Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ursula, kakaboeboe en de rangorde

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

linlin

ursula, kakaboeboe en de rangorde

Ongelezen bericht door linlin »

ursula is tijdenlang de onbetwiste baas geweest. sinds een paar maanden echter merk ik dat kakaboeboe op steeds meer vlakken zijn willetje doordramt.
het zal me niet verbazen als hij over een jaartje de baas over ursula is.

ik heb het idee dat ursula het wel best vindt. sterker nog, het wel aangenaam vindt dat ze niet altijd en overal bovenop 'moet' zitten.
bijvoorbeeld. ursula mag van kakaboeboe niet in de keuken als ik met eten bezig ben. hij staat zich vreselijk druk te maken. ursula trekt zich dan terug op de bank en gaat rustig aan een botje kluiven. het zal d'r worst wezen, lijkt het wel. een half jaar geleden was het knokken geblazen en had ursula kakaboeboe de keuken uitgebeten. ursula kiest nu dus eieren voor d'r geld.

ook is ze sinds kakaboeboe in een paar situaties de baas over haar is gebleken, veel aanhaliger, veel vriendelijker voor ons en voor andere mensen.

denken jullie dat het kan kloppen, mijn conclusie??? of is het juist dat ursula nog steeds ontzettend de baas is, zo erg dat ze zich niks van het ge-etter van kakaboeboe aantrekt?????? :?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Hoe oud zijn ze nu? Ik denk dat je best gelijk kan hebben, zeker als Ursula wat ouder wordt en het misschien allemaal niet meer zo hoeft voor haar.
Afbeelding
linlin

Hutsje schreef:Hoe oud zijn ze nu? Ik denk dat je best gelijk kan hebben, zeker als Ursula wat ouder wordt en het misschien allemaal niet meer zo hoeft voor haar.
kakaboeboe is net drie geworden. ursula wordt negen in april.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Als een hond wel de baas "moet" zijn maar dat eigenlijk niet aan kan kan ik me best voorstellen dat het een opluchting is om niet meer zo nodig te hoeven. Wellicht was Kakaboeboe nog niet mans genoeg om haar voorheen de baas te zijn en durfde ze de zaken niet aan hem over te laten. Iemand moet de baas zijn tenslotte... ook al is het eigenlijk niet de rol die het best bij haar past.

In ieder geval zou ik het vooral lekker zo laten als ze het beide met de nieuwe rolverdeling eens zijn!
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
linlin

jelle schreef: In ieder geval zou ik het vooral lekker zo laten als ze het beide met de nieuwe rolverdeling eens zijn!
oh ja, we bemoeien ons er zo min mogelijk mee! in totaal een keer ingegrepen, toen een knokpartijtje uitmondde in twee echt woedende mormels en bloed aan de muur. allebei een hoek ingezet en voor de rest van de avond genegeerd.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

linlin schreef:
Hutsje schreef:Hoe oud zijn ze nu? Ik denk dat je best gelijk kan hebben, zeker als Ursula wat ouder wordt en het misschien allemaal niet meer zo hoeft voor haar.
kakaboeboe is net drie geworden. ursula wordt negen in april.
Dan denk ik dat ze het roer aan het overgeven is.
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

linlin schreef:
jelle schreef: In ieder geval zou ik het vooral lekker zo laten als ze het beide met de nieuwe rolverdeling eens zijn!
oh ja, we bemoeien ons er zo min mogelijk mee! in totaal een keer ingegrepen, toen een knokpartijtje uitmondde in twee echt woedende mormels en bloed aan de muur. allebei een hoek ingezet en voor de rest van de avond genegeerd.
Meen je dat nou 8O Zijn die schattige koppies daartoe in staat ?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”