Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup hyper/onrustig door Drontal Pup
Moderator: moderatorteam
- dayake
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua
- Aantal honden: 1
Pup hyper/onrustig door Drontal Pup
Vandaag Daya weer ontwormt met Drontal Pup (vloeibaar). Nou is me vorige keer al opgevallen dat Daya daardoor misschien wel helemaal gek word. Ze is al druk, maar met Drontal nog drukker en hyper. De vorige keer sliep ze namelijk de hele nacht niet meer en heeft ze heel lang liggen janken.
Vandaag heeft ze weer Drontal gehad en ze heeft de gehele dag misschien maar een uur geslapen. Ik geef haar wel verplichte bench rust, maar dan nog zit ze overeind en heeft ze geen rust in haar lijf. Wat moet ik nu met haar doen? En wie heeft dit vaker gezien met Drontal pup ontworming?
Vandaag heeft ze weer Drontal gehad en ze heeft de gehele dag misschien maar een uur geslapen. Ik geef haar wel verplichte bench rust, maar dan nog zit ze overeind en heeft ze geen rust in haar lijf. Wat moet ik nu met haar doen? En wie heeft dit vaker gezien met Drontal pup ontworming?

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Pup hyper/onrustig door Drontal Pup
Is de ontlasting ook anders na de ontworming?
Mogelijk kan ze niet tegen Drontal of tegen de effecten ervan op het maag/darm kanaal.
Veel "gerommel" in de buik?
Misschien is ze wel onrustig vanwege kramp o.i.d.
Als je bijna zeker weet dat het van de ontworming komt geen Drontal meer geven lijkt me?
En controleer eerst de ontlasting op wormen en wormeitjes.
Als die er niet zijn hoef je ook niet te ontwormen
Mogelijk kan ze niet tegen Drontal of tegen de effecten ervan op het maag/darm kanaal.
Veel "gerommel" in de buik?
Misschien is ze wel onrustig vanwege kramp o.i.d.
Als je bijna zeker weet dat het van de ontworming komt geen Drontal meer geven lijkt me?
En controleer eerst de ontlasting op wormen en wormeitjes.
Als die er niet zijn hoef je ook niet te ontwormen
- dayake
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua
Gerommel in de buik hoor ik niet. Ze is ook aan het wisselen dus ze heeft voordat ik de ontworming gaf al een beetje last gehad van diarree, vandaag heb ik dat echter nog niet gezien. Vorige keer had ze van de ontworming ook geen diarree.
Ik wist de vorige keer niet zeker of het van Drontal was (ze was ook de laatste keer geënt), maar nu doet ze weer hetzelfde. Ze is gewoon buiten zinnen, rennen, blaffen, happen, niet luisteren, niet slapen, hyper gedrag, enz. De dierenarts vertelde me dat ik elke maand tot een jaar moest ontwormen, maar blijkbaar is dat dus niet nodig?
Wat kan haar een beetje rustig maken? Kamille thee oid? Voor mensen is dat een rustgever en goed tegen eventuele krampjes, misschien voor een pup ook?
Ik wist de vorige keer niet zeker of het van Drontal was (ze was ook de laatste keer geënt), maar nu doet ze weer hetzelfde. Ze is gewoon buiten zinnen, rennen, blaffen, happen, niet luisteren, niet slapen, hyper gedrag, enz. De dierenarts vertelde me dat ik elke maand tot een jaar moest ontwormen, maar blijkbaar is dat dus niet nodig?
Wat kan haar een beetje rustig maken? Kamille thee oid? Voor mensen is dat een rustgever en goed tegen eventuele krampjes, misschien voor een pup ook?

- ranetje
- Zeer actief
Dat is zeker niet voor elke hond nodig.dayake schreef:Gerommel in de buik hoor ik niet. Ze is ook aan het wisselen dus ze heeft voordat ik de ontworming gaf al een beetje last gehad van diarree, vandaag heb ik dat echter nog niet gezien. Vorige keer had ze van de ontworming ook geen diarree.
Voor de meesten niet, durf ik wel te zeggen.
En ik zou nu echt eerst na laten kijken of er wormen of eitjes in de ontlasting zitten voor ik er nog maar iets van ontworming in zou stoppen.
Ik snap dat je het na de eerste keer nog niet door had.
Als je haar bij je kan nemen en knuffelen en ondertussen haar buik kan masseren.....
Zou dat lukken denk je?
Wat je zou kunnen geven weet ik niet.
Een van de anderen misschien wel.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Oh jee, het kan goed door Drontal komen; een hond van Malinois is er heel ziek van geweest. En elke maand ontwormen? Waarom wil je da dat?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
elke maand tot een half jaar en daarna 4 keer per jaar is het advies van de meeste dierenartsen
- ranetje
- Zeer actief
Die 4 keer per jaar is tegenwoordig inderdaad vaak het advies.bellabeest schreef:elke maand tot een half jaar en daarna 4 keer per jaar is het advies van de meeste dierenartsen
Vroeger was het twee keer per jaar.
Ik heb me er nooit aan gehouden.
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik ontworm nooit, als ik wormen vermoed laat ik ontlasting eerst nakijken. Ze zijn hier al een aantal jaren niet meer ontwormt.