Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spelen met Macho kan niet

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Spelen met Macho kan niet

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho is geen speelhond.
Nouja hij wil altijd wel spelen maar dan alleen met mij, bijna nooit met de andere honden.
Maar soms heeft hij een gekke bui en wil hij ineens wel spelen, net was zo'n moment.
Ik had net een nieuwe speelgoedkist neergezet met allemaal weer nieuwe speeltjes.
Jack en Jones slaan gelijk hun slag, pakken wat speeltjes en gaan samen liggen spelen.
Dan komt Macho eraan en gaat heel demonstratief op het middenpunt van het kleed op zijn rug liggen en daarmee wil hij zeggen: jullie mogen nu met mij spelen.
Maar Jack en Jones kunnen dat niet echt aan, Jack gaat ergens anders liggen met een eigen speeltje en Jones weet niet hoe zich te gedragen, pakt een speeltje en gaat zeer onderdanig laag kwispelend rondjes om Macho heen lopen.
Macho probeert dan al liggend op zijn rug mee te doen, hij pakt als Jones langskomt het speeltje van Jones zachtjes aan de andere kant vast maar Jones verlaagt dan gelijk nog meer en laat het speeltje direct los.
Vervolgens gaat Macho dan speels in zijn poten en staart happen maar dan weet Jones helemaal niet meer wat hij moet doen.
Jack komt kijken, Macho probeert bij Jack hetzelfde te doen en stoere Jack is ineens niks meer waard, staart helemaal laag, oortjes in de nek en hij doet dan een poging onder Macho (die nog steeds blij op zijn rug ligt te krioelen) te kruipen.
Macho doet zo enorm zijn best maar Jack en Jones hebben dus echt veel moeite met hem te spelen.
Ik ben er op een gegeven moment bij gaan zitten en toen kwamen ze een beetje los, Jones ging een beetje met de bek met Macho spelen maar stond op een gegeven moment per ongeluk op zijn oor: Macho piept en Jones kruipt gelijk weer weg.
Het lijkt net of Macho een of andere dictator is die zijn onderdanen altijd slecht en oneerlijk behandeld en dan ineens wil spelen maar dat is helemaal niet zo.
Macho is altijd vriendelijk naar Jack en Jones, doet mee met de verzorgingsrituelen, ligt samen met ze in een mand, er valt nooit een overtogen woord.
Maar spelen met Macho is echt not done volgens Jack en Jones.
Herkennen mensen met meerdere honden dit?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Re: Spelen met Macho kan niet

Ongelezen bericht door jenn90 »

Ik herken het wel bij mijn eigen hond en dan met name richting de jongere hond van mijn ouders. Lucky is een zeer strenge hond die het niet duld als er tegen hem aan gespeeld/gesprongen wordt. Rally weet nu onderhand wel hoe Lucky is en die is bijdehand genoeg om Lucky toch zover te krijgen om te spelen alleen de jonge hond van mijn ouders niet, die adoreert Lucky maar heeft heilig respect voor hem (terwijl Lucky alleen maar snauwt en verder niet) maar ook Lucky heeft af en toe zijn speelbui dat de jonge hond met hem mag spelen dus inderdaad ook op de rug liggen en uitdagen alleen dan snapt de jonge hond het niet meer en zit ook om zich heen te kijken wat moet ik hier nu mee en durft dan gewoon niet met hem te spelen.
Afbeelding
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

Geweldig omschreven!! :)
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

samantha! schreef:Herkennen mensen met meerdere honden dit?
Gedeeltelijk. Cayuga speelt niet met Skadi bij huis. Niet binnen, en niet in de tuin. Op de oprit héél sporadisch. Hij doet net of hij dóódsbang is van haar.
Wat gelul is, want in het bós beukt hij, blokt hij, is 'in her face', en speelt als een jonge god.
Alléén in het bos. Thuis niet, dan moet je die witte vooral respecteren :piew:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Ik herken het ook.... Met Luna (rang hoogste) wordt ook niet gespeeld. Ze mogen met haar meehossen, maar verdere interactie is not done. Valt zelden een grom of wat dan ook, is zo ook wel duidelijk. Ze speelt wel met mij. Of ja... Ik krijg de eer om balletjes voor haar te gooien :zweep: .
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds speelt ook niet. Enige wat ze doet, is als ze 's morgens uitgelaten worden en we keren terug naar huis, rent ze vliegensvlug (op haar ouwere poten, dus zo vliegensvlug ook weer niet :mrgreen: ) naar de tuin en wacht ze dan tot de andere hond de tuin inkomt om ze dan omver te kegelen.

Runar vindt dat wel ok, die houdt wel van wat gebeuk en rent dan nog wat rondjes door de tuin met Ds, maar de DH's snappen dat absoluut niet en komen zich altijd schuilen achter mijn benen :ugh:

Geen enkele hond gaat eigenlijk Ds uitdagen om te spelen, enige die daar wel eens in slaagt is Runar, die kunnen wel wat afrennen.
Maar de rest snapt haar niet en blijft er liefst zo ver mogelijk van weg.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xena speelt ook niet... nou heeeeeel sporadisch wil ze nog weleens ingaan op een spelbuiging van Xavi maar langer dan een paar sec duurt t niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

komt mij ook bekend voor. als gilly wil spelen wil niemand met gilly spelen. dat vinden ze dan raar want gilly speelt nooit, zeker niet binnenshuis. buiten wel zeker als er een bal in het spel is. als een andere hond de bal heeft laat die hem snel los als gilly er aan komt. terwijl gilly hem nooit afpakt.
ellen
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Is er een bepaald moment geweest dat Macho daarin veranderd is?
Ik heb namelijk nog hordes foto's van Macho en Luna aan de rel. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zelfs Xavi deed een beetje mee. :F:
Afbeelding

Afbeelding
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Met andere honden is het anders Irisz, daar speelt hij nog wel mee en heeft hij dus altijd gedaan.
En het is dus ook niet zo dat hij nooit met de eigen roedelgenoten wil spelen, soms wil hij dat best wel.
Maar de roedelgenoten zien Macho als een soort van oppergod en vinden het dus een beetje eng/vreemd om met hem te spelen ofzo.

Grappig om te lezen dat het herkenbaar is voor mensen.
Toch altijd wel mooi om te zien, dat hondengedrag.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”