Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlooien en Frontline
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Vlooien en Frontline
Mijn huis heb ik volledig steriel gespoten, geen vlooien meer te bekennen.
Desondanks haal ik er dagelijks nog tientallen van mijn honden af in diverse stadia. De meesten zijn weliswaar half versuft, maar desalniettemin vind ik het vreemd, want ik heb ze met drie verschillende bestrijdingsmiddelen behandeld.
Na een maand of drie ben ik het spuugzat. Ben vanmiddag naar de DA geweest voor Comfortis pillen.
Toch maar eens het advies van Liesbeth opvolgen. Ik ben benieuwd.
Desondanks haal ik er dagelijks nog tientallen van mijn honden af in diverse stadia. De meesten zijn weliswaar half versuft, maar desalniettemin vind ik het vreemd, want ik heb ze met drie verschillende bestrijdingsmiddelen behandeld.
Na een maand of drie ben ik het spuugzat. Ben vanmiddag naar de DA geweest voor Comfortis pillen.
Toch maar eens het advies van Liesbeth opvolgen. Ik ben benieuwd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Felix heeft voor het eerst in 11 jaar geregeld een paar vlooien. Hij doet ze steeds weer achter huis op denk ik, van de muizen. Want waar hij vaak ligt breek je zowat de poten door het gegraaf van de muizen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
Ruim twee uur na inname heeft Fleurtje last van braken. Ze ligt nu doodziek op de bank. Een uur geleden heeft ze wat zuurkoolstamppot gehad met een paar kleine stukjes rookworst. Heeft ze eerder nooit last van gehad.
Waarschijnlijk toch de bijwerking van die pil. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Waarschijnlijk toch de bijwerking van die pil. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Jaap*
- Zeer actief
Ben je vandaag met zo'n spuitbus in de weer geweest?
-
- Zeer actief
Nee Jaap, eergisteren heb ik de hele onder verdieping inclusief de honden nog eens behandeld met een synthetische pyrethroide (alpha cypermetrine) en daarna niets meer ondernomen.Jaap* schreef:Ben je vandaag met zo'n spuitbus in de weer geweest?
Spuitbussen gebruik ik nooit. Ik heb zelf een aantal concentraten om de vloeistof op waterbasis aan te maken.
- Jaap*
- Zeer actief
Ah ok.Wolfsblut schreef:Nee Jaap, eergisteren heb ik de hele onder verdieping inclusief de honden nog eens behandeld met een synthetische pyrethroide (alpha cypermetrine) en daarna niets meer ondernomen.Jaap* schreef:Ben je vandaag met zo'n spuitbus in de weer geweest?
Spuitbussen gebruik ik nooit. Ik heb zelf een aantal concentraten om de vloeistof op waterbasis aan te maken.
Is het overigens allemaal niet wat veel voor die honden? Ik vind het nogal wat aan bestrijdingsmiddelen, als ik het allemaal zo lees.
Ik bedoelde eigenlijk ook een beetje of je zelf misschien een idee hebt waar ze die vlooien steeds opdoen?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Hier had ik het idee dat de egels er een flink aandeel in hadden. Uiteindelijk werkte een vlooienband na het stozuigen en omgevengsspray het beste, maar ook dat duurt even. Vooral de auto is een grote klus, omdat hij daar dagelijks in gaat, dus frequent 's avonds ingespoten en 's morgens gelucht. Ik geloof dat hier de klus nu geklaard is. Ik had nog nooit een vlooienplaag meegemaakt. Oh, en ik heb dagelijks 2x de vlooienkam gebruikt.
-
- Zeer actief
De spuitvloeistoffen maakte ik bewust aan op basis van een milde besmetting. 25 ml per 5 liter water i.p.v. 50 ml per 5 liter water. Op de honden zelf spuit ik een klein broesje wat ik met mijn handen goed inwrijf. Niet overdadig dus.Jaap* schreef:Ah ok.Wolfsblut schreef:Nee Jaap, eergisteren heb ik de hele onder verdieping inclusief de honden nog eens behandeld met een synthetische pyrethroide (alpha cypermetrine) en daarna niets meer ondernomen.Jaap* schreef:Ben je vandaag met zo'n spuitbus in de weer geweest?
Is het overigens allemaal niet wat veel voor die honden? Ik vind het nogal wat aan bestrijdingsmiddelen, als ik het allemaal zo lees.
Ik bedoelde eigenlijk ook een beetje of je zelf misschien een idee hebt waar ze die vlooien steeds opdoen?
Met andere honden komen ze nu niet in aanraking vanwege de vlooien. De kippenhokken inclusief de kippen spuit ik ook regelmatig in vanwege de bloedluis. Dus vlooien uit die hoek verwacht ik niet.
In het varkenshok liggen nog een paar balen vers hooi. Daar kan ik ook eens wat over heen gaan nevelen.
Werkman bracht me wel op een idee vanwege de egels. Die heb ik hier regelmatig gezien. Als het droog is morgen ga ik de binnenplaats ook maar eens inspuiten.
Voor de rest heb ik geen idee meer waar de bron vandaan komt.
- Jaap*
- Zeer actief
Ik zou het ook niet vertrouwen, maar ik ben ook niet thuis in de vergiften.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Is dat wat je op je hond doet wel geschikt voor honden?Wolfsblut schreef:De spuitvloeistoffen maakte ik bewust aan op basis van een milde besmetting. 25 ml per 5 liter water i.p.v. 50 ml per 5 liter water. Op de honden zelf spuit ik een klein broesje wat ik met mijn handen goed inwrijf. Niet overdadig dus.Jaap* schreef:Ah ok.Wolfsblut schreef:Nee Jaap, eergisteren heb ik de hele onder verdieping inclusief de honden nog eens behandeld met een synthetische pyrethroide (alpha cypermetrine) en daarna niets meer ondernomen.Jaap* schreef:Ben je vandaag met zo'n spuitbus in de weer geweest?
Met andere honden komen ze nu niet in aanraking vanwege de vlooien. De kippenhokken inclusief de kippen spuit ik ook regelmatig in vanwege de bloedluis. Dus vlooien uit die hoek verwacht ik niet.
In het varkenshok liggen nog een paar balen vers hooi. Daar kan ik ook eens wat over heen gaan nevelen.
Werkman bracht me wel op een idee vanwege de egels. Die heb ik hier regelmatig gezien. Als het droog is morgen ga ik de binnenplaats ook maar eens inspuiten.
Voor de rest heb ik geen idee meer waar de bron vandaan komt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Bij het zelf mengen houd ik me uiteraard wel aan de regels. Het zijn de middelen die je als consument gewoon in de winkel koopt maar dan in de vorm van poeders, shampoos en druppeltjes voor in de nek. De vloeistof op de hond ben ik dan weer zeer spaarzaam mee.Cleva schreef:Ik zou toch maar even zo'n spoeddierenarts bellen.
Zou ik zelf in ieder geval wel doen als ik vermoedde dat er een mogelijke vergiftiging in het spel was. En die kans is niet bepaald gering met zelfmengspul.
Ik vind je werkwijze trouwens niet zo logisch. Of het nu een zware of geringe populatie betreft, de dodelijke hoeveelheid per vlo is gewoon hetzelfde. Een vlo in een kamer doodspuiten vraagt evenveel gif als honderd vlooien.
Ik denk niet dat je in bronnen moet denken. Het voortplantingsniveau van vlooien is nu eenmaal exponentieel, ze leven lang en de uitkomsttijd is heel erg variabel. Je hebt gewoon vlooien in huis. Het duurt lang om daar vanaf te komen.
20 volwassen vlooien in huis daar merk je niets van maar aangezien een vrouwtje 5000 nakomelingen kan krijgen is de volgende generatie ook meteen een enorme plaag.
Ik heb zelf de indruk dat ik op een dwaalspoor zit omdat een van de bijverschijnselen van Comfortis braken kan veroorzaken. Daarbij zuurkool met een paar stukjes vette rookworst kan natuurlijk ook een oorzaak zijn. Alles kan nu een oorzaak zijn, ook de combinatie van insecticides. Ze is nu een paar uurtjes braakvrij. Maag is helemaal leeg. Ik heb haar net naar buiten gedragen zodat ze even kon plassen. Vannacht blijf ik uiteraard op om haar verder te observeren zodat ik indien nodig een DA kan bellen.
Er is een minimale dosis werkzame stof in de insecticide nodig om een vlo te doden. Die lethale dosis kan je verhogen zodat de dood sneller intreed. Bij een enorme plaag werkt het ook een stuk prettiger als ze sneller dood zijn. Met een minimale dosis gaan de meesten ook dood, het duurt alleen wat langer. Dubbele doses wordt dan ook alleen gebruikt in extreme gevallen. Denk hierbij aan situaties die je wel eens op tv ziet bij het ontruimen van huizen.
Voorbeeld 1. De orale dosis LD50 bij Cypermetrine voor ratten ligt ongeveer op 385 mg kilogewicht rat. D.w.z. dat als er 100 proefdieren zijn er zeker 50 dood gaan aan deze dosering. Ga je die dosering fors verhogen dan zijn ze allemaal dood. En ook nog eens veel sneller. De dermale LD ligt uiteraard vele malen hoger.
Voorbeeld 2. Strychnine LD50 oraal bij konijnen, ca 4 mg per kilo gewicht. De helft van de proefpersonen, honderd, gaat geheid dood, weliswaar langzaam maar dood gaan ze. De andere helft zal ernstig ziek worden en mogelijk op termijn ook nog dood gaan.
Wil je op zeker spelen dan ga je de dosering verhogen zodat je zeker weet dat ze alle honderd in zeer korte tijd dood zijn. Dat wordt ook wel een clean and quiet kill genoemd. Een z.g. overkill dus oftewel een LD100.
Maar het blijft allemaal troep. Dat ben ik met je eens. Maar soms is het gewoon nodig bij gebrek aan niet giftige middelen.
-
- Zeer actief
Dat ben ik met je eens. Maar soms is het gewoon nodig bij gebrek aan niet giftige middelen.Cleva schreef:Niet in hoge doseringen. Het kan misselijkheid en insulten veroorzaken en je krijgt er kanker van. Dat vind ik zelf best wel een nadeel, eigenlijk.marian* schreef: Is dat wat je op je hond doet wel geschikt voor honden?
http://en.wikipedia.org/wiki/Cypermethrin" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn inmiddels al bemoedigende resultaten bekend met biologische producten die de chitineplaten in het exoskelet beschadigen. De stigmata schijnen er ook door verstopt te raken waardoor ze stikken. In de pluimveesector wordt het al gebruikt tegen de bloedluis.
Al weet ik er zelf weinig over te zeggen. Het staat allemaal nog te zeer in de kinderschoenen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Poeh nou ik heb nooit bij mijn hond moeten waken en haar naar buiten moeten dragen omdat ze zuurkool met worst heeft gegetenWolfsblut schreef:Ik heb zelf de indruk dat ik op een dwaalspoor zit omdat een van de bijverschijnselen van Comfortis braken kan veroorzaken. Daarbij zuurkool met een paar stukjes vette rookworst kan natuurlijk ook een oorzaak zijn. Alles kan nu een oorzaak zijn, ook de combinatie van insecticides. Ze is nu een paar uurtjes braakvrij. Maag is helemaal leeg. Ik heb haar net naar buiten gedragen zodat ze even kon plassen. Vannacht blijf ik uiteraard op om haar verder te observeren zodat ik indien nodig een DA kan bellen.

-
- Zeer actief
Om half vijf vanochtend ging het een stuk beter met haar. Ben toen zelf ook gaan slapen. Om negen uur stond ze naast mijn bed te blaffen. Moest ik opstaan.
Ik merk verder niks meer aan haar.
Beide honden zijn helemaal vlooienvrij.
De oorzaak? Ik vermoed toch de nevenwerking van de Comfortis. Volgens de bijsluiter is de meest voorkomende toch braken. Van zuurkool met een paar stukjes worst heeft ze nooit eerder last gehad. De andere hond heeft nergens last van gehad.
Ben blij dat ze weer normaal rond loopt. Pffff, moet niets aan mijn honden komen. Dan ben ik in alle staten.
Ik merk verder niks meer aan haar.
Beide honden zijn helemaal vlooienvrij.
De oorzaak? Ik vermoed toch de nevenwerking van de Comfortis. Volgens de bijsluiter is de meest voorkomende toch braken. Van zuurkool met een paar stukjes worst heeft ze nooit eerder last gehad. De andere hond heeft nergens last van gehad.
Ben blij dat ze weer normaal rond loopt. Pffff, moet niets aan mijn honden komen. Dan ben ik in alle staten.
-
- Zeer actief
Dat zal dan de oorzaak geweest zijn.Célie schreef:Ze moeten die pillen ook innemen op een volle maag anders kunnen ze idd misselijk worden!Wolfsblut schreef:Ruim twee uur na inname heeft Fleurtje last van braken. Ze ligt nu doodziek op de bank. Een uur geleden heeft ze wat zuurkoolstamppot gehad met een paar kleine stukjes rookworst. Heeft ze eerder nooit last van gehad.
Ik wist het niet, zat geen bijsluiter bij en de DA heeft niets erover gezegd.
Weten we dat voor een volgende keer.
Bedankt voor de tip.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Bij ons was met comfortis inderdaad gewaarschuwd voor braken. Uit mijn hoofd gezegd werkte het middel al mits het niet binnen 30 minuten werd uitgebraakt. Voor ons was comfortis eigenlijk de enige mogelijkheid i.v.m. prikkelbaarheid van de huid en de al huidige jeukklachten.
- Liesbeth
- Zeer actief
Wolfsblut schreef:Dat zal dan de oorzaak geweest zijn.Célie schreef:Ze moeten die pillen ook innemen op een volle maag anders kunnen ze idd misselijk worden!Wolfsblut schreef:Ruim twee uur na inname heeft Fleurtje last van braken. Ze ligt nu doodziek op de bank. Een uur geleden heeft ze wat zuurkoolstamppot gehad met een paar kleine stukjes rookworst. Heeft ze eerder nooit last van gehad.
Ik wist het niet, zat geen bijsluiter bij en de DA heeft niets erover gezegd.
Weten we dat voor een volgende keer.
Bedankt voor de tip.
Mijn DA heeft wel aangegeven dat de pillen met wat voeding of na een maaltijd gegeven moeten worden ivm eventueel braken.
Ik heb ook gewoon 2 pillen mee gekregen (voor elke hond één), zonder bijsluiter. Maar voor de zekerheid heb ik nog even de bijsluiter opgezocht om na te zien hoe je de pillen het best toe kon dienen.
Ik zoek altijd even een bijsluiter op voordat ik (wie dan ook) medicijnen en aanverwanten toedien. Niet specifiek op de bijwerkingen, maar wel op de toediening. Dat laatste om eventuele bijwerkingen te kunnen reduceren.
Mijn vorige hond had heel erge demodex en die moest hard aangepakt worden. Prima, maar ik wilde wel de bijwerkingen zoveel mogelijk voorkomen. Sindsdien kijk ik eea steeds na.
Tegenwoordig zijn bijsluiters vrij makkelijk te vinden op het internet

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Frontline komt er bij niet meer in. Laatste keer dat ik het gaf werd Trudy helemaal kaal tussen haar schouders. Ik geef mijn honden niks meer tegen vlooien. Knoflook in hun eten, dat is het enige. En nog geen vlo gezien dit jaar.
-
- Zeer actief
Ligt dat aan de knoflook Ellen?*Ellen* schreef:Frontline komt er bij niet meer in. Laatste keer dat ik het gaf werd Trudy helemaal kaal tussen haar schouders. Ik geef mijn honden niks meer tegen vlooien. Knoflook in hun eten, dat is het enige. En nog geen vlo gezien dit jaar.
Dit was voor mij ook de eerste keer dat ik met een vlooienplaagje te maken kreeg. Toen ik vlooien zag was ik al te laat. En dan moet je toch echt met zwaar geschut aan de gang.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Om gek van te worden.....
vandaag tijdens het kammen weer een levende vlo gevonden op gioia. Dat ondank een seresto band (max 2 maanden oud).
Meteen maar weer gewassen met afwasmiddel en daarna met gewone hondenshampoo en daarna met de fohn gedroogd (mijn waterblazer is uit logeren :s). Toen met het naborstelen nog 1 vlo gevonden
morgen maar een pipetje erbij doen en hopenlijk is ze dan tot na de winter vlovrij.....
(Uiteraard heb ik mijn bed en de bank ingespoten en haar dekentjes en speeltjes in de was gegooid op 90 graden)

vandaag tijdens het kammen weer een levende vlo gevonden op gioia. Dat ondank een seresto band (max 2 maanden oud).
Meteen maar weer gewassen met afwasmiddel en daarna met gewone hondenshampoo en daarna met de fohn gedroogd (mijn waterblazer is uit logeren :s). Toen met het naborstelen nog 1 vlo gevonden

morgen maar een pipetje erbij doen en hopenlijk is ze dan tot na de winter vlovrij.....
(Uiteraard heb ik mijn bed en de bank ingespoten en haar dekentjes en speeltjes in de was gegooid op 90 graden)
Groetjes hermelien1989 en gioia

Wolfsblut schreef:Ligt dat aan de knoflook Ellen?*Ellen* schreef:Frontline komt er bij niet meer in. Laatste keer dat ik het gaf werd Trudy helemaal kaal tussen haar schouders. Ik geef mijn honden niks meer tegen vlooien. Knoflook in hun eten, dat is het enige. En nog geen vlo gezien dit jaar.
Dit was voor mij ook de eerste keer dat ik met een vlooienplaagje te maken kreeg. Toen ik vlooien zag was ik al te laat. En dan moet je toch echt met zwaar geschut aan de gang.
Ik weet niet of het aan de knoflook ligt, ik denk het wel. Want het is voor het eerst dat de honden geen enkele vlo hebben gehad dit jaar.
- dagmar88
- Zeer actief
Geloof niet dat daar enig bewijs voor is. Ben er dan ook mee gestopt; geen verschil.Wolfsblut schreef:Ligt dat aan de knoflook Ellen?*Ellen* schreef:Frontline komt er bij niet meer in. Laatste keer dat ik het gaf werd Trudy helemaal kaal tussen haar schouders. Ik geef mijn honden niks meer tegen vlooien. Knoflook in hun eten, dat is het enige. En nog geen vlo gezien dit jaar.
Het zijn vlooien, geen vampieren

- kipo
- Zeer actief
Door dat wassen, zeker met afwasmiddel, werkt je Seresto nu even niet. Je wast het huidvet weg waar de werkzame stof in gaat zitten. Na een wasbeurt met afwasmiddel (=sterk ontvettend) weet ik ook niet of 2 dagen wel lang genoeg is om weer voldoende huidvet aan te maken om een pipet optimaal te laten werken.hermelien1989 schreef:Om gek van te worden.....![]()
Meteen maar weer gewassen met afwasmiddel en daarna met gewone hondenshampoo en daarna met de fohn gedroogd (mijn waterblazer is uit logeren :s). Toen met het naborstelen nog 1 vlo gevonden![]()
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Vita heeft vlooien...
De dierenarts raadt een vlooienband, pipetje of tabletje aan.
Maakt niet zoveel uit wat ik kies, volgens de dierenarts.
Voor ons de eerste keer om vlooien te bestrijden, dus ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen.
Wat zouden jullie aanraden?
Daarnaast zal ik ook een omgevingsspray gebruiken en de dingen die in de was kunnen, in de was doen.
Ik heb ook ratjes. De dierenarts zou me nog adviseren of ik extra voorzichtig moet zijn met die spray vanwege hun gevoelige luchtwegen. Dat hoor ik zo wel als ik straks langs ga.
De dierenarts raadt een vlooienband, pipetje of tabletje aan.
Maakt niet zoveel uit wat ik kies, volgens de dierenarts.
Voor ons de eerste keer om vlooien te bestrijden, dus ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen.
Wat zouden jullie aanraden?
Daarnaast zal ik ook een omgevingsspray gebruiken en de dingen die in de was kunnen, in de was doen.
Ik heb ook ratjes. De dierenarts zou me nog adviseren of ik extra voorzichtig moet zijn met die spray vanwege hun gevoelige luchtwegen. Dat hoor ik zo wel als ik straks langs ga.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Google eens op stappenplan vlooienbestrijding. Als je dat goed opvolgt heb je een grote kans dat je er snel vanaf bent.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Kirra
- Zeer actief
Bedankt, ben weer wat wijzer.marian* schreef:Google eens op stappenplan vlooienbestrijding. Als je dat goed opvolgt heb je een grote kans dat je er snel vanaf bent.
Veel dingen zijn logisch, maar een stukje vlooienband in de stofzuigerzak had ik zelf nog niet aan gedacht.
Ik wilde niet meteen preventief gif gaan gebruiken. Ik las dat veel honden nooit vlooien krijgen, zonder dat er een preventief middel gebruikt werd.
Aangezien ze nu vlooien heeft denk ik dat we toch maar preventief vlooienmiddel gaan gebruiken...
We weten niets van haar achtergrond, dus even afwachten of ze allergieën of iets dergelijks heeft.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik gebruik alleen een antivlooienmiddel als er daadwerkelijk vlooien zijn.
"Gelukkig" is Tessa nogal allergisch voor vlooienbeten, zodat ik heel snel door heb dat ze een vlo heeft. De besmetting is dan zo minimaal dat ik het probleem vrij snel onder de knie heb.
In de 5 jaar dat zij nu bij ons is heb ik hooguit 3x antivlooienmiddelen hoeven gebruiken.
Zoals gezegd, heb ik het de laatste keer met Frontline geprobeerd, maar dat werkte bij geen van beide honden (eerder nog wel).
De pil van Comfortis werkte wel heel snel. En hier dus geen vlooienprobleem meer.
Op naar de volgende keer, maar preventief ga ik niks toedienen
.
"Gelukkig" is Tessa nogal allergisch voor vlooienbeten, zodat ik heel snel door heb dat ze een vlo heeft. De besmetting is dan zo minimaal dat ik het probleem vrij snel onder de knie heb.
In de 5 jaar dat zij nu bij ons is heb ik hooguit 3x antivlooienmiddelen hoeven gebruiken.
Zoals gezegd, heb ik het de laatste keer met Frontline geprobeerd, maar dat werkte bij geen van beide honden (eerder nog wel).
De pil van Comfortis werkte wel heel snel. En hier dus geen vlooienprobleem meer.
Op naar de volgende keer, maar preventief ga ik niks toedienen

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Kirra
- Zeer actief
Alles goed aangepakt. Geen vlo meer gezien (ik heb er uiteindelijk maar twee gezien op Vita zelf, ondanks dat we al langere tijd elke dag keken.)
De jeuk is ook veel minder geworden bij Vita.
Ze heeft alleen sinds ik die twee vlooien dus zag heel veel schilfers vanaf haar staartaanzet tot halverwege haar rug.. Ze had ook een paar korstjes, maar die zijn nu al bijna genezen.
Zouden die schilfers met de vlooien te maken kunnen hebben? Misschien vlooienallergie?
Edit: Oh ja en 2-3 kale plekjes bij haar staartaanzet... Die plekken zijn verder niet schilferig, er mist gewoon wat haar.
De jeuk is ook veel minder geworden bij Vita.
Ze heeft alleen sinds ik die twee vlooien dus zag heel veel schilfers vanaf haar staartaanzet tot halverwege haar rug.. Ze had ook een paar korstjes, maar die zijn nu al bijna genezen.
Zouden die schilfers met de vlooien te maken kunnen hebben? Misschien vlooienallergie?
Edit: Oh ja en 2-3 kale plekjes bij haar staartaanzet... Die plekken zijn verder niet schilferig, er mist gewoon wat haar.
-
- Zeer actief
Sinds gisteren waren de honden zich weer aan het krabben.
Ik heb ze net nagekeken. Helaas weer enkele vlooien.
Kleintjes weliswaar, maar toch vervelend.
Mijn huis ga ik niet meer spuiten.
Morgen krijgen ze weer een Comfortis pil.
Moet toch iets van in huis zijn want ze zijn de laatste tijd niet in contact geweest met andere honden.
Erg hardnekkig als je ze in huis hebt.
Moet toch iets van in huis zijn want ze zijn de laatste tijd niet in contact geweest met andere honden.
- dagmar88
- Zeer actief
Wolfsblut schreef:Sinds gisteren waren de honden zich weer aan het krabben.

Ze waren echt vlovrij en het lijkt ook een andere soort. Hoor het heel veel trouwens dit jaar; kennelhoest en voortdurende vlooienplagen.
Ik ga de honden die naar de hus gaan maar een vlooienband omdoen.