Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

CAO/Alabai

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: CAO/Alabai

Ongelezen bericht door Machie »

Ik snap iets niet. Die tosa gevechten. Er word geen geld aan verdiend en geen bloed vergoten. Waarom en hoe vechten ze dan?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Machie schreef:Ik snap iets niet. Die tosa gevechten. Er word geen geld aan verdiend en geen bloed vergoten. Waarom en hoe vechten ze dan?
Met muilkorven om voor het mooiste kleedje.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Inge O schreef:
Machie schreef:Ik snap iets niet. Die tosa gevechten. Er word geen geld aan verdiend en geen bloed vergoten. Waarom en hoe vechten ze dan?
nee, gelukkig maar

Afbeelding
Ah, het verhaal van TS klopt dus niet helemaal :F:
Het leek me al zo stug. Als ze nu vol vilten zouden zitten, is de schade vast kleiner ;)
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shinobi »

De gevechten zelf draaien niet om geld, een Tosa die kampioen is die word wel veel geld waard maar daar is het de eigenaar niet om te doen het gaat daar meer om trots.
Ze vechten onder regels of zoals er gezegt word ze worstelen misschien vreemde vergelijking maar zo word het genoemd het is niet zo dat de honden elkaar verscheuren.
shinobi
Zeer actief

Machie schreef:
Inge O schreef:
nee, gelukkig maar

Afbeelding
Ah, het verhaal van TS klopt dus niet helemaal :F:
Het leek me al zo stug. Als ze nu vol vilten zouden zitten, is de schade vast kleiner ;)
Volgens mij heeft TS gezegt dat er wel bloed bij te pas kan komen?
shinobi
Zeer actief

Tara schreef:
Jaap* schreef:
jvanringen schreef:Dat heet een stropopredenering: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk. Dát is nog eens iets nuttigs wat ik nog niet wist :ok:
Ik was dat altijd maar aan het uitleggen, maar het blijkt gewoon een naam te hebben! Ik zal het onthouden voor elke toekomstige dominantie disussie :E:
Oh gots... Een strópop-redenering, geen strop-op-redenering. :oohja:
Ik wist dit ook niet, altijd leuk weer eens zoiets te leren. :D
Ja is voor veel mensen handig om zich daar op te beroepen :ok:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

-Saskia- schreef:
Inge O schreef:jammer genoeg lijkt deze zich ook nog eens niet in zijn vel te kunnen omdraaien :oohja:

Afbeelding
Nee, die ene probeert die andere rechtop te houden. Dat is het stukje respectvol waar shinobi het over had, duh.
Koffie in m'n neus :boos: :LOL:

@Inge: Dat ging over de Dosa toch ;)? Tosa's hoeven zich niet te draaien in hun vel want die doen niet aan zoiets ordinairs als oorlogvoeren. Die beginnen een gevecht waarschijnlijk gewoon met een keurige buiging en een "Succes man".
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kells schreef:Ach, je hoeft ze niet te laten vechten. Je kunt er ook gezellig een show mee lopen. :engel:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Snelle reactie! :ok:
Apart ook, misschien heel normaal voor het ras hoor, maar het valt op dat de vallende hond niet omricht en hapt wat hem voor de bek komt, hij blijft zijn focus op de andere reu houden.
Wel zo fijn voor de baas trouwens ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

shinobi schreef:
De gevechten zelf draaien niet om geld, een Tosa die kampioen is die word wel veel geld waard maar daar is het de eigenaar niet om te doen het gaat daar meer om trots.
Ze vechten onder regels of zoals er gezegt word ze worstelen misschien vreemde vergelijking maar zo word het genoemd het is niet zo dat de honden elkaar verscheuren.

Dus in sport verdienen ze veel geld, maar het gáát ze niet om geld, maar om de éér. En dat ze honden met elkaar laten vechten, mét respect uiteraard, is niet erg want elders in de wereld eten mensen een kippetje of een vetgemest varken.
't Is maar even dat we het weten.
Zótteklap, zo'n argumentatie. :roll:

Als je nog eens een discussie wilt voeren, raad ik je aan om wat meer op steekhoudende argumenten te oefenen. En niet je tegenstanders proberen belachelijk te maken, maar met echt inhoudelijke feiten te komen in plaats van zo uit je nek te kletsen.
Afbeelding
shinobi
Zeer actief

Lieke bespaar me je advies, het komt bij me over of je uit je nek kletst.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

shinobi schreef:Lieke bespaar me je advies, het komt bij me over of je uit je nek kletst.
:LOL:
Hoe oud ben je eigenlijk? 12?
Afbeelding
shinobi
Zeer actief

Tara schreef:
lieke schreef:
Als je nog eens een discussie wilt voeren, raad ik je aan om wat meer op steekhoudende argumenten te oefenen. En niet je tegenstanders proberen belachelijk te maken, maar met echt inhoudelijke feiten te komen in plaats van zo uit je nek te kletsen.
Dat heb ik ook al eens gezegd, maar dat wordt om onbekende redenen niet echt gelezen geloof ik. :mrgreen:
Misschien neem ik het wel niet serieus dat je er geen reactie op krijgt, want dat willen jullie graag dat erop gehapt word zodat julie lekker met je groepje veilig op internet door kunnen zuigen.
shinobi
Zeer actief

lieke schreef:
shinobi schreef:Lieke bespaar me je advies, het komt bij me over of je uit je nek kletst.
Ja goed geraden wat ben jij slim :cheer:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
lieke schreef:
Ja Lieke, brutaal wicht dat je er bent! :hmmm:
O sorry. Ik bederf mijn reputatie. :oeps:
Afbeelding
shinobi
Zeer actief

Afbeelding
shinobi
Zeer actief

Dubbel
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
shinobi schreef:Vraag het jullie maar lekker af, jullie weten heel goed wat ik bedoel en jvanringen het vechten waar ik het over had gaat niet tot de dood maar ga maar lekker overdrijven.
oh, gelukkig zeg, nee, dan maakt het weinig uit, gewoon wat scheur- en rijtwonden voelen ze gelukkig niet.

jammer genoeg lijkt deze zich ook nog eens niet in zijn vel te kunnen omdraaien :oohja:

Afbeelding
Ja maar dat mag als je geen vlees eet... dan kan t geen kwaad
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Om dan toch even op de Alabai terug te komen :schrik:

Heb je al foto's van de pup of de ouders? wil ze wel graag zien :ok:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

@shinobi, wat zijn de regels bij Tosa gevechten?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Inge O schreef:
renee-uk schreef:
Inge O schreef:
shinobi schreef: Die hond heeft een goede huid hoor maar jij je maar lekker bezig met je huppelhoeve

dat is zeker van armoe omdat de argumenten op zijn?
welke argumenten?
steekhoudende dan he ;)
ik ben breeddenkend, ik tel de onzinargumenten ook mee.

maar blijkbaar zijn zelfs die ook op :F: .
Beter huppelend door het leven dan vechtend. :W:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Om de eer.!
Vreemd hoor dat je hond jouw eer hoog moet houden ,wat kan die hond daaraan doen omdat voor jou op te moeten lossen.
Maar goed die jappanners zijn heel beschaaft en beleefd op het rigide af maar onder de oppervlakte smeult er nog wel het 1 en ander aan agressie.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Inge O schreef: Beter huppelend door het leven dan vechtend. :W:
:E:
bouvierpoedel
Zeer actief

jvanringen schreef:
Inge O schreef: Beter huppelend door het leven dan vechtend. :W:
:E:
:hmmm: Heeft Inge O niet geschreven.
shinobi
Zeer actief

Leanne schreef:Om dan toch even op de Alabai terug te komen :schrik:

Ik stuur ze naar je toe via een pm Leanne.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

shinobi schreef:

Want??? Waarom pm? Het zijn zoals je aangeeft zeer goede rasvertegenwoordigers dus waarom niet gewoon delen in een topic waar je delf vraagt on het ras
shinobi
Zeer actief

crutz schreef:
shinobi schreef:

Want??? Waarom pm? Het zijn zoals je aangeeft zeer goede rasvertegenwoordigers dus waarom niet gewoon delen in een topic waar je delf vraagt on het ras
Geen zin in Crutz om te delen hier vanwege bepaalde personen die weer gaan lopen zuigen en uitdagen.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

bouvierpoedel schreef:Om de eer.!
Vreemd hoor dat je hond jouw eer hoog moet houden ,wat kan die hond daaraan doen omdat voor jou op te moeten lossen.
Maar goed die jappanners zijn heel beschaaft en beleefd op het rigide af maar onder de oppervlakte smeult er nog wel het 1 en ander aan agressie.
Wat ik eruit lees is het gewoon iets met ..pikverlengenenzo.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik vind het wel interessant.
Uiteraard is het iets wat ik absoluut niet zou willen zien/aanmoedigen/steunen/op selecteren/...etc maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

En die onzin over dat politiehondjes het zo goed hebben, schei toch uit,genoeg wekelijkse gevallen van mishandelen tijdens trainen en verwaarlozing thuis (kijk maar in dier en leed)
Zelfs in de africhtingssport wordt er genoeg mishandeld en tenslotte is dat ook maar louter voor plezier van de mens. Mijn hond heeft al diverse (ernstige) blessures gehad, door een sport waar ik voor kies maar waarvan ik wel weet dat hij het ontzettend graag doet.
Alleen houdt hij van bijten in een mens ipv in een andere hond.
En ook daar komt er geen geld bij te pas, behalve inderdaad dat je hond financieel aantrekkelijk wordt als je er prima resultaten mee behaalt.
shinobi
Zeer actief

Rebble schreef:@shinobi, wat zijn de regels bij Tosa gevechten?
*   Dog fighting has been a popular  spectator sport in Japan, as it has been in the rest of the world, although in a significantly different form. The tradition of dog fighting runs especially high in the Tosa district of Shikoku, with fighting seemingly dating back to the Hojo era, as was mentioned in the ancient document, the Tai-Heiki. Centuries ago the Japanese used dogs from the northern regions which were the predecessors of modern-day Akitas, as they were valued for their courage and tenacity. "So valued were these attributes that organized dog fights were used as training sessions for Samurai warriors in order that the Samurai might learn by observation the true meaning of courage." (Semencic, Carl. "Introducing the Tosa-Inu of Japan." Dog World, Sept. 1983.)
*
    Tosa fighting is very similar to Sumo wrestling, and follows similar rules. Led to the fight by silk ropes, the Tosas wear embroidered ceremonial robes which can cost $30,000 or more. The two dogs are placed (robe-free) in a gazebo-shaped ring ten feet in diameter in the presence of a chief judge, two assistant judges, and three or more examiners. The dogs lock heads and attempt to push each other out of the fighting area. No sanctioned Tosa-Ken fight is to the finish. The time limit is 30 minutes and typically the fights last no longer than ten minutes. Any barking or growling disqualifies the dog. The winning dog is not necessarily the one to attack more often or more viscously. Victory depends solely on the spirit of the fighter. If a dog has been dominated by the other dog for the entire duration of a fight, the winner still has yet to be decided. Failure in the fight is decided if the dog whines, groans, or gives up by attempting to run away from the other dog or  due to sheer fatigue, is unable to get up again.

Approved fighting is between male dogs only. Although females are extremely brave when compared to other breeds. Tosa-Ken females are typically used as home guardians. Like any sportsman, the male is placed under a strict living regimen and is regularly exercised. That consist of up to 10 miles a day. At most, the dogs are scheduled for two or three fights per year. The most successful dogs are given the rank of "Yokozuna", the title given to a champion in Sumo wrestling. The Tosa-Ken Dog Fighting Center in Kochi displays pictures and many materials which document the history of the Tosa-Ken. The center also maintains a showcase of the present Yokozuna (grand champion), Ozeki (second highest rank), and other high ranking Tosa-Inu's.
HOME
shinobi
Zeer actief

maart schreef:Ik vind het wel interessant.
Uiteraard is het iets wat ik absoluut niet zou willen zien/aanmoedigen/steunen/op selecteren/...etc maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

En die onzin over dat politiehondjes het zo goed hebben, schei toch uit,genoeg wekelijkse gevallen van mishandelen tijdens trainen en verwaarlozing thuis (kijk maar in dier en leed)
Zelfs in de africhtingssport wordt er genoeg mishandeld en tenslotte is dat ook maar louter voor plezier van de mens. Mijn hond heeft al diverse (ernstige) blessures gehad, door een sport waar ik voor kies maar waarvan ik wel weet dat hij het ontzettend graag doet.
Alleen houdt hij van bijten in een mens ipv in een andere hond.
En ook daar komt er geen geld bij te pas, behalve inderdaad dat je hond financieel aantrekkelijk wordt als je er prima resultaten mee behaalt.
Maart zolang jij en je hond er plezier in hebben gewoon lekker doen en ik heb ook al vaker vernomen dat er politie honden zijn die niet zo fijn leven hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”