of met volwassenen. Een hond die bewust een aanval inzet en bijt om te gaan scheuren of voor nek en gezicht gaat vind ik weer wat anders, want helaas zijn die gevallen er ook.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
er zijn 2 honden afgemaakt die totaal niets gedaan hebben.iones schreef:Dat is waar. Maar dat die staffords die die meisjes zo aangevallen hebben afgemaakt zijn, dat vind ik niet overtrokken. Ook weer iemand met jonge kinderen die zo nodig zulke honden hebben wil.
"zulke honden" zijn in principe geen probleem in een gezin, mits onder toezicht(zoals met alle honden), en goed opgevoed(zowel kids als honden).
- Daisy@
- Zeer actief
Natuurlijk ben ik dat met je eens!Heavy schreef:Er zit natuurlijk nogal een wereld van verschil tussen een hap die een hechting nodig heeft of een hond die een kind niet meer los wil latenDaisy@ schreef:Dat eerste ben ik zéker mee eens.renee-uk schreef:als je vroeger een hond zat te klieren en die hond haalde uit kon je er nog een draai om je oren achteraan krijgen, met de mededeling dat er toch gezegd was de hond met rust te laten
tegenwoordig komt het in de krant: 'hond bijt kind' of nog liever 'pitbull bijt kind', ook als het bij nader inzien een frans bulletje was
Sommige!!! kinderen worden behandeld als de koning(in). Mogen alles, om alles wordt gelachen.
Beter idd een draai om de oren als je de hond pest. Kreeg ik gelukkig ook vroeger, niets lachen, pets! En duidelijk was het!
Ik moet wel aan de verhalen van mijn moeder denken. (79 jaar) Ze komt uit een landelijk dorp. Veel mensen hadden honden, maar alles liep ook zomaar los, kon gewoon. Gebeurde eigenlijk nooit iets. Zou nu absoluut niet meer kunnen.
Ander type mensen/honden? Sowieso drukker op de weg buiten vroeger, dat is een feit.
In mijn jeugd (ben 41) kwamen ook bijtincidenten voor. Ben ooit gebeten door mijn eigen hondje. Eigen schuld, vonden mijn ouders ook... en was ook zo! Geen gedoe, daar leer je van. (was maar een klein knullig beetje)
Ooit gebeten toen ik mijn hand in een kennel met herder stak. Tja, hoe lomp kun je zijn.. zó lomp dus, wist ik veel.
Maar er werden weinig woorden aan vuil gemaakt. Even langs de dokter, hechting en klaar. Tetanuspuit erin als het nodig was en verder.heeft niks met nuchterheid te maken .
Maar van zulke verhalen hoorde je naar mijn idee vroeger minder. Denk ook wel dat de media, die er vroeger minder was, een grote rol in speelt.
Dus misschien kwam het wel voor. Ik weet het niet. Naar mijn idee wel minder dan nu.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
- Aantal honden: 1
Ik ben vanaf mijn geboorte opgegroeid met bouviers die in de knpv liepen. Ben nog nooit gebeten door 1 van hun, en er zaten soms echt geen lieverdjes tussen.
het was heel duidelijk dat dat papa´s honden waren en ik er alleen niks mee mocht. Ik(en rest vh gezin) hadden een markiesje als huishondje en ook dat is altijd goed gegaan, terwijl hij echt wel eens zijn lip optrok. maar ik snapte dan dat het een waarschuwing was en liet hem.
Als ik nu met mijn hond loop, die gelukkig heel sociaal en vriendelijk naar kinderen is, verbaas ik me wel eens hoe kinderen op hem af stuiteren.
het was heel duidelijk dat dat papa´s honden waren en ik er alleen niks mee mocht. Ik(en rest vh gezin) hadden een markiesje als huishondje en ook dat is altijd goed gegaan, terwijl hij echt wel eens zijn lip optrok. maar ik snapte dan dat het een waarschuwing was en liet hem.
Als ik nu met mijn hond loop, die gelukkig heel sociaal en vriendelijk naar kinderen is, verbaas ik me wel eens hoe kinderen op hem af stuiteren.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
vroeger bleef je gewoon met je tengels van het hondenhok af als je dat gezegd was.Daisy@ schreef:Natuurlijk ben ik dat met je eens!Heavy schreef:Er zit natuurlijk nogal een wereld van verschil tussen een hap die een hechting nodig heeft of een hond die een kind niet meer los wil latenDaisy@ schreef:Dat eerste ben ik zéker mee eens.renee-uk schreef:als je vroeger een hond zat te klieren en die hond haalde uit kon je er nog een draai om je oren achteraan krijgen, met de mededeling dat er toch gezegd was de hond met rust te laten
Maar er werden weinig woorden aan vuil gemaakt. Even langs de dokter, hechting en klaar. Tetanuspuit erin als het nodig was en verder.heeft niks met nuchterheid te maken .
Maar van zulke verhalen hoorde je naar mijn idee vroeger minder. Denk ook wel dat de media, die er vroeger minder was, een grote rol in speelt.
Dus misschien kwam het wel voor. Ik weet het niet. Naar mijn idee wel minder dan nu.
vroeger waren er heel andere omstandigheden, honden die zo uit zouden kunnen vallen werden al niet binnenshuis gehouden, benches waren er ook niet.
minder sociale honden zaten in een kennel of gewoon buiten, al dan niet aan de ketting, met een hondenhok of de schuur om te schuilen.
honden noch kinderen waren prinsjes en prinsesjes, het waren gewoon kinderen en gewoon honden en allebei de soorten hadden maar te luisteren en zo niet dan zwaaide er wat

je kunt toen en nu niet meer met elkaar vergelijken omdat toen en nu totaal verschillend zijn.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Daisy@
- Zeer actief
Haha, lekker nuchter waren ze toen eigenlijk allemaal! En dat het succes had geloof ik zeker.
Beter dan wat ik soms nu om me heen zie...
Beter dan wat ik soms nu om me heen zie...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Omdat er toen minder mensen en honden waren en minder media en geen internet.Daisy@ schreef:Natuurlijk ben ik dat met je eens!Heavy schreef:Er zit natuurlijk nogal een wereld van verschil tussen een hap die een hechting nodig heeft of een hond die een kind niet meer los wil latenDaisy@ schreef:Dat eerste ben ik zéker mee eens.renee-uk schreef:als je vroeger een hond zat te klieren en die hond haalde uit kon je er nog een draai om je oren achteraan krijgen, met de mededeling dat er toch gezegd was de hond met rust te laten

Dat werkt met alles zo.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Daisy@ schreef:Dat eerste ben ik zéker mee eens.renee-uk schreef:als je vroeger een hond zat te klieren en die hond haalde uit kon je er nog een draai om je oren achteraan krijgen, met de mededeling dat er toch gezegd was de hond met rust te laten
Maar er werden weinig woorden aan vuil gemaakt. Even langs de dokter, hechting en klaar. Tetanuspuit erin als het nodig was en verder.
Denk dat dat met verschillende factoren te maken heeft. Vroeger waren mensen volgens mij gewoon veel nuchterder en honden nog niet zo verneukt als heden ten dage veelal het geval is.
Heb vaak zat een spetter om mijn oren gehad omdat ik de honden niet met rust liet terwijl ik dat wel moest doen. Ben ook wel eens in mijn vingers gebeten. Tja, hond,bot en kind gaat niet zo goed. Hop, tandjes in mijn vingers, spetter om mijn oren en naar ziekenhuis voor tetanus

Toen kregen de kinderen een 'spuitje" tegenwoordig de hond

Kinderen hier zijn ook wel eens "afgestraft" hoor. Als Nell een bot heeft moeten ze haar gewoon lekker met rust laten. Maar ja, kinderen luisteren nu eenmaal niet altijd 100% (goh zijn net honden) en vinden het wel eens leuk de "grens" op te zoeken(zowel van hond als moeder) en ja, dan wil het nog wel eens fout gaan. Enige verschil hier was de spetter (linea recta naar boven) om de oren en de "spuit" (was niet nodig)

Maar goed, op alle vlakken zie je dat dat nu veranderd is. Behalve dat de kinderen meer dan eens als prinsjes en prinsesjes behandeld worden, is dat met honden net zo. Vroeger werd een hond "gewoon" als hond behandeld en tegenwoordig lijken ook de honden steeds meer de status van "prins/prinsesje" te hebben gekregen.
En media speelt ook een rol. Hoorde of las je er vroeger over, was dat voornamelijk wat er in eigen gemeente speelde. Nu tegenwoordig gebeurt dat via verschillende mediabronnen. Hetzij via de krant, hetzij via forums, hetzij via facebook(delen).
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
nog een kanttekening is als een hond echt structureel niet te vertrouwen was, had ie een baco in zijn nek en was t klaar, tegenwoordig gaan we vaak eindeloos door prutsen vaak of herplaatsen of, of, maar dood O nee zeker niet, zolang er leven is- is er.......Levenslang ellende soms.
ook een stukje nuchterheid die we soms echt wel kwijt zijn.
ook een stukje nuchterheid die we soms echt wel kwijt zijn.
- smoekie
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Omdat er toen minder mensen en honden waren en minder media en geen internet.![]()
Dat werkt met alles zo.
Mwoah, er zijn nu dan in vergelijking met vroeger dan wel meer mensen. Maar zijn dat ook veel meer mensen mét honden?
Persoonlijk denk ik dat dát namelijk wel weer meevalt als je kijkt naar de cijfers van bevolkingsgroei. In 1972 telde Nederland bijv. 13 mlj inwoners waarvan 1.2 mlj allochtoon. Kijk je 30 jaar later. Telde Nederland 16.2 mlj inwoners waarvan ruim 3 mlj allochtoon. Grootste groei in aantallen zijn dus het aantal allochtonen. En nu kan ik er naast zitten maar naar mijn idee van wat ik zo om mee heen zie is het eerder uitzondering dan regel dat allochtonen (ff in zijn algemeenheid gesproken zónder negatief te willen zijn) hondenbezitters zijn.
Het aantal mensen is dan wel in rap tempo toegenomen, maar is dat ook het geval met het aantal hondenbezitters? Als ik bijvoorbeeld zelf kijk naar vroeger en nu (woon nog steeds in de wijk waar ik ben opgegroeid) lijkt het hier eerder afgenomen dan toegenomen. Was het vroeger echt "druk" in het bos (woon aan de rand) valt dat nu reuze mee.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
leg ff uit. 1 hond bijt, 3 honden afgemaakt, dat vind jij wel ok? en mensen met jonge kinderen mogen volgens jou geen honden hebben?iones schreef:Dat is waar. Maar dat die staffords die die meisjes zo aangevallen hebben afgemaakt zijn, dat vind ik niet overtrokken. Ook weer iemand met jonge kinderen die zo nodig zulke honden hebben wil.

- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
nogmaals, er beet 1 hond, 1 hond deed alsof er niets gebeurde, 1 hond verdedigde het meisje volgens de media.
Dus in mijn ogen klopt het niet. maar goed, als ik dat artikel wat hierboven staat moet geloven was er in dat gezin al meer aan de hand, en is die vader de naam vader niet waard.
Dus in mijn ogen klopt het niet. maar goed, als ik dat artikel wat hierboven staat moet geloven was er in dat gezin al meer aan de hand, en is die vader de naam vader niet waard.

- Zoie
- Zeer actief
de eigenaar is wel de laatste die hier zeggenschap in zou moeten hebben .Heavy schreef:Misschien he ben je als vader wel helemaal klaar met die honden als je hebt gezien dat ze je kind een oor afbijten en vasthouden of is dat nou een hele rare gedachten van mij?petertje schreef:leg ff uit. 1 hond bijt, 3 honden afgemaakt, dat vind jij wel ok? en mensen met jonge kinderen mogen volgens jou geen honden hebben?iones schreef:Dat is waar. Maar dat die staffords die die meisjes zo aangevallen hebben afgemaakt zijn, dat vind ik niet overtrokken. Ook weer iemand met jonge kinderen die zo nodig zulke honden hebben wil.
Volgens mij zijn de honden in overleg met eigenaar afgemaakt .

- shinobi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Je kan beter de vraag stellen honden aangevallen door mensen kinderen.
Dat komt veel meer voor.
Dat komt veel meer voor.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dit dus!renee-uk schreef:als je vroeger een hond zat te klieren en die hond haalde uit kon je er nog een draai om je oren achteraan krijgen, met de mededeling dat er toch gezegd was de hond met rust te laten
Het is volgens mij een combinatie van honden die niet of minder opgevoed worden en kinderen die maar alles mogen, ook een hond pesten en pijn doen.....tja

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- iones
- Zeer actief
Wat een rare conclusie weer. IK ben er niet voor dat er twee onschuldige honden afgemaakt zijn.petertje schreef:leg ff uit. 1 hond bijt, 3 honden afgemaakt, dat vind jij wel ok? en mensen met jonge kinderen mogen volgens jou geen honden hebben?iones schreef:Dat is waar. Maar dat die staffords die die meisjes zo aangevallen hebben afgemaakt zijn, dat vind ik niet overtrokken. Ook weer iemand met jonge kinderen die zo nodig zulke honden hebben wil.
En ik vind dat mensen met jonge kinderen wel degelijk honden mogen hebben, ben zelf opgegroeid met een hond en ik vind het voor kinderen alleen maar een verrijking.
Maar ik denk wel dat bepaalde rassen minder geschikt zijn om kinderen mee op te laten groeien.
Omdat mensen niet bereid zijn om er tijd in te steken, snap je? DAarom doen sommigen de hond er maar meteen uit als er kinderen komen. `omdat het te druk wordt´.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Vroeger kwam niet alles in de krant. Ik vraag me alleen af welk wezen nog meer kinderen krijgt, dacht dat dat toch alleen de mens was. Mensen kinderen, net zoiets als honden puppies.
Ik kan me uit mijn jeugd wel gevallen herinneren van heel "kwaaie honden"; als die uitbraken ging het nogal eens mis. Maar dat waren vaak waakhonden die het erf bewaakten, als kind haalde je het inderdaad niet in hoofd om daar eens gezellig te gaan buurten. Als dergelijke honden onverhoopt uitbraken en ongelukken veroorzaakten, werden ze vaak meteen afgemaakt, door de eigenaren wel te verstaan! Ik kan me uit mijn jeugd twee van dergelijke gevallen herinneren.Joey.K schreef:Is dit iets nieuws? Of valt het meer op doordat het vaker in de krant komt?
En waardoor zou dit nou komen?
Worden ze te veel door gefokt of ligt het aan de opvoeding?
Mijn idee is dat dit steeds vaker voor lijkt te komen, terwijl vroeger toch ook genoeg mensen honden hadden. Heb mijn ouders er nooit over gehoord dat er kennissen buren familie aangevallen waren door een hond. Ken zelf maar een voorbeeld dat was de vader van een vriendinnetje die goed in zijn achterwerk gebeten was toen hij langs een hond liep.
Wat me nu opvalt: nadat onze vorige honden overleden zijn, hebben we bijna twee jaar geen honden gehad. De laatste jaren dat onze honden nog leefden liepen we ook geen lange wandelingen meer in de omgeving, omdat de oude dames daar geen puf meer voor hadden.
We hebben ons nieuwe hondje nu bijna twee jaar. In die tijd heb ik nu al 3 keer iets meegemaakt waar ik toch vragen bij heb:
1. Oud maltezertje zonder aanleiding doodgebeten door AmStaff;
2. klein hondje aangevallen door pitbullachtige; voorpootje uit de kom, achterpootje aan gort, diepe scheuwonden over het hele lijf. Hondje heeft het overleefd, kon na vele maanden benchrust weer naar buiten, wil niets meer weten van andere honden;
3. heel kortgeleden: vrouw wandelt met haar 3 oude hondjes. Een is aangelijnd omdat die zo doof en blind is dat hij los letterlijk in alle sloten tegelijk loopt. Er komt een pitbullachtige kruising aangerend die het aangelijnde hondje grijpt. Vrouw probeert haar hondje te beschermen, pitbullachtige valt haar aan, scheurt haar handen kapot, scheurt stuk uit haar kin, bijt ook nog in haar arm en been. Loopt dan weg, vrouw tilt haar hondje op, aanvaller komt terug, grijpt nogmaals in haar handen en gaat vervolgens aan achterpoot van haar hondje hangen. De aanval duurt in totaal 10 minuten, dan lukt het uiteindelijk om de pitbullachtige los te krijgen en vast te houden. Eigenares van de pitbullachtige gaat er scheldend en dreigend vandoor.
Deze laatste hond is een tijd gemuilkorfd geweest, dat heeft de eigenares op eigen initiatief gedaan omdat de hond niet te vertrouwen was. Maar uiteindelijk vond ze dat toch wel erg zielig - ze kreeg het ook niet meer voor elkaar maar dat was de reden niet zei ze - en is weer met de muilkorf gestopt. Haar hond heeft een hekel aan kleine hondje en aan bange hondjes, dus ja.
De politie doet eigenlijk niets. De aangifte van de vrouw m.b.t. haar eigen verwondingen wordt niet in behandeling genomen, dat moeten ze maar civielrechtelijk regelen. De dierenpolitie heeft erg te doen met de eigenares van de pitbullachtige, want die moet haar hond nu misschien wel weer muikorven en aangelijnd houden, wat voor die hond natuurlijk helemaal niet leuk is. De hond loopt overigens nog steeds los, ze is ook alweer in hetzelfde gebied wezen wandelen, want haar hond heeft toch zeker net zoveel rechten als andere honden, maar dat heeft de politie haar nu toch afgeraden wegens gevoelens van andere hondenbezitters jegens haar.
Er lopen daar ook opa's en oma's te wandelen met hun hondjes en kleinkinderen. Enfin, ik durf er niet aan te denken wat er dan zou kunnen gebeuren.
De eigenaars van de pitbullachtige hebben het slachtoffer onder druk gezet (bedreigd dus) om de aangifte in te trekken. Het zijn overigens mensen met keurige functies en opleidingsniveau, geen mensen met achterstevoren petjes zeg maar. Wel erg overtuigd van het eigen gelijk. De man zei: dat was een roedel, onze hond voelde zich daardoor bedreigd en wilde mijn vrouw verdedigen.
Ik denk eigenlijk dat deze dingen voortkomen uit een soort algehele "verhuftering" van de maatschappij. Je ziet dat soort gedrag immers niet alleen in relatie tot honden, maar op veel meer vlakken. Ikke, ikke, ikke en de rest, nou ja, die zoekt het maar uit.
- iones
- Zeer actief
De maatschappij is eigenlijk bezopen he, als ik al die opsommingen zo lees. Ik ben wederom blij dat ik in een plattelandgemeente woon. Hier heb je niet allemaal van die agressieve hondenrassen rondlopen.
Nou, ik heb altijd in de stad gewoond en kan me zo goed als geen 'kwaaie' honden herinneren, laat staat allemaal loslopende honden. Er waren gewoon niet zo veel honden als er nu zijn.iones schreef:De maatschappij is eigenlijk bezopen he, als ik al die opsommingen zo lees. Ik ben wederom blij dat ik in een plattelandgemeente woon. Hier heb je niet allemaal van die agressieve hondenrassen rondlopen.
Het is mij een raadsel waar je die toch allemaal tegenkomt die klapkaken? Zeker in de gebieden waar jij loopt , wel veel ridge back en jachthonden.Nanna schreef:Ik zie helaas steeds meer klapkaken verschijnen. Het lijkt wel een modeverschijnsel; uit alle hoeken en gaten komen ze tevoorschijn.
En allemaal met bazen die het vechten 'er wel uit socialiseren'![]()
Nou, van de week heeft een Pitbullreupup van 5 maanden die natuurlijk de naam "Monster" draagt een Tervuerenteefje naar de dierenarts gebeten. Gelukkig schijnt baasje daar toch van geschrokken te zijn (waarschijnlijk voornamelijk van de rekening) want nu zie ik hem steeds omtrekkende bewegingen maken.
Tuurlijk komen ook wij wel eens een klapkaak tegen maar dat is echt niet vaak hoor.
Jij zal wel op klapkakentijd lopen haha
- smoekie
- Zeer actief
Wat bedoel je met hier?dagmar88 schreef:petertje schreef: En dan nog 1 klein dingetje, je leest vaak dat pitbulls lopende moordmachines zijn, dit is geheel toe te schrijven aan mensen die gewoon een goudvis moeten nemen, mens agressie is er vroeger stelsematig uitgefokt, een pit die een mens greep werd zonder pardon afgemaakt.Pitbull betekent hier niets.
Die "het moet zo stoer, breed en link mogelijk" zijn van allerlei kruisingen. En ja, sommige hebben idd een pitbull als (voor)ouder. Maar dat maakt ze geen pitbull "large, xl, XXL of zoals ze er inmiddels ook zijn extreme XXL. Geen van allen heeft iets met een pitbull te maken, of nee, laat ik het anders zeggen. Geen van allen is een "echte" pitbulldagmar88 schreef:Ja, dat het een bepaald type is. Maar het moet zo stoer, breed en link mogelijk en dus worden er niet zelden molossers doorheen gefokt![]()
![]()

- iones
- Zeer actief
en toch is er een flinke toename. Ga maar kijken in de asiels! Dan kun je niet meer om de feiten heen. En het feit dat die honden in het asiel terecht komen, zegt óók iets over het soort volk dat ze in huis haalt. Mensen die niet weten waar ze aan beginnen, die zo´n hond nemen om de verkeerde redenen, want hadden de juiste redenen gehad, waren ze er niet aan begonnen.Dinos schreef:Het is mij een raadsel waar je die toch allemaal tegenkomt die klapkaken? Zeker in de gebieden waar jij loopt , wel veel ridge back en jachthonden.Nanna schreef:Ik zie helaas steeds meer klapkaken verschijnen. Het lijkt wel een modeverschijnsel; uit alle hoeken en gaten komen ze tevoorschijn.
En allemaal met bazen die het vechten 'er wel uit socialiseren'![]()
Nou, van de week heeft een Pitbullreupup van 5 maanden die natuurlijk de naam "Monster" draagt een Tervuerenteefje naar de dierenarts gebeten. Gelukkig schijnt baasje daar toch van geschrokken te zijn (waarschijnlijk voornamelijk van de rekening) want nu zie ik hem steeds omtrekkende bewegingen maken.
Tuurlijk komen ook wij wel eens een klapkaak tegen maar dat is echt niet vaak hoor.
Zou kunnen en is heel triest , wij komen die niet veel tegen, wat niet zegt dat ze er niet zijn.Nanna schreef:Er lopen op het moment bar en boos veel pups en jonge honden. Die uiteraard, nadat gebleken is dat er toch niet zoveel te socialiseren viel, een enkeltje richting asiel krijgen.Dinos schreef: Het is mij een raadsel waar je die toch allemaal tegenkomt die klapkaken? Zeker in de gebieden waar jij loopt , wel veel ridge back en jachthonden.
Wat me op het volgende brengt .
Een buurvrouw schaft een klapkaak aan voor haar thuis wonende zoon, of het andere verhaal de zoon schaft een klapkaak aan en moeder zorgt er voor. Ik weet niet wie gelijk heeft?
Afijn je ziet het op je klompen aankomen dit gaat niet goed.
Ze zien Dinos toen hondje nog pup was en zeggen Jezus wat een hond, ja over 1.5 jaar is die van jullie ook ongeveer zo groot "echt nee dat meen je niet" .
Zoon is helaas van het padje en verslaafd en bekommert zich niet om hond, moeder weet niet wat ze in huis heeft en vader bemoeid zich nergens mee.
Je ziet het fout gaan en hebben al aangeboden de hond over te nemen, of mee te nemen als we gaan wandelen.
Dit mag niet van haar zoon zegt de moeder en vervolgens zie je de problemen groeien.
Vandaag werd ze letterlijk uit haar schoenen getrokken en geeft aan het niet meer te weten.
Inmiddels hebben wij Phoenix en is het huisje wel vol al zou ik ze misschien mee kunnen nemen naar Zeeland.
Maar wanneer spreek je iemand daadwerkelijk aan ,wie zijn wij om te oordelen over de hond van de buurvrouw /of zoon ? Dit is heel moeilijk en mensen nemen mag ik hopen met de beste bedoelingen een hond.
Als dit niet voor hun werkt is dat een onterecht schaamte gevoel, wij zouden ook niet de ideale baas voor elke hond zijn en als je dat erkent en dus herplaatst zou dat voor hond beter zijn.
Waar ik heen wil is wanneer spreek je iemand aan dat is zo verdomd moeilijk, mede omdat het je geen klote aangaat.