Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tara schreef:Hondengevechten zijn onethisch, ongeacht het ras. Sowieso vind ik diergevechten waarbij het vechten het hoofddoel is verwerpelijk.
Helaas zullen er altijd mensen als Kangalfan zijn die er aangename gewaarwordingen in de onderste regionen bij krijgen, die houden niet van honden, die houden niet eens van dieren. Maar zolang die mensen er zijn zal het blijven bestaan vrees ik. Afschuwelijk!
Overigens vind ik het on topic een beetje flauw om te gaan zeuren over dat Shinobi een hond voor iemand anders importeert, dat is tussen hem, de fokker en die persoon. Wij hebben er in elk geval niks mee te doen.
Dat komt omdat het over Shinobi gaat, als het een ander was dan had je ze er niet over gehoord.
Trek me er verder ook niks van aan, ik weet zelf wat ik doe en er zal vast wel een rede zijn als mensen Shinobi benaderen om een hond te zoeken
shinobi schreef:Ik respecteer de roots van de Tosa.
Maar een hond die gebruikt word om in bv een bos andere dieren te pakken of een hond die gebruikt word door de politie om mensen te pakken dat is wel ok?
Honden die gefokt zijn om andere dieren te pakken dat kan dan weer wel omdat het andere dieren zijn dan een hond want daar zie ik nooit iemand over klagen.
Beetje hetzelfde verhaal van een hond eten is zielig maar ik eet wel een varken.
Van oorsprong is geen één hond een vechthond, elke hond zou uit zelfbehoud gevecht ontlopen. Wat niet wil zeggen dat er nooit gevochten wordt, maar zelden tot dood er op volgt.
De mens heeft dit gecreëerd , een boxer of free fighter kan zelf kiezen een hond niet als hij door eikel gedwongen wordt.
Dan zijn er dus ook geen hondenrassen die van oorsprong jachthond, kuddedrijver enz zijn?
renee-uk schreef:zonder bloedvergieten zijn die tosa gevechten ook niet hoor, al lijkt het niet dat ze vechten tot de dood erop volgt.
ben eens gaan zoeken en vond oa dit: http://www.shaku1.com/fightingassoc.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze vechten niet tot de dood en het gaat ook niet om geld enz daarom zeg ik ook dat Tosa gevechten niet te vergelijken zijn met pit gevechten die tot de dood gaan waar ook Tosa's aan deelnemen ik heb het over de traditionele Tosa gevechten van Tosa's die als een prins worden verzorgd.
renee-uk schreef:zonder bloedvergieten zijn die tosa gevechten ook niet hoor, al lijkt het niet dat ze vechten tot de dood erop volgt.
ben eens gaan zoeken en vond oa dit: http://www.shaku1.com/fightingassoc.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze vechten niet tot de dood en het gaat ook niet om geld enz daarom zeg ik ook dat Tosa gevechten niet te vergelijken zijn met pit gevechten die tot de dood gaan waar ook Tosa's aan deelnemen ik heb het over de traditionele Tosa gevechten van Tosa's die als een prins worden verzorgd.
jij zegt eerder dit:
shinobi schreef:
Nou als er al bloed te pas komt bij een officieel Tosa gevecht dus geen pit gevecht dan is dat niet te vergelijken met de bijtwond als iemand even te grazen word genomen door een politie hond of een ander dier wat te grazen word genomen door een hond van wie het zijn taak is, maar is tuurlijk een ander diersoort en dan is het niet erg.
waarmee je aangeeft, door die woordkeus, dat het nauwelijks voorkomt en dat is, zo aan de foto's op die site te zien, niet waar.
de honden hebben wel degelijk wonden en er liggen ook zat bloedspetters op de vloer, maar ze krijgen wel een mooi kleed om als ze winnen, dat dan weer wel
en of in een kennel zitten gelijk staat aan als een prins verzorgd worden, vraag ik me ook af
Laatst gewijzigd door renee-uk op 15 nov 2014 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maar een hond die gebruikt word om in bv een bos andere dieren te pakken of een hond die gebruikt word door de politie om mensen te pakken dat is wel ok?
Honden die gefokt zijn om andere dieren te pakken dat kan dan weer wel omdat het andere dieren zijn dan een hond want daar zie ik nooit iemand over klagen.
Beetje hetzelfde verhaal van een hond eten is zielig maar ik eet wel een varken.
Van oorsprong is geen één hond een vechthond, elke hond zou uit zelfbehoud gevecht ontlopen. Wat niet wil zeggen dat er nooit gevochten wordt, maar zelden tot dood er op volgt.
De mens heeft dit gecreëerd , een boxer of free fighter kan zelf kiezen een hond niet als hij door eikel gedwongen wordt.
Dan zijn er dus ook geen hondenrassen die van oorsprong jachthond, kuddedrijver enz zijn?
Klopt, maar dat is een andere manier van werken met je hond als naar kooigevechten gaan.
Jacht zit in de hond en drijven ook , vechten is in geval van nood noodzakelijk maar zal zo vaak mogelijk ontweken worden daar schade een groot probleem voor zelfbehoud kan opleveren.
Je hebt wel enig idee wat jezelf zegt? En nee ik heb geen problemen met diensthonden. Mensen kunnen prima kiezen of ze wel of niet gebeten willen worden.
Ja ik heb wel een idee blijkbaar weet 99% hier niet wat een Tosa gevecht is maar wel een oordeel hebben.
Tuurlijk heeft iemand zelf de keus of hij zelf gebeten word is natuurlijk ook altijd terecht want de politie in heilig Nederland maakt natuurlijk geen fouten.
Nou als er al bloed te pas komt bij een officieel Tosa gevecht dus geen pit gevecht dan is dat niet te vergelijken met de bijtwond als iemand even te grazen word genomen door een politie hond of een ander dier wat te grazen word genomen door een hond van wie het zijn taak is, maar is tuurlijk een ander diersoort en dan is het niet erg.
Je wordt niet even te grazen genomen als je gewoon doet wat je gevraagd wordt. Ik heb als voetbalsupporter jaren letterlijk tussen de diensthonden gelopen naar stadions. Nooit problemen gehad de enigen die gebeten zijn waren diegene met grote smoelwerken en zogenaamd stoer wilden doen tov hun maatjes. Eigen schuld totaal geen medelijden mee.
shinobi schreef:ik heb het over de traditionele Tosa gevechten van Tosa's die als een prins worden verzorgd.
Want het feit dat ze als prins worden verzorgd (als ik die foto's van renee-uk zie valt dat nog best mee, dat hele prins zijn), maakt goed dat ze worden verplicht elkaar te verwonden ter menselijk vermaak? Wat een rare gedachtegang. Het zal die honden worst wezen dat ze na een gevecht op een gouden futon liggen.
Renee uk ik zeg ook als er bloed te pas komt ik ontken het ook niet, daarbij zeg ik ook dat er andere dieren zwaar toegetakeld worden maar geen haan die daar naar kraait want het betreft geen honden.
Maar ook dat respecteer want dat is het ras wat zo gefokt is ik ben geen scheinheil die het ene goedkeurt en het andere afkeurt.
En wat betreft prinsen, Tosa's hebben een mooi leven in Japan komt ze niks te koort hoor.
shinobi schreef:ik heb het over de traditionele Tosa gevechten van Tosa's die als een prins worden verzorgd.
Want het feit dat ze als prins worden verzorgd (als ik die foto's van renee-uk zie valt dat nog best mee, dat hele prins zijn), maakt goed dat ze worden verplicht elkaar te verwonden ter menselijk vermaak? Wat een rare gedachtegang. Het zal die honden worst wezen dat ze na een gevecht op een gouden futon liggen.
Ok van een paar foto's kan jij uit opmaken hoe een Tosa in Japan leeft
Zal ze zeker een worst wezen maar vechten doen ze met plezier of je het leuk vind of niet.
shinobi schreef:Renee uk ik zeg ook als er bloed te pas komt ik ontken het ook niet, daarbij zeg ik ook dat er andere dieren zwaar toegetakeld worden maar geen haan die daar naar kraait want het betreft geen honden.
Maar ook dat respecteer want dat is het ras wat zo gefokt is ik ben geen scheinheil die het ene goedkeurt en het andere afkeurt.
En wat betreft prinsen, Tosa's hebben een mooi leven in Japan komt ze niks te koort hoor.
nee je zei 'als er al bloed aan te pas komt' en dat wil zeggen, als je het op die manier zegt tenminste, dat dat een uitzondering is en dat is het blijkbaar niet.
en verder hebben we het niet over andere dieren maar over tosagevechten.
appels en peren vergelijken zet weinig zoden aan de dijk en bovendien zegt dat het één slecht is nog niet dat het ander dat niet is.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zal ze zeker een worst wezen maar vechten doen ze met plezier of je het leuk vind of niet.
Malinois is dat zo? Ben toch echt een keer iemand tegengekomen die onterecht goed gepakt was en een paar weken op krukken kon lopen.
Maar ook hierbij ik ben er niet tegen dat die honden daarvoor gefokt worden, het gaat me om de hypocrietheid dat als er een hond in het spel is dan is het zielig maar als het een konijn is of een wild zwijn dan is er niks aan de hand.
Ik begrijp je wel Shinobi, wat maakt het kwa ethiek nou uit of je er plezier in hebt om een mol zn nek om te draaien, of een andere hond aan te vallen?
Over het algemeen walgen we ervan als we ervoor uitkomen dat we genieten van agressie. Dan wordt het onethisch. Een jachthond wordt gebruikt om te jagen, dus voor eten. Dan is het oké. Maar jagen is een hobby geworden, geen manier om voedsel te regelen. Dus eigenlijk verschilt het weinig van hondengevechten, behalve dat bij deze hondengevechten de honden het gewoon overleven en bij de jacht de haas toch behoorlijk dood gaat.
Uit lijfsbehoud is niet met plezier hoor...
Zal het nou niet zo zijn dat na honderden jaren die honden gewoon graag willen vechten net zoals een jachthond graag op jacht gaat.
Paisley schreef:Ik begrijp je wel Shinobi, wat maakt het kwa ethiek nou uit of je er plezier in hebt om een mol zn nek om te draaien, of een andere hond aan te vallen?
Over het algemeen walgen we ervan als we ervoor uitkomen dat we genieten van agressie. Dan wordt het onethisch. Een jachthond wordt gebruikt om te jagen, dus voor eten. Dan is het oké. Maar jagen is een hobby geworden, geen manier om voedsel te regelen. Dus eigenlijk verschilt het weinig van hondengevechten, behalve dat bij deze hondengevechten de honden het gewoon overleven en bij de jacht de haas toch behoorlijk dood gaat.
Dankjewel Paisley tenminste nog iemand die me begrijpt.
shinobi schreef:Malinois is dat zo? Ben toch echt een keer iemand tegengekomen die onterecht goed gepakt was en een paar weken op krukken kon lopen.
Maar ook hierbij ik ben er niet tegen dat die honden daarvoor gefokt worden, het gaat me om de hypocrietheid dat als er een hond in het spel is dan is het zielig maar als het een konijn is of een wild zwijn dan is er niks aan de hand.
Een diensthond kan prima tussen mensen lopen zonder ze een kopje kleiner te.willen malen. Dit itt een vechthond die helemaal van t padje raakt als ie maar.een soortgenoot ruikt.of ziet. Tot zover de appels en peren vergelijking.
Want die is er niet.
shinobi schreef:Renee uk ik zeg ook als er bloed te pas komt ik ontken het ook niet, daarbij zeg ik ook dat er andere dieren zwaar toegetakeld worden maar geen haan die daar naar kraait want het betreft geen honden.
nee je zei 'als er al bloed aan te pas komt' en dat wil zeggen, als je het op die manier zegt tenminste, dat dat een uitzondering is en dat is het blijkbaar niet.
appels en peren vergelijken zet weinig zoden aan de dijk en bovendien zegt dat het één slecht is nog niet dat het ander dat niet is.
Laat ik het dan zo zeggen met bloed bedoel ik plassen bloed wat je bv ziet als er een dier word geslacht als jij een stukje vlees op je bord wil ohhhh dat is niet erg, een Tosa heeft geen stompe tanden dus is het niet verwonderlijk dat er een wond kan ontstaan.
Is het te confronterend als er andere dieren bij betrokken worden dat ik de hypocrietheid aantoon van veel mensen.
shinobi schreef: (...) het gaat me om de hypocrietheid dat als er een hond in het spel is dan is het zielig maar als het een konijn is of een wild zwijn dan is er niks aan de hand.
Wie zegt dat hier? En dan nog, het ene kwaad heft het andere niet op hoor; two wrongs don't make a right - maar voor sommigen wel een mooi excuus.
Edit: vet toegevoegd
Laatst gewijzigd door 63673J op 15 nov 2014 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
shinobi schreef:
Laat ik het dan zo zeggen met bloed bedoel ik plassen bloed wat je bv ziet als er een dier word geslacht als jij een stukje vlees op je bord wil ohhhh dat is niet erg, een Tosa heeft geen stompe tanden dus is het niet verwonderlijk dat er een wond kan ontstaan.
Is het te confronterend als er andere dieren bij betrokken worden dat ik de hypocrietheid aantoon van veel mensen.
dat is dan dus iets anders dan dat je in eerste instantie schreef en daar ging het mij om.
en dat tweede?
nee hoor dat is helemaal niet confronterend want dat gaat over iets heel anders en is in dit geval totaal niet ter zake doende.
shinobi schreef:Maar ook hierbij ik ben er niet tegen dat die honden daarvoor gefokt worden, het gaat me om de hypocrietheid dat als er een hond in het spel is dan is het zielig maar als het een konijn is of een wild zwijn dan is er niks aan de hand.
Dat is onzin. Ik herinner me behoorlijk wat kritiek op een filmpje wat hier ooit geplaatst is met het jagen van onder andere catahoulas op zwijnen. Ik vind hanengevechten net zo debiel als de hondse variant, mensen die zichzelf k.o kloppen in een ring overigens ook maar zij kiezen er zelf voor.
Het is 2014, zulke onzin zou niet meer mogen bestaan.
Wat een rare vergelijkingen... als mijn hond een konijn vangt dan zou ik zomaar de tranen in mn ogen kunnen hebben staan. Thuis voer ik ze zonder enig probleem prooidieren. Ook hele met vacht. Dus ook zo'n nijn.
Maar dan ben ik dus hypocriet want ik heb de schurft aan alles.wat met hondengevechten te maken heeft. Met welke rassen dan ook?
Het verplicht moeten vechten is geen natuurlijke eigenschap.
Het drijven en jagen zijn dat wel en dat is nu het verschil waar het om gaat.
Een hond zal gevecht ontlopen of dit al te beslissen voor het plaats vind door middel van houding.
Een gevecht zal zelden tot dood lijden.
Terwijl in hondengevecht en hond niet kan vluchten dit een heel onnatuurlijke situatie is.
Dinos schreef:Het verplicht moeten vechten is geen natuurlijke eigenschap.
Het drijven en jagen zijn dat wel en dat is nu het verschil waar het om gaat.
Een hond zal gevecht ontlopen of dit al te beslissen voor het plaats vind door middel van houding.
Een gevecht zal zelden tot dood lijden.
Terwijl in hondengevecht en hond niet kan vluchten dit een heel onnatuurlijke situatie is.
maar hij krijgt wel een mooie cape om als ie wint en een mooi kussen in de ring, 16 kilometer per dag mag ie wandelen en voor de rest van de tijd ligt ie in een kale kennel, al dan niet op een grote oplegger geplaatst om van hondengevecht naar hondengevecht te rijden
is dat is even een geweldig hondenleven of niet
renee-uk schreef:(...)
maar hij krijgt wel een mooie cape om als ie wint en een mooi kussen in de ring, 16 kilometer per dag mag ie wandelen en voor de rest van de tijd ligt ie in een kale kennel, al dan niet op een grote oplegger geplaatst om van hondengevecht naar hondengevecht te rijden
is dat is even een geweldig hondenleven of niet
Appels en peren.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Precies, dat is dit hele topic door al de tegenargumentatie. Honden die worden opgefokt, in een cage tegen elkaar opgejut worden en dus knokken, is prima. Want wij eten ook dieren
Duurde me nog lang zat voor Kangalfan er zich mee kwam bemoeien. Dat maakt van dit topic een wedstrijd om te kijken wie de kleinste pik heeft
Geen enkele hond geniet van scheur- en bijtwonden in zijn lijf. Weet je, kleine hondjes kunnen ook knokken maar dat is niet indrukwekkend genoeg. Nee, het moet groter, dan zie/hoor je het geweld beter. Púre pikverlenging dus. En dat maakt jullie in mijn ogen intens zielige mannekes.