Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot welke minimum temperatuur hond in auto

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

tot welke minimum temperatuur hond in auto

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hoi allemaal,

Van pup af aan is Skye het gewend om in alleen in de auto achter te blijven. We hebben dit opgebouwd van even snel een boodschap doen, tot een paar uur als we naar een verjaardag gaan waar geen honden binnen mogen. Wij vinden het fijn om dan tussendoor even te gaan kijken of evt een rondje met hem te lopen, dan is hij toch korter alleen als wanneer we hem thuis laten. De auto is voor hem net zo een veilige plek als zijn bench. We kijken natuurlijk wel of de auto veilig en een beetje rustig staat. We nemen hem niet altijd mee, hij kan prima alleen thuis blijven, maar soms is het wel fijn.

Over honden in de auto met hoge temperaturen lees je genoeg, maar wat is nu de minimum temperatuur dat je een hond in de auto kan laten?

Skye is een border collie met een middellange vacht, hij slaapt 's nachts in de bijkeuken waar het ook al wel aardig koud is nu, maar hij gaat regelmatig op de koude tegels languit liggen slapen, dus hij heeft het absoluut niet koud. Vaak gooit hij zijn kleedje uit de bench en gaat dan op de metalen(?) ondergrond van de bench liggen.

Ik ben benieuwd naar wat jullie aanhouden wat temperaturen en evt maximum tijden betreft.

Alvast bedankt voor de reacties.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: tot welke minimum temperatuur hond in auto

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik laat ze rustig een flinke tijd in de auto, hoor.
Willemijn is er amper uit te krijgen, die wil er wel wonen :piew:
De rest vindt het ook best. Koud hebben ze het niet zo gauw.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

het jaar rond zitten ze hier in de auto met de koffer helemaal open.
Enkel als het erg waait icm regen en kans dus op regen in de auto, die ik de koffer deels dicht.

Na training krijgen ze in de winter een fleece om in de auto om te snel afkoelen te voorkomen.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

maart schreef:het jaar rond zitten ze hier in de auto met de koffer helemaal open.
Enkel als het erg waait icm regen en kans dus op regen in de auto, die ik de koffer deels dicht.

Na training krijgen ze in de winter een fleece om in de auto om te snel afkoelen te voorkomen.
Hier dus hetzelfde. En als de kofferbak op de haak gaat, gaat er nog wel een extra raampje open.

Heb jij dan een jasje of gewoon een deken? Ik zit ook even na te denken, afgelopen winter was het natuurlijk heel zacht, maar als het dit jaar weer -11/-14 wordt, dan wil ik wel dat hij er fijn bijligt. :schrik: Alleen sloopt hij.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

maupie bleef graag in de auto, ook gerust als het vroor. Ik zorgde wel dat ze lekker afgedroogd was, want ze zwom het hele jaar rond en opdrogen met kou en zo'n oud lijfje leek me niet zo. Pom vindt het wat minder geslaagd, dus die zit er zelden in. Maar Pom is ook veel makkelijker op haar gemak in een vreemd huis, die gaat op haar kleedje liggen en dan is het wel prima, dus die hoeft eigenlijk nooit in de auto te blijven
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Die van mij kan wat kou betreft ook aardig wat hebben. Behalve als hij nat is geweest (b.v. in de sneeuw heeft liggen rollen) en we gaan nog niet meteen naar huis. Dan droog ik hem af met oude badhanddoek en doe ik hem daarna een "badjas" aan (fleece dekentje dubbel vouwen in de lengte, op de vouw gat knippen. Kop erdoor, ene zijde ligt over zijn rug, andere zijde tussen voorpoten door tegen de buik. "Centuurtje" er om. Sommige fleecedekentjes zijn lang genoeg om ook nog een gat te knippen waar zijn staart door kan. Afgekeken van "badjas voor honden" -Google)
Ik heb ook altijd wel een zooi droge doeken/dekentjes achter in de auto liggen.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

TessaThomas schreef:
maart schreef:het jaar rond zitten ze hier in de auto met de koffer helemaal open.

Hier dus hetzelfde. En als de kofferbak op de haak gaat, gaat er nog wel een extra raampje open.

Heb jij dan een jasje of gewoon een deken? Ik zit ook even na te denken, afgelopen winter was het natuurlijk heel zacht, maar als het dit jaar weer -11/-14 wordt, dan wil ik wel dat hij er fijn bijligt. :schrik: Alleen sloopt hij.
zoiets:

Afbeelding

gaat ondertussen 2jaar mee, vorig jaar inderdaad maar zelden aangehad maar het eerste jaar is hij zeer vaak omgegaan.
*Skye*
Zeer actief

Dankjewel voor het meedenken. Als het vriest zal ik hem idd ook niet nat nog uren in de auto laten zitten, maar fijn om te lezen dat het wel kan. Als het echt heel koud wordt zullen we hem wat meer in de gaten houden. Als hij het te koud heeft zullen we het dus wel merken?

Skye kan ook wel makkelijk mee naar binnen, maar sommige mensen willen liever geen hond binnen. Hij voelt zich erg op zijn gemak in de auto dus dat is mooi meegenomen. Soms dan komen we bij de auto en doen we meteen de klep open om hem even te laten plassen en dan ligt hij languit en kijkt hij echt met zo een slaaphoofd naar ons alsof hij wilt zeggen 'hhuuhh is er wat?'.
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

Met visite ergens gaan en de auto op de openbare weg zit je eerder dat mensen je hond gaan redden. Ja zelf als het wat frisser wordt: en nog niet eens vriest. Ik heb het meegemaakt. Bij hondenterrein/eigen terreinen is het dan weer anders. In een simpele gewone woonwijk zou ik het niet zo maar doen, ondanks dat Kay dus ook echt dol is op in de auto zitten. Regelmatig mee gaat als ik een snelle boodschap moet doen, puur omdat hij dat zo leuk vind.

Mijn honden trainen in uren na elkaar. Ik train 's avonds. Ze krijgen onder de 5 graden dan in de auto al hun fleecedeken op, zodat ik geen koude hond heb bij de training. Het wordt nu 's avonds vochtig, dus dan laat ik de auto maar niet meer open staan.

Afbeelding
( in deze auto ga ik eigenlijk nooit naar training, maar tja, geeft een idee. Ergens vorig jaar.)
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva met elke temperatuur. Alleen als het koud is krijgt ze een jas aan. Vooral na het trainen.
*Skye*
Zeer actief

Wij waren afgelopen september naar de sauna en 's avonds hing er ineens een briefje of de eigenaar van de auto met kenteken .... zich wilde komen melden bij de balie omdat er een hond in de auto zat en als ze niet snel kwamen zou de hondenpolitie gebeld worden. Het was helemaal niet te warm om een hond in de auto te laten en ik kan me best voorstellen dat als je 4 uurtjes naar de sauna gaat je je hond in de auto laat (je kan hem natuurlijk ook gewoon thuis laten, maar goed misschien woonde de mensen ver weg). Ik heb het toen ook bij de balie gevraagd waarom dat opgehangen was, want ik zou het ook gerust doen, Skye voor een paar uur in de auto laten. Maar het geeft wel weer de mensen inderdaad de honden willen 'redden'. Het was ook echt op een parkeerterrein in de middle of nowhere, alleen van de sauna zeg maar.

Als wij op vrijdagavond naar de clubavond van de duikclub gaan nemen we Skye regelmatig mee. We gaan soms om 19u 's avonds weg en als ik bardienst heb moet ik blijven tot de laatste weg is en dan nog opruimen. Het komt regelmatig voor dat je dan pas om 01.30u thuis bent. Skye kan goed alleen blijven voor die tijd, maar ik vind het altijd wel fijner als hij mee is. Meestal laten we hem dan een uur of 2 in de auto en nemen hem dan even een tijdje mee naar binnen of lopen er even een rondje mee. Daarna gaat hij weer lekker in de auto liggen slapen. Je merkt ook echt aan hem dat hij dat fijner vindt dan 6,5u alleen thuis te blijven.
We zetten de auto dan altijd wel een beetje achteraan dat niet iedereen er de hele tijd langs loopt en idd ongevraagd de hond gaan redden en de politie bellen.
Als we Skye in de auto laten zitten willen we wel dat de auto of in het zicht staat zodat we soms even kunnen kijken of er niemand bij de auto loopt rond te hangen, of dat we echt maar heel even weg zijn.

We hebben nu een vetbed in de kattenbak liggen, maar ik kan er natuurlijk ook een flece deken bij leggen als het straks echt kouder wordt. Of een jasje ofzo aanschaffen.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Schapevacht op de bodem.
Zorgt ervoor dat de kou niet op kan trekken en houdt de lichaamswarmte van de hond vast.
Ik had geen minimumtemperatuur.
Wiel
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik kampeer wel eens met mijn hond, en dan ook in het vroege voorjaar of late najaar, waar we wat nachtvorst krijgen. Pas richting het vriespunt merk ik dat ze het wat koud krijgt als ze op het grondzeil ligt en graag ergens op gaat liggen. Bij mijn hond is een droge, isolerende ligplaats dus al genoeg tenzij het extreem gaat vriezen - want dan weet ik het niet. En dan lig ik op mijn isolerend kampeer matje, in wollen onderkleding te rillen in mijn donzen slaapzak die tot -15 zou moeten kunnen houden.
Ik vind het wel knap hoor. Zo dik is die vacht nou ook weer niet maar blijkbaar verbranden ze in rust gewoon genoeg om hun lijf warm te houden.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier blijven ze bij elke temperatuur in de auto als het moet. Wel extra dekens en eventueel een jas.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”