Wij hebben 4 honden, een reu en teef die geholpen zijn, en hierbij hebben we een labrador teef, 1,5 jaar.
Omdat de onze reu geholpen is wil ik haar niet laten steriliseren...mede omdat het zo moeilijk is haar op gewicht te houden, is ondanks weinig voer ,nu toch zn 33 kilo.(krijgt 250 gr kvv, en 200gr brokken).
Maar nu hebben we er een herplaatser bij een mopshond reu.....en die heeft toen we hem gingen halen direct een loopsheid van de labrador meegemaakt....dat was voor hem als voor ons geen pretje
Maar nu het Dillema, niet laten helpen van 1 v 2 lijkt ons geen optie, want de roedel is gewoon 5 weken van slag, het is dan zoo onrustig.
Maar kies ik voor de teef, met het gevolg dat ze waarschijnlijk nog zwaarder wordt, of laat ik de reu helpen, waarbij ik het risico vd narcose groot vind ivm zij slappe huig, en zijn neus zit er dan nog aan he!! dus in hoeverre blijft hij na catratie op de teef reageren..
Om het nog iets moeilijker te maken, de teef is 2 keer loops geweest, en 2 keer schijnzwanger, de reu is vooral buiten behoorlijk dominant tegen andere honden...pffff
ik lees graag wat jullie zouden doen!!