Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speuren kan iemand me uitleggen?

Moderator: moderatorteam

Magdalena1905
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spinone italiano
Aantal honden: 1

Speuren kan iemand me uitleggen?

Ongelezen bericht door Magdalena1905 »

Ik ben altijd heel actief met mijn honden .
Begin met elke pup die hier komt wonen (nr 4 op dit moment)begin ik met de puppy lessen en zo verder tot ik merk dat de honden daar genoeg van krijgen ...
Heb behendigheid gedaan en flyball, heel erg leuk :lol1: gewoon in een groep bij de kynologenclub hier in de stad.
We hebben nu een spinone italiano pup dus ik dacht leuk ga na de gehoorzaamheidscursussen op speuren :80:
Na een beetje onderzoek op internet kom ik er achter dat speuren voor mij onbetaalbaar is ...43 euro per uur ....
Als ik per mail aan een hondenspeurschool vraag waarom het zo duur is krijg ik als antwoord dat als ik een loodgieter inhuur ook dat uursbedrag kwijt ben :19:
Heb haar terug gemaild dat het niet de bedoeling is om privé les te krijgen ....ik dacht dat je dat net zo leerde als flyball oid ...in een groep .
Zitten hier mensen op speuren met hun hond?
Zijn jullie ook zoveel geld kwijt ?
Voor 1 speurles kan ik bijna 3 maanden op cursus bij de kynologenclub ....
Alleen geven die geen speuren jammer genoeg ...
Wat zie ik over het hoofd waarom is speuren alleen voor de rijken onder ons?
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Speuren kan iemand me uitleggen?

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik speur altijd in een 'groepje' van 2 hond-baas combinaties, 20 euro voor 1.5 uur. Of 30 euro voor prive 1.5 uur.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik heb jaren geleden ook gespeurd met Rio en dat was inderdaad niet in een groep maar enkel Rio en ik met de trainer.
Misschien kijken of je ergens een workshop speuren kunt doen om daarna zelf aan de slag te gaan :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ja ik speur ook en betaal een vergelijkbaar bedrag. Dit is wel iets wat je ook niet echt in een groep kunt doen.
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door MBJ »

Ik speur in een groepje van 3 en betaal 65euro voor 10 lessen
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

welk gedeelte van het land woon je?
Jan
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

95 per kwartaal, in een groepje ook :ok:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Mijn trainster geeft ook speurlessen maar die zijn echt niet zo heel duur hoor.. Wél in groepsverband en dat is het grote prijsverschil denk ik...
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

Ik betaal 50 per uur voor priveles. Per half uur is ook mogelijk, maar ik heb ook nog eens best wat reistijd.
Ik vind het ook duur, maar inderdaad niet geschikt voor groepsles. Ik heb er daarom voor gekozen om om de 3 weken te lessen en verder zelf te oefenen. Daarnaast oefen ik zelf wat basisgehoorzaamheid en trucjes en ga ik over een maandje basisgehoorzaamheid 2 beginnen.
Ik heb eerst een boek gekocht over speuren, maar wilde toch graag begeleiding hebben omdat ik het alleen niet zag zitten, maar misschien welk dat voor jou wel?

Toch heb ik het er graag voor over. Ik vind het zo leuk om Ivy zo bezig te zien en je leert enorm over je hond zijn lichaamstaal. In andere lessen en workshops kan hij gigantisch stieren en bij het speuren is hij een uur lang heel geconcentreerd en gefocussed bezig, prachtig!
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

Als ik per mail aan een hondenspeurschool vraag waarom het zo duur is krijg ik als antwoord dat als ik een loodgieter inhuur ook dat uursbedrag kwijt ben
Ontzettend botte opmerking, maar ik snap 'm wel... als ik bij mij kijk, er zijn 2 mensen (instructeur+spoorloper) een vol uur mij en mijn hond aan het begeleiden..
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

MBJ schreef:Ik speur in een groepje van 3 en betaal 65euro voor 10 lessen
Dat is heel goedkoop, waar is dat?

Ik speurde voor 12.50 per les in een groepje
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ik speur voor 25 euro per half uur, of 40 per uur. Workshops zijn vaak rond de 70 euro voor een dag. Ik vind het redelijk duur, maar heel leuk om te doen en Flynn is er supergoed in.

Als ik het om zou rekenen betaalde ik ook 10 euro per les op een andere hondenschool, waar ik met 4 anderen op het veld stond. Dat is dan ook 50 euro per uur voor de instructeur, en heb je minder directe begeleiding als je er les hebt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ben wel heel benieuwd wat het speuren in die dure lessen nu exact inhoudt eigenlijk... kan iemand me dat uitleggen?

Ik speur ook bij t IPO gebeuren, daar is t nl 1 van de 3 onderdelen. Maar € 50,- :shock: ik betaal iets meer dan dat voor bijna t hele jaar ipo training!!! Dus incl speuren!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Praktijkspeuren is echt achterlijk duur dichtsbijzijnde is sowieso al ruim drie kwartier rijden en kost 40,- per uur, daarom ben ik IPO speuren gaan doen, dit is wel in groepsverband en heel anders maar ook heel leuk (ca 85,- voor 10x).
Magdalena1905
Vaste gebruiker

janinca2002 schreef:welk gedeelte van het land woon je?
In flevoland
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

waar doe je dat, als ik vragen mag.

betaal op dit moment ook 35,- voor 45 min.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Magdalena1905
Vaste gebruiker

Daar zou ik het ook voor willen gaan doen :lol1:
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Ik speur bij 'n FHN aangesloten hondenschool dit is geen praktijk speuren maar gewoon speuren. We lopen zelf ons spoor uit met enkele voorwerpen erop en daarna mag de hond het spoor volgen en de voorwerpen "verwijzen".Hoe beter de hond hoe langer het spoor en de tijd die er tussen zit. We zijn altijd met 'n groepje en lopen vaak met elkaar mee om te kijken en te leren. 12 lessen voor € 99,50 en dan ben ik de hele zaterdag ochtend onder de pannen! In de buurt van Sneek speur ik.
( heb jij soms in Lemmer geïnformeerd over speuren?)
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik ga met onze niet jachthonden zweetwerken. Uiteindelijk was we in het oosten wonen staat reddingswerk op het programma maar dan wel met een nieuwe hond want dan zijn de meiden te oud.

Ik ga trouwens 175 per hond betalen, trainingen zijn eens in de 2 weken, duren 2/3 uur en er wordt getraind in een groepje van 5
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Magdalena1905
Vaste gebruiker

Hamilton schreef:Ik speur bij 'n FHN aangesloten hondenschool dit is geen praktijk speuren maar gewoon speuren. We lopen zelf ons spoor uit met enkele voorwerpen erop en daarna mag de hond het spoor volgen en de voorwerpen "verwijzen".Hoe beter de hond hoe langer het spoor en de tijd die er tussen zit. We zijn altijd met 'n groepje en lopen vaak met elkaar mee om te kijken en te leren. 12 lessen voor € 99,50 en dan ben ik de hele zaterdag ochtend onder de pannen! In de buurt van Sneek speur ik.
( heb jij soms in Lemmer geïnformeerd over speuren?)
Nee ik heb in Lelystad geïnformeerd ik vroeg me af toen ik de tarieven zag WAAROM???? Zoveel geld ....
Behendigheid daar heb je allerlei spullen voor nodig ,dan kan ik er nog iets bij voorstellen dat moet onderhouden/vervangen worden ...
Maar bij speuren kon en kan het nog steeds niet rijmen ....nogmaals ik vraag niet om privé les een groep vind ik nog veel leuker ...
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik speur ook privé met mijn pup en betaal 25 euro voor een half uur bij een speurhondenschool in Heemskerk. Na een half uur speuren kun je de meeste pups wegdragen. Je kan ook vaker of minder vaak, ik krijg in ieder geval altijd huiswerk mee.
Speurlessen volg ik ongeveer eens in de 3 weken en is op die manier financieel goed te doen. En daarnaast train ik wekelijks op gehoorzaamheid in een groep bij een hondenschool.
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Het zal niet in alle gevallen zo zijn, maar voor het IPO speuren zijn we afhankelijk van de bereidwilligheid van de boeren. Die boeren worden dan ook "gekoesterd" en krijgen geregeld een attentie.
Dat varieert van een fles jenever bij een examen/wedstrijd en in ieder geval altijd een kerstpakket.

Dat zijn nu ook weer niet van die enorme kostenposten dat daar van dat soort enorme prijzen speurtraining voor gevraagd moeten worden.

In een paar gevallen van praktijk speuren/Mantrailing weet ik dat de persoon van zijn hobby zijn (part-time) werk heeft gemaakt en moet daar dus ook (deels) van leven.
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

125 euro voor een tien strippenkaart. Individuele lessen.
Afbeelding
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door MBJ »

rakker2000 schreef:

Zuid-Limburg ;) hondenschool de vagebond.

Trainer legt sporen en we leggen ook sporen voor elkaar. Het is een leuke manier om te speuren en ze leren ook echt bewust op geur te zoeken, lopen vaak verschillende sporen over elkaar. Iedere keer ook op een andere locatie. Ben blij met die hondenschool in de buurt !

Ik heb ook vaker workshops gedaan, 60euro en dan liep je 3 sporen en de rest van de dag was het wachten of een spoor lopen voor iemand anders.

En ook eens ergens een privéles was ook 45euro voor een half uur.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Magdalena1905 schreef:Na een beetje onderzoek op internet kom ik er achter dat speuren voor mij onbetaalbaar is ...43 euro per uur ....
Als ik per mail aan een hondenspeurschool vraag waarom het zo duur is krijg ik als antwoord dat als ik een loodgieter inhuur ook dat uursbedrag kwijt ben :19:
Een ongelooflijke botte en arrogante opmerking.
Dan hadden ze aan mij een hele goede klant gehad.
Die instructeur kwam bij mij peentjes aan het zweten.
50 maal 43 euro = 2.150 euro inclusief 21 % BTW.
Dat zou ik dan aan het einde van het jaar in een keer fiscaal aftrekken alszijnde bedrijfskosten voor een bedrijfsmatige speurhond. Ook als ik geen rekening zou krijgen. Dan ging er een geschreven briefje mee voor de inspecteur der Rijksbelastingen.

Dat ze daarop een aanslag krijgen moge duidelijk zijn. Bij een reactie van hen naar mij toe waarom ik het aan de belasting had doorgegeven zou ik hetzelfde laconieke antwoord geven: " diezelfde loodgieter waar u het over had draagt toch ook BTW af en betaald over het resterende bedrag ook nog eens ca 40% inkomstenbelasting."

Als het hobbymatig gebeurt vind ik 20 euro per uur als zakcentje meer dan genoeg.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wolfsblut schreef:
Magdalena1905 schreef:Na een beetje onderzoek op internet kom ik er achter dat speuren voor mij onbetaalbaar is ...43 euro per uur ....
Een ongelooflijke botte en arrogante opmerking.
Dan hadden ze aan mij een hele goede klant gehad.
Die instructeur kwam bij mij peentjes aan het zweten.
50 maal 43 euro = 2.150 euro inclusief 21 % BTW.
Dat zou ik dan aan het einde van het jaar in een keer fiscaal aftrekken alszijnde bedrijfskosten voor een bedrijfsmatige speurhond. Ook als ik geen rekening zou krijgen. Dan ging er een geschreven briefje mee voor de inspecteur der Rijksbelastingen.

Dat ze daarop een aanslag krijgen moge duidelijk zijn. Bij een reactie van hen naar mij toe waarom ik het aan de belasting had doorgegeven zou ik hetzelfde laconieke antwoord geven: " diezelfde loodgieter waar u het over had draagt toch ook BTW af en betaald over het resterende bedrag ook nog eens ca 40% inkomstenbelasting."

Als het hobbymatig gebeurt vind ik 20 euro per uur als zakcentje meer dan genoeg.
Het zou kunnen zijn dat je dan als antwoord krijgt....
Zo is het hier ook :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Kitsune

Ongelezen bericht door Kitsune »

Ik speur ook in een groep en betaal €160 voor ongeveer 20 uur (afhankelijk van soort cursus lessen van 2 of 3 uur). Hou er rekening mee dat een hondenschool vaak ook voor een vergunning moet betalen, om een paar keer per jaar in een stuk bos/park te mogen speuren. Wij trainen overigens met slachtoffers (dat zijn gewoon deelnemers die zich verstoppen). Erg leuk om te doen! Vooral op plekken zoals Utrechtse heuvelrug e.d.
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

MBJ schreef:
rakker2000 schreef:

Zuid-Limburg ;) hondenschool de vagebond.
helaas een beetje tever vanuit arnhem.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”