Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

CAO/Alabai

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: CAO/Alabai

Ongelezen bericht door Jaap* »

kangalfan schreef:De hond links in de video was de kampioen van Turkije en hij had een tosa inu verscheurd.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Kampioen in wat.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
kangalfan
Zeer actief

Ongelezen bericht door kangalfan »

Voormalig kampioen van Turkije Afyonlu.

kangalfan
Zeer actief

Jaap* schreef:
kangalfan schreef:De hond links in de video was de kampioen van Turkije en hij had een tosa inu verscheurd.

Kampioen in wat.
Kampioen in uuuuhhhhhh..... vechten.
Jaap*
Zeer actief

kangalfan schreef:
Jaap* schreef:

Kampioen in wat.
Ik vraag maar naar hoe wijs ik ben hoor. Ik had kampioen in blaffen ook heel plausibel gevonden.
Wat voor kampioenschap is dat dan? Hoe heet het? Is er een serieus kampioenschap hondenvechten in Turkije?
kangalfan
Zeer actief

Jaap* schreef:
kangalfan schreef:
Jaap* schreef:

Kampioen in wat.
Ik vraag maar naar hoe wijs ik ben hoor. Ik had kampioen in blaffen ook heel plausibel gevonden.
Wat voor kampioenschap is dat dan? Hoe heet het? Is er een serieus kampioenschap hondenvechten in Turkije?
Het hondenvechten is illegaal in Turkije en wordt hard aangepakt. De kampioenen zijn echter bekend en worden ook op youtube geplaatst. De honden zijn geen kangals maar Turkse mastiffs (officiele naam Aksaray Malakli), die veel op kangals lijken. Er worden tegenwoordig ook honden speciaal gefokt voor het vechten.
Jaap*
Zeer actief

En gaat jouw plassertje daarvan jeuken?
kangalfan
Zeer actief

Jaap* schreef:En gaat jouw plassertje daarvan jeuken?
:piew:
Jaap*
Zeer actief

kangalfan schreef:
Jaap* schreef:En gaat jouw plassertje daarvan jeuken?
:piew:
Je bent blijbaar na al die jaren nog steeds op zoek naar welke hond welke andere hond verscheurd heeft, en je mag daar graag enthousiast over vertellen. Wat voor reden heb je daar ánders voor dan?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

shinobi schreef:
crutz schreef:
shinobi schreef:Crutz die persoon heeft er de contacten niet voor en weet ook de weg niet, hij weet dat ik dat wel heb en zocht een pure Alabai en dat heb ik voor hem geregeld een pup die een afstammeling is van Alabai Shunkar.
Als hij het zelf had willen regelen dan had hij de hoofdprijs kunnen betalen en wat betreft de fokker, in het buitenland is er een andere metaliteit dan in Nederland.
Pup helpen zoeken oke, maar de rest kan een eigenaar toch prima zelf.
En ik weet genoeg van fok in het buitenland. Wees maar niet bang
Als die man de taal machtig is, als die man daar het vervoer kan regelen naar Nederland dan had hij de rest zelf kunnen regelen.
Die man kan dat allemaal niet dus zonder mij was hij nergens gekomen, dan was het voor hem een Alabai uit Nederland geworden wat
hij dus niet wil.
Verder ga ik me eigen hier ook niet verder verdedigen voor iets waar ik van vind dat het niet slecht is.

Ik spreek ook geen Zweeds maar heb toen m'n partner een hond uit Zweden wilde dat ook kunnen regelen.

Ik spreek geen Frans maar heb toch een pup uit Wallonië kunnen kopen bij iemand die enkel Frans sprak.

Heb zelf ook pups naar Chili (wat spreken ze daar, Spaans?, in elkgeval iets wat ik niet spreek en zij spreken amper engerls( verkocht en volgend jaar weer.

Als je iets graag wil (en de verkoper wil graag) kom je er samen wel uit.

Maar als ik al lees dat hij bij zelf regelen de hoofdprijs had betaald en nu een stuk minder zal het daar wel in zitten. Want waarom nu minder als de pup naar dezelfde eigenaar gaat, of denkt de fokker aan jou te verkopen?
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shinobi »

Stoer man Kangal fan maar waarom vertel je niet dat er iemand met een Tosa naar Turkije was gekomen om de eigenaar van die Kangal uit te dagen en die durfde toen niet? Dat is het ware verhaal maar goed jij bent ook zeker 1 van de Kangal fans die op vertellen dat een Kangal het kan winnen van een tijger of leeuw :cheer:
Verder mooie honden Kangals.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

shinobi schreef:Stoer man Kangal fan maar waarom vertel je niet dat er iemand met een Tosa naar Turkije was gekomen om de eigenaar van die Kangal uit te dagen en die durfde toen niet? Dat is het ware verhaal maar goed jij bent ook zeker 1 van de Kangal fans die op vertellen dat een Kangal het kan winnen van een tijger of leeuw :cheer:

Hebben we hier nu serieus een "kliekje" hondengevechten fans :(
Ingding
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ingding »

Ik zou alles behalve trots zijn als mijn hond kampioen is in het om zeep helpen van andere honden. :oohja:
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Eerlijk gezegd ken(de) ik het ras niet en ben gaan goegelen en dus ook op youtube terecht gekomen.

Ik vind het een imposante hond om te zien en verder laat ik het er maar bij.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
shinobi
Zeer actief

crutz schreef:
shinobi schreef:Stoer man Kangal fan maar waarom vertel je niet dat er iemand met een Tosa naar Turkije was gekomen om de eigenaar van die Kangal uit te dagen en die durfde toen niet? Dat is het ware verhaal maar goed jij bent ook zeker 1 van de Kangal fans die op vertellen dat een Kangal het kan winnen van een tijger of leeuw :cheer:

Ik heb respect voor Tosa gevechten, voor andere gevechten waar de hond als een wegwerp product word gezien heb ik geen respect.
En verder begin ik niet hier over gevechten ik reageer op de groot praat van kangalfan
crutz
Zeer actief
Contacteer:

shinobi schreef:
crutz schreef:

Ik heb respect voor Tosa gevechten, voor andere gevechten waar de hond als een wegwerp product word gezien heb ik geen respect.
En verder begin ik niet hier over gevechten ik reageer op de groot praat van kangalfan

Respect voor een vorm van hondengevechten????

Sorry, maar dat snap ik absoluut niet. Kijk mensen die een vechtsport beoefenen kiezen daar nog zelf voor en raken niet dusdanig verwond als honden omdat het dan om contact gaat ipv bijten/scheuren/kaakkracht.
shinobi
Zeer actief

Ik respecteer de roots van de Tosa.
Maar een hond die gebruikt word om in bv een bos andere dieren te pakken of een hond die gebruikt word door de politie om mensen te pakken dat is wel ok?
Honden die gefokt zijn om andere dieren te pakken dat kan dan weer wel omdat het andere dieren zijn dan een hond want daar zie ik nooit iemand over klagen.
Beetje hetzelfde verhaal van een hond eten is zielig maar ik eet wel een varken.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

crutz schreef:

Het lijkt er wel op.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

shinobi schreef:Ik respecteer de roots van de Tosa.
Maar een hond die gebruikt word om in bv een bos andere dieren te pakken of een hond die gebruikt word door de politie om mensen te pakken dat is wel ok?
Honden die gefokt zijn om andere dieren te pakken dat kan dan weer wel omdat het andere dieren zijn dan een hond want daar zie ik nooit iemand over klagen.
Beetje hetzelfde verhaal van een hond eten is zielig maar ik eet wel een varken.
:O: :O:
Wat een non-argument.
Het beoefenen van de jacht(sport) of het africhten van honden voor de dienst/politie etc. is niet verboden, hondengevechten zijn dat wel. Daar zit al een verschilletje. :19:
In de jachtsport en de africhting verscheuren ze elkaar niet bv. :engel:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Het verbaasd me soms hoe sommige mensen de meest belachelijke dingen toch voor zichzelf kunnen verantwoorden.
Afbeelding
shinobi
Zeer actief

Inge schreef:
:O: :O:
Wat een non-argument.
Het beoefenen van de jacht(sport) of het africhten van honden voor de dienst/politie etc. is niet verboden, hondengevechten zijn dat wel. Daar zit al een verschilletje. :19:
In de jachtsport en de africhting verscheuren ze elkaar niet bv. :engel:
Ik heb het over Tosa gevechten en die worden niet in Nederland gehouden en zijn in het land waar de Tosa vandaan komt niet verboden.
Eerder een non-argument om als argument erbij te halen dat jacht niet verboden is in Nederland en dan wel ok moet zijn.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat zijn tosa gevechten?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Je hebt wel enig idee wat jezelf zegt? En nee ik heb geen problemen met diensthonden. Mensen kunnen prima kiezen of ze wel of niet gebeten willen worden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik wordt hier een beetje kriegel van , en snap sommige uitspraken hier totaal niet.
Er zijn positievere kanten aan genoemde honden als wat een mean Mother fuckers ze wel niet zijn.
shinobi
Zeer actief

malinois schreef:
Je hebt wel enig idee wat jezelf zegt? En nee ik heb geen problemen met diensthonden. Mensen kunnen prima kiezen of ze wel of niet gebeten willen worden.
Ja ik heb wel een idee blijkbaar weet 99% hier niet wat een Tosa gevecht is maar wel een oordeel hebben.
Tuurlijk heeft iemand zelf de keus of hij zelf gebeten word is natuurlijk ook altijd terecht want de politie in heilig Nederland maakt natuurlijk geen fouten.
Nou als er al bloed te pas komt bij een officieel Tosa gevecht dus geen pit gevecht dan is dat niet te vergelijken met de bijtwond als iemand even te grazen word genomen door een politie hond of een ander dier wat te grazen word genomen door een hond van wie het zijn taak is, maar is tuurlijk een ander diersoort en dan is het niet erg.
shinobi
Zeer actief

Machie schreef:Wat zijn tosa gevechten?
*   Dog fighting has been a popular  spectator sport in Japan, as it has been in the rest of the world, although in a significantly different form. The tradition of dog fighting runs especially high in the Tosa district of Shikoku, with fighting seemingly dating back to the Hojo era, as was mentioned in the ancient document, the Tai-Heiki. Centuries ago the Japanese used dogs from the northern regions which were the predecessors of modern-day Akitas, as they were valued for their courage and tenacity. "So valued were these attributes that organized dog fights were used as training sessions for Samurai warriors in order that the Samurai might learn by observation the true meaning of courage." (Semencic, Carl. "Introducing the Tosa-Inu of Japan." Dog World, Sept. 1983.)
*
    Tosa fighting is very similar to Sumo wrestling, and follows similar rules. Led to the fight by silk ropes, the Tosas wear embroidered ceremonial robes which can cost $30,000 or more. The two dogs are placed (robe-free) in a gazebo-shaped ring ten feet in diameter in the presence of a chief judge, two assistant judges, and three or more examiners. The dogs lock heads and attempt to push each other out of the fighting area. No sanctioned Tosa-Ken fight is to the finish. The time limit is 30 minutes and typically the fights last no longer than ten minutes. Any barking or growling disqualifies the dog. The winning dog is not necessarily the one to attack more often or more viscously. Victory depends solely on the spirit of the fighter. If a dog has been dominated by the other dog for the entire duration of a fight, the winner still has yet to be decided. Failure in the fight is decided if the dog whines, groans, or gives up by attempting to run away from the other dog or  due to sheer fatigue, is unable to get up again.

Approved fighting is between male dogs only. Although females are extremely brave when compared to other breeds. Tosa-Ken females are typically used as home guardians. Like any sportsman, the male is placed under a strict living regimen and is regularly exercised. That consist of up to 10 miles a day. At most, the dogs are scheduled for two or three fights per year. The most successful dogs are given the rank of "Yokozuna", the title given to a champion in Sumo wrestling. The Tosa-Ken Dog Fighting Center in Kochi displays pictures and many materials which document the history of the Tosa-Ken. The center also maintains a showcase of the present Yokozuna (grand champion), Ozeki (second highest rank), and other high ranking Tosa-Inu's.
HOME
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Van oorsprong is geen één hond een vechthond, elke hond zou uit zelfbehoud gevecht ontlopen. Wat niet wil zeggen dat er nooit gevochten wordt, maar zelden tot dood er op volgt.
De mens heeft dit gecreëerd , een boxer of free fighter kan zelf kiezen een hond niet als hij door eikel gedwongen wordt.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik vond de topics van shinobi al stuk voor stuk iets waar ik mijn wenkbrauwen voor optrek,maar hier zakt toch werkelijk mijn broek van af.
Ik heb zelf een hekel aan vechthonden,snap al niet waarom iedereen pitbulachtige honden wil.Maar goed ik kan me dan nog voorstellen dat mensen denken dat hun wel een sociale hond er van kunnen maken.
Maar een hond nemen als pikverlenger gaat er bij mij niet in.

Niks is toch fijner dan dat je overal je honden kan mee nemen en dat je niet constant op je hoede hoeft te zijn of je hond een mens of andere soortgenoot op eet.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

zonder bloedvergieten zijn die tosa gevechten ook niet hoor, al lijkt het niet dat ze vechten tot de dood erop volgt.
ben eens gaan zoeken en vond oa dit: http://www.shaku1.com/fightingassoc.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Goh wat leuk zeg.
shinobi
Zeer actief

beatje schreef:Ik vond de topics van shinobi al stuk voor stuk iets waar ik mijn wenkbrauwen voor optrek,maar hier zakt toch werkelijk mijn broek van af.
Ik heb zelf een hekel aan vechthonden,snap al niet waarom iedereen pitbulachtige honden wil.Maar goed ik kan me dan nog voorstellen dat mensen denken dat hun wel een sociale hond er van kunnen maken.
Maar een hond nemen als pikverlenger gaat er bij mij niet in.

Niks is toch fijner dan dat je overal je honden kan mee nemen en dat je niet constant op je hoede hoeft te zijn of je hond een mens of andere soortgenoot op eet.
Niemand is verplicht om mijn topics te lezen dus jij ook niet
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”