Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uithoudingsvermogen test
Moderator: moderatorteam
- shinobi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
- Aantal honden: 3
Uithoudingsvermogen test
Heeft iemand met zijn of haar hond de uithoudingsvermogen test gedaan en kan diegene mij vertellen hoe het zit met het gehoorzaamheid gedeelte zit wat erbij komt kijken?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: Uithoudingsvermogen test
Ik was wel benieuwd dus ik heb even gegoogled en kwam op dit
Zo te horen dus alleen 20 km lopen en een volgoefening. Lijkt me niet zo spannend.De proef bestaat uit een loopoefening en een gehoorzaamheidsoefening.
Het lopen bestaat uit 20 kilometer, af te leggen naast de fiets op een snelheid van 12-15 kilometer per uur. In deze rit zijn twee rustpauzes opgenomen waarin de keurmeester de hond nakijkt op vermoeidheidsverschijnselen en op de conditie van de voetzolen. Na nog een rustpauze moet de gehoorzaamheidsoefening, die bestaat uit los volgen, worden afgelegd.

- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik heb met 2 honden het UV gedaan, wel erg lang geleden.
Het volg gedeelte stelde inderdaad niet veel voor. Alle kandidaten moesten met de hond aan de voet op een lange rij staan en op het commando van de keurmeester een stukje volgen met enkele wendingen. Volgens mij was dat meer om te kijken of de honden na het lopen naast de fiets nog puf hebben om een eenvoudig appèloefeningetje te doen.
Het volg gedeelte stelde inderdaad niet veel voor. Alle kandidaten moesten met de hond aan de voet op een lange rij staan en op het commando van de keurmeester een stukje volgen met enkele wendingen. Volgens mij was dat meer om te kijken of de honden na het lopen naast de fiets nog puf hebben om een eenvoudig appèloefeningetje te doen.
- shinobi
- Zeer actief
Het is niet spannend maar het is wel mooi als je een diploma krijgt als je hond slaagt, tenminste vind ik.Paisley schreef:Ik was wel benieuwd dus ik heb even gegoogled en kwam op dit
Zo te horen dus alleen 20 km lopen en een volgoefening. Lijkt me niet zo spannend.De proef bestaat uit een loopoefening en een gehoorzaamheidsoefening.
Het lopen bestaat uit 20 kilometer, af te leggen naast de fiets op een snelheid van 12-15 kilometer per uur. In deze rit zijn twee rustpauzes opgenomen waarin de keurmeester de hond nakijkt op vermoeidheidsverschijnselen en op de conditie van de voetzolen. Na nog een rustpauze moet de gehoorzaamheidsoefening, die bestaat uit los volgen, worden afgelegd.
Ik heb ook even rondgekeken op google en kwam wat foto's tegen met een groep honden die de test doen.
Dat gaat hem dan niet worden voor mij als het in groepsverband moet.
Ik snap alleen niet dat er een gehoorzaamtest bij moet want dat heeft niks met uithoudingsvermogen te maken.
-
- Zeer actief
Is inderdaad een simpel volgoefeningetje bij terugkomst. Dit is om te testen of de honden nog in staat zijn om iets te doen na die 20 km. Waar ik overigens niet al te licht over zou doen. Dit moet je echt wel trainen 12-15 km is flink doordraven voor de meeste honden. Taro en Sita hebben beide het gehaald. Met Rowan wil ik het nog gaan doen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn honden kunnen niet volgen... 
Maar als Csiva ooit bedenkt dat fietsen best leuk is en ik het uit haar hoofd krijg dat ze niet op de stoep hoeft te lopen dan, wil ik het wel eens proberen met haar

Maar als Csiva ooit bedenkt dat fietsen best leuk is en ik het uit haar hoofd krijg dat ze niet op de stoep hoeft te lopen dan, wil ik het wel eens proberen met haar

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Het houdt niets in, je hoeft er ook niet voor te trainen.
Een beetje gezonde hond kan dat prima
Een beetje gezonde hond kan dat prima

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
shinobi schreef:Het is niet spannend maar het is wel mooi als je een diploma krijgt als je hond slaagt, tenminste vind ik.Paisley schreef:Ik was wel benieuwd dus ik heb even gegoogled en kwam op dit
Ik heb ook even rondgekeken op google en kwam wat foto's tegen met een groep honden die de test doen.
Dat gaat hem dan niet worden voor mij als het in groepsverband moet.
Ik snap alleen niet dat er een gehoorzaamtest bij moet want dat heeft niks met uithoudingsvermogen te maken.
Is inderdaad in groepsverband, waarom zou dat niet kunnen? Ze lopen niet los en vrij
- shinobi
- Zeer actief
Cruts in mijn geval zal het moeilijk gaan en vooral de gehoorzaamheidstest waar de hond los moet lopen ga ik niet doen als er een groep honden bij staat.
-
- Zeer actief
Oefening is niet los maar aangelijnd.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Elly* schreef:Ik heb met 2 honden het UV gedaan, wel erg lang geleden.
En dat is nog steeds zo

heb m al een aantal keer gefietst , stelt niks voor
Wel is aan te raden van te voren erop te trainen
Hoewel er ook weer zijn die dat grote onzin vinden , maar die zie je dan toch halverwege afhaken of dat hij t net aan haalt , of de poten kapot loopt enz
Als je ze traint op 8-10 km zonder pauze dan lopen ze die UV test makkelijk
Die gehoorzaamheidsoefening is altijd aangelijnd en is niet meer dan een paar keer op en neer lopen om te zien of de hond nog fit is
T fietsen is in de groep ja , maar je kan zelf een beetje je positie daarin bepalen
Heb met 1 hond ver vooraan gefietst , en weer een ander achteraan dat zijn ook niet van die lieverdjes naar andere honden nl
Die keurmeester moet ook betaald worden dus voor 1 of 2 man gaan ze echt geen examen aanvragen

Laatst gewijzigd door ** Angela ** op 04 nov 2014 08:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Als je het zou willen doen om een punt te maken, wat ik overigens best zou kunnen begrijpen hoor, begrijp me goed, denk ik dat je moet oppassen het belang van de hond niet uit het oog te verliezen. En dat bedoel ik niet zo lullig als het misschien overkomt. Honden worden in allerlei takken van hondensport onbewust vernield door te zware belasting.
Als je het puur voor jezelf doet zou ik lekker mijn eigen plan trekken en op eigen houtje aan de slag gaan
Als je het puur voor jezelf doet zou ik lekker mijn eigen plan trekken en op eigen houtje aan de slag gaan

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- shinobi
- Zeer actief
Bedankt voor je advies maar ik kan dit geen zware belasting noemen voor mijn hondJaap* schreef:Als je het zou willen doen om een punt te maken, wat ik overigens best zou kunnen begrijpen hoor, begrijp me goed, denk ik dat je moet oppassen het belang van de hond niet uit het oog te verliezen. En dat bedoel ik niet zo lullig als het misschien overkomt. Honden worden in allerlei takken van hondensport onbewust vernield door te zware belasting.
Laatst gewijzigd door shinobi op 04 nov 2014 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- shinobi
- Zeer actief
Dubbele post
Laatst gewijzigd door shinobi op 04 nov 2014 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- shinobi
- Zeer actief
Dubbele post
Laatst gewijzigd door shinobi op 04 nov 2014 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- shinobi
- Zeer actief
Dubbele post
Laatst gewijzigd door shinobi op 04 nov 2014 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- shinobi
- Zeer actief
Dubbele post
- Jaap*
- Zeer actief
Wat is het nut er dan van?
- shinobi
- Zeer actief
Het is toch een officiele diploma dat je hond een goede conditie heeft, dat heb ik liever dan een beker van een hondenshow omdat hij er mooi uitzietJaap* schreef:Wat is het nut er dan van?
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
En juist om die goede conditie aan te tonen, moet je na afloop nog laten zien dat ze ook nog fit genoeg zijn voor een simpel stukje volgen. Wij gaan het over 2 weken doen, maar ik heb nooit het idee gehad dat we er echt hard voor moesten trainen. Die 12-15 km/h was hier heel makkelijk te halen, alleen de km's hebben we opgebouwd.
- Jaap*
- Zeer actief
Ja dat begrijp ik wel, en vandaar,... nouja, wat ik eerder schreef dus.shinobi schreef:Het is toch een officiele diploma dat je hond een goede conditie heeft, dat heb ik liever dan een beker van een hondenshow omdat hij er mooi uitzietJaap* schreef:Wat is het nut er dan van?
Maar veel plezier en succes!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dan ga je oefenen op appel, samen met werken aan de conditie.shinobi schreef:Cruts in mijn geval zal het moeilijk gaan en vooral de gehoorzaamheidstest waar de hond los moet lopen ga ik niet doen als er een groep honden bij staat.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Zo veel stelt het toch ook niet voor? Ik fiets niet zelf, dus vriend fietst en zal het volgen ook doen, maar die zijn niet helemaal aan elkaar gewend met appelcrutz schreef:Dan ga je oefenen op appel, samen met werken aan de conditie.shinobi schreef:Cruts in mijn geval zal het moeilijk gaan en vooral de gehoorzaamheidstest waar de hond los moet lopen ga ik niet doen als er een groep honden bij staat.

- shinobi
- Zeer actief
Conditoneel is hij top, maar met andere honden gaat gewoon nietcrutz schreef:Dan ga je oefenen op appel, samen met werken aan de conditie.shinobi schreef:Cruts in mijn geval zal het moeilijk gaan en vooral de gehoorzaamheidstest waar de hond los moet lopen ga ik niet doen als er een groep honden bij staat.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Het stelt idd niets voor en zegt in mijn ogen ook niets over de conditie.TessaThomas schreef:Zo veel stelt het toch ook niet voor? Ik fiets niet zelf, dus vriend fietst en zal het volgen ook doen, maar die zijn niet helemaal aan elkaar gewend met appelcrutz schreef:Dan ga je oefenen op appel, samen met werken aan de conditie.shinobi schreef:Cruts in mijn geval zal het moeilijk gaan en vooral de gehoorzaamheidstest waar de hond los moet lopen ga ik niet doen als er een groep honden bij staat.
Gewoon een papiertje, leuk voor de heb, maar om er iets van over je hond te kunnen zeggen?
Neuh. Het is net zoals een BH/VZH diploma.
Je moet het hebben, maar het maakt je echt niet per definitie een bekwame hondenafrichter van als je ziet wat ze allemaal toelaten.
UV in Belgie mag je al blij zijn dat ze 10 km afleggen

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
ik vind 20km nog best heftig. en waarom niet in het tempo van de hond lopen....?
ik weet niet hoe hard Nala langs de fiets draaft.
ik weet niet hoe hard Nala langs de fiets draaft.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ja joh ???
Wij fietsen echt wel 20 km
Heb zo'n tellertje op de fiets en kan t daarom bijhouden
T is dat we t nodig hebben om te kunnen aankeuren
Kenji heeft m bijv weer niet , daar gaat ook niet mee gefokt worden
Wij fietsen echt wel 20 km
Heb zo'n tellertje op de fiets en kan t daarom bijhouden

T is dat we t nodig hebben om te kunnen aankeuren
Kenji heeft m bijv weer niet , daar gaat ook niet mee gefokt worden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik doe ze nooit. Fiets al elke dag dus conditioneel is t uitstekend. Ik vind t een overbodig iets en heb t ook niet nodig. Dit jaar bij ons op de club wel wel uv examen geweest voor geinteresseerden maar iedereen kon eigen tempo fietsen hoor. Dan viel de groep maar wat uit elkaar. Geen probleem.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- runninggirl
- Zeer actief
Wij hardlopen wekelijks met onze hond een halve marathon, en ook wandelend legt ze veel kilometers af. Toch heb ik geen behoefte daar een diploma aan vast te plakken. Doe je het dan voor jezelf, voor de hond of om het aan iemand anders te kunnen bewijzen? Haar conditie wordt er niet anders van.shinobi schreef:Het is toch een officiele diploma dat je hond een goede conditie heeft, dat heb ik liever dan een beker van een hondenshow omdat hij er mooi uitzietJaap* schreef:Wat is het nut er dan van?
- dagmar88
- Zeer actief
shinobi schreef:Conditoneel is hij top, maar met andere honden gaat gewoon nietcrutz schreef:Dan ga je oefenen op appel, samen met werken aan de conditie.shinobi schreef:Cruts in mijn geval zal het moeilijk gaan en vooral de gehoorzaamheidstest waar de hond los moet lopen ga ik niet doen als er een groep honden bij staat.
Waarom zou dat moeten? Neem aan dat je gewoon kunt bespreken dat je voor of achterop fietst en afstand houdt met volgen.
Je zult toch ook wel eens een andere hond passeren met fietsen of wandelen?