Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voer met iets erbij of niet?
Moderator: moderatorteam
- mechelaar_fan
- Zeer actief
de ontlasting wordt niet droog door de granen, maar door de kalk in het voer, er zitten veel gemalen botten in. Farm food heeft ook geen hoog eiwitgehalte, maw er zitten relatief veel granen in.
De kalkopname is hormonaal gestuurd, het teveel aan Calcium wordt gewoon uitgescheiden en het maakt de ontlasting droger.
Hondenvoerfabrikanten gaan dus nogal wat botten in het voer mengen om de ontlasting harder en droger te krijgen.
De kalkopname is hormonaal gestuurd, het teveel aan Calcium wordt gewoon uitgescheiden en het maakt de ontlasting droger.
Hondenvoerfabrikanten gaan dus nogal wat botten in het voer mengen om de ontlasting harder en droger te krijgen.
Laatst gewijzigd door mechelaar_fan op 07 jan 2004 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vaste gebruiker
Waarom niet iedere dag? Omdat ik eerst moet uitzoeken of het echt door het vlees komt, dat hij zo door het dolle heen was (of door de omschakeling kerstvakantie/terug aan het werk; hij was immers 10 dagen aan een stuk niet van ons weg te slaan en omgekeerd). Gisterenavond en vanmorgen was hij al een stuk kalmer. Als blijkt dat zijn energieopstoot stom toeval was (of te wijten was aan de veranderde situatie), dan kan hij zo vaak Duck krijgen als hij maar wil (bij wijze van spreken uiteraard). Een Duitse Dog die als 'een merrie (of hengst in dit geval
) op hete kolen' door het hele huis raast, is geen lachertje en zeker niet voor elke dag. Het is ook voor hem niet zo goed als hij te onstuimig overal tegenaan springt en de hele tuin door rent als een kip op speed. Heb je al eens een uitgelaten Duitse Dog tot twee maal toe onverwachts onder in de rug gekregen? Je voelt een pijnscheut tot in de toppen van je tenen! En dat deed hij anders nooit. Vandaar mijn twijfels. Ik zoek gewoon een gulden middenweg. Hij haalt duidelijk meer energie uit Duck dan uit zijn Eukanuba korrels (toen hij ze nog wou). Dus dat is op zich heel positief. Teveel is echter teveel. Misschien ligt de oplossing in de mix Farmfood/Duck. De tijd zal het uitwijzen.
Groetjes,
CopyKid

Groetjes,
CopyKid
Ditis nepis potentis negro te.
- derooma
- Vaste gebruiker
- derooma
- Vaste gebruiker
vers
Ik geef brokken maar castaar krijgt meestal ook de restjes (als er restjes zijn natuurlijk) van groenten (zonder aardappels want dan ruiken ze vies uit hun bek) en vlees 's avonds (zonder de saus en het vet wel te verstaan). Castaar is bvb verzot op de rest van peren... ja hij heeft er ooit ééntje van tafel gestolen (foei, maar was te snel weg) en hij at die gretig op, dus krijgt hij nu af en toe een stukje fruit als snoepje. Niet te veel want ik ben bang dat hij diaree krijgt.cloris schreef:qyan schreef:cloris schreef:Jamn schreef:
Ja bij mij wel iddMaar hier krijgen ze over het algemeen vers.
Castaar krijgt ook wel de hele dag door eten, de brokken blijven gewoon staan. Ik heb dat ondervonden bij mijn vorige honden dat ze dan niet echt gulzig worden, omdat ze dan weten dat zelfs als ze niet alles op hebben, ze steeds nog kunnen eten daarna en niet moeten slokken om het snel op te hebben. Vind ik wel een goeie methode, want mijn honden aten nooit te veel en waren altijd in top-conditie.
Liefs. Marise, Castaar, en meneer poes...
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Duck wordt bijna in je achtertuin gemaakt, en je kunt het bijna overal krijgen. Rodi ga je in Vlaanderen niet vlug vinden.derooma schreef:Wat is Duck of Rodi ? Kan je dat in België krijgen ?Carel schreef:8O
Wat dacht je ervan om een schijfje Duck of Rodi erdoor heen te mengen.
Vinden ze heerlijk !!
Succes Carel en Goldens
http://www.ducknatuurvoeding.com
- derooma
- Vaste gebruiker
bedankt. Ik heb al onmiddellijk een proefpakketjes gevraag, dan kan castaar het even proeven of hij het lust.mechelaar_fan schreef:Duck wordt bijna in je achtertuin gemaakt, en je kunt het bijna overal krijgen. Rodi ga je in Vlaanderen niet vlug vinden.derooma schreef:Wat is Duck of Rodi ? Kan je dat in België krijgen ?Carel schreef:8O
Vinden ze heerlijk !!
Succes Carel en Goldens
http://www.ducknatuurvoeding.com

Liefs. Marise, Castaar, en meneer poes...
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Luka vind Duck superlekker.Carel schreef:8O
Geen Bonzo geven en zeker geen blikvoer.
Troep om diarree van te krijgen.
Vinden ze heerlijk !!
Succes Carel en Goldens
Bij ons in Sint-Niklaas in wel vijf winkels te verkrijgen, ook in Aveve.
Er staat op hun site ook waar je het overal kunt krijgen.
Heb het proefpakket ook ontvangen, een bon voor gratis 2 kg.
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- wilco
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bassethound
(Sharpei RIP) - Aantal honden: 2
ze at het de eerste tijd wel goed,maar sinds vorige week eet ze slecht of zo wat helemaal niet,ze was daarom ook aan de diaree,mechelaar_fan schreef:Eerst zeg je dat ze het op Royal Canin puppy goed doet, waarom stop je er dan mee?wilco schreef:nog 1 vraagje,
ik heb dan nu de complete versvlees maaltijd van Duck,mag ik die mengen met mijn Royal Canin Puppy brokken,(ik ga straks over op Farmfood ,eerst moet deze bokken op zijn),
de richtllijn van mijn brokken is ongeveer 300 gram brokken per dag,nu geef ik haar 2 schijven Duck per dag erbij,
dus ik moet mijn brokken niveau dan verlagen,versvlees had je ongeveer 2 x zoveel van nodig dus als ik het uitreken moet ik haar ongeveer nu 200 gram brokken geven en 2 schijven versvlees,dat komt samen weer op 300 gram voer
t'is maar ongeveer een richtlijn voor mij maar dan heb ik het idee dat ik het wel ongeveer snap met de hoeveelheid van geven.
ik heb haar vandaag dus Duck gegeven,
normaal eet ze s'ochtens niet en vanochtend at ze met Duck wel in 1 keer alles op???en vanavond at ze ook alles in 1keer op????
-
- Actief
Goede beslissing! Een goede brok! Geen troep meer!wilco schreef:nog 1 vraagje,
ik heb dan nu de complete versvlees maaltijd van Duck,mag ik die mengen met mijn Royal Canin Puppy brokken,(ik ga straks over op Farmfood ,eerst moet deze bokken op zijn),
de richtllijn van mijn brokken is ongeveer 300 gram brokken per dag,nu geef ik haar 2 schijven Duck per dag erbij,
dus ik moet mijn brokken niveau dan verlagen,versvlees had je ongeveer 2 x zoveel van nodig dus als ik het uitreken moet ik haar ongeveer nu 200 gram brokken geven en 2 schijven versvlees,dat komt samen weer op 300 gram voer
t'is maar ongeveer een richtlijn voor mij maar dan heb ik het idee dat ik het wel ongeveer snap met de hoeveelheid van geven.
Meng niets meer. Geen vlees meer door Royal Canin brokken. Da's doodzonde!
Ga 1 hele week alleen maar versvlees geven. Dit zuivert zijn lijfje eerst en ga dan
kijken wat je wilt. Farmfood zegt zelf dat je best 's morgens brokjes mag geven en
's avonds een versvlees maaltijd. Ik geef er de voorkeur aan om echt 2 dagen
volledig versvlees te geven en de rest van de week de brokkjes.
wanneer je het diepvriesvoer ontdooit; doe dit dan niet in de magnetron; hiermee
doodt je nl alle goede bacterien die de darmflora zo hard nodig heeft.
Gewoon 's morgens het voer eruit leggen voor die avond, en de avond er voor
het voer er uitleggen voor die ochtend. Gaat prima!
Lieve groet van Eefy