Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mensen die een gratis pup zoeken
Moderator: moderatorteam
- shinobi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
- Aantal honden: 3
Mensen die een gratis pup zoeken
Ik kom ze wel eens tegen op internet mensen die wegens geld gebrek een gratis pup zoeken en dan ook soms een rashond.
Als ze dan dan een pup van iemand krijgen hebben die mensen dan wel geld om de hond te verzorgen en om ermee naar de dierenarts te gaan mocht dat nodig zijn?
Als ze dan dan een pup van iemand krijgen hebben die mensen dan wel geld om de hond te verzorgen en om ermee naar de dierenarts te gaan mocht dat nodig zijn?
- shinobi
- Zeer actief
Re: Mensen die een gratis pup zoeken
Dankje voor je reactie, geen twijfel meer dat er domme reacties bestaan.Pendrag schreef:Ja, al die mensen hebben een forse spaarrekening. Internet controleert dat voor ze hun advertentie mogen zetten.
Allemachtig, ze zeggen wel dat domme vragen niet bestaan maar ik twijfel nu wel heel erg.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Wat denk je zelf?shinobi schreef:Ik kom ze wel eens tegen op internet mensen die wegens geld gebrek een gratis pup zoeken en dan ook soms een rashond.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Sommige mensen wel, sommige mensen nietshinobi schreef:Ik kom ze wel eens tegen op internet mensen die wegens geld gebrek een gratis pup zoeken en dan ook soms een rashond.

Ik kom nog uit een tijd dat kruisingspups uit een oepsnest wel eens gratis werden weggegeven. Mensen waren al lang blij dat ze ervan af waren. Net zoals je nu gratis kittens kunt krijgen. Dus zo heel raar vind ik het niet als mensen op zoek zijn naar een gratis pup. Maar dat was lang voordat het internet bestond. Tegenwoordig kun je voor een bastaardpup zo 300 euro vragen als ik op mp kijk.
Niet iedereen heeft geld voor een Porsche , maar dit wil niet zeggen dat je met je uno geen plezier kan hebben en hem niet kan onderhouden.
Misschien hebben die mensen wel een verzekering en eet hond met de pot mee.
Zelf zou ik dan kiezen een asielhond te nemen .
Als je geen geld voor aanschaf hebt wil niet zeggen dat je je hond laat verrekken bij ziekte.
Als je geen geld voor aanschaf hebt wil niet zeggen dat je je hond laat verrekken bij ziekte.
- shinobi
- Zeer actief
Dankje voor de normale reactie lets have funlets have fun schreef:Sommige mensen wel, sommige mensen nietshinobi schreef:Ik kom ze wel eens tegen op internet mensen die wegens geld gebrek een gratis pup zoeken en dan ook soms een rashond.
Als ze dan dan een pup van iemand krijgen hebben die mensen dan wel geld om de hond te verzorgen en om ermee naar de dierenarts te gaan mocht dat nodig zijn?![]()
Ik kom nog uit een tijd dat kruisingspups uit een oepsnest wel eens gratis werden weggegeven. Mensen waren al lang blij dat ze ervan af waren. Net zoals je nu gratis kittens kunt krijgen. Dus zo heel raar vind ik het niet als mensen op zoek zijn naar een gratis pup. Maar dat was lang voordat het internet bestond. Tegenwoordig kun je voor een bastaardpup zo 300 euro vragen als ik op mp kijk.
Ik snap wat je bedoeld, er zijn natuurlijk mensen die een goed huis willen bieden voor een pup waar iemand vanaf moet maar dan zijn er ook mensen die willen graag gratis een pup omdat ze geen geld hebben dus dan vraag ik me af of je dan wel geld hebt voor de verzorging.
En dan zitten er ook nog genoeg honden in het asiel die een nieuw baasje zoeken daarom denk ik dat sommige mensen graag een bepaalde hond willen maar via een zielig verhaal er geen geld voor willen betalen.
- shinobi
- Zeer actief
Dat ben ik met je eens, met een verzekering heb je gelijk.Dinos schreef:Niet iedereen heeft geld voor een Porsche , maar dit wil niet zeggen dat je met je uno geen plezier kan hebben en hem niet kan onderhouden.
Toch zie ik dat die mensen wel heel veel voor het hondje over hebben als het eenmaal van hun is. Dan weten ze toch wel weer geld bij elkaar te schrapen voor de dierenarts omdat ze inmiddels van het hondje zijn gaan houden en er een band mee hebben. Dan zijn ze er helemaal gek mee en gunnen het beestje het beste. Desnoods lenen ze geld van familie. Of je op zo'n manier aan een hond moet beginnen laat ik in het midden.shinobi schreef:Dankje voor de normale reactie lets have funlets have fun schreef:Sommige mensen wel, sommige mensen nietshinobi schreef:Ik kom ze wel eens tegen op internet mensen die wegens geld gebrek een gratis pup zoeken en dan ook soms een rashond.
Als ze dan dan een pup van iemand krijgen hebben die mensen dan wel geld om de hond te verzorgen en om ermee naar de dierenarts te gaan mocht dat nodig zijn?![]()
Ik snap wat je bedoeld, er zijn natuurlijk mensen die een goed huis willen bieden voor een pup waar iemand vanaf moet maar dan zijn er ook mensen die willen graag gratis een pup omdat ze geen geld hebben dus dan vraag ik me af of je dan wel geld hebt voor de verzorging.
En dan zitten er ook nog genoeg honden in het asiel die een nieuw baasje zoeken daarom denk ik dat sommige mensen graag een bepaalde hond willen maar via een zielig verhaal er geen geld voor willen betalen.
Maar ik lees ook wel eens verontwaardigde verhalen van mensen die zich beklagen over dat ze bv geen wawa kunnen kopen omdat die zo duur zijn en daarom een gratis wawa willen. Tja, daar moet ik dan wel een beetje om lachen. Als je geen mercedes kunt betalen koop je toch een corsa. Beetje raar om dan te gaan janken over het feit dat mercedessen zo duur zijn en dat jij ook recht hebt op een mercedes

- shinobi
- Zeer actief
Ken ik niet, heb je je zegje gedaan? Ok doeiPendrag schreef:Zoals Herman Finkers Zegt: op domme vragen moet je zo dom mogelijk antwoordenshinobi schreef:Dankje voor je reactie, geen twijfel meer dat er domme reacties bestaan.Pendrag schreef:Ja, al die mensen hebben een forse spaarrekening. Internet controleert dat voor ze hun advertentie mogen zetten.
Allemachtig, ze zeggen wel dat domme vragen niet bestaan maar ik twijfel nu wel heel erg.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Je blinkt wel uit in sympathieke reacties he Shinobi?
Lekker vooroordeelbevestigend, dit soort gedrag!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Dit komt omdat er zulke geweldige voorbeelden rondlopen, dan krijg je dat hè
- shinobi
- Zeer actief
fes/lou schreef:Je blinkt wel uit in sympathieke reacties he Shinobi?

- shinobi
- Zeer actief
Als ik degene was gezegt die begint over dom blabla enz en ik krijg een reactie terug dan had dat fes/lou figuur er niet op gereageerd.Dinos schreef:Dit komt omdat er zulke geweldige voorbeelden rondlopen, dan krijg je dat hè
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Ik erger mij aan mensen die een gratis pup willen omdat het zo leuk is voor hun kinderen. Ze hebben er alleen geen geld voor. Net alsof het kinderspeelgoed is ofzo
. Als je ze dan vraagt waar ze de dierenarts van willen betalen als het beestje ziek wordt dan hoor je er nooit weer iets van. Maar er zullen vast mensen zijn die graag van hun puppen af willen en er op in gaan.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik kan ook geen 1000 euro neerleggen voor een pup maar ik heb wel een verzekering erop zitten,en toen ik die nog niet had ging ik er ook mee naar de dierenarts.
Honden komen hier in mijn ogen niks tekort.
Honden komen hier in mijn ogen niks tekort.

-
- Zeer actief
Persoonlijk vind ik ook dat ik veel honden gratis behoor te krijgen. Alleen hele als ik echt bewust kies voor een hond vanuit een bepaald kanaal is het anders. Kies ik een raspup dan moet ik meestal betalen. Als ik een mechelaar teefje wil eigenlijk al niet meer in mijn ogen. Of een whippet reutje van 10 weken die maar niet verkocht wordt. Wil ik een bastaardpup dan hoort die wel gratis te zijn imo. Net als jonge katjes. Die krijg je. Geld vragen voor je pups als je je Jack hebt laten dekken door de maltezer van de buren vind ik toch wel wat vreemd. Je wilde pups. Die heb je en dan moeten de nieuwe baasjes gaan betalen terwijl je blij mag zijn dat je pups naar een goede nieuwe baas kunnen.
Vind het sowieso een rare wereld waarin je geld kunt vragen voor diertjes die er zomaar ineens zijn. Een keer een nestje bij de cavia omdat het leuk is voor de kinderen dat eens mee te maken en dan 5 euro vragen voor zo'n prutske. Ja, want dan weet je dat mensen er wat voor over hebben. Welnee, dat weet je nog steeds niet, ze roken die 5 euro zo op. Kan je net zo goed niks vragen. Wat ik trouwens ook altijd deed. Ik gaf mijn baby cavia's, konijntjes, katjes, hamsters en weet ik het wat gewoon weg. Moet je trouwens eens op een katten of knaagdierforum vertellen, haha. Lachen!
Of geld vragen voor een kwakje hondensperma van je gezellige huisfik. Ook al zo raar. Als het op de grond ligt ben je er vies van en dweil je het op. Zit het in de teef is het opeens 50 euro tot honderden euro's waard.....
Of geld vragen voor een kwakje hondensperma van je gezellige huisfik. Ook al zo raar. Als het op de grond ligt ben je er vies van en dweil je het op. Zit het in de teef is het opeens 50 euro tot honderden euro's waard.....
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik vind de kruisingpupjes tegenwoordig ook veel te duur. waar is de tijd dat boerderijhondjes niks of 50 euro kostten?
ik kan best 1000 euro betalen voor een pup, maar wil het niet. ik vind het belachelijk om zoveel geld voor een pup te betalen. ook voor een raspup uit perfecte lijnen trouwens.
ik kan best 1000 euro betalen voor een pup, maar wil het niet. ik vind het belachelijk om zoveel geld voor een pup te betalen. ook voor een raspup uit perfecte lijnen trouwens.

Mijn eerste hond was gratis en mijn tweede hond koste 50 gulden (grutjes, oma spreekt, haha!) Gekregen van een boer. Tegenwoordig staat er elke zomer bij de boer een bord in de tuin met pups te koop. Kijk, dat je een paar tientjes vraagt voor je pups omdat ze geent en gechipt de deur uit moeten snap ik best. Maar waar komen die rare fantasie bedragen vandaan die mensen vragen voor een bastaardpup van hun eigen 2 honden? Laatst zag ik nog een leuk nest van een jack hussel x dwergpoedel en die moeten 375 euro kosten
Hoezo? Hoe kom je aan die prijs? Ook nog niet eens zo erg als je er geld aan over wilt houden, maar laten we wel even realistisch blijven. Die zijn met 150 euro ook wel betaald en dan verdien je er ook op.

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Zelden zoveel arrogantie meegemaaktlaeken schreef:Persoonlijk vind ik ook dat ik veel honden gratis behoor te krijgen.

- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als je dat tegenwoordig doet dan eindigen zulke dieren in veel gevallen als slangenvoer.lets have fun schreef:Vind het sowieso een rare wereld waarin je geld kunt vragen voor diertjes die er zomaar ineens zijn. Een keer een nestje bij de cavia omdat het leuk is voor de kinderen dat eens mee te maken en dan 5 euro vragen voor zo'n prutske. Ja, want dan weet je dat mensen er wat voor over hebben. Welnee, dat weet je nog steeds niet, ze roken die 5 euro zo op. Kan je net zo goed niks vragen. Wat ik trouwens ook altijd deed. Ik gaf mijn baby cavia's, konijntjes, katjes, hamsters en weet ik het wat gewoon weg. Moet je trouwens eens op een katten of knaagdierforum vertellen, haha. Lachen!
Ik vraag geen 5 euro voor de enkele keer dat ik een nestje heb maar 17,50 en de meeste fokkers vragen nog iets meer. Waarom? Omdat er dan icm moeten wachten tot ze mogen verhuizen toch net wat vaker mensen op af komen die een weloverwogen keuze maken voor een nieuw huisdier. Als kindlief van 6 jaar een cavia eist dan zijn de meeste mensen toch net wat meer geneigd om voor de goedkoopste te gaan. En als de lol er dan af is na een paar weken of maanden wordt het hele zootje gratis op marktplaats gezet of komen ze bij mij in het cavia-asiel terecht. We hebben een caviaopvang en van mijn eigen cavia's af en toe een nestje, juist omdat ik ook veel vraag krijg naar goed gefokte en gehouden dieren.
Bij honden vind ik het eigenlijk vrij normaal dat je er een bedrag betaald wordt, zeker bij een pup waar verder niks mis mee is, maar voor een gewone kruising voor de leuk zonder achterliggende gedachte verwacht ik maar een laag bedrag van max 200 euro...

Ik vind eigenlijk ook wel dat ik heel veel dingen gratis zou moeten krijgen.sjaak-k schreef:Zelden zoveel arrogantie meegemaaktlaeken schreef:Persoonlijk vind ik ook dat ik veel honden gratis behoor te krijgen.

Ja, dat soort argumentatie bedoel ik nou. Allemaal schijnveiligheid. 17,50 is nog steeds niks en zolang er zelfs nog dure rashonden terecht komen bij mensen die ze verwaarlozen of net zo makkelijk weer van de hand doen denk ik dat je helemaal niks kunt afleiden uit het feit wat mensen wel of niet bereid zijn te betalenAnneBP schreef:Als je dat tegenwoordig doet dan eindigen zulke dieren in veel gevallen als slangenvoer.lets have fun schreef:Vind het sowieso een rare wereld waarin je geld kunt vragen voor diertjes die er zomaar ineens zijn. Een keer een nestje bij de cavia omdat het leuk is voor de kinderen dat eens mee te maken en dan 5 euro vragen voor zo'n prutske. Ja, want dan weet je dat mensen er wat voor over hebben. Welnee, dat weet je nog steeds niet, ze roken die 5 euro zo op. Kan je net zo goed niks vragen. Wat ik trouwens ook altijd deed. Ik gaf mijn baby cavia's, konijntjes, katjes, hamsters en weet ik het wat gewoon weg. Moet je trouwens eens op een katten of knaagdierforum vertellen, haha. Lachen!
Ik vraag geen 5 euro voor de enkele keer dat ik een nestje heb maar 17,50 en de meeste fokkers vragen nog iets meer. Waarom? Omdat er dan icm moeten wachten tot ze mogen verhuizen toch net wat vaker mensen op af komen die een weloverwogen keuze maken voor een nieuw huisdier. Als kindlief van 6 jaar een cavia eist dan zijn de meeste mensen toch net wat meer geneigd om voor de goedkoopste te gaan. En als de lol er dan af is na een paar weken of maanden wordt het hele zootje gratis op marktplaats gezet of komen ze bij mij in het cavia-asiel terecht. We hebben een caviaopvang en van mijn eigen cavia's af en toe een nestje, juist omdat ik ook veel vraag krijg naar goed gefokte en gehouden dieren.
Bij honden vind ik het eigenlijk vrij normaal dat je er een bedrag betaald wordt, zeker bij een pup waar verder niks mis mee is, maar voor een gewone kruising voor de leuk zonder achterliggende gedachte verwacht ik maar een laag bedrag van max 200 euro...
- AnneBP
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik krijg toch maar sporadisch dieren van fokkers aangeboden voor afstand... De meeste zijn in een impuls aangeschaft.lets have fun schreef:Ja, dat soort argumentatie bedoel ik nou. Allemaal schijnveiligheid. 17,50 is nog steeds niks en zolang er zelfs nog dure rashonden terecht komen bij mensen die ze verwaarlozen of net zo makkelijk weer van de hand doen denk ik dat je helemaal niks kunt afleiden uit het feit wat mensen wel of niet bereid zijn te betalenAnneBP schreef:Als je dat tegenwoordig doet dan eindigen zulke dieren in veel gevallen als slangenvoer.lets have fun schreef:Vind het sowieso een rare wereld waarin je geld kunt vragen voor diertjes die er zomaar ineens zijn. Een keer een nestje bij de cavia omdat het leuk is voor de kinderen dat eens mee te maken en dan 5 euro vragen voor zo'n prutske. Ja, want dan weet je dat mensen er wat voor over hebben. Welnee, dat weet je nog steeds niet, ze roken die 5 euro zo op. Kan je net zo goed niks vragen. Wat ik trouwens ook altijd deed. Ik gaf mijn baby cavia's, konijntjes, katjes, hamsters en weet ik het wat gewoon weg. Moet je trouwens eens op een katten of knaagdierforum vertellen, haha. Lachen!
Ik denk ook dat het niet enkel de prijs is, maar ook de betrokkenheid van degene die ze verkoopt. De een geeft ze zonder verdere vragen of uitleg mee, de ander geeft een hele preek etc en durft ook nog nee te verkopen als hij/zij mensen niet geschikt vindt.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
vaak zit er ook een broodfokker achter die voor niks honden zoeken 

- dagmar88
- Zeer actief
AnneBP schreef: Ik krijg toch maar sporadisch dieren van fokkers aangeboden voor afstand... De meeste zijn in een impuls aangeschaft.
Ik denk ook dat het niet enkel de prijs is, maar ook de betrokkenheid van degene die ze verkoopt. De een geeft ze zonder verdere vragen of uitleg mee, de ander geeft een hele preek etc en durft ook nog nee te verkopen als hij/zij mensen niet geschikt vindt.
En daar zegt de prijs van een dier nu net zo weinig over.
- AnneBP
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klopt helaas...dagmar88 schreef:En daar zegt de prijs van een dier nu net zo weinig over.AnneBP schreef: Ik krijg toch maar sporadisch dieren van fokkers aangeboden voor afstand... De meeste zijn in een impuls aangeschaft.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Zo dom is de vraag helemaal niet, jouw antwoord daarentegen wel weer Pedrag.Pendrag schreef:Zoals Herman Finkers Zegt: op domme vragen moet je zo dom mogelijk antwoordenshinobi schreef:Dankje voor je reactie, geen twijfel meer dat er domme reacties bestaan.Pendrag schreef:Ja, al die mensen hebben een forse spaarrekening. Internet controleert dat voor ze hun advertentie mogen zetten.
- shinobi
- Zeer actief
Pendrag wil een beetje populair doen cindy52, geen aandacht aan besteden want dat willen ze juist.
-
- Zeer actief
Zelden iets belachelijker gevonden dan geld vragen voor een hond waar je vanaf wil en een goed tehuis voor zoekt. Dan ben je nl niet bezig met een echt goed tehuis zoeken maar met nog wat geld krijgen voor wat je weg wil doen. Tot nu toe kan ik als ik wil zoveel honden krijgen als ik wil voor 0 euro dus waarom ik mensen dan een som geld moet geven is mij een raadsel. Nu jij weer.sjaak-k schreef:Zelden zoveel arrogantie meegemaaktlaeken schreef:Persoonlijk vind ik ook dat ik veel honden gratis behoor te krijgen.