Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom links volgen??

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Re: Waarom links volgen??

Ongelezen bericht door cornelia »

als er twee stoepen zijn moet je volgens mij op de rechter stoep lopen.
Ja, het zal er nog van komen dat we niet meer zelf mogen bepalen op welke stoep we gaan lopen :piew: Het moet niet gekker worden.
Het is om het even op welke stoep wel handig als men elkaar rechts kan passeren. Tegenwoordig schijnt dit echter wat uit de mode te zijn en is het gebruikelijk in rijen van 5 over de stoep te lopen en tegenliggers het maar uit te laten zoeken hoe ze passeren. Dan geld een beetje het recht van de sterkste :roll:
Afbeelding
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shinobi »

Ik heb mijn honden altijd rechts lopen, ik ben rechtshandig en heb meer kracht in me rechterarm.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Machie schreef:Mijn honden leer ik links en rechts volgen. Met agility is het helemaal niet handig, die GG hondjes die alleen maar links hebben leren lopen. Die hebben er vaak lang moeite mee dat ze dan ook naar rechts moeten komen en niet alles op links is.
Ik loop sinds kort agility met Kita en Jänta en het is inderdaad enorm moeilijk om de dames rechts te laten volgen, ondanks dat ze rechts naast de fiets lopen.
Ik denk dat ik daarom met de volgende wel gewoon ga leren links en rechts te volgen ipv alleen links.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”