Ik heb helaas geen filmpje kunnen maken omdat de afspraak niet doorging.
Maaarrrr, tot nu toe zet de verandering door.
Taran is nog steeds niet pieperig, reageerd niet op honden die voorbij komen door te piepen (dat deed hij voorheen af en toe wel eens), kan prima een aantal uren alleen thuis blijven.
Tot nu toe hebben we hem maximaal 5 uur alleen gelaten en dat was eigenlijk per ongeluk. Met alleen blijven loopt Taran gewoon los.
Wel blijft hij zijn punt willen maken met andere honden maar daar ben ik hard mee aan het oefenen en ik heb wat gevonden wat meneer heerlijk vind dus goede hoop dat dat ook verder bijtrekt.
Overigens is dat alleen bij onbekende honden zo. Bij bekende honden is hij gewoon zijn eigen relaxte zelf
Hij is ook gewoon echt relaxed in huis. Joelt zelfs niet meer altijd mee met de ambulance als die langs komt. Ik weet echt niet wat ik meemaak gewoon. Hij eet niet maar vreet
Vanaf januari pas ik zijn voeding wat aan omdat ik het nu wat eenzijdig vind en dan proberen we zijn controledrang wat meer te begeleiden door een andere bachsamenstelling te maken. Tot nu toe ben ik heel enthousiast in ieder geval. Ik heb het niet verwacht en misschien veranderd er nog wel wat maar tot nu toe ben ik echt blij dat ik eerst deze stap genomen heb!
Ik ben dus begonnen met de reinigingskuur, de bachdruppels en celzouten en de massage.
De reinigingskuur krijgt hij nu sinds 2 weken niet meer. Nu dus alleen nog de druppels en de celzouten en af en toe een massage (omdat ik dat nog wel eens vergeet

)
In principe moet ik dit een paar maanden volhouden, maar al zou dit zijn hele leven zijn dan is het nog prima te doen. Hij vindt de druppels lekker en de tabletjes slobbert hij zo naar binnen met zijn voer.